Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Det kan være det er noe i forhold til PS3 jeg ikke får med meg, men må du konvertere?
    Jeg rippet mine DVDer rett av, uten konvertering av formatet, til TS-filer, og la disse i Movies-mappen på NAS, og peker Plex og annet dit.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.867
    vredensgnag skrev:
    Det kan være det er noe i forhold til PS3 jeg ikke får med meg, men må du konvertere?
    Jeg rippet mine DVDer rett av, uten konvertering av formatet, til TS-filer, og la disse i Movies-mappen på NAS, og peker Plex og annet dit.
    Her er formatene som PS3 sies å støtte, uten at listen forteller meg så mye om hvilket jeg burde velge...

Memory Stick Video Format
    - MPEG-4 SP (AAC LC)
    - H.264/MPEG-4 AVC High Profile ?AAC LC?
    - MPEG-2 TS?H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC?

MP4 file format
    - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)

MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)

MPEG-2 TS?MPEG2 Audio Layer 2, AC3?Dolby Digital?, AAC LC?

MPEG-2 TS?H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC?

AVI
    - Motion JPEG (Linear PCM)
    - Motion JPEG (?-Law)

AVCHD ?.m2ts / .mts?

DivX

WMV
    - VC-1?WMA Standard V2?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    vredensgnag skrev:
    Tror ikke PS3 avleser Video TS mapper. Vob filen inni mappen vil den mest sannsynlig lese men du vil få problemer med resten /meny språk O.l
    Mrk. dette er ca ett år siden jeg drev på med dette, mulig det er kommet noen oppgraderinger som har gjort om på dette men jeg tviler. De fleste konverterer til Mp4.
    De eneste hard disk filer i fullformat PS3 støtter er m2ts som er råfiler til rippede BD filmer.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    noruego skrev:
    vredensgnag skrev:
    Her er formatene som PS3 sies å støtte, uten at listen forteller meg så mye om hvilket jeg burde velge...

Memory Stick Video Format
    - MPEG-4 SP (AAC LC)
    - H.264/MPEG-4 AVC High Profile ?AAC LC?
    - MPEG-2 TS?H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC?

MP4 file format
    - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)

MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)

MPEG-2 TS?MPEG2 Audio Layer 2, AC3?Dolby Digital?, AAC LC?

MPEG-2 TS?H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC?

AVI
    - Motion JPEG (Linear PCM)
    - Motion JPEG (?-Law)

AVCHD ?.m2ts / .mts?

DivX

WMV
    - VC-1?WMA Standard V2?
    Riktig ! Selv om jeg ikke visste WMV.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.867
    johnnygrandis skrev:
    noruego skrev:
    Har rippet et tjuetalls konsert DVDer for moro skyld til MB Proen, og har avspillt disse med Plex på reiser. Disse er i full ISO format. Har nå lyst å legge disse, og flere til, inn på NASen, og trenger tips på følgende:

1. Hvilket format bør jeg konvertere til som er lossless, og hvor filmene kan avspilles vha både Plex (kommer til å kjøpe en Mac Mini på et senere tidspunkt) og

2. Hvilket program anbefales for batchkonvertering av disse filmene til format anbefalt over?

mvh

noruego
    1. Mp4 og Avi støttes av både PS3 og Plex. Med en gang du begynner å konvertere filmer til andre format mister du Lossless kvaliteten.

2. Jeg løste inn lisens til dette programmet som fungerer ypperlig,- mulig du må "åpne/mounte" ISO filmene dine før du kan laste de inn i programmet. Fjerner kopisperrer og konverterer i samme operasjon.

http://www.moviesmac.com/imedia-converter-mac/

Husk også på og start DLna tjenesten (ReadyNas) og pek på filmene dine slik at de vises når du åpner din PS3 spiller.
    Ser veldig lovende ut det programmet der, får laste ned og ta en nærmere titt til kvelden!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Divx - Avi er noe av samme sak i forskjellig innpakking ;D

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    johnnygrandis skrev:
    Divx - Avi er noe av samme sak i forskjellig innpakking ;D
    Nah, det er faktisk ikke samme sak. AVI er et containerformat, mens DivX er en videocodec.
    Containerformatene må til (avi, mkv) for å kunne samle video og lyd (subtitles, kapitler osv også) til ett synkronisert avspillbart format.
    Man legger altså en DivX video-fil og f.eks en tilhørende lydfil i f.eks ac3 eller mp3 inni et containerformat som holder styr på sync mellom disse.

Så avi-støtte vil bare si at man kan åpne en avi-container. Det vil ikke si at man klarer å avspille video og lydcodecen som befinner seg inni containeren.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Kanskje dette er plassen å spørre:

Hvordan får jeg lettest overført mine kontakter fra Sony Ericsson til min nye iPhone?

(Hvis dette er besvart tidligere, kan noen kanskje henvise meg til riktig side..)

Mvh.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    2. Jeg løste inn lisens til dette programmet som fungerer ypperlig,- mulig du må "åpne/mounte" ISO filmene dine før du kan laste de inn i programmet. Fjerner kopisperrer og konverterer i samme operasjon.

Husk også på og start DLna tjenesten (ReadyNas) og pek på filmene dine slik at de vises når du åpner din PS3 spiller.
    Handbreak er gratis og kan konverter til formater for alle Apple produker og PS3

S

Stereo_Mono

Gjest
    Birdman skrev:

Hvordan får jeg lettest overført mine kontakter fra Sony Ericsson til min nye iPhone?

(Hvis dette er besvart tidligere, kan noen kanskje henvise meg til riktig side..)

Mvh.
    Om du har en Mac kan du kopiere over alle kontakter til Adresseboken via Bluetooth og synke iPhone etter det.
    Om du ikke er Mac bruker har vel Sony Ericsson fortsatt sin PC Suite software, som kan syke kontakter til Windows sin adressebok.
    iTunes på Windows kan synke mot den.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    stejorge skrev:
    johnnygrandis skrev:

Handbreak er gratis og kan konverter til formater for alle Apple produker og PS3
    Handbrake fjerner ikke kopisperrer og er ganske snevert når det kommer til valg og størrelser på det ferdige resultatet.

Du for det meste med iSkysoft til en overkommelig pris, i tillegg slipper du flere program. Iskysoft ripper og konverterer til de fleste tilgjengelige formater på markedet idag. + Audio filer for de som måtte ha det ;D

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Spørsmål: Jeg skal sitere ett innlegg med min iPad, når jeg kommer til at jeg skal skrive i sitatvinduet for jeg ikke scrollet helt ned til bunnen med det resultat at ikke for svart på innlegget. Hvordan for jeg scrollet ned til bunnen ?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Tapp med to fingrer i det hvite feltet og dra de nedover. ;) Mao. du scroller inni kommentarfeltet.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    digiman skrev:
    Birdman skrev:

Mvh.
    Om du har en Mac kan du kopiere over alle kontakter til Adresseboken via Bluetooth og synke iPhone etter det.
    Om du ikke er Mac bruker har vel Sony Ericsson fortsatt sin PC Suite software, som kan syke kontakter til Windows sin adressebok.
    iTunes på Windows kan synke mot den.
    Takk! Oppdaget at sim-kortet tok mange flere kontakter enn jeg trodde. Trengte bare å slette noen få for å få med meg resten over.

V

vredensgnag

Gjest
    ceroxol skrev:
    Den siste tiden har min iMac (2010 modell) vært treig og den hakker, fx. når jeg scroller nedover en nettside m.m.
    Prøv å kjøre dette programmet. Det kan sjekke hva du har gående som kernel oppgaver. Du vil også kunne se om det er ting som er installert som ligger og kjører mens du ønsker å gjøre annet.
    Finner du mye som du faktisk ikke anvender, men som kan ha overlevd fra tidligere installasjoner, så kan det lønne seg å gjøre en clean install. Jeg ser f.eks. at det ligger mye dill på min datters iMac.

http://khiltd.com/software/consultants_canary

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    Nå begynner jeg å bli fornøyd.

Har testet seneste Airport-versjon fra Apple, som det påstås skal være usedvanlig stabil over WiFi. Jeg delte opp min WiFi i to nett (2.4 og 5Ghz), der det ene er dedikert musikk og film, mens det andre brukes til surfing. Dermed risikerer jeg ikke at surfing kan forstyrre mediaoverføring.

Vha AirPlay og andre samordningsfunksjoner som er innebygget i iTunes, AppleTV og 3. partsprogrammer har jeg nå en grei utveksling av innhold mellom ulike datamaskiner. (Alt som er kjøpt over AppleTV ble gjort øyeblikkelig tilgjengelig for datamaskinene, for avspilling over nett.)

Jeg har flashet min Gen-1 AppleTV slik at denne også tar imot AirPlay-innhold for visning på skjermen.

Med iPad har jeg kunnet lukke dørene på kabinettet, fjernstyring av avspilling skjer fra iPad.

Høyttalerne forsvinner nok ikke med det første.

V

vredensgnag

Gjest
    Bildet er tatt i det lys jeg gjør mesteparten av lyttingen i. Jeg satte en lommelykt på den ene akustiske linsen, for å få frem detaljer, men jeg foretrekker å sitte i mørke omgivelser og "se musikken." Det ville blitt helt feil i mine øyne å ha en masse lys i rommet bare for bildet - jeg ville ikke kjent det igjen, så derfor ble det slik ...

Om natten er det svart utenfor vinduene, og da blir det enda bedre, syns jeg. Smak og behag.
    (Bildet kan dras med to fingertupper i iPad :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Enig at dette er flott. :) Og, det å ha det "mørkt" i rommet gjør at ørene som sanseorgan får mer handlingsrom enn øynene. Anbefales! De som hører musikk i "flombelysning"; prøv å dempe lyset i rommet kraftig.

Ja, og så er jo epleproduktene prikken over i-en som løfter brukervennligheten til anlegget. :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Helt enig, jeg lytter helst slik jeg også det gir meg det beste inntrykket av musikken. Tar meg selv i og veksle litt med øynene igjen og åpne alt etter som hvordan dagsformen min er.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.867
    Nydelig rom, vreden, var så en fikk lyst på en skvett brunt i et tungt krystallglass bare av å se bildet...

Må forresten se til å få testet BeoLab 5 hjemme. Det jeg hørte like etter lansering av første generasjon var ikke overbevisende nok til at det ble kjøp. Men mye har endret seg hva gjelder stue og prioriteringer siden den tid, så det skulle ha vært moro å sammenlikne BeoLab 5 med det røroppsett og konvensjonelle høyttalere jeg har nå.

B&O har vel dessuten en app for styring til iPhone/iPad, om jeg ikke husker feil?

V

vredensgnag

Gjest
    noruego skrev:
    Nydelig rom, vreden, var så en fikk lyst på en skvett brunt i et tungt krystallglass bare av å se bildet...

Må forresten se til å få testet BeoLab 5 hjemme. Det jeg hørte like etter lansering av første generasjon var ikke overbevisende nok til at det ble kjøp. Men mye har endret seg hva gjelder stue og prioriteringer siden den tid, så det skulle ha vært moro å sammenlikne BeoLab 5 med det røroppsett og konvensjonelle høyttalere jeg har nå.

B&O har vel dessuten en app for styring til iPhone/iPad, om jeg ikke husker feil?
    Nja, ikke til styring av hardware tror jeg, men kanskje det er på vei. Jeg bruker ikke B&O upstream, kun høyttalere. De har dårlige løsninger mot OSX. Når jeg skal spille musicassettes kobler jeg opp en audiomaster, men den må jeg styre med den vanlige fjernkontrollen. Jeg måtte legge vekk en del fordommer da jeg lyttet til BL5 første gang.

Mulig jeg ikke er helt fornøyd. Jeg lurer på å skaffe meg en rå reel-to-reel og koble opp den mot høyttalerne - kanskje mest av rånehensyn. ;D
    Neida, jeg liker lyden fra tape.

Men jeg er på jakt etter en as-new Ferrograph Logic 7. De få som er i god stand går for sinnsvake priser, så kanskje det blir en Raven, som den svarte over.

Tror mange høyttalere ville spilt bra i rommet - det har stort volum.

Et bilde som viser litt mer detaljer - lys på.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Tape og Hard disk basert avspilling ;D Lekkert !

vim01

Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.444
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Hjelp!!

Mulig det er besvart et annet sted her, men jeg fant det ikke i farten.
    Brukte et par timer på IKKE å få satt opp Airport Express i går.
    Har et Zyxel modem fra Telenor og ønsker å koble opp AE så jeg kan kjøre musikk fra Macbook Pro vie AE og til stereoen.
    Jeg gjør hva manualene sier jeg skal gjøre for å sette opp AE, men den blir bare borte fra oversikten i Airport verktøy og fortsetter å blinke gult. Samtidig brytes Macbookens forbindelse til mitt trådløse nettverk /Syxel).

Dette er IKKE min hjemmebane. Noen som har hjelp å tilby????

C

Cappuccino

Gjest
    Vidar_M skrev:
    Hjelp!!

Mulig det er besvart et annet sted her, men jeg fant det ikke i farten.
    Brukte et par timer på IKKE å få satt opp Airport Express i går.
    Har et Zyxel modem fra Telenor og ønsker å koble opp AE så jeg kan kjøre musikk fra Macbook Pro vie AE og til stereoen.
    Jeg gjør hva manualene sier jeg skal gjøre for å sette opp AE, men den blir bare borte fra oversikten i Airport verktøy og fortsetter å blinke gult. Samtidig brytes Macbookens forbindelse til mitt trådløse nettverk /Syxel).

Dette er IKKE min hjemmebane. Noen som har hjelp å tilby????
    Få deg en Apple ruter så er det ikke noe mer å snakke om ;D
    Jeg har kliss likt oppsett som deg, bare en Time Capsule i tillegg (ruter + backup hdd) som er hektet på Zyxel modemet.
    Da er oppsett av Express som for en lek å regne.
    Til å med min D-link DAP1522 trådløse bro gikk på et blunk å sette opp mot Time Capsulen. (noe det ikke var mot d-link sin egen ruter som jeg hadde tidligere!)

V

vredensgnag

Gjest
    Du må sannsynligvis legge in Mac ID til din AE i Zyxel.

Joda, å ha back-up kan være smør på flesk, så lenge ingen ting går galt. :D

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    AE kan være litt "kilent" å få opp første gangen. Jeg måtte gjøre en reset (hold reset-knappen på AE inne samtidig som det settes i kontakten, hold inne til den blinker raskt).

Har du prøvd med kabel som det er forklart i manualen?

vim01

Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.444
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Class skrev:
    AE kan være litt "kilent" å få opp første gangen. Jeg måtte gjøre en reset (hold reset-knappen på AE inne samtidig som det settes i kontakten, hold inne til den blinker raskt).

Du mener å konfigurere med kabel tilkoblet for deretter å kjøre trådløst etter ferdig setup?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.867
    Hadde også problemer med å få satt opp AExpress skikkelig første gang, men benyttet anledningen da en nabo trengte en router til å selge Netgear-routeren jeg hadde (om som jeg ellers hadde vært strålende fornøyd med) og kjøpte meg en AExtreme i stedet. Da gikk plutselig oppsett av nettverk som en lek, og det hele har vært dønn stabilt siden i to år nå.

Time Capsule har jeg aldri helt sett poenget med. Hadde jeg kjørt uten RAID (på NAS), så ville jeg heller hektet en ekstern disk på en AExtreme enn kjøpt TC.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Vidar_M skrev:
    Class skrev:

Du mener å konfigurere med kabel tilkoblet for deretter å kjøre trådløst etter ferdig setup?
    Ja.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Hmm.. faller vel inn under kategorien eplevenn jeg også. Vi hadde fra før 2 stk iPod Touch, 2 stk iPhone 3G, og denne uken ramla jeg ut i et kjøp av iPad.
    De fire første benyttes til sine standardformål som portabel musikkspiller og film(for de små), telefon, etc men også til styring av alle musikkavspillingspunkter i hjemmet via iPeng og ReadEye (for IR apparater). iPaden får nok samme bruksområder + en del annet. Finfin surfeplanke i sofaen er den ihvertfall. Og så avgir den mye mindre visuell støy om den ligger fremme, sammenlignet med en laptop som står på stuebordet! ;D

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Vidar_M skrev:
    Blir ikke TC litt smør på flesk?
    Må være mulig å få AE til å snakke med Zyxel modemet...
    Jeg brukte også Zyxel modemet som trådløs ruter tidligere, men hadde mye problem med at iPhone og iPad ble kastet av nettverket ofte selv om signalet var bra (veldig iriterende ved bruk av f.eks. Remote appen).
    Etter at jeg kjøpte meg Time Capsule for 3 uker siden har jeg ikke hatt noen problemer.
    Zyxel modemet måtte jeg også restarte ca. 1-2 ganger i uka når jeg brukte det trådløst (da en mistet kontakt med internett, kun lokalnettet virket), dette har heller ikke vært noe problem etter at jeg sluttet og bruke det trådløst.

helvheim

Medlem
    Ble medlem
    13.03.2006
    Antall liker
    0
    Konvertering fra Apple Lossless til FLAC
    Kjøpte en Squeezebox Touch til hyttebruk, men fant fort ut at den ikke er noe glad i Apple Lossless filer. Er det noen som har et tips om et program som konverterer fra Apple til FLAC, og kan ta flere filer av gangen sånn at jeg slipper å konvertere et og et album. Vil gjerne ha med metadata og cover i samme operasjon. Eventuelt et godt tips for å få boksen til å godta Apple Lossless filer. Det er snakk om USB disk rett inn i Squeezebox.
    På forhånd takk.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen problemer med ALAC på Touch. Innlagte tags vises som det skal inkl coverbilder. USB-harddisk. 200+ GB
    Skal du likevel konvertere er det kun XLD som gjelder. Den støtter Album Artist, og gjør ikke om coverbilder fra jpg til png som opptar mye mer plass. Begge disse tingene sliter MAX med.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn