De nye glassene til idun Sennep med Korn har aldri gjort noe for meg!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Roberten skrev:
Sleiven skrev:
Solidox Fisk Pust munnvann
Skjønner det er traurig når produkter man setter pris på forsvinner, eller endrer seg til det ugjenkjennelige, men akkurat her skjønner jeg Lilleborg, Fisk Pust munnvann må jo ha et svært begrenset nedslagsfelt.
Gorrhyse?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.918
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Oppdaget til min forskrekkelse at vi hadde et glass av gamletypen. Nå har fruen tømt det, og det er til salgs til høystbydende. Bud på PM.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Valentino skrev:
Oppdaget til min forskrekkelse at vi hadde et glass av gamletypen. Nå har fruen tømt det, og det er til salgs til høystbydende. Bud på PM.
har et par glass, byttes gratis mot f.eks

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Roberten skrev:
Sleiven skrev:
Skjønner det er traurig når produkter man setter pris på forsvinner, eller endrer seg til det ugjenkjennelige, men akkurat her skjønner jeg Lilleborg, Fisk Pust munnvann må jo ha et svært begrenset nedslagsfelt.
Vel alli vil vel ha frisk pust og dette produktet sorget faktisk for det. Perfekt for seriøs klining som slår ut på blindtarmen. Konkurrenten selges nå på apotek til 3 ganger prisen, så her har Solidox gjort en bommert
Sleiven

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Tubesnake skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg har ikke prøvd, men jeg har hørt at disse skal være godt egnet til klyster. Ja etter at senneppen er fortært da selvfølgelig.
Etter smaken på innholdet å bedømme har jeg en mistanke om at de har vært brukt som klyster før de havner i butikkhyllene. :)
Vil vi egentlig vite hva som er ditt referansegrunnlag her. :-X
Han er kanskje elskeren til Tub Girl?

Når det gjelder Facebook så er ikke Idun helt det samme som politbyrået i Kina. Næringsliv gir etter for press fra forbrukerne hvis det blir stort nok, og Facebook har ført til at flere forbrukeraksjoner for bestemte produkter har seiret. Hvorfor noen ville ha 1,5L Urge tilbake på markedet er for meg et mysterium, men de var mange nok til at de fikk det. Jeg tror faktisk at produsentene liker det slikt, for da får de bråter av gratis markedsføring når de relanserer produktet i sin opprinnelige versjon.

Den grove til Idun kjøpte jeg endel av som student, så jeg har hatt min andel av disse glassene opp gjennom årene. De siste tyve årene har jeg som oftest kjøpt fransk. Colmans vanlige blir litt for heit for meg. Italienskorientert som jeg er så liker jeg mer subtile smaker. Og så lager jeg ikke like vond mat som engelskmenn, så jeg trenger ikke noe til å kamuflere all annen smak. ;) På åttitallet satt vi jo "alle" og spiste baguette med ost, skinke og Dijon på Café Opera. Det gav mersmak på det å eksperimentere mer med sennep. Men den litt søte og grove til Idun har alltid vært et greit alternativ når utvalget i butikken er dårlig, som det ofte var før i tiden. Ikke spennende, men en ganske ok allrounder.

Selv om det er litt dumt at de gamle glassene går ut, så betyr det lite for meg. Jeg ha en gammel mor som fortsatt sylter til den store gullmedaljen. Å levere noen av disse og be henne fylle på med rørte jordbær virker som en god idé på meg. Skal på Rema snart, kanskje jeg kjøper et glass for gamle dager skyld. Og for neste års jordbærsyltetøys skyld. Dessuten så har jeg mer enn smørekniver i skuffen min. Der har jeg noen små redskaper som kalles teskje. Kjøp en slik, så kommer dere fram under kanten.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No er det handla Dijon klassisk. Så har eg pølsesennepen klar. saman med Bergby. Litt honning, dill og basilikum, olivenolje frå eiga olivenlund, kvit pepar....og kanskje ei skei melis eller to. Det som no står att, er blandingsforholdet.
Og gravlaksen er lagt i press. Kjøpte svinedyr Måløy-laks- 120 kr/kg. Ferdig filetert og utbeina, men likevel...

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.120
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Valentino skrev:
;D

Der kan man se.
Jeg har lært at vi på HFS kan lage hype og hause opp et marked for hva som helst. Hva som helst.
;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Sleiven skrev:
Nevner i fleng: Kronborg leverpostei, furunålspastiller, Kolibri drops, Solidox Fisk Pust munnvann, Delikat salater og leverpostei( skjøvet ut av det mølet Denja som smaker som kokt aspartam uansett hvilket produkt det er), Delikat kylling leverpostei ( finnes ,men er på vei ut), Felix ketchup, Torskerogn i hvit/grønn boks, osv.
Jeg glemmer alltid hvilken det er av de der salataene som smaker hoppetau så jag må ty til u-testen når jeg er i butikken.

U-denja... gir ingen mening... så den er grei nok

u-delikat.. det var det ja, den skygger vi unna. Uæææ.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
SOA skrev:
Denne er en klassiker imo. Perfekt til Juletorsken.

Glasset fungerer også utmerket som drikkeglass...
Enig med trådstarter. Har egentlig nok drikkeglass, men formen på de nye med skrukork gjøre det nesten umulig å nå sennepen med kniv.

Jeg vurderer nesten å konvertere til den klassiske Slotts-sennepen, jeg også. Men det er noe som føles galt med å gå fra norsk til svensk...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Noen MÅ starte en Facebookgruppe!!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
Roberten skrev:
Sleiven skrev:
Gorrhyse?
Hyse = kolje på austlandsk (haddock for dei som er heilt i skodda)

Gor, eller gorr som det står her, er det stoffet som kjem ut av hysa når du halar ho fort opp frå djupt vatn.Evt kan du klemme på hysa, så kjem det ut, då også. Brunt av farge. Må ikkje forvekslast med sennep.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Tor Nado skrev:
tar det med ro, og
darkness on the edge... litt mandagsfyll.
Og tørsten slukkes fra et sennepsglass?

Topp Bunn