Dark side of the moon

T

Thomas1

Gjest
Leser en tråder her om folk som synes den første utgivelelsen på vinyl er så god lydmessig...Er ikke jubileumsutgaven noe bra? Har den, men ikke fått skaffet meg platespiller, så den ligger uåpnet og venter
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Jeg har 30th anniversary edition jeg også.Bra lyd synes jeg da,men har ikke hørt førsteutgivelsen. Det hadde vært artig å tatt en sammenligning....
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.169
Antall liker
2.684
Nå har ikke jeg platespiller, men etter hva jeg har fått forståelsen av så er den siste virkelig gode LP utgaven av DSOTM, den som kom samtidig med SACD utgaven. Den er mastret av Doug Sax og James Guthrie. Og dette må vel da være 30 års jub. utg.

Alle senere års utgivelser fra EMI bør unngås.
 

oien

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.01.2005
Innlegg
54
Antall liker
0
Jeg har 30th Anniversary Edition Heavyweight vinyl, og jeg synes den låter kjempebra. Jeg har heller ikke hørt førsteutgaven da... Mye bra stæsj som følger med også; tre plakater og klistremerker osv. :D

Mvh
 

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
13
Det er 2 postere og 2 kort som ligger med originalen
 
T

Thomas1

Gjest
det er 3 postere og 2 klistremerker med i jub utgaven
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
30-årsutgaven låter klarere og mer distinkt; men den originale låter hos meg feitere, kraftigere, varmere mektigere og rett og slett riktigere!

Når det så er sagt, så er det flisespikkeri: denne musikken er så legendarisk og så fullendt at man hadde kjøpt den selv om den hørtes ut som Django innspilt på 30-tallet..

Mvh Vidar P
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg aner ikke hvilken utgave jeg har, annet enn at den er på vinyl. Min utgave har noe sinnssykt med wow på slutten av the great gig in the sky, jeg blir nesten sjøsjuk. Er det noen andre som har det samme?
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg var hos Ringstrøm, og valget sto mellom Jubileums- og MoFi-utgaven fra 1979. Det ble MoFi. 8)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg har første utgivelsen, men ingen skive snurrer. Hadde vært morsomt å sammenlignet mot cd/sacd utgivelsen ;D
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Noen som har fått tak i DVD-audio utgaven ?

:D




<snip>

Dark Side Of The Moon
From the original 1/2" Master Tapes

This is the real deal. not the usual Q8 or SQ versions with all their limitations
(limited bandwidth on the Q8, Matrixed surround on the SQ etc) but a genuine transfer from the original master tapes.
Finally you can hear Alan Parsons mix as it was always intended to be heard in studio quality audio.
The only "liberty" we have taken here is an additional .1 track. You can make up your own mind as to
whether or not it is a worthwhile addition.
It also features all new artwork in both sections specially created for this DVD-Audio release
The disc will play on all DVD players, as it is a DVD-Audio/Video "hybrid" containing the following:

Audio_TS
MLP Lossless at 24/96 Resolution in 4.1

Video_TS
DTS from 24/48 Source files
Dolby Digital from 24/48 Source files

Additionally, it is possible to play both the lossy streams from DVD-Audio players.
Each type has it's own menus. What you can access is dependant entirely on your player.

All Authoring, Encoding, Post Production and design is exclusive to this release.


<snip>
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
Jeg har MoFi-utgaven, veldig fornøyd med den.
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Har gleden av å ha denne i flere versjoner. I mine ører høres MOFi's UHQR-utgave ut som den "beste".
Som Vidar skriver, så er jubileumsutgaven ingen dårlig pressing. Jeg har ikke orginalen, men UHQR'en er balsam for ørene.
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
Har gleden av å ha denne i flere versjoner. I mine ører høres MOFi's UHQR-utgave ut som den "beste".
Som Vidar skriver, så er jubileumsutgaven ingen dårlig pressing. Jeg har ikke orginalen, men UHQR'en er balsam for ørene.
UHQR'en har jeg hørt, den er fantastisk, mye bedre enn den MOFI'en jeg har. Den er bra, bevares..

Har forøvrig 20års jubileumsutgaven på cd, men det gjelds jo ikke her ;D

mvh Trond Kjetil
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
396
Antall liker
146
Har visst en gammel utgivelse,står EMI harvest,shvl 804 ,1973. The grammophone company limited. på lp-en?
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.889
Antall liker
4.333
Jeg har standardutgaven og SACD utgaven. SACD utgaven har mye bedre lyd. Bassen går mye dypere og er langt mer nyansert, for å nevne noe. Dette gjelder også CD-sporet.

Edit: SACD i flere kanaler er faktisk så bra at det gir platen et helt nytt liv.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.952
Torget vurderinger
24
Jeg har 20 og 30 årsutgavene på vinyl. Kan ikke si at jeg har jobbet noe med å finne ut hvilken utgave som er best, men 30-årsutgaven låter i hvert fall veldig bra, er lett å få tak i og ser lekker ut. Løp og kjøp.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.000
Antall liker
11.945
Sted
Hus
Har visst en gammel utgivelse,står EMI harvest,shvl 804 ,1973. The grammophone company limited. på lp-en?
Hvis det står A2 på side A i utgangssporet etter SHVL 804 og B2 på side B er det en førsteutgave. Prismet på etiketten er helt lys blå i tillegg. Går for en del penger på Ebay hvis den er komplett.

Mvh
 
Topp Bunn