Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    noen iTunes guru'er som har tips på hvordan man elegant kan legge inn samleplater som Reference CD'ene fra High Fidelity... Tenkter da på det potensielle virrvar av artister, hvorav mange med kun en låt... (bruker forørig iTunes arkivet som kilde på sonos..)

    mvh
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    en stund siden jeg har gjort det men før kunne man merke sporene som "compilation", da ligger de samlet
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Fant løsningen med litt googling.. Sette album artist som Various Artists
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Fant løsningen med litt googling.. Sette album artist som Various Artists
    Det er ikke rett måte å gjøre det på, da har du en artist som faktisk heter Various Artists i databasen. Rett er som Sting sier over.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Som sagt, nå har du fått en artist som heter Various Artists i databasen.
    Merk alle spor på aktuell CD, høyreklikk og velg Valg kanskje på bildet ditt? Husker ikke norsk iTunes. Der kan du krysse av for at det er et samlealbum.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jeg trenger å komme meg inn på mitt lokalenettverk når jeg er ute og reiser, har brukt SFTP igjennom en Mac Mini men det er sinnsykt tregt. Er det noen kan anbefale en løsning. Det er kopiering til og fra filer i jeg i hovedsak skal gjøre. Har portvalg noen innflytelse på ytelsen ? Har brukt Fetch og Cyberduck men føler det er ganske ustabilt. Er det noen som har noe å anbefale til denne bruken ?
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    153
    Antall liker
    657
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om denne adresserer behovet ditt, men jeg bruker Yazsoft | ShareTool Gir meg i tillegg tilgang til itunes-biblioteket mitt over nett... Har aldri hatt ytelsesproblemer.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Det er kopiering til og fra filer i jeg i hovedsak skal gjøre.
    Store filer? Mange filer? Kanskje du rett og slett kan klare deg med dropbox.com?
    Share tools fungerte helt overlegent alt jeg har prøvd så det var ett meget godt tips! - Med fiber i begge ender sitter jeg på overføringer i overkant av 3MB/s.

    Dropbox er ikke helt det jeg trenger, har free versjonen av appen men takk for tips.

    Nå trenger jeg også ett lignende program som `share tools` som kan kople over Windows/Mac, noen tips der og ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Skal se litt nærmere på det, det er vel kompatibelt både Mac/Windows vil jeg tro....
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.449
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ny moro kom inn døren i ettermiddag: iPhone 5S 64Gb i harrygull og hvit. Etter å ha lastet inn og konfigurert alle apper, er det ikke store forskjellen i bruken sammenlignet med 4S. Bittelite grann større skjerm og litt annen design på appene er eneste som oppleves anderledes. Savner dog Cydia og Jailbreak, men det kommer visst snart.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.768
    Har en ipad (gen 3?) som jeg bruker til å kontrollere musikken via iPeng. Når den står på hele tiden (skjermen ikke skrus av), lader den ut, selv om den er koblet til lader. Det kan da ikke være riktig?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det kan ikke være riktig.
    Viser den ladesymbolet? Lading fra USB er mye mindre enn om den er koblet til nettlader men den skal vel likevel ikke kunne lades ut på denne måten etter det jeg vet. Har du en annen lader du kan prøve?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.768
    ladesymbolet lyser og den er koblet til nettlader. Dersom noe er galt, er det mulig å reparere, eller er det bare å "søpe ny", som min sønn pleide å si ?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Hvor gammel er den? Er den kjøpt i Norge av privatperson har du jo 5 års reklamasjonsrett.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.768
    Den er kjøpt hos humac - du har helt rett, tenkte ikke over reklamasjonsretten :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Som sagt, nå har du fått en artist som heter Various Artists i databasen.
    Merk alle spor på aktuell CD, høyreklikk og velg Valg kanskje på bildet ditt? Husker ikke norsk iTunes. Der kan du krysse av for at det er et samlealbum.
    Bare for å avslutte denne disk, med hva jeg valgte og hvordan.
    Jeg valgte å bruke Various Artists, og samlealbum.
    Dette fordi;
    Når jeg vil spille fra et slikt "High Fidelity ref album", så finner jeg det veldig lett, både i iTunes på på sonos'n (viktig).
    Sonos-artist-listen blir ikke absurd lang pga av at jeg har 2000 sanger, fordelt på 2000 artister (vet ikke antall sanger det er på alle HF Ref albumene totalt, men det er en del...).
    Det ser ryddig ut i iTunes.
    Artisten på hver enkelt sang fungerer yppelig både i iTunes og på Sonos, ved avspilling.
    I see no downside

    mvh Kai
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Den er kjøpt hos humac - du har helt rett, tenkte ikke over reklamasjonsretten :)
    grøss Humac. er i konflikt med Humac og har en advokat på saken. de gjemmer seg vel bak Apples rettningslinjer hvis det kommer til ombytting. Advokaten min forholder seg til kjøpsloven. Så får vi se hvem som vinner frem, som han sa ,advokaten.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Den er kjøpt hos humac - du har helt rett, tenkte ikke over reklamasjonsretten :)
    grøss Humac. er i konflikt med Humac og har en advokat på saken. de gjemmer seg vel bak Apples rettningslinjer hvis det kommer til ombytting. Advokaten min forholder seg til kjøpsloven. Så får vi se hvem som vinner frem, som han sa ,advokaten.

    Jeg kjenner til flere saker der Apple oppfører seg bedritent ovenfor sine kunder, jeg har egentlig aldri skjønt policyen bak denne holdningen i mange saker - vil de ikke være bedre tjent med å slakke litt opp på tauet ?!

    Produktene og inntjening er jo stort sett top-notch for de sååå....
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    det eneste som er bra med Apple og deres sammarbeidspartner er produktene.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Har tenkt og kjøpe meg en Mac mini.

    Er det greit og handle Mac mini idag, eller har Apple en ny Mac mini rett rundt hjørnet ?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Apple har aldri fristet mer. Å oppdatere Windows fra 8 til 8.1 er jo utrolig kronglete. Feilmeldinger i øst og vest, må jo deaktivere og avinstallere halve maskinen for at det skal fungere...
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har tenkt og kjøpe meg en Mac mini.

    Er det greit og handle Mac mini idag, eller har Apple en ny Mac mini rett rundt hjørnet ?
    Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

    Det som er FORVENTA, men ikke bekrefta fra noe som helst hold, er at macMini får Haswell CPU, med tilhørende kraftigere grafikkkraft. Ellers er vel WiFi av typen AC, 1gb+ hastighet. Forfaktoren vil neppe bli endra... Men dette er kun ryktebørsen. NÅR ny utgave kommer ut er også veldig usikkert..
     
    X

    X186841

    Gjest
    Trå til og få deg en først som sist. Synes det er fordeler og ulemper med både W8.1 og Apple maskiner så det beste er å ha begge deler synes nå jeg.
    W8.1 oppgraderingen har forresten gått helt smertefritt på 2 maskiner her i huset.

    Apple har aldri fristet mer. Å oppdatere Windows fra 8 til 8.1 er jo utrolig kronglete. Feilmeldinger i øst og vest, må jo deaktivere og avinstallere halve maskinen for at det skal fungere...
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    237
    Antall liker
    182
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Min 4 år gamle macpro hadde i lang tid hatt trøbbel med styreflata - dro innom Humac på Ullevålstadion - og til min store overraskelse blei det hele fiksa gratis - inkl. nytt batteri.
    Men de forlanger kvittering - og dersom jeg hadde åpnet mac'en fikk jeg inntrykk av at det ikke er sikkert det hadde gått så greit.

    Veldig serviceinnstilte folk - med null kjøpepress - anbefales.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    betjeningen på Humac Ullevål er helt utmerket. det er verre når det drar seg til og du må deale med ledelsen i Humac norge
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ser Lefal har Macbook air 13.3 til 7000 nå på Sort fredag-tilbud. Er ikke det omtrent det laveste man kan få slikt til?

    Er det slik at denne ventes oppdatert snart?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hei,

    Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får lyd ut av min MacBook pro-->VLC-->MKV- videofil-->toslink-->DAC-->?

    Når jeg kobler ut toslink, og DAC og kobler rett inn, så blir det lyd...
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.704
    Antall liker
    5.155
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Innstillinger Ipad:

    Noen som har tips på hvor jeg skal huke av noe på ipad slik at jeg slipper å logge inn på forum etc hver gang jeg bruker den, f eks på hifisentralen? Fungerer topp fra iphone.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.704
    Antall liker
    5.155
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    og når jeg først er innom her - har veldig trua for å kjøpe meg en bærbar mac. Brukes 99% av tiden til nettsurfing, og tenkte å bruke min gamle pc/laptop for for windowsprogrammene jeg bruker (office, anydvdhd). Er det macbook air jeg skal ha da? 13tommeren med laang batteritid? Kan også tenkes at vil bruke den som flac avspiller etterhvert.

    Holder det i såfall med å kjøpe den billigste versjonen, elller er det noe jeg "må" ha? Ser for meg at jeg trenger en overgang til rj45 plugg. Den vil selvsagt fungere trådløs på dark knight routeren min? Noe mer jeg trenger? All lagring foregår på en linux nas server... må man ha kjøpe en mac mus eller fungerer en nyere logitech trådløs via usb?

    Mange dumme spørsmål sikkert, men slik man lærer :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.704
    Antall liker
    5.155
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut som jeg går for den billigste 13" macair, har prøvd å lese litt men er mer eller mindre 50/50 om folk anbefaler pro eller air, og air er egentlig allerede over budsjett. Kjøper i såfall med 8GB ram. Men mtp lyd, sålenge jeg har tenkt til å overføre digitalt, spiller det liten rolle om jeg velger air eller pro ?
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Ser ut som jeg går for den billigste 13" macair, har prøvd å lese litt men er mer eller mindre 50/50 om folk anbefaler pro eller air, og air er egentlig allerede over budsjett. Kjøper i såfall med 8GB ram. Men mtp lyd, sålenge jeg har tenkt til å overføre digitalt, spiller det liten rolle om jeg velger air eller pro ?
    Jag har en Macbook Air 13" sedan två år och är otroligt nöjd. Lätt, smidig, startar snabbt, ja täcker med råge de behov jag har.
    Har haft iPad också men tröttnade så den fick en av pojkarna :) Macbook Air är nästan smidigare tycker jag, riktigt tangentbord etc.
    För musik via hörlurar kör jag digitalt ut via usb till en Aune USB Dac/Hörlursförstärkare. Streamar då FLAC från NAS via iTunes och Audirvana Plus.
    Fungerar riktigt bra //Janne

    Tillägg: Kör alltid över wifi, ingen ethernet-adapter. Fungerar stabilt mot min ASUS-router
     
    Sist redigert:

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    696
    Antall liker
    641
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    etter siste oppgradering av ipad'en har det seg sånn at jeg må logge meg inn hver gang jeg besøker HFS, selvom jeg like mange ganger svarer at jeg ønsker å forbli pålogget. Jeg regner med at Høvdingen gjør det han kan for å huske alle som er her inne :), så det står sikkert ikke på ham.
    Men hva er det jeg må endre på i innstillingene mine, tro? Anyone?

    Ole G
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.704
    Antall liker
    5.155
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da kan jeg melde meg inn i klubben med mere epleutstyr, en macbook air... tar nok en stund før jeg føler meg komfortabel med denne, etter ett liv med windows :) Har fått til mail, synkronisering med icloud og nå forhåpentligvis posting på nettet, så er i gang ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn