Bil, båt og motorsykkel Den bælsvære KLASSISKE Porsche tråden!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.178
    Antall liker
    5.293
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Helt rått - at disse gutta har yrkesstolthet er et understatement.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Lakkering er en kunst og heldigvis har vi enkelte her i landet som forstår at ikke alt handler om forsikringsoppgjør, rask levering med påfølgende dårlig kvalitet på arbeidet.

    -BB-
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Pen Porsche du har BB, jeg liker det enkle og klassiske ved den :)
    Hadde kona vært like interessert som meg, hadde vi kanskje eid noe sånt her i huset også.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Takk Stover. Den er pen langtifra men langtifra pen :) Mye greiere slik for da kan jeg kjøre den når jeg vil, hvor jeg vil og parkere der det måtte passe.

    Kona forstår at hemmeligheten bak et vellykket forhold er å respektere hverandres interesser og samtidig vet hun også hvor viktig det er at vi menn har noen hobbyer. Hun har holdt ut med min bilgalskap i snart 20 år og syntes det er helt topp å være med på tur.

    -BB-
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk Stover. Den er pen langtifra men langtifra pen :) Mye greiere slik for da kan jeg kjøre den når jeg vil, hvor jeg vil og parkere der det måtte passe.

    Kona forstår at hemmeligheten bak et vellykket forhold er å respektere hverandres interesser og samtidig vet hun også hvor viktig det er at vi menn har noen hobbyer. Hun har holdt ut med min bilgalskap i snart 20 år og syntes det er helt topp å være med på tur.

    -BB-
    Det høres ut som en god tilnærming BB. Om bilen ikke er strøken eller har sine mangler, den har stilen, uttrykket og sikkert opplevelsen også.
    Jeg formulerte meg feil ift kona, det skal være sagt at hun aldri ville stoppet meg i å kjøpe en Porsche, det ordner jeg selv. Jeg har allerede en hobby som koster litt penger og i respekt for hennes minimalistiske livsstil har jeg avstått fra å prioritere enda en kostbar hobby. Respekt gjelder begge veier. Dessuten har hun og jeg en annen sunn og felles interesse/ livsstil som vi dyrker :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    På mandag tok jeg og en garasjekompis turen til Øvrevoll hvor Magnus Walker (http://magnuswalker911.blogspot.no/) inviterte til et outlaw treff. Vi var tydeligvis ikke de eneste som tok turen dit og skal jeg tippe så tenker jeg det det var 200 ekvipasjer på området. Magnus viste seg å være en bælhyggelig kar som bøy på seg selv og som tydelig var imponert over antallet. Ekstra hyggelig var det jo at han tok turen over til våre biler og at det senere dukket opp bilder av bilene være på hans Facebookside. Jeg fikk en tommel opp, ett klistremerke og en signatur - #starstruck :cool:

    48C39B35-E8D6-45DA-B74C-33CB7E810D24.jpg

    AD33512F-7E73-44C9-A45C-695D3F2E2436.jpg

    33245057-960B-44EF-A912-137D3FC0A803.jpg

    08A4DEAC-C693-417A-B89B-8EDF4BF1A094.jpg

    C275EBB5-1B1A-46CA-8F9A-971648463844.jpg

    B61DE1C2-AF28-4756-AAE6-C18DE7AA83B1.jpg

    3678FFD9-0795-4958-BC5E-13913AC0FE8A.jpg

    Og her har dere noen av mine favoritter:

    RUF CTR, ingen over - ingen ved siden. I mange år verdens raskeste bil:

    C9192DF9-7B2F-41F0-AD1C-A8305FE420CB.jpg

    7E3E5370-5ABC-4E14-ACF9-C59F67E81E18.jpg

    Med diskrete grep er alt som skal til for å få en 996 til å se helt riktig ut! 996 Turbo og GT3 fremstår som det beste Porschekjøpet man kan gjøre i dag;

