Forsterkere DC Failure i Audionet forsterker

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.202
Torget vurderinger
96
Har fått en feilmelding i displayet på den ene Audionet blokka mi. DC Failure, og forsterkeren slår seg automatisk av. Har skjedd et par ganger før, men da har det hjulpet å slå den helt av og på igjen. Nå er feilen permanent ser det ut til. Har sendt mail til Audionet, men ser at de ikke har noen distributør i Norge for tida? I manualen står det om denne feilmeldingen: The level of dc voltage at the output is too high.
Noen som vet om f.eks. Dalens eller andre kan fikse dette? Tenkte å ta noen telefoner i morra.

Dusør: kr 3000,- til den som kan fikse dette her på en ettermiddag/kveld!

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Er det en SAM g2?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.202
Torget vurderinger
96
Nei, det er en AMP II MAX. Men tror Audionet forsterkere deler samme basis oppbygning med DC kobling.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.202
Torget vurderinger
96
Dette løste seg foreløpig, men aner ikke hva som skjedde. Ampen sto natta over uten strøm. Etter 2 forsøk, startet den normalt. Har slått den av og på flere ganger, og spilt masse etter dette. Ingen feil. Eneste jeg gjorde før første vellykkede påslag var å plugge inn og ut noen kabler, og trykke litt ekstra på release knappen for XLR input på ampen.

Stor takk til Geir Arne Nilsen hos HF Audio, norsk forhandler, som viste stor vilje til å bistå ved mailkorrespondanse med meg og Audionet + sms og telefonsamtaler. Og dette uten at det lå noen fortjeneste i det. Meget sympatisk. Skjer dette igjen, har jeg nå noen tips for å få sjekket om denne forsterkeren lar seg reparere. Så krysser fingrene for at den spiller en god stund til. Disse blokkene er de beste effektforsterkerne jeg har hatt.

Topp Bunn