416 skrev:
HEI FISHERMAN. HVA SLAGS EC KOMPONENTER BRUKER DU OG HVILKE PATOS HØYTALLERE HAR DU? KAN DU SKRIVE LITT OM ANNLEGGET DITT OG LITT OM LYDEN?
HAR SELV EC 4,9 6CH SURROUND PRE, 250R EFFEKT TIL FRONTENE, AW60 BROKOBLET TIL CENTER OG EN ANNEN AW60 TIL BAKHØYTALLERNE. FRONTHØYTALLERNE ER DYNAUDIO COUNTUR S3,4. SØLVKABLING ALT. LETTER ETTER EN DVD SPILLER OG KANSKJE NOEN ANDRE HØYTALLERE, DYNAUDIOENE ER MEGET BRA MED DET ER PÅTIDE Å GÅ VIDRE ETTER NOEN ÅR MED DE HØYTALLERNE, IKKE FOR AT DE ER DÅRLIGE, TVERT OM MEN DET ER KJEDLIG,,,,MÅ HA NOE NYTT.
LURER FÆLT PÅ HVA DE NYE PATOS KAN KOMME TIL Å KOSTE. HVOR FÅR JEG KJØPT PATOS??
Tok litt tid å få svart.
Mine komponenter er i dag EMC1, EC4.6 og en LC-AUDIO THE END MILLENNIUM, samt PATOS 302mk II, alså ikke de dyreste patos, men akk så deilige (subjektiv oppfatning). Bruker ikke EC effekttrinn, da jeg likte LC-audio bedre enn en AW100 jeg prøvde en stund(ny subjektiv oppfatning).
Å formidle en oppfatning av lyden i mitt anlegg finner jeg ikke så enkelt (det blir jo subjektivt), men jeg sitter med oppfattelsen at høyttalerne vokser med oppgaven, (har dessuten hatt dem helt siden de var 301, dvs de er bygget om et par ganger) og formidler en stadig "bedre" lyd etterhvert som utstyret foran har blitt byttet ut til "bedre" ting. Lyden er etter min oppfatning "varm" (sa det noe?) rimelig bra oppløst, og har en imponerende dyp bass med tanke på at det er et 6,5" basselement. Symphonic II er en (mye) dyrere versjon med AMT-diskant og trefinèr-kabinett og det jeg har hørt av den tilfredsstilte de små ønskene jeg kanskje har med hensyn til den øvre del av frekvensområdet, alså en bedre oppløsning oppover. Min oppfatning er tilslutt at EC passer veldig godt til høyttalerne og jeg trives meget godt med det de presterer nå. Skulle gjerne vært mer malende i mine beskrivelser, men mener som tidligere nevnt at det hele er subjektivt, så prøv det gjerne ut. Det er jo DU som evnt. skal like det til slutt...................
Jeg har forøvrig ikke hørt noe av de "nye" patos med unntak av et par basic 310 mk II som jeg kjøpte ved et uhell........De gjør seg bra i kjellerstua til TV med Harman Kardon surroundreceiver foran...., men så er dette noen billigere greier da.
Forhandlere av Patos finner du på
www.patos.no og i følge Frode Ertzeid er jo det hele bare snakk om endringer i eierstruktur hos patos, så de skulle være tilgjengelige.