De 3 mest spilte platene siste uke.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153
    Pink Martini’s Splendor in the Grass (Heinz, LP).
    Ikke så lett å plassere Pink Martini mht. sjanger, da musikken favner inntrykk fra mange verdensdeler og musikk sjangere. Inspirasjon fra romantiske Hollywood musicals på 1940 og 50-tallet, med et mer globalt perspektiv, kan være ett stikkord. Herlig musikk, ditto lyd.

Janis Ian ”Between The Lines” (Boxstar, LP).
    Førsteinntrykket var sånn midt på treet. Janis er mer neddempet enn vanlig her, men plata vokser for hver gjennomhøring, et godt tegn. En kan vel egentlig ikke trå feil med Janis Ian. HiFi+ gir plata topp kritikk både med hensyn til musikk og lyd.

Mozart’s Symphony No. 35 in D Major "Haffner" K. 385 og Witt's Symphony in C Major "Jena" (Cisco LP).
    Frisk framføring med snert og rytmisk framdrift. En klassisk favoritt som tas fram jevnlig. God lyd.

Vedlegg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.051
    Sted
    Trondheim
    Minutten skrev:
    Blir kanskje litt kort tidsrom for mange med "mest spilt siste uke", men det er bare å poste de platene du har spilt mest den siste tiden. (uke, måned el.)
    Er jo en god blanding her nå men veldig lite klassisk?
    Klassisk er jo ikke noe man spiller igjen og igjen like etter hverandre, men som man spiller og så kommer tilbake til og tar fram igjen og spiller på nytt. Så at klassisk ikke er representert så mye her er vel en konsekvens av genren. De 3 siste CDene jeg hørte var:

Avsluttet i går kveld med Nystedts strykekvartetter. Det der er en strålende innspilling av superb musikk.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.936
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jimmy LaFave – Blue Nightfall
    Herlig plate (2005) fra Austin-basert singer/songwriter fra Oklahoma. Mannen med godstemmen gir ikke ut plater hvert år akkurat.

Slaid Cleaves – Broke Down
    Også han har flyttet til Texas og Austin. En plate som fort havner på repeat (2000).

Boston Spaceships – Let It Beard
    Jeg er ikke av de største "Guided by Voices"-fansene, men denne skiva fra i år av Robert Pollard mfl, er ganske spennende. Tiden får vise hvor god den er.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    otare skrev:
    Klassisk er jo ikke noe man spiller igjen og igjen like etter hverandre, men som man spiller og så kommer tilbake til og tar fram igjen og spiller på nytt. Så at klassisk ikke er representert så mye her er vel en konsekvens av genren. De 3 siste CDene jeg hørte var:
    Det er kanskje anderledes om du bare spiller klassisk musikk, men for meg er ikke den noe anderledes en jazz, rock osv. Jeg har en tendens til å fokusere på en type musikk en periode for så å skifte til annen type, f.eks fra Klassisk (Wagner) til Vreeswijk. Typisk kan jeg spille åpningen av Tristan og Isolde 4-5 ganger en uke for så ikke spille den på måneder. men det er ingenting i veien med å poste de 3 siste du har spilt. Nystedts strykekvartetter har jeg ikke hørt, og de skal sjekkes ut.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.074
    Torget vurderinger
    2
    Mest spilt i det siste må bli disse.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Mest lytting har det blitt til førstnevnte.

The Bloody Hollies - yours untill the bitter end

Rakk ikke kjøpe den før mitt stafettbidrag.Den ble vurdert fra et heller lo-fi minidiscopptak.

Regina - soite mulle

Indiepop fra Finland.Har ingen ide om hva de synger om,men flott er det !

The Lightning Seeds - cloudcockcooland

Snublet over denne lp'en på bruktsjappe.Tjue blanke kroner.Britisk kvalitetspop fra åttitallet.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Følgende er spilt mest sist uke :

Anthony And The Johnsons - swanlights

Hadde liten tro på denne,men der tok jeg feil.Et bedre album enn 'the crying light'.

The Cure - the head on the door

Ukas nostalgitrip.Kjøpte den igjen på cd,og det var et fint gjenhør.

Jack Johnson - to the sea

Stafettmusikk.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Atter en uke er gått.Mest spilt :

Jack Johnson - to the sea

Sluttinnspurt i stafetten

Braids - native speaker

Gledelig overaskelse.Kan på sitt beste minne litt om Cocteau Twins.

The Lemonheads - it's a shame about Ray

Denne kjøpte jeg på kassett i Budapest i '93.Hyggelig gjenhør.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    De her har fått seg noen runder i uka som har gått.

Zola Jesus - conatus

En spennende artist jeg kommer til å følge fremover.Tror dette er hennes andre plate.

Shawn Colvin - steady on

Fra ukes bruktvinyl-handel.Flott plate.

Wall Of Voodoo - call of the west

Klassiker som jeg av en eller annen grunn ikke har kjøpt før nå.

mvh. s,

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.682
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Mye norsk denne uka!
    Solveig Slettahjell - antologie
    Ane Brun - One
    Marius muller - Marius Muller

HHH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2009
    Antall liker
    2
    Dream Theater - Black clouds and silver linings.
    Denne har snurret javnt her siden den kom, både på cd og vinyl, det beste albumet DT har sluppet noen gang!

Pantera - Cowboys from hell.
    Denne har blitt funnet fram fra glemselen, gode minner, tung og dystert for livets glade gutter.

Stone Sour - Come what(ever) may.
    Tøff skive, allsidig vokalist med trøkk til tusen.

Vedlegg

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    1 - The Duets. En demoplate fra Bang & Olufsen. I all hovedsak musikk av Duke Ellington. Utmerkede versjoner med Niels-Henning Ørsted Pedersen og Mulgrew Miller.
    2 - Bo Kaspers - Hittills. Samleplate med det beste de ga ut på 90-tallet. Mye fint her.
    3 - Brahms Symphony No 1 m/ London Philharmonic og Klaus Tennsted. En tidlig CD-utgivelse, fra 1984.

Vedlegg

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153
    J.R Monterose (LP, Music Matters). Svingende, rett fram bop. God lyd på disse tidlige Blue Note mono opptakene.

Collin Stetson ”New History Warfare Vol 2: Judges” (Constellation LP).
    Ganske spesiell jazz innspilling med stort lydbilde og masse herlige lyder. Laurie Anderson og Sara Worden på vokal. Som sagt ganske spesiell men en nytelse både musikalsk og lydmessig.

Gerry Mulligan ”What is there to say? (LP, ORG).
    Får assosiasjoner til Ben Webster her. Prima cover, musikk og lyd.

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Grunnet høyttalerkjøp har jeg bare spilt forskjellig musikk de siste ukene,men begynner nå komme tilbake til vanlig lyttemønster.

Mest spilt :

John Foxx And The Maths - interplay

Stafettmusikk.Må jo "jobbe" litt.

Kjøpte denne i går og har spilt den fire ganger.Åh Marit..du er til å spise opp !

Anna Ternheim - the night visitor

Kjøpte denne til blodutsugerpris på bensinstasjon,men angrer såmenn ikke på kjøpet.En virkelig bra utgivelse.

mvh. s,

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.682
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    -The Nat King Cole Story - ikke komplekst og krevende men "smooth as silk"
    -Leif Ove Andsnes med LSO, Rachmaninov 3&4, eh litt mer komplekst og krevende!
    -Marius Muller - Marius Muller

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153
    Tre plater som er spilt siste uke;
    • Grateful Dead ”Blues for Allah” (LP, Audio Fidelity).
    • Donovan “Storyteller” (LP, Audio Fidelity).
    • Chet Atkins “In Hollywood” (LP, Classic Records).
    Må si at jeg virkelig liker disse platene - både med tanke på musikk og lyd.

Vedlegg

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Her har det gått i prog, prog og atter mer prog!

1. Puscifer - Conditions of My Parole
    2. Porcupine Tree - The Incident
    3. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet

Etter mine beregninger har jeg den siste uken hørt på førstnevnte rundt 22 ganger. De to andre platene er spilt en brøkdel av dette sammenlagt, så det er egentlig litt tilfeldig at det ble disse to albumene, men det er prog det også, og leser man på eksamen må det høres på prog.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ganske identisk lik liste denne uken:

Marit Larsen - spark

Flott popalbum,men merker nå at den skal få hvile seg litt i platehylla.

Maya Vik - chateau foux-coupe

Kjempetalent som har mange jern i ilden.bl.a.Montee.

John Foxx And The Maths - interplay

Innspurt med denne i stafetten.

mvh. s,

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Nettopp kommet hjem fra jobbreise og det lå en "haug" med lper og ventet på posten så det er ikke mange plater som har fått mer en en runde på platespilleren de siste dagene.

Tori Amos:Night of Hunters (LP)
    En sangsyklus basert på klassiske stykker med "klassisk" akkompagnement, utgitt på Deutsche Grammophon. Leser at ”fansen” har litt problemer med denne, er mye strykere og obo slik at det nok blir litt for klassisk for mange. For de som bare lytter på klassisk blir det nok litt for ”pop”. Jeg liker denne veldig godt.

Hedvig Mollestad Trio: Shoot!
    Denne plukket jeg med meg fra den lokale platebutikken. Så bare at det var en ny plate fra en norsk trio på Rune Grammofon og tok den med som ”kjent å ha” og regnet med at det var enda en ny norsk jazztrio jeg ikke hadde hørt om. Den fikk stå å godgjøre seg noen uker før jeg spilte den. Var ikke helt forberett på det jeg hørte, da dette ikke er typisk norsk jazz men mer instrumentell rock med elementer av jazz. (Stilen deres er en blanding av det instrumentale til Led Zeppelin og Terje Rypdal er det blitt sagt) La ikke så mye merke til navnet på trioen og ble litt overasket (fordommer?) da jeg leser at gitaristen er en jente/dame på 25 år! Jeg følger tydeligvis ikke med for tiden da hun har spilt med Jarle Bernhoft, Jon Eberson Group og Trondheim Jazzorkesters samt ble årets unge jazztalent under Moldejazz 2009.
    De to andre i trioen er Ellen Brekken, bass, og Ivar Loe Bjørnstad, trommer.

Jeg låner et utrykk fra ”pengesluk, Bæltøft! Årets tøffest oppdagelse…

Vedlegg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Går enda i vinyl her:

Bushman´s Revenge: Never Mind The Botox

Her er det coverlåter som gjelder:
    Track list:
    Bushman Rock (Bushman´s Revenge)
    War Pigs (Black Sabbath)
    Lonely Woman (Ornette Coleman)
    Bob Hunds 115:e Sång (Bob Hund)
    No Time This Time (Police)
    We Travel The Spaceways (Sun Ra)
    Monkey Gone To Heaven (Pixies)

En av de nye Philips utgivelse til Speakers Corner Igor Markevitch - Tchaikovsky: Symphony No. 4

Mye Dylan i det siste:

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @Minutten - Hvordan er den Bushman's revenge skiva? Hørte noe utdrag på radioen, nok til å trigge nysgjerrigheten.

De tre mest spilte i platebaren min siste uka:

1. Flamin groovies - Shake some action

Dette bandet er bare helt skandaløst undervurdert og oversett. Tittelkuttet frambringer gåsehud og gledestårer på en gang. Powerpor-nirvana.

2. The gaye blades - s/t

Forholdsvis ny sak utgitt på Norton. Småskjeiv gladpop med klare 60s referanser, eg tror samtlige låter har backbeat. Svinger som bare juling. Musikk til å bli glad av.

3. Mark Lanegan - Blues funeral

I begynnelsen var eg veldig skeptisk til denne, det virket rett og slett å være kjedelig. Men har gitt den flere sjanser, og den sniker seg sakte men sikkert under huden på meg. Lanegan er jo en ringrev blitt. Tror denne kan vise seg å være ganske bra.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Townes skrev:
    @Minutten - Hvordan er den Bushman's revenge skiva? Hørte noe utdrag på radioen, nok til å trigge nysgjerrigheten.
    Jeg synes at begge de to nye platene er Bushman's beste så langt. Denne er covere + en Bushman's den andre er bare Bushman's + en cover. Legger ved klipp 1 av 6 fra konserten hos Big Dipper Januar 2012. Har ikke fått tid til å se gjennom de, men regner med det er mest fra de nye platene...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt glemt denne tråden?

Cohen er nå lik seg. Har gått en del denne uka, men havner nok i "konehylla",hvor han er godt representert fra før.
    Jane Birkin er en gammel tittel,-nyutgivelse på vinyl. Ganske deilig å slappe av til på sene kvelder.
    Zevon plata har jeg tatt fram igjen etter mange år og den er virkelig bra!

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn