Demolisten - filmklipp for demo og test

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Kan du styre denne med kodi appen på iOS? Har en kodi boks men trenger en til i kinoen...
    I og med at Hi-media bruker en såkalt wrapper (Kodi fungerer bare som biblotek) vil ikke disse virke dessverre, wrapperen gjør slik at formatstøtten øker og at 4K avspilling er mulig. Tenk på wrapperen som motoren og Kodi som bibloteknavigering.


    Edit, du kan enkelt skru av wrapperen om du ikke har noen sære formater du spiller av og ikke trenger 4K avspilling og da skal ios remoter virke.

    Takk for svar. Kjører kodi i stua og er strålende fornøyd med den. Sliter litt med å måtte reboote maskina før bruk så er ubrukelig å plassere i tekniskrom i kinoen. Boksen du linker til er jo interessant - er vel bare å bruke trådløst tastatur istedenfor iOS app antar jeg.
    Jeg er ihverfall strålende fornøyd, er visst kompatibel med både air mouse og flere andre. Om ikke er det jo mulighet for ir-extendere.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken avspiller bruker du da for å bitstreame DTS-HD og Dolby True HD lyd ?
    Dette fungerer fint i Kodi og har gjort det flere år :) Ellers hadde ikke Atmos fungert.

    Men hadde det ikke vært for at jeg har oppegående og stillegående PCer til formålet hadde jeg nok vurdert Android eller lignende løsninger. Apple TV såg også supert ut helt til jeg innsåg begrensningene.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvordan vil det være å bruke f.eks en Panasonic DMP-UP900 til å streame fra hardisk? Noen som bruker denne måten å se film på?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kan du styre denne med kodi appen på iOS? Har en kodi boks men trenger en til i kinoen...
    I og med at Hi-media bruker en såkalt wrapper (Kodi fungerer bare som biblotek) vil ikke disse virke dessverre, wrapperen gjør slik at formatstøtten øker og at 4K avspilling er mulig. Tenk på wrapperen som motoren og Kodi som bibloteknavigering.


    Edit, du kan enkelt skru av wrapperen om du ikke har noen sære formater du spiller av og ikke trenger 4K avspilling og da skal ios remoter virke.

    Takk for svar. Kjører kodi i stua og er strålende fornøyd med den. Sliter litt med å måtte reboote maskina før bruk så er ubrukelig å plassere i tekniskrom i kinoen. Boksen du linker til er jo interessant - er vel bare å bruke trådløst tastatur istedenfor iOS app antar jeg.
    Jeg er ihverfall strålende fornøyd, er visst kompatibel med både air mouse og flere andre. Om ikke er det jo mulighet for ir-extendere.

    Takk for svar. Tror jeg kommer til å bestille en slik boks. Ser endel sliter med kodi 17 på denne, har du noen erfaring med det? Men hvis man bare bruker kodi som navigering og spiller av wrapperen så er det kanskje ett annet tema. problemfritt (!) passthrough av HD lyd er alfaomega.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Takk for svar. Kjører kodi i stua og er strålende fornøyd med den. Sliter litt med å måtte reboote maskina før bruk så er ubrukelig å plassere i tekniskrom i kinoen. Boksen du linker til er jo interessant - er vel bare å bruke trådløst tastatur istedenfor iOS app antar jeg.
    Jeg er ihverfall strålende fornøyd, er visst kompatibel med både air mouse og flere andre. Om ikke er det jo mulighet for ir-extendere.

    Takk for svar. Tror jeg kommer til å bestille en slik boks. Ser endel sliter med kodi 17 på denne, har du noen erfaring med det? Men hvis man bare bruker kodi som navigering og spiller av wrapperen så er det kanskje ett annet tema. problemfritt (!) passthrough av HD lyd er alfaomega.
    Kjører med siste firmware, har ikke sjekket noe utover dette bortsett fra og sette opp Kodi mot serveren over LAN. Hensikten med spilleren for meg er å ha ett velfungerende biblotek, mulighet for å spille av alt av filmer og bitstreame videre og la prosessoren stå for dekodingen. Dette gjør den meget godt og raskt. Spilleren har også ac wi-fi som muligjør å streame større filer trådløst, har dog ikke testet denne. Har ikke testet filer uten wrapperen.

    Jeg er litt sånn når ting fungerer så roter jeg ikke mer med det og vil nok tenke meg 2 ganger før jeg orker å oppdatere firmware på denne boksen. Om du sjekker appene til denne finnes det veldig mange bruksområder utover det jeg gjør :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    En Mac mini er vel ikke det ideele til å vise film men skulle vel tro at med i7 256gb ssd og 16gb ram duge til bruk av HD/4k, via f.eks Plex eller Kodi? Tror skjermkortet ikke er allverden men.. Tror det er integrert i hovedkortet. Maskinen er fra 2012
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvordan er disse på musikk i stereo? Fullverdig som kilde?. Stod ikke noe om Spotify eller Tidal..
    Regner med den uten hardisk er bedre på musikk!?
    Ser den har vifte. Hvordan er støyen? Min vil stå i stua så støy er uaktuelt:)

    @authentic hva fikk deg til å gå for q5 kontra q10?


    Har ikke sjekka men noen gode forslag for hvilken/e?
    Skal du ha noe av det raskeste og beste som er på markedet til en fornuftig pris kommer du ikke unna disse:

    Himedia Q5 Pro - futeko.com - High Performance Media Box. Android Box, Kodi Box, Mini-HTPC. UK Based.

    HiMedia Q10 Pro - futeko.com - High Performance Media Box. Android Box, Kodi Box, Mini-HTPC. UK Based.

    Q5 er akkurat samme som Q10 uten mulighet for intern hd og noe mer minne og touch display. Jeg fikk min Q5 for 2-uker siden og den fungerer bedre enn mine Dune spillere som er eldre og dyrere. Android basert platform som kjører Kodi (XBMC) Spiller BDMV folders og ISO Blu Ray og alt annet du kan kaste på den. Har også støtte for 4K 3D etc...
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    @ Norcane

    Først hva er det du ønsker å gjøre at boksen skal gjøre og hvilke kriterier er det du setter, jeg bruker en Mac Mini som kjører Amarra og streamer filer fra en Synology server i stereosammenheng, denne er koplet Optisk inn på min Marantz 8801. For filmer bruker jeg Q5 boksen som bitstreamer fra samme server over HDMI inn på Marantzen. Det ultimate hadde vært en boks som greide begge disse delene uten knotingen en må igjennom med en htpc men det har jeg ikke funnet noen plasser enda.
    Grunnen for at jeg valgte Q5 var at denne var på lager og at jeg egentlig ikke trenger intern hd da jeg streamer fra server, spesifikasjonene er helt de samme med litt mindre minne i Q5.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ideelt var om den kunne erstatte Mac Minien som jeg har.
    Idag bruker jeg Mac mini Tidal/Spotify-> USb konverter coax -> EC ECD-2 XLR -> AV8801. til musikk
    Film så er det Mac mini -> av8801(HDMI)

    Film i 4k, alle HD formatene og div forskjellige videofiler samt ett greit brukergrensesnitt dekker det meste.. Hadde den spilt musikk som jeg gjør fra Macèn hadde det vært gull med like god lyd. Tipper at uten hdd i q10 vil være og foretrekke hvis dette lar seg gjøre.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Da trenger du en Q5 og så beholder du Mac Minien til musikk. Bare å komme innom meg å sjekke ut om du vil :) Er rimelig enkelt å sette opp, lagrer du filmer på USB disk eller NAS ?

    Edit, Q10 er jo en genial løsning om du popper inn en 8TB disk :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Mulig jeg prøver denne løsningen. Blir da en Q10:)

    Lagrer det på HDD på Mac. Hadde NAS tidligere men etter den krasjet så har jeg droppet den løsningen. Nå er vel som du nevner en stor HDD det beste så lenge det ikke støyer!
    Har ikke så veldig mange filmer og pleier å slette ettervært..

    Ikke umulig at jeg takker ja til det tilbudet om besøk:)
     

    tofo87

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    18
    Antall liker
    18
    Jeg bruker nvidia shield tv. Den fungere utmerket med kodi. Støttet 4k hdr og alle lydformat. Streamer greit blu ray over nettverket.

    Vet ikke om åpningscenen i filmen Bolt er nevnt, men den er ganske kul:)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hadde et lite gjensyn her nå med en film jeg ikke har sett på rundt 1,5 år.
    Første hele filmen jeg så med Arendal subene mens jeg testet de.



    Mad Max: Fury Road 3D og Dolby Atmos.



    Hadde helt glemt hvor ekstremt lydsporet var.
    MV-18dB og det var egentlig bare og holde seg fast.
    Den er akkurat som et underholdene lydspor skal være. Aggressivt, enorm dynamikk og slagkraft. Samt et LFE spor som rister og smeller så en skulle tro en var med i handlingen :D




    Det er utgaven med 3D og Dolby Atmos.


    Kan ikke klage på værken 3D eller 2D på denne.


    Faen, ble svett og fikk et gromt smil av dette gjennsynet :D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Fantastic Beasts and Where to Find Them








    Ble et gjensyn i kveld :)

    Det er en film med Fantastisk Bilde.

    Og et Utrolig Fantastisk Dolby Atmos lydspor :)


    Det er en Demo film på begge plan, en helfilm demo :)


    Denne i 4K kan ikke annet en og være en film en får hakeslipp av.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    3D er ikke særlig i vinden lenger, men kan jo tidvis være gøy - hva er det råeste idag? Tenkte å sjekke ut Ready Player one ellers vet jeg ikke hva av nye filmer som anbefales.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn