Etter å ha fulgt og finlest denne tråden, stod det klart for meg, at det var myk avkobling som var mest interessant
å prøve ut, for meg. Jeg kjøpte dempeføtter fra Sonic Design i Sverige. TV Boden på Svinesund er agenter, så det var bare
å bestille det jeg skulle ha der, og ta en sånn der Larry eller Harry eller Gary eller hva det nå heter, tur
over grensen, lätt som en plätt!
Sonic Design tilbyr også messingkopper, for å få det hele til å se mer elegant ut. Disse blir levert med et lite konet hull i bunnen,
og små forsenkede treskruer av messing. Syntes ikke det virket som en god løsning, tatt i betraktning høyttalernes vekt og høyde.
M3si'ene har jo ferdige gjenger til spikes, så jeg lette opp skruer med de samme gjengene - kvarttoms, fant dem i en Traktorforretning....
Deretter oppsøkte jeg Savema, et mekanisk verksted i Sarpsborg, en sånn herlig bedrift som tar på seg alle slike rare småjobber.
Savema moddet skruer og messingkopper, slik at SD føttene ville få et flatt anlegg
Slik ser de ut montert
Alle fire på plass, og dempeføttene. Som synes har føttene forskjellig størrelse, on dette er den eneste forskjellen, vites ikke,
men Sonic Design krevde at jeg veide høyttalerne både foran og bak, eventuelt også begge sider, dersom de er svært usymmetriske.
Føtter leveres etter angitte vekter.
Føttene er ganske så fintilpasset, å dømme etter oversikten:
Dempeføttene festes med dobbeltsidig tape, og høyttalerne er klare for sitt "nye" liv...
Gleder meg, og er litt spent ja.....
Morten