Politikk, religion og samfunn Deeyah Khan, superwoman

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.673
Antall liker
10.240

Vil bare ta opp igjen denne i en egen tråd, ettersom hun nå endelig har fått prisen utdelt. Denne dama er en heltinne av uante dimensjoner, jeg skulle ønske jeg hadde en aldri så liten flik av hennes vilje, pågangsmot og evne til å lytte.

Dette må bare ses; for å si det med en annen publikasjon fra NRK: "burde vært pensum". Vi har alle noe å lære av henne, og, ikke minst hennes utrolige evne til redelig oppførsel overfor selv de mest outrerte meninger.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.866
Torget vurderinger
4
Har alltid hatt stor sans for Deeyah Khan. Helt fra hun var Deepika (Thathaal) og ga ut "I all slags lys" i 1992.
At hun hadde meningers mot og ben i nesa ble tydelig allerede med "Get off my Back" i 1996. Hun fikk mye pepper fra det pakistanske miljøet da.

Dessverre forstod hverken jeg eller resten av det hvite Norge alvoret i de truslene hun ble utsatt for. Norge sviktet da hun måtte flykte fra Oslo og Norge.

Jeg tenkte vel mitt, omtrent som at "ja, ja, hun må jo gjerne drømme og prøve seg" da jeg hørte hun hadde flyttet til London og ville starte et filmproduksjonsselskap. Hun gjorde all skepsis ettertrykkelig til skamme med dokufilmen "Banaz: A Love Story".
Det er rett og slett umulig for et oppegående menneske å se den uten å kjenne en knyttneve i mellomgulvet. Filmen er som Deeyah Khan er selv, - rolig, veloverveid og veltalende slik at ordene og historien får tale for seg uten annen dramatikk eller store fakter. Forskjellen fra Michael Moore kunne ikke vært større.

Hun er rett og slett blitt en stemme man lytter til.

 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.673
Antall liker
10.240
Hun var på besøk i programmet "Drivkraft" forleden.
Bør høres!

 
Topp Bunn