    4C55F768-423D-4810-8412-E554939F6BC1.jpg

    Min kompis sin klassiske cal-look. Utrolig gjennomført og med en fantastisk motor på 1.7 liter og med en bremset effekt på 215hk ved 8100 omdr. Tygg litt på de tallene, 125 hester pr liter på vanlig bensin. 8 ventiler, støtstenger og alt er selvbygg med portehjelp på toppene. Pålitelig og svært rask;

    23B5A381-675F-42FE-8228-79459606AE1B.jpg

    B3F9F01C-9266-4F63-A1CC-C79106DE7DDE.jpg

    D0EDB153-CD2A-471F-B9FF-DCA280E5EF64.jpg

    Get out and drive - SKÅL og god helg alle sammen!

    41BDA128-E08A-4FDC-8CF3-1E36005752B7.jpg

    CF1FA3D4-0A52-4A1F-81EE-8433DAC26E1E.jpg

    -BB-
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.631
    Antall liker
    10.112
    Mye lekkert, for eksempel Gulf-914. Og så din, da. :)
    Men si meg, hva gjør en Corvette C3 i det selskapet? På den parkeringen blir den vel å sammenligne med noe som katten har drasset med inn?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Mener jeg ser en Aston Martin på et av bildene, kunstverk er kunstverk.... :rolleyes:
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Forrige søndag tok jeg turen til Rudskogen og Trackday.no sitt arrangement der. Det var strålende sol og topp forhold. Ikke for mange påmeldte fører også til at man kan ”gi jernet” uten å måtte ta så mye hensyn til langsom trafikk. Det er alltid den som kjører forbi som må ut av idealspor.

    Jeg syntes Trackday sine arrangement er noe alle burde prøve. Man lærer seg hvordan bilen oppfører i mange situasjoner og man finner ut hvor både bilens og en egens grenser går. 1950,- koster det og man får kjøre så mye man vil. Sesongen er snart slutt og det er kun 3 slike arrangement igjen. Prøv!

    Selv er jeg langtfra blant dem raskeste med mine 1.48.09 men så er bilen min heller ikke veldig motorsterk. Men den er utrolig morsom å kjøre og jeg kan ikke få skrytt nok av Avon dekkene. Dem slipper så utrolig deilig og jeg kan enkelt holde bilen heeeeelt på grensen til hva dem klarer. Over grensen og dem er allikevel enkle å kontrollere. Samtidig er dem kritiske på lufttrykk og jeg måtte ned fra 2.5 bar tll 2.1 bar for å redusere sladdingen.

    DA20AA79-8DA9-482B-801F-D97E1936D728.jpg

    0E9A9BF1-AB68-44DF-A52B-992D0C145D66.jpg

    810E70B6-0887-4CCC-87C5-994D190BCA5A.jpg

    3F58D437-3CB9-4DAC-B30A-CE00263CAA61.jpg

    God helg!

    -BB-
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Familiens yngste medlem (to og et halvt) bidrar til Porsche tråden. Han har en spesiell forkjærlighet for den grønne. For egen del er jeg svak for den noe mindre "Sally", når vi triller dem over stuegulvet :)

    IMG_0570.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Kalenderen sier at året snart er over og at en ny sesong står straks for døren. Min to-do liste er ikke eksisterende for øyeblikket men den kommer etterhvert kjenner jeg meg selv rett. Bilen har bare fungert uten så mye som et eneste feilslag og jeg er spesielt fornøyd med at endringene jeg gjorde i fjor vinter hjalp meg til å redusere rundetidene på Rudskogen fra 1.56 til 1.48.09 uten å gå på bekostning av kjøreglede og komfort.

