Dark Knights 🎶🎵😎

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20210325_224818.jpg


    En kloss på 100×100mm veier nøyaktig 725 gram, så da ender kassene på 60 kilo, elementer bikker 20 kilo, forsterker nesten 3 kilo, + kabler,lakk,flattstål,føtter, tec7, forsterkninger etc etc så snuser de på nesten 90 tallet.. Det er bra tyngde , og allikevel håndterbare.
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0
    Veldig hyggeli g at du har fått en ny bestilling. Tror muligens det er en del sub produsenter som ser bekymringsfullt på hva dere lager. Slanke og nette, Ytelse som jeg har lest som veldig bra, samt fin estetisk utførelse synes jeg kombinert dette går langt utenpå hva som kommersielt selges som hiend sub i dag.
    Jeg tror egentlig ikke det er så veldig mange som bekymrer seg... Det er ikke noe nytt at DIY overgår ferdig high end. Det er jo hele poenget med DIY, og det har vært sånn i godt over 20 år her til lands - mye takket være Eltek/dynaBel (R.I.P.).

    Skal man tro alle anmelderne som slår fast at produkt X "spiller langt bedre enn prisklassen skulle tilsi" - for øvrig bransjens mest brukte setning - betyr det videre at mange high end-produkter selger ene og alene fordi de er eksklusive med tanke på pris eller finish, ikke fordi de er best i klassen. Så det er nok fortsatt håp for produkter med "high end"-stempelet tross alt 🤓

    Videre, for å understreke hvor godt DIY faktisk kan bli, er det verdt å poengtere at enkelte high end-produsenter har en fullstendig åpenlys DIY-tilnærming - også der butikkprisen bikker både mange hundre tusen og en million.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk flott arbeid Inselwind. Som forventet kan man vel si. ;)

    Btw, er det egentlig lurt å fyre med MDF?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Disse så griselekker ut :)

    Hva sånn ca snakker vi av pris for noe slikt?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Fantastisk flott arbeid Inselwind. Som forventet kan man vel si. ;)

    Btw, er det egentlig lurt å fyre med MDF?
    Det går vel helt greit. Kan jo kombinere med litt bjørk attått 😄. Jeg fyrer med med både furu ,eik og mdf akkurat nå.. varmer godt gjør det🔥
    God påske!
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Disse så griselekker ut :)

    Hva sånn ca snakker vi av pris for noe slikt?
    Hei, og takk for hyggelig kommentar!🎵🎶😊
    Ca 90' ville jeg ha tatt for jobben med å lage dem, i valgfri RAL-farge.
    (Inkluderer da 12 stk sb acoustics shallow woofers og 2stk hypex fusion fa502). Bor du innenfor 3 timers kjøretur så frakter jeg dem også til deg..

    Påskens tilbud er som følger... kjøp 2 tårn og betal for 3🎵🎶
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er disse identiske som dere lagde for stereo+? Bortsett fra fargen da, såklart.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Volumet per driver er det samme, men litt andre utvendige mål og understell etter ønske fra kunden.
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    @inselwind og @Audiogear.no
    Noko erfaring med kor høgt ein kan anvende desse elementa? Sjølvsagt forutsatt rett implementering. Spekulerte litt i ein grunn versjon av KingRoy då eg har E0057 liggande, den gamle versjonen av E0060. På KingRoy er delefrekvens 215Hz, vil anta det er noenlunde nedre grense for mellomtonen.

    Ser ein på frekvens og impedans, så ser det ikkje gale ut, ikkje noko resonans før godt over 1kHz:
    1625971195814.png
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0
    @inselwind og @Audiogear.no
    Noko erfaring med kor høgt ein kan anvende desse elementa? Sjølvsagt forutsatt rett implementering. Spekulerte litt i ein grunn versjon av KingRoy då eg har E0057 liggande, den gamle versjonen av E0060. På KingRoy er delefrekvens 215Hz, vil anta det er noenlunde nedre grense for mellomtonen.

    Ser ein på frekvens og impedans, så ser det ikkje gale ut, ikkje noko resonans før godt over 1kHz:
    Vis vedlegget 733764
    Vil ikke tro 215Hz er et problem. For flat akustisk summering vil du antakelig dele en god del lavere enn dette, elektrisk - men den lave følsomheten er verdt å ta i betraktning.

    Har hatt noen SW26DBAC76-8 i nærmere ettersyn på "testbenken" denne helgen, og kan ikke si annet enn at dette er fine HiFi-elementer med en praktisk utforming.

    Testet dem på en plateforsterker, som riktignok har 18dB/okt lavpassfilter, men de låter som de fleste andre subwoofere med lav følsomhet - det vil si at det blir ganske mye bass i forhold til det som "slipper gjennom" av mellomtone.

    For en subwoofer er dette positivt, men det kan bli vanskelig å benytte elementet som midbass, spesielt med passivt delefilter.

    Om KingRoy er et aktivt delt oppsett blir følsomheten av mindre betydning, men jeg kjenner ikke til dette designet.
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Takk @Audiogear.no
    Det er eit aktivt oppsett med passiv deling mellom diskant og mellomtone, så litt skreddersøm angående følsomhet er ikkje noko problem, ei heller justering av fase osv sidan ein ikkje kan anta dette er likt.

    Det måtte nok tilpasses meir også, baffel osv vil bli annleis, så det det på heimesida vil jo bare bli eit utgangspunkt, samt eit ferdig passivt filter mellom diskant og mellomtone. Eg har aktiv deling med Hypex DLCP, så plateforsterkar vil ikkje bli nytta. I det heile tatt, mykje som må justeres, men heldigvis aktivt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn