De nye dac'ene til cambridge og audiolab

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Min arcam rdac ser desverre ut til å ha tatt kvelden. Ut i dacjungelen med spaserstokk og manglende kart.
Er det noen som har hørt, og har en oppfatning om den nye dac'n til hhv cambridge og audiolab ?
Jeg var fornøyd med rdac, men det hører liksom med å vurdere andre alternativer også. Og mens kloden dreier sakte rundt, har verden muligens gått litt fremover.

Hilsen Geir
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Den nye Cambridgen er litt spennende den, har lest noen tråder her og der og tilbakemeldingene er ganske gode. At den har en headphone amp inkludert er jo også et pluss.

Ellers snakker jo mange varmt om Rega DAC'en. Ligger vel på 5 tusen.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Om din rDac har tatt kvelden snakker vi vel en garantisak? Modellen er vel ikke to år gammel ennå.
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Jeg er redd det ikke er noen garanti å gå løs på. Den ble kjøpt bruk, og tok kvelden når jeg kom i skade for å kople den til feil strømforsyning. Den "låser seg" på wireless inngangen, mens coax, optisk og usb ikke ser ut til å ville mer (ingen av lysindikatorene for disse inngangene gir respons, og heller ingen lyd via dem). Jeg vet ikke om det er mulig eller lønnsomt å reparere.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
At den ble kjøpt brukt skal ikke ha noe å si, men bruk av feil psu gjør det nok vanskelig ja. Kan se ut som du grillet et eller annet kort med for høy spenning. Å koble til en psu som er for stor gjør ingenting så lenge spenningen er lik.

Jeg ville sjekket opp med forskjellige forhandlere om de har noe demo som skal selges. Personlig skal jeg snart teste en Moon-dac, storebroren til denne:
http://acoustictuning.com/moon-100d.html

Kan være et annet interessant alternativ for deg.
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Her ble responsen såvidt forsiktig at jeg har lånt med meg Nad M51. Den tror jeg blir stående. Den siste Cambridge dac'n var med en tur hjemom. Jeg synes det ble vel tamt.
 
Topp Bunn