    En annen sak er at Fornebubanen ble vedtatt i 2018 og dette betyr at jeg kommer til å miste garasjen som jeg har hatt siden 2004. Grunnprøvene har allerede startet og det virker som om prosjektet har bra moment. Personlig mener jeg at det er galskap å bruke 14-20 milliarder kroner på en t-bane til Fornebulandet når alle vi som bor her ute vet at bussene kun er fulle fra 07-09 og 16-18 selv etter at dem la ned den populære hurtigbåtenruten til Rådhuskaia. Dessverre virker det som om å finne noen ny garasje slettes ikke er så enkelt og jeg har begynt å klargjøre meg for å stå der uten ved å selge masse deler. Motorer, racebil, racehenger, min 65 Porsche har allerede fått nye eiere og jeg vurderer også å selge min kjære 911SC. Dere får gi meg beskjed hvis det er noen som har lyst å ta over og dere vil samtidig få muligheten til å lagre den i garasjen til vi blir kastet ut. Prisen er helt riktig.

    Uansett, god jul og godt nytt år alle Porschevenner:



    -BB-
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.831
    Antall liker
    107.688
    Torget vurderinger
    23
    Kalenderen sier at året snart er over og at en ny sesong står straks for døren. Min to-do liste er ikke eksisterende for øyeblikket men den kommer etterhvert kjenner jeg meg selv rett. Bilen har bare fungert uten så mye som et eneste feilslag og jeg er spesielt fornøyd med at endringene jeg gjorde i fjor vinter hjalp meg til å redusere rundetidene på Rudskogen fra 1.56 til 1.48.09 uten å gå på bekostning av kjøreglede og komfort.

    En annen sak er at Fornebubanen ble vedtatt i 2018 og dette betyr at jeg kommer til å miste garasjen som jeg har hatt siden 2004. Grunnprøvene har allerede startet og det virker som om prosjektet har bra moment. Personlig mener jeg at det er galskap å bruke 14-20 milliarder kroner på en t-bane til Fornebulandet når alle vi som bor her ute vet at bussene kun er fulle fra 07-09 og 16-18 selv etter at dem la ned den populære hurtigbåtenruten til Rådhuskaia. Dessverre virker det som om å finne noen ny garasje slettes ikke er så enkelt og jeg har begynt å klargjøre meg for å stå der uten ved å selge masse deler. Motorer, racebil, racehenger, min 65 Porsche har allerede fått nye eiere og jeg vurderer også å selge min kjære 911SC. Dere får gi meg beskjed hvis det er noen som har lyst å ta over og dere vil samtidig få muligheten til å lagre den i garasjen til vi blir kastet ut. Prisen er helt riktig.

    Uansett, god jul og godt nytt år alle Porschevenner:



    -BB-

    Trist lese dette.. føler med deg og blir dessuten ekstra melankolsk... da jeg hadde 911 Turbo så eide jeg tre flotte garasjer, med støpte gulv og elektrisk portåpner for hver garasje separat. Så kjøpte jeg hus, ofret den eneste garasjen til fordel for atelier, og ikke nok utnyttelsesgrad igjen til å bygge en ekstra :mad:
    20 år med gromme hobbybiler var med et pennestrøk effektivt stanset.... og 911 ble solgt. Ikke ble det noe mer kvinnfolk eller børst i tiden etterpå heller så pengene ble sikkert sløst bort.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.559
    Torget vurderinger
    24
    Her var det mye trist stemning ... Må da være mulig å ordne seg en garasje?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Hei,

    Melankoli og tristesse hører ikke hjemme her i denne tråden så det setter vi en stopper for her og nå. Bilinteressen min er medfødt og den kommer jeg til å ta med meg videre i livet.

    - Fosse: Klart det finnes andre garasjer men jeg ønsker å finne en plass ikke langt unna hvor jeg kan mekke og som jeg kan innrede slik jeg ønsker. Jeg er ikke ute etter en lagringsplass. Jeg er også velkommen opp til den nye garasjen som de andre gutta har flyttet inn i men å mekke i en uisolert møkkakjeller i nærheten av Jessheim er ikke lenger min greie.

    - Sluket: Det er en tid for alt i livet og det gjelder vel også raske biler, kvinnfolk og børst. Når som helst kan man velge å starte forfallet fremfor stereoen.

