Hmmm. Jeg har to sikringskap i kåken, siden deler av underetasjen tidligere ble brukt som utleiedel. Hadde tenkt å bygge om slik at alle kurser står i et sikringsskap slik at jeg slipper unna med en strømmåler. Men blir jo nesten fristet til å beholde en kurs i det gamle hybel-skapet her.
Da har jeg jo samtidig bevis på at jeg er gal, og alt som kan dokumenteres er jo bra har jeg lest en plass
Hvis du har to sikringsskabe, er du en heldig mand. Meget heldig. Det må betyde mindre snavs fra resten af huset på din hi-fi linje.
Roysen, der tidligere skrev på Hifisentralen, og var meget omhyggelig og gik all ind. Man kan så mene, at det er overkill, men det er da meget mere spændende og lærerigt, end dem der påstår, at der ikke er forskel på strømkabler osv.
Vi andre skifter til sikringsboksen..., men Roysen går til vejen...
"Jeg installerte like godt en egen underfordeling (sikringsskap) ditekte på husets hovedskaps hovedkurs 3x80A). I hovedskapet ble det installert en splitt etter inntakssikring og måler. Den ene enden av splitten leder til hovedskapets innmat som forer eiendommen med ikke hi-fi relatert strøm. Den andre enden av splitten leder ut i den nye underfordelingen. På denne måten er hi-fi strømmen helt separert fra eiendommens øvrige strøm og apparater koblet til."