T
tce-teams
Gjest
Hvilken mackbook pro har du.Noen som vet hvor en kan få i batteri til Macbook pro til en annen pris enn de 2000,- eplehuset forlanger?
Hvilken mackbook pro har du.Noen som vet hvor en kan få i batteri til Macbook pro til en annen pris enn de 2000,- eplehuset forlanger?
Hæ..?Jeg registrerer at XLD gir mulighet for Tag`ing, noe iTunes ikke gjør.
At Itunes er suverent på tagging er vel å overdrive. Jeg kastet ut Itunes blandt annet pga at tagge mulighetene var for dårlige. Muligens dette er blitt endret i senere versjoner, men jeg savnet i alle fall muligheten for å ha flere sjangere og flere artister på ett spor. Typsik skilt med ";" i andre programmer. Klassisk musikk har også endel andre behov for tagging enn det Itunes kan tilby.Jeg kommenterte at enkelte absolutt high-hyperend brukere kun vil ha WAV-filer på sine harddisker, som skulle bestilles i flerfoldige terabytes for å klare oppgaven. Og det var i lys av denslags jeg ytret et håp om at det ble tid til lytting, gitt behovet for ekstrainnsats når det gjaldt å identifisere sporene.
Ellers er selvsagt iTunes gratis, for både Mac og Windows. Og det tagger helt suverent, siden det anvender samme GraceNote database som alle andre gjør bruk av. Faktisk er det helt utrolige tagge-funksjoner i programmet, som enkelt også kan utvides, spesialdesignes og skreddersys.
Og om man ikke selv har tid til å lage et Apple-Script, så har Doug samlet hundrevis som gjør de utroligste ting:
Doug's AppleScripts for iTunes ♫ - dougscripts.com
Hvor får du reklame og ting du ikke ønsker å få installert?At Itunes er suverent på tagging er vel å overdrive. Jeg kastet ut Itunes blandt annet pga at tagge mulighetene var for dårlige. Muligens dette er blitt endret i senere versjoner, men jeg savnet i alle fall muligheten for å ha flere sjangere og flere artister på ett spor. Typsik skilt med ";" i andre programmer. Klassisk musikk har også endel andre behov for tagging enn det Itunes kan tilby.Jeg kommenterte at enkelte absolutt high-hyperend brukere kun vil ha WAV-filer på sine harddisker, som skulle bestilles i flerfoldige terabytes for å klare oppgaven. Og det var i lys av denslags jeg ytret et håp om at det ble tid til lytting, gitt behovet for ekstrainnsats når det gjaldt å identifisere sporene.
Ellers er selvsagt iTunes gratis, for både Mac og Windows. Og det tagger helt suverent, siden det anvender samme GraceNote database som alle andre gjør bruk av. Faktisk er det helt utrolige tagge-funksjoner i programmet, som enkelt også kan utvides, spesialdesignes og skreddersys.
Og om man ikke selv har tid til å lage et Apple-Script, så har Doug samlet hundrevis som gjør de utroligste ting:
Doug's AppleScripts for iTunes ♫ - dougscripts.com
Itunes er også farlig nær (over grensen?) til å være bloatware. Flere andre programmer blir installert som man ikke nødvendigvis ønsker. Og all reklamen gjør at det heller ikke kan sies å være helt gratis, selv om bruken ikke nødvendigvis koster noe.
Feltene er jo fritekst, legg inn flere artister og sjangere om du vil. Å ha flere f.eks. artist -felt er ikke en standard etter det jeg vet.At Itunes er suverent på tagging er vel å overdrive. Jeg kastet ut Itunes blandt annet pga at tagge mulighetene var for dårlige. Muligens dette er blitt endret i senere versjoner, men jeg savnet i alle fall muligheten for å ha flere sjangere og flere artister på ett spor. Typsik skilt med ";" i andre programmer. Klassisk musikk har også endel andre behov for tagging enn det Itunes kan tilby.
Det høres ut som du bruker PC og der har iTunes aldri vært noe stas. Men reklame har jeg aldri sett, hverken på PC eller Mac.Itunes er også farlig nær (over grensen?) til å være bloatware. Flere andre programmer blir installert som man ikke nødvendigvis ønsker. Og all reklamen gjør at det heller ikke kan sies å være helt gratis, selv om bruken ikke nødvendigvis koster noe.
Det er jo nettopp dette som er bloatware. Itunes er en enkel mediespiller, ikke et system for styring av rakettskjold. Man skal ikke behøve masse støttesystemer og rammeverk for at dette skal fungere. Itunes fyller opp nesten 300MB på hardisken i motsetning til andre medieavspillere som ligger på 50MB. Det er ikke uten grunn at det lages guider for hvordan man installerer Itunes uten alt dette og at Itunes er nevnt først som eksempel på bloatware på Wikipedia. Heldigvis finnes det masse annen software som er veldig mye bedre og som også kan brukes til å synkronisere iDingser med.QuickTime er ikke et program, det er et rammeverk som må være installert for at iTunes skal fungere. Bonjour er heller ikke et program, men et rammeverk som må være der for at iTunes skal oppdage og dele bibliotek med andre bokser på nettet. Apple Software Update er jo der for at iTunes skal oppdage oppdateringer og laste dem ned for å oppdatere iTunes, så det er jo ikke akkurat unødvendige ting som installeres.
Kanskje greit å presisere at du bruker PC så kan jeg (igjen) si at iTunes på PC er et monster og det hele er en helt annen sak på Mac.Det er jo nettopp dette som er bloatware. Itunes er en enkel mediespiller, ikke et system for styring av rakettskjold. Man skal ikke behøve masse støttesystemer og rammeverk for at dette skal fungere. Itunes fyller opp nesten 300MB på hardisken i motsetning til andre medieavspillere som ligger på 50MB. Det er ikke uten grunn at det lages guider for hvordan man installerer Itunes uten alt dette og at Itunes er nevnt først som eksempel på bloatware på Wikipedia. Heldigvis finnes det masse annen software som er veldig mye bedre og som også kan brukes til å synkronisere iDingser med.
fordi jeg har en server med veldig mange 1000- låter i flac fra før avXLD fungerer finfint.
Men hvorfor FLAC om du bruker Mac?
JeppNoen her som har klart å få ut 192k/24bit fra Mac mini?
2.5GHz Mac mini Late 2012Kva mini er det snakk om?
lyst å forklare meg hvordan?JeppNoen her som har klart å få ut 192k/24bit fra Mac mini?
Noen?lyst å forklare meg hvordan?JeppNoen her som har klart å få ut 192k/24bit fra Mac mini?
På min Dac står det sampling 192 i display på all filavspilling fra Mac.Noen?lyst å forklare meg hvordan?JeppNoen her som har klart å få ut 192k/24bit fra Mac mini?
Trodde USB bare ga 44.1/16. Jeg fikk ikke høyere. Byttet til Hdmi og fikk med engang 96/24. Mener jeg har lest at Mac ikke gir ut mer på USB. Men jeg kan jo ta feil.USB gir jo 192/24, spiller det selv. Max 96/24 fra optisk
24-bit@192 kHz fra USB2 på Mac.Trodde USB bare ga 44.1/16. [...] Mener jeg har lest at Mac ikke gir ut mer på USB. Men jeg kan jo ta feil.
Avhengig av hvilken dac du har så må du sannsynligvis installere drivere for å få 24/192 eller høyere. Min Mytek dac krever drivere som kan lastes ned fra Mytek sine sider, dette er riktignok over Firewire protokollen men det er det samme for USB2. Da for jeg også mulighet for DSD avspilling i tillegg. Som regel er det produsent av dacen som leverer driverene som skal installerers for å oppnå 192khz. Det har ihverfall vært slik for de siste 2 lydenhetene jeg har hatt i hus her...(Mytek og Weiss)lyst å forklare meg hvordan?JeppNoen her som har klart å få ut 192k/24bit fra Mac mini?
Denne kanskje:Hadde et uhell og endte opp med og lage duplikater av hele musikksamlingen min, finnes det er snarvei for og fjerne alle duplikater i iTunes eller må jeg fortsette og markere manuelt?