Dele opp bruktbørsen?

kjor1

Medlem
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hei!

Bare et forslag her. Vet ikke om det har vært oppe før, eller om det er upopulært, men uansett:

Hva med å dele opp bruktbørsen? I f.eks en 'avdeling' for høyttalere, en for forsterkere osv? Er det dumt? :-/

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.150
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
:-/Har vært inne på tanken til å foreslå det selv, veldig bra med litt kreative tenkere her. Flott forslag.

H

hifinissen

Gjest
for å spore litt av... hva med å fjerne "kjøpes" annonsene fra "selges" siden? og legge inn sperre på gjentagelse av annonser.... det er jo enkelte som gjentas før man nesten sakt får lest de :-/

Håper ikke jeg trør i salaten her nå ;)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.230
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Skal det deles opp bør kanskje "vintage" og/eller "rør-utstyr" være med ?

Kabeldragern

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Håper ikke jeg trør i salaten her nå ;)
Her er det så mye salat at det nesten er umulig å ikke tråkke i en og annen. Det gjelder bare å unngå å tråkke i serveringsbollen ;D.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Hei!

Bare et forslag her. Vet ikke om det har vært oppe før, eller om det er upopulært, men uansett:

Hva med å dele opp bruktbørsen? I f.eks en 'avdeling' for høyttalere, en for forsterkere osv? Er det dumt?  :-/
Dette er et glimrende forslag synes jeg! Blir da mye mer oversiktelig! Støttes 100%

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
med enkle grep kan bruktbørsen gjøres meget bra!
Som det er i dag er det for enkelt å spamme sine annonser til krampa kommer

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Støtter trådstarters glimrende forslag, særlig siden det egentlig er MITT forslag for et halvt år tilbake. Ble nedstemt av indianeren den gangen. Men nå er vi mange - revolusjon nå!

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Støtter underskriftkampanjen jeg og :)

Mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Vi er for en oppdeling nå ettersom det nå er såpass mange nye annonser pr. dag.

Det store spørsmålet er hvordan vi skal dele opp ?`

Kom gjerne med ideér, men jeg tror ikke vintage, rør m.m. er løsningen - da blir oppdelingen for spesifikk.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Bør få plass til egen avdeling for vinyl/vinylutstyr(RIIA,PU osv),
Musikk(Vinyl/cd) og kabler/tweeks...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Ok, hva med følgende:

Elektronikk
Høyttalere
kabler/tilbehør
Vinyl
Musikk/filmer

Da blir det ihvertfall ingen tvil om hvor et produkt skal plasseres. Hvis vi f.eks. deler opp i 2-kanals og surround så finnes det mange produkter som kan tilhøre begge kategorier.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Ok, hva med følgende:

Elektronikk
Høyttalere
kabler
Vinyl
Musikk/filmer

Da blir det ihvertfall ingen tvil om hvor et produkt skal plasseres. Hvis vi f.eks. deler opp i 2-kanals og surround så finnes det mange produkter som kan tilhøre begge kategorier.
Det burde kanskje være en kategori som heter "dingsebomser" også..? Med spikes, romdemping osv..?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Da tror jeg vi lager en som heter "Kabler/tilbehør".

Det må ikke bli alt for mange kategorier.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Jeg vet at ingen ønsker å drive noe "politivirksommhet" men hadde det vært mulig å finne en løsning for å stoppe de som "klasebomber" oss med de samme annonsene?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Det er jo "søk"-funksjon på forumet - se øverst.

Det skal gå 3 dager mellom hver annonse av samme produkt, og hvis noen bryter dette så blir annonsen fjernet hvis vi ser det.

Det er bare å sende en melding til Høvdingen hvis noen bryter reglene. Vi ser jo ikke alt. :D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg synes vi kunne hatt enda mer spesifikke kategorier:
Høyttalere
Forsterkere
CD/dvd spillere
platespillere, pickup, arm
kabler/tilbehør
Bilde
Musikk/film
Gjærne under kategorier også. F.eks Forsterkere - forforsterkere/prosessor, preamp, effektforsterker, surround forsterker osv.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Vi har nå laget en oppdeling på bruktbørsen, og håper dette vil fungere tilfredsstillende. Det blir ihvertfall litt mer oversiktlig.

Mvh
H

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Vi har nå laget en oppdeling på bruktbørsen, og håper dette vil fungere tilfredsstillende. Det blir ihvertfall litt mer oversiktlig.

Mvh
H
Annonsene står ikke i riktig rekkefølge.. De nyeste bør vel stå øverst?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Jo de vil komme i riktig rekkefølge fremover. Vi har flyttet over noen annonser for å teste, og da blir rekkefølgen litt feil, men alt er riktig fra og med nå.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Oppdelingen ble en god del kraftigere enn påregnet, men håper det vil fungere greit.

Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Dette tror jeg blir bra! :)

A

Affa

Gjest
Uff, dette var jævlig. Hva var galt med den gamle? Dette er som vinmonopol med disk. Se minst mulig av varene, du kan ta skade av det.

R

Ronny_D

Gjest
Uff, dette var jævlig. Hva var galt med den gamle? Dette er som vinmonopol med disk. Se minst mulig av varene, du kan ta skade av det.
Helt enig !
Kikker litt i annonsene for å se etter noen "gullkorn". Men det ble det slutt med nu.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.747
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Helt enig !
Kikker litt i annonsene for å se etter noen "gullkorn". Men det ble det slutt med nu.

Ser ikke problemet, det er jo bare å bruke tilbakeknappen og klikke videre på neste kategori.

Veldig greit å slippe å lete igjennom mange sider hvis man er ute etter f.eks en riaa.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Hva er det som er galt Affa? Stått opp med feil fot? Ikke liker du musikken vår og ikke liker du buktbørsen heller? Har du poblemer? Si fra til far, så skal du få trøst :)

Mvh
:)

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
2
Hva er det som er galt Affa? Stått opp med feil fot? Ikke liker du musikken vår og ikke liker du buktbørsen heller? Har du poblemer? Si fra til far, så skal du få trøst :)

Mvh
:)
Det er ikke annet å vente , folk som står med en fot i 1942 trenger litt tid på å omstille seg.
Litt mental fleksibilitet og normal hånd - øye koordinasjon er alt som trenges.

Glimrende tiltak, børsen vil bli mye mer oversiktlig på denne måten.

N

nb

Gjest
Jeg er for en oppdeling, om enn muligens noe mindre enn hva som er tilfelle nå. Men det hadde vært kjenkt med en "se nye annonser siden sist besøk" som går over alle kategoriene, men det blir kanskje mulig med den nye forummotoren som skal brukes?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.752
Torget vurderinger
27
Helt enig med nb og flere. Dette ble kanskje en for kraftig oppdeling. Nå bruker du lenger tid på å bla deg gjennom kategorier hvor det sjeldent eller aldri vil komme noe, enn du ville gjort på å bla seg forbi det som var uinteressant.

Synes det er greit med egne blokker for det det selges mye av:
Forsterkere, CD/DVD, vinyl, høyttalere/strøm, kabler, ut over dette synes jeg man skulle forsøke å samle litt mer igjen.

Men, det kan jo selvsagt være at det bare er en vanesak og at vi etterhvert vil like det.

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
En oppdeling av bruktbørsen er nok fornuftig på mange måter, men dette synes jeg ble for voldsomt. Det ble veldig uoversiktelig med så mange kommentarer, synes jeg. Jeg frykter at enkelte kategorier kan bli "døde" i den forstand at det kommer en annonse i uken og at man ikke finner det underholdende å gå innom.

Kan en noe mer moderat oppdeling ala "Elektronikk", "Høytalere", "Tilbehør", "Musikk" og "Diverse/annet" være en ide?

Jeg må få si at det er et veldig bra forum der Høvdingen spør oss brukere og ofte lytter. Det er veldig positivt og vi får hjulpet hverandre å tilpasse forumet til alles beste :)

-LE

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.747
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Bruktbørsen til Hifimagasinet (Sverige) har en søkefunksjon som er bra, men det forutsetter jo at f.eks ordet Riaa og ikke bare navnet på produktet er i annonsen når man søker.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.434
Torget vurderinger
4
Jeg er enig med Affa, dette ble ille tungvint.

Leser jeg avisen blar jeg da ikke helt tilbake til forsiden og så frem igjen? Er det mulig med et valg som viser alle annonser for siste 24 timer, siste uke, siste 2 uker ?

Det værste er i grunn ikke oppdelingen...det værste er at jeg er enig med Affa-frontlinjegrinebitter....jævler & kryss i taket! Dette skulle Kofi Annan visst!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Personlig har jeg vært imot en oppdeling av bruktbørsen siden dag1, men når jeg i dag gikk inn å bladde litt frem og tilbake så lurer jeg på om ikke dette faktisk blir bedre.

Tidligere likte jeg som mange andre å titte innom bruktbørsen for å se om det var noen interessante ting tilsalgs, men i det siste har det kommet så mange annonser pr. dag at jeg ikke har fått med meg alt.

For den som bare skal browse er nok en oppdeling ikke så bra, men for den som er på jakt etter noe så er nok oppdeling positivt.

Når vi først lagde en oppdeling så måtte vi nesten ha med alt, og det kan godt tenkes at vi kutter ut noen kategorier, men skal vi gi det en 1mnd sjanse, også kan vi ta opp saken igjen. Med en del "nye" kategorier så kan det jo tenkes at det kommer en del annonser som tidligere ikke ville ha blitt postet på Hifisentralen.

Vi er interessert i at alle skal være fornøyd, men tror vi må godta med en gang at det ikke er mulig.  ;D

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Til lags åt alle heter det. Jeg synes så langt det ser bra ut. Det var ganske kjipt å legge ting ut for salg for å se at de neste dag var på side to for ikke å si ute av lista :)

Mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Har nå lagt ut link øverst på bruktbørsen for "Siste 40 annonser".

Det vil da komme opp en egen side med de siste annonsene fra alle kategoriene slik at en slipper å browse gjennom alle.

Topp Bunn