Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    iOS8 ser veldig bra ut. Mye lovende nytt.
    Men jeg gleder meg ikke til den nedlastingen og installasjonen.
    Ryktene sier at det lett kan gå med en dag på den jobben.
    kjappeste måte er å innstallere fra iTunes. Tok ca 20 min pr enhet. (iPhone 5S og iPad Mini)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Brukte vel ca 30 min pr. enhet. Mesteparten av tiden var nedlastingen, så hvis du har et raskt nett går det raskere. Jeg oppdaterte en iPad Mini og en iPhone 5

C

Cyber

Gjest
    Gikk kjapt her, ca 30 minutter på iPad mini. Dog slet jeg må å helt se noen forskjell fra 7, men nå bruker jeg den lite til vanlig.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut som det blir ny iPhone på meg - hadde egentlig lyst på 6+ - men etter at jeg tegnet de opp på papiret ( :) ) - den må da være altfor stor til å ha i bukselomma? Kanskje den "vanlige" 6 er bedre... noen synspunkter på størrelsen?

(forventet) Bedre batterikapasitet på pluss versjonen er ganske fristende.

Sist redigert:

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Tok ca 20 min via iTunes her og. Men, hva har skjedd, lzm?!? Under bilder ligger ikke lenger standardalbumet som het bilder lenger, kun "nylig lagt til". Er det iTunes som har knurrer det til? Må jeg hente fra siste sikkerhetskopi på clouden rett før jeg oppdaterte? Hvordan gjør man dette?

Edit: ser at jeg har et valg som heter bilder, og et som heter albumet. Det som het kamerarull er vekk, men det meste ligger i bilder. Der får jeg derimot kun sortert i måneder osv. Hvordan fikse dette, hjelp!

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Selv synes jeg iPhone 4S er perfekt størrelse og vil ikke ha noe større, så da spørs det om jeg går vekk fra Apple når det er tid for å oppgradere.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.206
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Etter oppdatering til IOS8 kommer ikke Ipad på air play til Airport Express, på Iphone 5S funker det fint.
    Har prøvd å restarte alle enheter. airport express har siste software.

Noen som kjenner til problemet ?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Tok ca 20 min via iTunes her og. Men, hva har skjedd, lzm?!? Under bilder ligger ikke lenger standardalbumet som het bilder lenger, kun "nylig lagt til". Er det iTunes som har knurrer det til? Må jeg hente fra siste sikkerhetskopi på clouden rett før jeg oppdaterte? Hvordan gjør man dette?

Edit: ser at jeg har et valg som heter bilder, og et som heter albumet. Det som het kamerarull er vekk, men det meste ligger i bilder. Der får jeg derimot kun sortert i måneder osv. Hvordan fikse dette, hjelp!
    Goodbye, Camera Roll: Where to find your photos in iOS 8

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Takker, otare. Ved nærmere ettersyn er nåværende bildeflik mer oversiktlig enn den gamle kamerarullen

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Var innom Elkjøp i dag, og befølte en LG telefon som også var på 5,5 tommer - virket ikke helt avskrekkende, så mulig jeg går for pluss versjonen.

Brian M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Antall liker
    23
    Hvordan kobler jeg en Mac Mini til en DAC som ikke har en FireWire indgang?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.809
    Sted
    oslo
    det er vel toslink i audiojack'en på miniene, ellers er det vel usb som gjelder.
    finnes også overgangsbokser mellom optisk/usb/coax hvis du skulle trenge det.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan får jeg vekk u2 plata som fulgte med ios8? Finner ikke noen slett funksjon under musikk...

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå ramlet det inn en iPhone 6 her. Meget bra størrelse og kjempebra display. Så gjenstår det å se om 128gb er nok.... :rolleyes:

C

Cyber

Gjest
    Ikke dumt. Jeg har, etter å ha "stått over 5 og 5s, bestilt meg en 6, men begynner å bli litt lei ventingen. Har ventet i 29 dager nå...

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.881
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vurderer også 6'ern, men syns de begynner å bli litt store nå. Jeg vil helst ikke ha veske....:rolleyes:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.736
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Min 5er har begynt å krangle, fått bestilt den vanlige 6ern i 64GB
    Ventet i 2 uker, men kunne ta opp mot 3 uker til..
    Får bare smøre meg med tålmodighet :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Min kom, utrolig nok i posten under en uke etter at jeg bestilte den. Og jeg bestilte den FØR den kom ut, hehe.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Så har jeg også fått ny telefon. Umiddelbart lengter jeg litt tilbake til den solide følelsen av iphone 4 og 5. Apple har lenge brukt skarpe kanter som et designelement på de fleste produktene, og den avrundede iphonen blir litt slapp og pregløs, oppleves nesten som en androidtelefon. Ellers er det selvfølgelig den beste iphonen hittil.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.293
    Torget vurderinger
    4
    Er dere fornøyd med iphone 6? Min 4 begynner å bli veldig treg og den kan ikke oppdateres mer så jeg hadde avtalt kjøp av en brukt en 5S 64gb, men selger rotet det til og jeg har ikke bestemt om jeg går for en "ny" 5S eller kanskje vurdere en 6. Ser det flere som mener at 6 den ikke holder samme materialkvalitet som 4/5 modellen.

X

X186841

Gjest
    Spørs åssen lommer du har. 6 blir for stor til de klærne som blir brukt her i huset.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.293
    Torget vurderinger
    4
    6 går vel greit i en skjortelomme? (i motsetning til 6+)

X

X186841

Gjest
    6 Var for stor til att jeg fikk igjen skjorteknappen så den ikke skal skli ut når jeg bøyer meg. Var også akkurat for stor til att det var bekvemt i bukselomma til sønnen. Veska til kjerringa gikk fint :)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Iphone 6 føles nok litt kjip og pregløs i forhold til 4/5. Størrelsen er litt vulgær også. Men iphone 4 og 5 som jeg har hatt fikk jo problemer med riper på baksiden og hakk i listen rundt skjermen, så man kan jo spørre seg hvor gode materialene egentlig er. Til sammenligning har 6-eren en sømløs overgang mellom aluminium og glass, som er holdbare og greie materialer. Jeg fikk en kommentar om at den så ut som en Samsung, men så har jo Samsung på sin side kopiert den opprinnelige iphonen i sitt formspråk. I bruk er iphone 6 suveren i forhold til alle tidligere modeller. Jag har alltid hatt problemer med å få inn 3G/4G i utkantstrøk, men nå fungerer det som en kule. Wifien er også oppgradert hvis du har tilgang på et 801ac-nett. Kameraet begynner å nærme seg brukbart, og kan nå fokusere på et blunk. Jeg ville ikke kjøpt en 5S nå med mindre størrelsen er veldig viktig. I bukselommen på trange jeans er 5S riktigere.

C

Cyber

Gjest
    Veldig fornøyd med 6eren her. Meget god batteritid. Fra 5 til 16 sank den bare 11 prosent idag. Nå på 77% etter 14 timer.

Har forøvrig et deksel på den da jeg har endel små hender som liker å flytte rundt på det meste. Incipio Dualpro beskytter den godt jevnt over, men er litt tight å nå "lydløs"-knappen. (Som jeg forøvrig ikke kan fatte ikke finnes på andre telefoner)

Sist redigert av en moderator:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Veldig fornøyd med overgangen fra 4S til 6. Eneste jeg syns er irriterende er at jeg ofte får skrudd av ringelydknappen når jeg har telefonen i bukselommen når jeg setter meg på huk f.eks.

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Etter 4 uker med 6+ må jeg si meg svært fornøyd. Suveren skjerm, den er rask samt har god batterikapasitet.
    Den fysiske størrelsen er en vanesak, uaktuelt å gå tilbake til noe mindre nå.

iSaint

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har oppgradert til Yosemite enda? Jeg litt usikker enda, leser så mye negativt på nettet - er det bedre å vente til neste versjon kommer? Når det er sagt leste jeg masse negativt om ios 8 også, men merket ingenting.. :)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Har kjørt Yosemite på mine maskiner siden før release. Har ikke hatt noen problemer på mine maskiner (3 stykker).

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg måtte pensjonere en AirPort Express G etter Yosemite, AirPlay bare hakket og ramlet ut.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.293
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var missfornøyd med ytelsen (browse, søker etter filer osv på lan) på wifi med Mavericks, så jeg har hatt Yosemite siden betaen. Ytelsen ble enda verre, men når den offisielle versjonen kom så er det blitt mye bedre en Mavericks over wifi. Har dog hatt et par systemkrasj, der den (Macbook Air) plutselig slår seg av. Men Yosemite fungerer bedre hos meg en Mavericks.

Edit: Et problem er at jeg nå ikke får koblet min iPhone 4 til Macbook eller min nye iPad Air2 over Bluetooth.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Yosemite har vært problemfri på min Macbook Air.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.293
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var nok litt for rask til å friskmelde Yosemite, sliter med å sende mail og Sonos har nettverksproblemer (OK på PC,iPhone og iPad).

Edit: Bootet den i går, men den trengte en nye boot i dag igjen etter å ha vært i sleepmodus i natt. Det kommer vel snart en fix på dette, har fått pre release på fix men siden det anbefales å installere denne på en partisjon som kan slettes står jeg over til den offisielle fixen kommer.

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.293
    Torget vurderinger
    4
    Har endelig fått oppdatert min iPad og installert apps til min Synology NAS, og søking etter filer fungerer veldig bra og er mye raskere en fra Macbook.
    Har ikke brukt andre NAS men Synology fungerer bra med Apple, og Time Machine fungerer også bra.
    https://www.synology.com/en-global/dsm/5.1/mobile

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.883
    Flac på Mac?

Finnes det en (enkel) måte å rippe cd-er i Flac på mac?

Orpheus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2003
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det en (enkel) måte å rippe cd-er i Flac på mac?
    Jeg har sett etter det en stund selv. Foreløbig ikke funnet noe som fungerer tilfredsstillende. Inntil videre blir det å bruke dBpoweramp på en Windows-maskin i VMware Fusion.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn