Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Det er noe av det jeg gleder meg mest til på spillfronten, men det kommer jo spill som perler på snor i året fremover som også har fanget min oppmerksomhet.

    Red dead 2, Division 2,+++
    Ja, Red Dead Redemption var en fin opplevelse, vekket cowboyen i en - flott sandkasse.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Path of Exile

    Er vi flere?

    Kanskje det beste "dataspillet" noensinne. EQ og WoW må faktisk hvile.



    De som er interessert får finne veien videre.
     
    Sist redigert av en moderator:
    S

    svk

    Gjest
    Har ikke noen skikkelig spillepc, bruker en xbox one s.
    Som gir en ok opplevelse på 50tommeren i stua.
    Ikke kjøpt noen spill,funnet ut at det er like greit å leie.
    Abonnerer på gamepass. Men idag så tegnet jeg et års abn på EA.
    Er 80 spill der.
    Noen som vet hvor ofte de skifter spill?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Wolcen er et spill som fanget min interesse. Jeg liker ARPGS og har brukt mer til på Path of Exile (og Diablo) enn som høver seg på trykk. Men dette har noe nytt, det er buggy og så vidt over beta men det har noen virkelige bra noder.

    Denne videoen gir kanskje ikke så mye mening til de som bare spiller bringebærspill.. men en smakebit skader ikke.

    Just a glimpse

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Maser mye om PoE, men ... ta en titt da, for alle som tror at dataspill er for barn.


    --


     
    Sist redigert av en moderator:

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt stor glede av å spille det oppdaterte originale Half-Life, endelig ferdig og utgitt (140,- på Steam) som Black Mesa. Du verden, de har gjort ferdig Xen!

    B
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Børstet støvet av den gamle Xbox 360'en i påsken, mest for å la fireåringen få spille "Lynet McQueen-spillet". For moro skyld la jeg i det gamle Wolfenstein en kveld også, bare for å se om jeg husket riktig om hvor bra det var. Og jeg blir nesten overrasket over hvor spillbart og ikke minst underholdende og moro dette fortsatt er. Wolfenstein New Order var ok det også, men det mangler noen helt vesentlige elementer som gjorde Wolfenstein til en klassiker i mine øyne. Tror det har noe med tidskoloritt og effektiv bruk av lydeffekter å gjøre, blant mye annet. Kan anbefale å teste dette hvis man ikke har gjort det før, og hvis man klarer å finne et brukt eksemplar et sted.

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Rigge seg til med både "uniform" og dingser - for å få den rette stemningen når man spiller Fallout 3 - GotY selvfølgelig 😁

     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Spiller for det meste The Division 2 prøver andre spill innimellom, men ender alltid tilbake på det samme spillet.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Xenoblade Chronicles 3 har akkurat kommet.



    Elsker Xenoblade spillene og nr 3 kan bli årets spill for meg, noen titalls timer inn og det er veldig underholdende. Combat er som vanlig veldig engasjerende og tar en stund å mestre. Litt trekk for grafikk, spillet hadde fortjent bedre ytelse enn det Nintendo Switch har.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ca en måned igjen til Nintendo slipper neste Zelda spill:


    Kanskje spillet jeg har størst forhåpninger til i år - men må ta litt forbehold der - Starfield kommer i september.

    Uansett, på tide å børste støvet av Switchen og lade controlleren - ikke lenge igjen. Breath of the Wild var fantastisk - håper på det samme med Tears of the Kingdom.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Endelig er spillet sluppet



    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

    Fått spilt noen timer, ble sent i går :cool: og inntrykket foreløpig er veldig, veldig bra.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Spiller mye Zelda TotK enda, fantastisk spill. Denne bygge-delen av spillet - hvor du kan sette sammen fungerende maskinkonstruksjoner selv - hvor bare din egen fantasi begrenser deg - er enormt moro.

    Har brukt mange timer på å bygge ondskapsfulle konstruksjoner for å ta livet av et antall monstre ☠ har hatt latterkramper mange ganger.


    Idag, kl 19 kommer en visning fra Xbox/Bethesda - om det kommende Starfield spillet - spennende!

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Starfield ser uhyre interessant ut. På en måte Fallout & Elder Scrolls in Space! Bethesda er legendariske.

    Bare å glede seg til 6 september. Sørge for å ikke ha noen avtaler i det hele tatt - en måned eller 3 etter det :cool:
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Kult!
    Starfield blir sannsynligvis en stor tidstyv, ja, håper Bethesda har nailet den gode stemningen :giggle: Har fortsatt Fallout 4 på PC`en, når det blir behov for å mimre litt.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Opening Night på Gamescon, sendt i går:


    Live from gamescom in Cologne, Germany, Geoff Keighley hosts Opening Night Live, a showcase of upcoming video games including ALAN WAKE 2, ASSASSIN'S CREED MIRAGE, BLACK MYTH WUKONG, CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3, CYBERPUNK 2077: PHANTOM LIBERTY, MORTAL KOMBAT 1 and many more.
    3 timer med gaming snacks 🎮
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Begynner alvorlig å nærme seg:



    Tror man allerede kan begynne å spille i morgen med Premium Edition? Vel det finner jeg ut :cool: Bra size på spillet.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har spilt Starfield noen timer. Jammen finnes det Snake Oil her også :LOL:



    Romskipet i bakgrunnen er mitt eget 🚀 fikk som belønning - etter å ha joinet Freestar Rangers, en Western Space gjeng - og gjort noen quests.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Blitt ganske mange timer med Starfield, fantastisk spill. Har fått testet litt med Outpost bygging - og Ship Builder greia - som er veldig moro. Det har tatt skikkelig av på Youtube med folk som bygger kopier av legendariske Scifi ships som Millenium Falcon, Serenity osv, veldig stilig.

    Selv har jeg foreløpig bare oppgradert deler av min trofaste Star Eagle, som jeg har brukt veldig mye. Fått den opp til Class C, noen Auto Turrets og kraftig økt lastekapasiteten til over 6k. Veldig viktig når det skal lootes i særklasse :cool:

    Perfekt spill å ha et glass rødvin eller 2 til 🍷

    Derfor har skipet fått nytt navn - Burgundy Explorer - og ny farge 😁



    Her utforsker jeg en av månene til Saturn, Tethys.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Starfield her også. Langsom start, "clunky" UI på pc, men du verden hvor det er i stand til å suge deg inn i galaksen.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Spiller Dead Space Remake



    Et av mine favorittspill - med jevne mellomrom tar jeg en runde med Dead Space 1, 2 & 3. Det første er det beste, men jeg liker også de 2 oppfølgerne. Spilte sist gjennom de 3 i fjor. Jeg synes da at den første hadde litt vel begrenset grafikk, de 2 andre er bedre.

    Derfor er det ganske perfekt at det nå har kommet en remake som er skikkelig gjort, det ser veldig bra ut. Noen endringer spillmessig, men foreløpig har jeg ikke opplevd de som negative - det er en mye bedre opplevelse denne remaken.

    Var litt skeptisk til lyden. Dead Space, originalen, er et av de beste spillene der ute når det gjelder surround, veldig omsluttende og det er romskip & monsterlyder fra alle kanter. Remaken har Atmos - det fungerer også bra. Jeg spiller på Xbox (Game Pass) - du må aktivt velge 3D lyd i settings i spillet.

    Kommer nok å handle det når det forlater Game Pass.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Auda :oops:

    Jeg har ikke det problemet.

    Men var litt usikker på om jeg hadde brent meg litt på sjangeren.

    I fjor spilte jeg Dead Space 1,2 & 3 (som vanlig fantastisk) som oppvarming til et spill jeg hadde gledet meg veldig til - The Callisto Protocol. Laget av de samme som skapte Dead Space. Men Callisto var en gedigen skuffelse, sjelden blitt så lang i trynet. Ga meg et stykke ut i spillet. Handlet det dyrt på Day One og greier, vel, vel :confused:

    Derfor har jeg ventet litt med Dead Space Remaken. Heldigvis nyter jeg remaken :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har en liten liste over spill jeg gjerne tar en ny runde med - med jevne mellomrom - noen oftere enn andre..

    Halo - spillene
    Dead Space 1,2 & 3
    Fallout 3,4 & NV
    ES Skyrim
    Borderlands spillene
    Mass Effect spillene
    Bioshock - alle 3.

    Tror Bioshock er neste - kanskje i jula :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har vært lite gaming på meg de siste åra, men så plutselig fikk jeg et innfall/anfall, og handla en halvslem gaming pc for en måneds tid siden.

    Sitter i kjelleren med 55" 4k i nærfelt.
    Har spilt litt forskjellig de siste ukene. Eks. Resident Evil Village, The Talos Principle 2, GTA5...og litt annet.

    Holdt på mye med online racing sim i game dager, og der har det skjedd mye den siste tiden.
    Både av div. titler, software, og ikke minst hardware.

    Har lyst å handle litt saker fra Moza Racing.

    moza-racing-r12-direct-drive-wheel-base.jpg

    moza.jpg

    1252853.jpg

    Force feedback på sånne DD saker (direct drive) er av en helt annen verden enn de møkka sakene med tannhjul/belte drift.
    Den nyeste fra Logitech, G923, har nøyaktig samme tannhjul drift innmaten som min snart 20 år gamle G25.

    De har riktignok en DD variant ute nå, men den er dyrere enn sammenlignbare konkurrenter.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg spiller stadig litt Gran Turismo 7 med PS VR2 - det er en Game Changer ( 😁 ) - tror aldri jeg kommer å spille bilspill på tv noe mer.

    Hadde nok vært spennende å skaffe seg ratt, pedaler & stol osv til et PS VR2 oppsett.

    Håper et Formel 1 spill kommer til PS VR2!
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    1000003689.png


    Moza ble valgt bort...pga noe negativ respons jeg ser på jutuben,
    og velger heller Simagic stæsj.
    20 laken koster det, og nå må jeg finne frem sag, lim, og treplanker.

    Her skal det bygges racing rigg. :p
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Dead Space Remaken var veldig bra - nå er jeg i gang med en runde til - New Game+ :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Spiller Bioshock - The Collection, med alle 3 spillene. Akkurat ferdig med det første og skal i gang med nr 2 🎮



    Fantastisk spillserie - atmosfæren: skremmende, crazy - noe av det bedre. Grafikken holder godt enda og lydmessig er det veldig god surround. Har også i gang rumperistere, skrangler godt når Big Daddy tråkker rundt. Jeg redder selvfølgelig Little Sisters - som jeg bestandig har gjort 😊
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Herlig låt under loading på Bioshock 2

    Ruth Etting - Ten Cents A Dance


    I work at the Palace Ballroom....

    The song lyrics tell of a taxi dancer lamenting the hardships of her job. The song was originally written for Lee Morse who was acting in the musical Simple Simon, but when Morse showed up intoxicated at the Boston opening of the musical, Florenz Ziegfeld fired her. She was replaced by Ruth Etting in the show, and Etting popularized the song as well in a Columbia recording made in 1930. This recording was inducted into the Grammy Hall of Fame in 1999. In 2012, it was added to the Library of Congress's National Recording Registry list of "culturally, historically, or aesthetically important" American sound recordings.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    For spillinteresserte nattugler - The Game Awards - streames live om 20 minutter:


    Celebrate the best in video games and see what's next at THE GAME AWARDS, streaming live in 4K on YouTube from Peacock Theater in Los Angeles. Geoff Keighley hosts this global showcase of video games with performances by The Game Awards Orchestra and more.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.058
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    GTA 6 traileren er ute, med musikk av Tom Petty.
    Det ser ut til at det nye spillet vil være i samme ånd som de forrige.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn