De JÆVLIGSTE coversangene (de som mishandler originalene)

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.057
Antall liker
8.318
Torget vurderinger
1
Huff!

Solgte plata umiddelbart. Deodatos to første er glimrende; dette er fryktelig.

 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.079
Antall liker
3.077
Torget vurderinger
2
hehe først og fremst gøyalt. danskebåten rinner meg i hu
Nå er det mange år siden jeg opplevde livemusikk på danskebåten, men såvidt jeg kan huske var de som sto på scenen profesjonelle musikere.

Dette her er jo et hån mot alle som noen gang har prøvd å spille i rockeband mer enn en halvtime.
 
L

Labbis

Gjest
Romjulsdrøm(Alf Prøysen) med D'Sound. Respektløs knoting med en nasjonalskatt, dette er JÆVLIG!
Kan høres på Wimp.
Mvh
 

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Innlegg
219
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
LIGHT MY FIRE med Baccara ..... Bør ikke høres.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.057
Antall liker
8.318
Torget vurderinger
1
Romjulsdrøm(Alf Prøysen) med D'Sound. Respektløs knoting med en nasjonalskatt, dette er JÆVLIG!
Kan høres på Wimp.
Mvh
Jeg synes Alf Prøysen er tortur nok....
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Neil Young's "Oh Susanna", er ikke spesielt vakkert...
Mulig det, men har vel strengt tatt ikke noe her å gjøre? Skiller seg jo radikalt fra mye av det vederstyggelige som er nevnt på de siste sidene.
Sjøl syns eg Americana skiva til Neil har ganske høy sjarmfaktor. Av det som snurres mest av det han har gjort siste 10 år.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Men du sier "Ikke bland smak med musikalske evner!"
Det er nå så, men ikke tro at musikalske evner er synonymt med kvalitet heller :)
I tillegg er det forskjell på å være musikalsk og å være teknisk god på et instrument. Begge deler bær være til stede hvis du vil lage avansert musikk som er bra.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Spesielt han trommisen er rimelig begrenset.
Det spørs hvordan du ser det. Han er ikke så god til å holde takten, noe som noemalt er litt viktig for en trommeslager, men når jam spiller sammen med Hetfield som er en jævel til å holde takten med rytmegitaren (Det funker for dem.) kan Lars Ulrich få holde på sånn, og tidvis så spiller ("spilte") han trommer ganske bra.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Man kan jo bare snu på flisa da; Ingen som tilsynelatende har problemer på NIN sine vegne over at "alle" mener at Cash gjorde Hurt til sin egen låt... Hvor er "musikkpolitiet" da?
Jeg husker jeg var litt oppgitt da jeg så et klipp fra en av de første Idol-sesongene, da de skulle fremføre country-sanger, og en av deltagerne hadde valgt ""Hurt" av Johnny Cash". ;)

Når det er sagt, så spilte Cash veldig mange gode coverversjoner mot slutten. Rusty Cage, f.eks.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Huff!

Solgte plata umiddelbart. Deodatos to første er glimrende; dette er fryktelig.

Etter 1:47 stiller jeg meg sterkt tvilende til at noe som helst godt har kommet ut av Deodorantos, for dette vitner jo om det totale fravær av smak. Hverken god eller dårlig smak, det er stort sett en ærlig ting, men totalt fravær av noen som helst smak. Heismusikk blir det egentlig for snilt å kalle dette. Det minner mest av alt om masseprodusert lisensfri musikk som radiostasjoner og kjøpesentre kjøpte tidlig på nittitallet for å slippe å rapportere alt de spilte til Tono samtidig som de fylte ut tiden med... lyd.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.057
Antall liker
8.318
Torget vurderinger
1
Etter 1:47 stiller jeg meg sterkt tvilende til at noe som helst godt har kommet ut av Deodorantos, for dette vitner jo om det totale fravær av smak. .
Joda. Han har gjort bra ting; bla Also Sprach Zarathustra. Og den svinger. Og Super Strut da....


 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
hehe først og fremst gøyalt. danskebåten rinner meg i hu
Nå er det mange år siden jeg opplevde livemusikk på danskebåten, men såvidt jeg kan huske var de som sto på scenen profesjonelle musikere.

Dette her er jo et hån mot alle som noen gang har prøvd å spille i rockeband mer enn en halvtime.
En av mine bedre opplevelser med kvalitets danskebåtmusikk på land, var for mange år siden på gode gamle Lompa (Olympen) før sjela ble pussa opp og kastet på dør. Hadde med meg noen garagekompiser fra Stockholm på livet i tiggerstaden. Skulle selvsagt vise frem den mer brunere delen av utelivet i nabolaget (150 meter å gå). Ungarsk danseband duo holdt stor fest, "proft" som faen, i playback (!!). Forsoffent, drita, alkoholisert publikum 50+ rundt midnatt. Ganske sterk opplevelse, må si det, nesten litt som å tro det er Paul McCartney som synger, når Kurt Cobain er dubbet over. HaHa, må bare flir mæ skakk(jørt)
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.921
Antall liker
1.926
Sted
Sortland
Morsomt - ja....ok :rolleyes: men dræt. Kjedelig.

Jævligste cover av en seriøs artist derimot - det hadde vært en interessant tråd......
Altså - det absolutt motsatte av Jimi Hendrix's 'All Along The Watchtower'

Hvem tør seg utpå da?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Så meg tvunget til å sjekke hele tråden, og det slår meg at ikke alle har samme tanker om hva en dårlig coverversjon er som meg. Jeg må innrømme at jeg ofte vifter med snobben min, men aldri på et offentlig sted som Torgallmenningen, for eksempel...

Ble litt fascinert av Donny og Marie Osmonds versjon av Reelin' In The Years. Jeg skjønner at det langtfra er alles cup of tea, men det er jo så brilliant gjennomført at det umulig kan være en kandidat til tittelen Verdens verste coverversjon. Fascinert som jeg ble gjorde jeg ytterligere research omkring temaet "Osmonds gjør Steely Dan" og kom fram til at den godeste Donny har et langt og godt forhold til bandet, og det skulle ikke forundre meg om det forholdet var gjensidig også. Denne framføringen av et knippe godlåter av blant andre Steely Dans Peg fra Miss Universe-finalen i 1979 er ganske... interessant? Eller kanskje det er pikene som blender meg?


Det hører med til historien at han har spilt inn Peg på sitt siste album, Soundtrack of My Life fra i år. Siden han innlemmer låten i en såpass eksklusiv samling låter tror jeg vi kan slå fast at gutten var og er Steely Dan-fan.

En ting som "rockere" av i dag ofte glemmer er at rock som country, blues og jazz opprinnelig var basert på en utstrakt bruk av standardlåter. Folk som ellers framstiller seg som bluesmenn klarer likevel å lire av seg latterligheter som at "man skal skrive sine egne låter". Hvis man ikke heter Creedence legger de gjerne til når noen minner dem på det. Putt putt, det er nok ikke så viktig likevel? Derfor er faren stor når en seriøs coverversjon legges ut som tidenes verste kan den like gjerne være tidenes beste for en annen pasient på asylet. Slik som i dette tilfellet, der jeg mener at dette er den overlegent beste versjonen av Wonderwall, mens andre vil løpe til nærmeste elgtelefon.


Må nok innrømme uten skam at Mike Flower Pops ble hyppig spilt på nachspiel og vorspiel rundt årtusenskiftet i Casa baluba. :cool:
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Etter 1:47 stiller jeg meg sterkt tvilende til at noe som helst godt har kommet ut av Deodorantos, for dette vitner jo om det totale fravær av smak. .
Joda. Han har gjort bra ting; bla Also Sprach Zarathustra. Og den svinger. Og Super Strut da....


Jeg hadde aldri hørt om Deodato før, men jeg takker Voff for tipset. Jeg likte deres versjon av Zarathustra, selv om jeg synes 9 minutter ble litt møe. Men jeg innbiller meg at den hadde vært kanon live.
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.418
Sted
Trondheim
Dette er fæle greier. Prøysen på spansk.


Så uendelig tannløst og platt.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.247
Antall liker
4.882
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
...

Ble litt fascinert av Donny og Marie Osmonds versjon av Reelin' In The Years. Jeg skjønner at det langtfra er alles cup of tea, men det er jo så brilliant gjennomført at det umulig kan være en kandidat til tittelen Verdens verste coverversjon. Fascinert som jeg ble gjorde jeg ytterligere research omkring temaet "Osmonds gjør Steely Dan" og kom fram til at den godeste Donny har et langt og godt forhold til bandet, og det skulle ikke forundre meg om det forholdet var gjensidig også. Denne framføringen av et knippe godlåter av blant andre Steely Dans Peg fra Miss Universe-finalen i 1979 er ganske... interessant? Eller kanskje det er pikene som blender meg?

...

Det hører med til historien at han har spilt inn Peg på sitt siste album, Soundtrack of My Life fra i år. Siden han innlemmer låten i en såpass eksklusiv samling låter tror jeg vi kan slå fast at gutten var og er Steely Dan-fan.

...

Dersom Donny virkelig var Steely Dan-fan, gjør det vel bare versjonene hans enda verre. At det var til dels flinkt gjennomført, hjelper liksom ikke.
 

mr.electric

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2014
Innlegg
113
Antall liker
45
Sted
Nes, Akerhus
Mulig denne er kommentert tidligere, men æsj!!!

Enig, bare Kurt Nilsen som gjør en god jobb her fordi han er en god vokalist men resten av gutta og helheten er slapt, uinspirert, elendig teknisk sunget og de burde hatt nok selvinnsikt til å si:
"Gutter, dette fikser jeg ikke og vi radbrekker faktisk denne låta"

At dette ble en suksess kan jeg skjønne ut ifra settingen, etc men ikke ut ifra utførelsen!! Det er for meg uforståelig at det norske folk (mange nok, iallefall) ønsket å bli bedratt til de grader....!

Sjekk heller ut Jeff Buckley sin versjon av Hallelujah på albumet "Grace"! Da snakker vi!! :)

mvh mr.electric
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mulig denne er kommentert tidligere, men æsj!!!

Enig, bare Kurt Nilsen som gjør en god jobb her fordi han er en god vokalist men resten av gutta og helheten er slapt, uinspirert, elendig teknisk sunget og de burde hatt nok selvinnsikt til å si:
"Gutter, dette fikser jeg ikke og vi radbrekker faktisk denne låta"

At dette ble en suksess kan jeg skjønne ut ifra settingen, etc men ikke ut ifra utførelsen!! Det er for meg uforståelig at det norske folk (mange nok, iallefall) ønsket å bli bedratt til de grader....!

Sjekk heller ut Jeff Buckley sin versjon av Hallelujah på albumet "Grace"! Da snakker vi!! :)

mvh mr.electric
Eller k.d. Langs versjon på Hymns Of The 49th Parallel.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
...

Ble litt fascinert av Donny og Marie Osmonds versjon av Reelin' In The Years. Jeg skjønner at det langtfra er alles cup of tea, men det er jo så brilliant gjennomført at det umulig kan være en kandidat til tittelen Verdens verste coverversjon. Fascinert som jeg ble gjorde jeg ytterligere research omkring temaet "Osmonds gjør Steely Dan" og kom fram til at den godeste Donny har et langt og godt forhold til bandet, og det skulle ikke forundre meg om det forholdet var gjensidig også. Denne framføringen av et knippe godlåter av blant andre Steely Dans Peg fra Miss Universe-finalen i 1979 er ganske... interessant? Eller kanskje det er pikene som blender meg?

...

Det hører med til historien at han har spilt inn Peg på sitt siste album, Soundtrack of My Life fra i år. Siden han innlemmer låten i en såpass eksklusiv samling låter tror jeg vi kan slå fast at gutten var og er Steely Dan-fan.

...

Dersom Donny virkelig var Steely Dan-fan, gjør det vel bare versjonene hans enda verre. At det var til dels flinkt gjennomført, hjelper liksom ikke.
Han var ikke, han er det garantert i dag. At det er flink gjennomført hjelper selvsagt, har du glemt at det er Steely Dan vi prater om her?
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.418
Sted
Trondheim
Av og til kan et forferdelig utgangspunkt pluss udyktig framføring gi gode resultater :) Mine damer og herrer: The Final Countdown

 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Albumet ellers er ikke så verst, men denne låta kunne de med hell hoppet over

 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.247
Antall liker
4.882
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Ken Lee!!!

Bulgaria has got talent!
Denne stakkars dama har ikke peiling på engelsk, men det hindrer henne ikke i å prøve seg på Mariah Careys "Can't live without you".

 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Bulgaria has got talent!
Denne stakkars dama har ikke peiling på engelsk, men det hindrer henne ikke i å prøve seg på Mariah Careys "Can't live without you".

Jeg har (heldigvis) ikke hørt på alt som er lagt ut i denne tråden, men jeg lurer på om ikke dette topper, evt bunner, det som hittil er presentert.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.606
Antall liker
152
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Mulig denne er kommentert tidligere, men æsj!!!

Enig, bare Kurt Nilsen som gjør en god jobb her fordi han er en god vokalist men resten av gutta og helheten er slapt, uinspirert, elendig teknisk sunget og de burde hatt nok selvinnsikt til å si:
"Gutter, dette fikser jeg ikke og vi radbrekker faktisk denne låta"

At dette ble en suksess kan jeg skjønne ut ifra settingen, etc men ikke ut ifra utførelsen!! Det er for meg uforståelig at det norske folk (mange nok, iallefall) ønsket å bli bedratt til de grader....!

Sjekk heller ut Jeff Buckley sin versjon av Hallelujah på albumet "Grace"! Da snakker vi!! :)

mvh mr.electric
Nå var det jo ikke denne (Skavlan)-versjonen som ble så populær............8)
 

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Tja..

Woofers and Tweeters Ensemble
"We can work it out"

Kan vel kanskje knapt kalles en cover.. Morro læll!

Frog79
 
Sist redigert:
Topp Bunn