Tipper lagerfett er hovedsynderen her, skulle bruke Sony tcd 77 maskinen etter lang tid og for første gang ville ikke kasett luka åpne seg, bestilte reim til luke mekanismen men hadde latt maskinen stå på en stund, da virket plutselig luka som den skulle, men lyden var merkelig, trodde først casettene kunne ha blitt ødelagt men prøvde og spille inn en cd på nytt og det fungerte greit når jeg prøvde monitor knappen, men når jeg spolte tilbake og spilte av igjen fikk jeg samme lyd med spraking i lyden, prøvd og stoppe og starte play noen ganger og da spilte den som den skulle igjen, ut fra den erfaringen har jeg tro på att rensing av pinch roller og gammelt fett vil kunne løse dette, håper det beste, når det hjelder tcdd8 så lagde den veldig lik lyd og volumindikeringa i display senket seg av seg selv og spoling ser ikke ut til og virke, ser ut som den spoler ca 20 sekunder i display og så blir hele skjermen blank ett sekund før den loader inn tapen på nytt(tror den slår seg av), siden lyden er tilnærmet lik på begge maskiner har jeg tro på att feilen ligger i rensing av grease og pinch roller. Begge var i 100% stand sist jeg prøvde dem.