Handbreak er bra den men den tar vel neppe kopisperren (?)Du bør sjekke ut Handbreak også. Veldig enkelt program som gjør god jobb.
KeynoteHar ikke Mac/Apple ett tilsvarende program som Microsoft Office pakken, er det noen som vet hva det heter ? (Helst kunne kjøpes i App store)
Spennende... blir morro å høre(lese) hva erfaringer du får..Blitz og mobilkamera!
Men dere ser hva det er, Clones Audio PSU til MacMini
Svært enkelt og montere og erstatter den interne switchmode strømforsyningen.
Har ikke fått hørt noe enda og kan ikke si noe om lyden men det er helt tydelig at viften i minien starter svært sjelden, selv ved kraftig bruk.
Dette er nok pga varmeutviklingen er svært redusert ved og fjerne den interne psu´en og ikke minst bedre plass inni kabinettet.
Spennende... blir morro å høre(lese) hva erfaringer du får..Blitz og mobilkamera!
Men dere ser hva det er, Clones Audio PSU til MacMini
Svært enkelt og montere og erstatter den interne switchmode strømforsyningen.
Har ikke fått hørt noe enda og kan ikke si noe om lyden men det er helt tydelig at viften i minien starter svært sjelden, selv ved kraftig bruk.
Dette er nok pga varmeutviklingen er svært redusert ved og fjerne den interne psu´en og ikke minst bedre plass inni kabinettet.
PS: har du "modda" mac'n noe? (blir det macMini på meg, blir det max minne + SSD tipper jeg)
Da er du heldig. Min Mac Mini (sen 2009) har hørbare harddisker som spinner.Jeg bruker en Mac mini med 16 GB RAM og SATA-disk.Og helt lydløst - hverken harddiskene eller maskinen støyer så jeg kan høre dem på 2 m avstand.
Hva tror du vil være en merkbar forskjell ved og doble minnet?Du kan nok med fordel doble størrelsen på minnet. 4GB var greit til lett bruk med SL men Lion og ML krever litt mer av systemet. Selv gikk jeg for 16GB da minne var så billig.
Absloutt, det er maks minne i begge MBpro i vår husstand, men jeg sliter med og se hvor det er verdt investeringen på en mini som knappt bruker 10% av minnet den allerede haraldri feil med maks minne.
Sikker på at du leser minnebruken riktig nå? Min forrige Mac MBP 2009 med 4GB RAM hadde stort sett ikke noe ledig minne etter boot og bare med iTunes kjørende. Iallfall ikke noe ledig som var brukenes til stortAbsloutt, det er maks minne i begge MBpro i vår husstand, men jeg sliter med og se hvor det er verdt investeringen på en mini som knappt bruker 10% av minnet den allerede haraldri feil med maks minne.
Dagens presentasjon var kjedelige greier. Men smarttelefoner har nådd ett høyt nivå av anvendelighet og begynner jo å bli oppbrukt som plattform for innovasjon. Det Samsung lanserer er jo mye dilldall som fort blir glemt. Mange vil vel heller ikke innse at Apple i bunn og grunn er et konservativt selskap når de først har fått et produkt opp på et modent nivå (se f.eks. på utviklingen av iMac). Nå venter jeg mest på at Apple skal finne nye teknologiske jaktmarker.Syns det er for dårlig at det faktisk går tre mnd før den kommer til Norge, mens den kommer til England umiddelbart. Apple har mistet glansen de hadde under Steve Jobs, dessverre, nå er det ikke noe mystikk eller innovativitet igjen, kun forbedrede specs som ikke er i forkant av konkurrentene lenger.
Allikevel, blir nok en 5s når den blir å få tak i...
Ja så feil, den bruker faktisk bare 2%Sikker på at du leser minnebruken riktig nå? Min forrige Mac MBP 2009 med 4GB RAM hadde stort sett ikke noe ledig minne etter boot og bare med iTunes kjørende. Iallfall ikke noe ledig som var brukenes til stortAbsloutt, det er maks minne i begge MBpro i vår husstand, men jeg sliter med og se hvor det er verdt investeringen på en mini som knappt bruker 10% av minnet den allerede haraldri feil med maks minne.
Jeg tror det.Blandes ikke minne og CPU da?
Jeg ogsåJeg tror det.Blandes ikke minne og CPU da?
Nei jeg snakker og RAM/SystemhukommelseVermin snakker vel fremdeles om CPU tror jeg og det er ingen lett operasjon på en Mini.
1. Om du virkelig har ledig minne ved ditt bruk av maskinen trenger du ikke mer minne. Mer ledig minne som ikke gjør noe vil ikke forbedre ytelse på noe som helst vis.
2. Ikke kjøp oppgraderinger fra Apple
Komplett.no - Crucial DDR3 1600MHz 16GB SODIMM for Mac