    I forbindelse med at jeg nå har solgt unna en hel del og også selger SC`n så vurderer jeg samtidig å bytte ut bruksbilen og da sitte igjen med en morsom og inspirerende bruksbil. Jeg er kravstor men er villig å gjøre diverse kompromiss som feks at den må ha plass til bikkja og også 4WD. Dermed utgår blant annet M`er som i mange år har vært favoritter. Få biler, om noen, gir mer kjøreglede for pengene en disse. Har sjekket diverse AMG versjoner, Audi RS 4 og 6, Macan GTS og dem imponerer på sine områder men den definitvit største positive overraskelsen til nå har vært Focus RS. Den har bare ett problem og det er at den er en Ford.

    Vi er i også gang med å skrive ett nytt kapittel i vår bok da vi tidlig i desember endelig fikk godkjent å skille ut en hyttetomt på vår drømmeplass. Hele papirmølla som skulle ta tre måneder har tatt nærmere to år men nå er tomten vår og vårt ønske er å starte med byggesøknadene så raskt som overhodet mulig. Dette er ikke vårt første hyttebygg men definitivt vårt siste så dette blir vår felles fokus i tiden fremover og det gleder vi oss virkelig til.

    Mvh
    -BB-
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.831
    Antall liker
    107.688
    Torget vurderinger
    23
    Hvuis vi vil være litt triste over våre Porsche historier her i denne tråden så er det helt innafor, Beetle! Det er en del av historien det også. Bare spør trådstarter, og er han uenig så bare send ham til meg!


    I mellomtiden kan vi hygge oss med Jan Hroar Bjørklunds uberfeite RSR replika.. Auto Motor Sport TV har et fint innslag om bilene hans - inkl. en seanse hvor han gjør sitt beste for å kjøre helvete ut av den på bane, og halter på tre hjul tilbake til depot etter å ha mistet venstre forhjul (slapp senterbolt). Rett utpå igjen etterpå, kun mindre skrammer :D I en alder av 70 år ++ er Bjørklund en ekte Badass.

    29402758_574798292883042_9059454068837056512_n.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    I mellomtiden kan vi hygge oss med Jan Hroar Bjørklunds uberfeite RSR replika.. Auto Motor Sport TV har et fint innslag om bilene hans - inkl. en seanse hvor han gjør sitt beste for å kjøre helvete ut av den på bane, og halter på tre hjul tilbake til depot etter å ha mistet venstre forhjul (slapp senterbolt). Rett utpå igjen etterpå, kun mindre skrammer :D I en alder av 70 år ++ er Bjørklund en ekte Badass!
    Er man med på leken må man tåle steken! En danske vraket sin ekte RSR på Aarhus Classic for to år siden. I fjor stilte han til start igjen med strøken bil. Snakket med han i depoet og han nevnte at reparasjonene kostet ca 1.5 million DKR. Samme race for ett år siden krasjet en ekte R nokså hardt og det hele så ikke bra ut. Dem var så raske med å pakke sammen at vi fikk ikke snakket med dem men før dem var borte. Gutta i nabodeportet feide det hele unna som en bagatell da eieren av R´n eide Lego :)

    Ingen husker en fegis!

    -BB-
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Mr Kristiansen var ikke særlig heldig i 2012 heller når han vraket sin 356 Carrera:



    Denne gangen var det H.K.H. Prins Joachim som kom borti han slik at han gikk rett i betongen.

    -BB-
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.631
    Antall liker
    10.112
    Jeg vet ikke hvorfor, men jeg aner litt 356 Carrera 2 over den der.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.831
    Antall liker
    107.688
    Torget vurderinger
    23
    Tribute Run for Stefan Bellof 30 år etter hans død. Jeg var i Bellof's hjemby like etter hans bortgang og det hang en F-racer i taket på den lokale pub'en - kjørt av Bellof himself.

     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    13.447
    Sted
    Sørlandet
    Stefan Bellof:



    Hans ungdommelige overmot tok livet fra han da han forsøkte på en fullstendig idiotisk forbikjøring av Jacky Ickx Porsche i en av motorsportens mest berømte svinger hvor bare dem med de største ballene tør kjøre uten å løfte på gassfoten. Tragisk!

    -BB-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn