Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Morderen kommer fra Kamerun og det er jo et land hvor de dreper albinoer og tror på hva fanden kan koke sammen.
    Disse skal vi også ta oss av i Europa. Jippy.
    Ja men de tror jo på det!

De dreper jo ikke albinoer for å være onde, men for å beskytte seg og sine mot det onde. De blir jo til fine amuletter mot juju, hufsetufsa og satan.

Så lenge man tror på noe skal man jo være fritatt.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Ser ut til at FN våkner så smått. Etter at tusenvis av barn/sivile er sprengt i filler i Aleppo. Gratulerer.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det kan nesten synes som om andre får ferten av penger også:

«Seit dem Abkommen mit Ankara wissen die Herrscher in Kairo, dass sich aus Europas Migranten- und Terrorangst eine Menge Geld herausschlagen lässt. Ihr eigenes Land dagegen haben sie in eine tiefe Finanz- und Wirtschaftskrise hineingeführt.»

Egypt synes gjennomgående sjukt…

Flüchtlinge: Europa fürchtet den Exodus aus Ägypten | ZEIT ONLINE

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Gjett hvorfor ikke de funskjonshemmede fikk et eget sted.

I ti år har en gruppe bestående av foreldre og verger jobbet sammen for å skaffe boliger til personer med funksjonsnedsettelser. Gruppen "Mitt eget hjem" har som målsetning å få til et bofellesskap for unge voksne med funksjonsnedsettelser i Bydel Ullern. Kjøpet var i orden, før kommunen stengte døren
    Funksjonshemmede i Ullern mistet planlagte boliger

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    D

Danke

Gjest
    EU er skadelig for landene som vil ta hensyn til sin egen befolkning, EU er ikke noe annet enn diktatur.
    Sveitserne i ferd med å bøye nakken for EUs frie flyt av innvandrere

Et flertall av sveitserne stemte for å begrense innvandringen fra EU med årlige kvoter. Det utløste krise i forholdet til EU. Nå er parlamentet i ferd med å forkaste folkets vilje av hensyn til EU.
    Sveitserne i ferd med å bøye nakken for EUs frie flyt av innvandrere | ABC Nyheter
    Da kanksje folketrygden/borgerlønnen kommer igjennom igjen på et par år...

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Dete tvinger seg fram. Tvungen skolegang er ganske effektivt mot gamle dogmer.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Kommer an på det du. Da jeg gikk på Bailbrook College i UK var det et lass ulike araberstater som sendte sine dit for å få utdannelse. Disse eleven hadde med skriftlig disp. fra Mullahen i Medina slik at de kunne få lov til å lære "varnglære/blasfemi" som f.eks at sola står i sentrum i solsystemet og ikke kretser rundet jorda!

"No no Sir, that is not correct. My father has told me that in the Koran is says that Allah puts the sun up in the morning and leads it over the sky and takes it down in the evening!"

Da ender det gjerme med "for the sake of argument let us assume...." Noen som tror eleven tar til seg det læreren sier når eleven VET at det er han ( eleven ) som har rett?

Det er ikke enkelt dette.....

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Kommer an på det du. Da jeg gikk på Bailbrook College i UK var det et lass ulike araberstater som sendte sine dit for å få utdannelse. Disse eleven hadde med skriftlig disp. fra Mullahen i Medina slik at de kunne få lov til å lære "varnglære/blasfemi" som f.eks at sola står i sentrum i solsystemet og ikke kretser rundet jorda!

"No no Sir, that is not correct. My father has told me that in the Koran is says that Allah puts the sun up in the morning and leads it over the sky and takes it down in the evening!"

Da ender det gjerme med "for the sake of argument let us assume...." Noen som tror eleven tar til seg det læreren sier når eleven VET at det er han ( eleven ) som har rett?

Det er ikke enkelt dette.....
    Ja, jeg tror det.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Valg i Ungarn i dag om asylpolitikken til EU:

Paradoks: Et stort flertall av innbyggerne i alle europeiske land ville trolig svart det samme som ungarerne etter alt dømme vil si i dagens utskjelte folkeavstemning. Likevel blir både spørsmål og svar fordømt i europeiske media.

«Vil du tillate EU å avgjøre at ikke-ungarske borgere skal flyttes til Ungarn uten at nasjonalforsamlingen godkjenner det?», lyder spørsmålet.
    Ungarsk folkeavstemning utfordrer vårt demokratisyn | ABC Nyheter

Igjen så er media mot det egentlig folk vil, hvorfor får slike vi vifter med hendene pressestøtte?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Enten må Hellas og Italia sparkes ut av shengen, eller så er det siste kapittel for EU-eventyret.
    Aldri så galt at det ikke er godt for noe...
    Litt rart og litt trist.

Jeg har alltid likt tanken om handel, samarbeid, regelsynkronisering og at det er lett å flytte rundt på kontinentet.

Men etter at det ble åpnet for fri flyt fra den tredje verden inn i Europa ... så ser jeg at det ikke fungerer. Schengenavtalen forutsetter at yttergrensene håndheves. Det gjør de ikke lenger og menneskesmuglerbåter, inkludert de norske, går i skytteltrafikk for å dumpe uvedkommende inn i området.

Mange mange tusen hver eneste dag.

Det er også fremforhandlet en avtale mellom EU og Tyrkia om å returnere grunnløse migranter som kom derfra i båter ... men Hellas gir en god faen og sender så og si ingen av dem tilbake. Kun trenering. La dem så sitte med problemet selv. Steng grensene mellom Hellas og resten av EU... helt til de forstår alvoret i situasjonen.

Italia likeså ...

Fortsetter dette mye mer er det slutt for Europa, og da vil de landene som nektet å reagere sitte med en svarteper som de ikke lett klarer å kvitte seg med uten å lage interne politiske ubehageligheter.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Slikt blir nok ikke bedre fremover…

«Wendt sagte weiter, dass die Polizei alles tue, „was Polizei tun kann“, und zwar unter „Inkaufnahme eines hohen Einsatzrisikos für die Kräfte, denn der bekannte Täterkreis zeigt sich bei Festnahmen häufig ausgesprochen gewaltbereit“. Doch ende das erfolgreiche Vorgehen bei der Justiz: „Wenn keine Untersuchungshaft angeordnet wird, keine Haftstrafen verhängt werden und keinerlei Abschiebungen erfolgen, kann die Polizei so viele Festnahmen durchführen, wie sie will, die Täter bleiben unbehelligt. Sie verachten unser Land und lachen über unsere Justiz.“»

«Wenn die Politik nicht die Voraussetzungen schaffe, „damit dauerhafte Intensivtäter wieder abgeschoben werden können und die Justiz sich ebenso verweigert, wird die Polizei dieses Problem nicht lösen“.»

Probleme an Hauptbahnhöfen: „Sie verachten unser Land und lachen über unsere Justiz“ - Inland - FAZ

Sist redigert:

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    805
    "Sie verachten unser Land und lachen über unsere Justiz.“

Ganske grei oppsummering.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Og raseriet blir ikke mindre av at Europarådet vil forby å nevne Islam når det skjer terror. Som i Sverige, har en nyankommet tatt T-banen er han svensk!

Og har noen begått terror i et stort sett kristent evt ateistisk Europa ( foreløpig er det vel så ) så er han en kristen terrorist!:p

Fatter ikke at de "på toppen" ikke har fått med seg at slikt er veldig kontraproduktivt!

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Og raseriet blir ikke mindre av at Europarådet vil forby å nevne Islam når det skjer terror. Som i Sverige, har en nyankommet tatt T-banen er han svensk!

Og har noen begått terror i et stort sett kristent evt ateistisk Europa ( foreløpig er det vel så ) så er han en kristen terrorist!:p

Fatter ikke at de "på toppen" ikke har fått med seg at slikt er veldig kontraproduktivt!
    For å strø salt i såret, hører egentlig til i svensketråden men den passet så bra med det du skriver:

En flicka i en mellanstadie­klass i Eskilstuna har tvingats byta skola sedan hon utsatts för sexuella trakasserier. Flickan blev kallad "fitta" och "hora", misshandlades och fick sina byxor neddragna.

– Vi fick förklarat för oss av en skolpersonal att vår dotter var blond och söt och därför spännande att ge sig på, berättar flickans mamma för
    SVT.
    Skolans förklaring till sexattackerna: Din dotter är "blond och söt och därför spännande att ge sig på" | Fria Tider

For å bruke Baluba sine ord, jeg blir sint når noe slikt skjer men jeg er i mot at vi skal gjøre noe med det.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Nå har innvandrere i Frankrike gått lei konkurransen om å brenne flest biler, nå må kjøretøyene inneholde folk……..

To politibetjenter, en 28 år gammel mann og en 39 år gammel kvinne, ble forsøkt brent ihjel på åpen gate i en bydel i Paris i går. En rasende mobb bestående av mennesker med afrikansk og arabisk bakgrunn skal ha angrepet politibetjentene mens de var på oppdrag i bydelen. Angrepet skjedde midt på lyse dagen og brannskadene på de to betjentene var så alvorlige at de måtte behandles på plassen før man kunne sende dem til sykehus. Da ytterligere to politibetjenter ankom plassen for å redde sine kolleger ble også de forsøkt drept av mobben.

https://www.frieord.no/nyhetsstrom/...nnvandrermobb-fikk-kastet-molotovcocktail-pa/

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe falskt ved slike rapporter, all den stund at de fleste likevel blir, uavhengig av om de får innvilget søknader. Skillet mellom asylanter, migranter, håp om en bedre fremtid og passforfalskere er greie skiller motivasjonsmessig og rettighetsmessig sett, men konsekvensene bryr seg lite om slikt. Og de fleste snakker om konsekvensene, ikke motivene, siden de uansett ikke gjør forskjell på resultatet.

99 prosent av afghanske menn fikk nei. Her er grafene som viser at Norge er strengest i Europa. - Aftenposten

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Liten by
    Jeg spurte ham hva han tenker om oss, muslimer i Norge? Han svarte at muslimene er blitt mye mer religiøse enn det de var i hans yngre dager. Han sa bekymret: «I min tid, var muslimene så mye annet. Nå vil de først og fremst være muslimer, «gode» muslimer. Problemet er at de har ikke peiling på hva en god muslim er. Vi er i ferd med å ødelegge for oss selv».

Etter at han gikk, begynte jeg å tenke over det han sa. Hva har skjedd med muslimene? Hvorfor er den religiøse identiteten blitt så sterk nå? Jeg tenkte at denne vise mannen jeg snakket med hadde et viktig poeng. En del muslimer er i ferd med å ekskludere seg selv fra storsamfunnet i Norge, men jeg tror de fleste av dem ikke er klar over det. De insisterer på religiøse tradisjoner og praksiser som skaper avstand til storsamfunnet, segregering og i verste fall strider mot våre sekulære verdier. Den religiøse identiteten, som enkelte muslimer opphøyer over alt annet, er i ferd med å skade muslimene selv, tror jeg. Den er kommet ut av balanse og har tatt over mye av identiteten til en del muslimer. Ser disse konservative menneskene at de er i ferd med å skade sine egne?

Shahram Shaygani -

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Liten by
    Jeg spurte ham hva han tenker om oss, muslimer i Norge? Han svarte at muslimene er blitt mye mer religiøse enn det de var i hans yngre dager. Han sa bekymret: «I min tid, var muslimene så mye annet. Nå vil de først og fremst være muslimer, «gode» muslimer. Problemet er at de har ikke peiling på hva en god muslim er. Vi er i ferd med å ødelegge for oss selv».

Etter at han gikk, begynte jeg å tenke over det han sa. Hva har skjedd med muslimene? Hvorfor er den religiøse identiteten blitt så sterk nå? Jeg tenkte at denne vise mannen jeg snakket med hadde et viktig poeng. En del muslimer er i ferd med å ekskludere seg selv fra storsamfunnet i Norge, men jeg tror de fleste av dem ikke er klar over det. De insisterer på religiøse tradisjoner og praksiser som skaper avstand til storsamfunnet, segregering og i verste fall strider mot våre sekulære verdier. Den religiøse identiteten, som enkelte muslimer opphøyer over alt annet, er i ferd med å skade muslimene selv, tror jeg. Den er kommet ut av balanse og har tatt over mye av identiteten til en del muslimer. Ser disse konservative menneskene at de er i ferd med å skade sine egne?

Shahram Shaygani -
    Ref. ovenstående artikkel: Det samme som skjedde med Nordmenn og Svensker som reiste til USA ved århundreskiftet, er i ferd med å skje med innvandrere og da spesielt muslimer som kommer til Norge. De blir mere ekstreme enn sine landsmenn som fremdeles bor i hjemlandet. Alt ble ekstremt i USA. Nordmenn og svensker klarte ikke å bli enige om noe og bygde egne kirker. Rett ved siden av hverandre. Kulturen til de fraflyttede Nordmennene ble enda viktigere, de ble enda mere kristne, felemusikk og leikaring ble enda viktigere, sære matretter enda bedre og de overdrev på alle punkter. Der de i Norge gikk videre, der stagnerte de som reiste til USA. Det samme er i ferd med å skje her i Norge, bortsett fra at vi nå har å gjøre med en ideologi. Det gjør alt så mye mere skremmende...

D

Danke

Gjest
    Merker at jeg er mer patriot her i Sverige, enn når jeg bodde i Norge.

17.mai har blitt mye viktigere, før brydde jeg meg knapt. Men bortsett fra migrasjonen så har det vel litt å gjøre med at man har kone og barn også...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Merker at jeg er mer patriot her i Sverige, enn når jeg bodde i Norge.

17.mai har blitt mye viktigere, før brydde jeg meg knapt. Men bortsett fra migrasjonen så har det vel litt å gjøre med at man har kone og barn også...
    Og så blir vi alle litt bløtere rundt hjertet med alderen, selv om vi tilsynelatende er kyniske, gretne gubber. :rolleyes:

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.131
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Her er en av de emailene addressert til Clintons kampanjeleder John Podesta som WikiLeaks har lekket ut. Det antas at avsenden "orca100@upcmail.nl" er en amerikansk journalist stasjonert i Europa, men orcas identitet er foreløpig ukjent. Andre lekkede emailer fra han/henne er addressert til mottakere i Politico og Huffington Post, inkludert privataddressen til grunnleggeren Roy Sekoff. Muligens er orca en korrespondent for en av disse publikasjonene/nettstedene.

Teksten omhandler tyske forhold, og er nådeløs i sine konklusjoner. Den kunne like gjerne kommet fra Pegida, men den er altså antageligvis forfattet av en journalist på venstresiden. Det er sterk lesning.

Multikultistan: A house of horrors for ordinary Germans
    https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/295

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Liten by
    Debatt: Jul og multikulturalisme - Ikke tre burka over julegleden - Dagbladet

Jeg kunne forstått klagingen dersom de som ikke feirer jul ikke fikk være med i juleaktivitetene på skolen og i barnhagene, dersom de ble satt på et eget rom når de julefeirende barna tegnet nissen og drakk gløgg med mandler og rosiner.

Like forståelig hadde det vært dersom kun etnisk norske barn fikk lov til å gå i Luciatog eller lage julegaver av glanspapir og tape. Men sånn er det ikke. Alle får være med, alle blir inkludert.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor bruke masse tid og penger på noe som er dømt til å mislykkes, repartering er en mye bedre løsning

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvis en innfødt arbeidsledig takker nei til jobb med samme begrunnelser ville dagpengene blitt stoppet rimelig raskt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn