Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det demrer så vidt for franskmenn ..

France likely to close more than 100 mosques - Al Jazeera English

Bør Norge være sinken i klassen?

Hva med å være en lederstjerne og stenge alle?
    Det er greit å være skeptisk, men vi kan ikke stenge moskér hvor det ikke foregår ulovligheter eller oppfordringer til dette. Alle er ikke gale. Islam er mangfoldig på lik linje med kristendommen. Vi må huske på at det ikke bare finnes gærne Sunnier og Shiaer.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.538
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg ser ikke helt likheten mellom foreldre som kikker etter ungene sine og hettekledde "borgervernere"
    Dette er jo en ny organisasjon, og så langt har jeg ikke hørt om noe bråk med dem. Men vi får se. Når vi ser utviklingen i Sverige bla.a. så er det kanskje et positivt innslag.

..

Var den midterste lenken din bare ment til å nazifisere disse natteravnene eller har du funnet en link mellom dem?

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Jeg har hørt et par af Odins Soldater i radioen, og det er sgu uhyggeligt, selv om de helt sikkert prøvede at moderer sig.
    Der er ingen tvivl om de kun bruger dette at beskytte pigerne som slags undskyldning for at flashe og udbrede og være sammen om deres indædte had til Muslimer og Islam.
    Samtidig forsøger de at give befolkningen indtryk af at de gør noget godt, dette er en helt almindelig strategi for disse yderliggående grupperinger/fascister.
    Det burde være tilstrækkeligt med et par foto for at se hvad dette her drejer sig om , og det er på ingen måde sammenligneligt med natteravnene, der er ingen grund til at være naiv her:
    soldia1.jpg

soldia2.jpg
    Her er deres logo:
    soldia3.jpg

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er vel egentlig bare hyggelig å se ansvarlige voksne folk som ønsker å beskytte byene mot islambander, arabiske gatekriminelle og overgripere.

Det vil nok dessverre bli vanlig og nødvendig med slike tiltak over hele Europa hvis den invasjonen skal fortsette.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.538
    Det er vel egentlig bare hyggelig å se ansvarlige voksne folk som ønsker å beskytte byene mot islambander, arabiske gatekriminelle og overgripere.

Det vil nok dessverre bli vanlig og nødvendig med slike tiltak over hele Europa hvis den invasjonen skal fortsette.
    Nå fremstår du som meget naiv.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Se til Stockholm der oppimot 1000 gatakriminelle nordafrikanere herjer på jernbanestasjoner og kjøpesentre, med antastelser, tyverier, ran og sjikane ... totalt uten at ordensmakten makter å holde orden.

Noen må vise at de bryr seg, og er villig til en viss dugnad for å hjelpe på situasjonen.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    På tide å innse at det ikke er mannfolka som trenger asyl, men heller kvinner og døtre:
    N�r d�trene blir butikk - Norge

"– Jenter i krigsområder er svært sårbare. Mange familier på flukt ser på jentungene som en inntektskilde. Jentene blir solgt til eldre menn for at familiene deres skal overleve og eventuelt klare å betale menneskesmuglere."
    Amen!

Tror jeg har stilt spørsmålet noen ganger før: Hvem trenger mest hjelp? Unge menn med som klarer å ta seg over havet i gummibåt og har nok penger til å betale menneskesmuglerne?

Det hadde nok vært større aksept for å ta imot flyktninger om det kom kvinner og barn. Women and children first ligger nok litt i ryggmargen vår.
    Gad vite på hvor mange kvinner og barn de kastet på sjøen i overfarten for å berge sitt eget skinn.... Ja du er inne på ET STORT POENG - når landets beste menn er de som stikker først ...

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Se til Stockholm der oppimot 1000 gatakriminelle nordafrikanere herjer på jernbanestasjoner og kjøpesentre, med antastelser, tyverier, ran og sjikane ... totalt uten at ordensmakten makter å holde orden.

Noen må vise at de bryr seg, og er villig til en viss dugnad for å hjelpe på situasjonen.
    Her har du misforstået noget, Odins Soldiers griber ikke ind "officielt" , de kontakter kun politiet hvis de ser noget uro, greb de ind så var der tale om selvtægt, at tagen loven i sin egen hånd, og gør de det, så er deres gruppe meget hurtigt nedlagt, vi lever trods alt stadigvæk i et retssamfund.
    Og forhåbentligt er der mange øjne ude i natten , også uden Odins Soldiers som kan ringe til politiet hvis der sker noget.

Så det er nok meget begrænset hvad deres såkaldte "indsats" vil forhindre af kriminalitet.

Propagandaværdien er med garanti den mest betydningsfulde , og vil sikkert være virkningsfuld overfor dele af befolkningen, om ikke andet vil den være med til at øge hadet/racismen/grøften mellem Muslimerne og os , plus det splitter den etniske Danske/Norske osv befolkning i to.

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.382
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

Lat oss håpe på at dei ikkje væpnar seg, i det minste.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1

Her har du misforstået noget, Odins Soldiers griber ikke ind "officielt" , de kontakter kun politiet hvis de ser noget uro, greb de ind så var der tale om selvtægt, at tagen loven i sin egen hånd, og gør de det, så er deres gruppe meget hurtigt nedlagt, vi lever trods alt stadigvæk i et retssamfund.
    Og forhåbentligt er der mange øjne ude i natten , også uden Odins Soldiers som kan ringe til politiet hvis der sker noget.

Så det er nok meget begrænset hvad deres såkaldte "indsats" vil forhindre af kriminalitet.

Propagandaværdien er med garanti den mest betydningsfulde , og vil sikkert være virkningsfuld overfor dele af befolkningen, om ikke andet vil den være med til at øge hadet/racismen/grøften mellem Muslimerne og os , plus det splitter den etniske Danske/Norske osv befolkning i to.
    [FONT=&quot]Stort sett så gjør vi det, men avsløringene den siste tiden der det legges lokk og reaksjon/konsekvens uteblir er ikke spesielt hyggelig lesing. [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    Hvilken reaksjon denne gjengen velger vet jeg intet om, men hvemsomhelst har lov å forhindre en pågående rettsstridig handling

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.110
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark

Stort sett så gjør vi det, men avsløringene den siste tiden der det legges lokk og reaksjon/konsekvens uteblir er ikke spesielt hyggelig lesing.
    Hvilken reaksjon denne gjengen velger vet jeg intet om, men hvemsomhelst har lov å forhindre en pågående rettsstridig handling
    Du har ret Roald , der var jeg lige hurtig nok på aftrækkeren, og det er faktisk bekymrende hvad disse Fascistiske grupper eventuelt kan finde på. Ja vi har jo allerede set en del eksempler. Denne konstatering gør ikke mig mere rolig hvad angår denne gruppe

De udtalte dog i radioen at de ikke ville gribe ind med vold , de gjorde meget ud at fortælle at de var en ikke voldelig gruppe, de ville kun tilkalde politiet.
    Dette står hvis også på deres websider og Facebook.
    Reglerne er tilsyneladende således:

"
    Hævn er ikke lovlig nødværge
    Trine Baumbach har arbejdet med sager om selvtægt i mange år, og hun forklarer også, at der er undtagelser.

- Hvis man oplever, at en person begår en strafbar handling mod en selv eller andre, så har man ret til at foretage en civil anholdelse med henblik på at overgive personen til politiet, siger hun.
    - Hvis man eksempelvis ser en person blive overfaldet, så har man ret til at bruge magt, hvis det er nødvendigt for at stoppe angrebet. Det er bare vigtigt at huske på, at der ikke må være tale om hævn eller straf. Hævner man sig, så er der ikke længere tale om lovlig nødværge, fortsætter Trine Baumbach.

"

herfra

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Kabbekiste - når to personer ligger andføttes og tar tak rundt hverandre, for så å trille ned en bakke uten å slippe taket.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.556
    Torget vurderinger
    23
    Kabbekiste - når to personer ligger andføttes og tar tak rundt hverandre, for så å trille ned en bakke uten å slippe taket.
    Høres ut som to personer som står med begge bena solid plantet i løse luften...

D

Desillusjonert

Gjest
    På tide å innse at det ikke er mannfolka som trenger asyl, men heller kvinner og døtre:
    N�r d�trene blir butikk - Norge

"– Jenter i krigsområder er svært sårbare. Mange familier på flukt ser på jentungene som en inntektskilde. Jentene blir solgt til eldre menn for at familiene deres skal overleve og eventuelt klare å betale menneskesmuglere."
    Amen!

Tror jeg har stilt spørsmålet noen ganger før: Hvem trenger mest hjelp? Unge menn med som klarer å ta seg over havet i gummibåt og har nok penger til å betale menneskesmuglerne?

Det hadde nok vært større aksept for å ta imot flyktninger om det kom kvinner og barn. Women and children first ligger nok litt i ryggmargen vår.
    Gad vite på hvor mange kvinner og barn de kastet på sjøen i overfarten for å berge sitt eget skinn.... Ja du er inne på ET STORT POENG - når landets beste menn er de som stikker først ...
    Og jeg er litt enig i denne kronikken:
    Barnebruder og norsk avsky
    Vi kan IKKE sende tilbake de barnebrudene som kommer hit, samt jenter og kvinner.
    Det må komme regler og en god handtering av både brud og brudgom, men vi kan ikke sende de tilbake!

D

Desillusjonert

Gjest
    Jeg ser ikke helt likheten mellom foreldre som kikker etter ungene sine og hettekledde "borgervernere"
    Dette er jo en ny organisasjon, og så langt har jeg ikke hørt om noe bråk med dem. Men vi får se. Når vi ser utviklingen i Sverige bla.a. så er det kanskje et positivt innslag.

..

Var den midterste lenken din bare ment til å nazifisere disse natteravnene eller har du funnet en link mellom dem?
    Hmmmmm, jeg ser ikke helt logikken med å sende det som etter all sansynelighet er ekstreme mennesker og kriminelle ut for å bekjempe andre ekstreme og kriminelle! Spesielt når det kan virke som disse ravnene ikke ser forskjellen på de som ikke er ekstreme og kriminelle og de andre... Det har vel historien vist?

En ting er å beskytte seg og sitt, med eksempelvis vakthold og slikt, men at Odins Soldater skulle være de beste til å opprettholde lov og orden ser jeg på som en vits. Det blir som å sende Hells Angels ut for å sjekke og handheve lydnivået på motorsykler!

D

Desillusjonert

Gjest

Dersom de faktisk ringer politiet FØR de gjør noe som helst, så er det vel greit? Det er fullt lovlig og kan ikke gjøre noen skade, snarere tvert om!
    Men historien viser at selvtekt skjer nokså fort og da er vi over i en økende voldsspiral som jeg er redd ikke vil ta slutt før noe voldsomt skjer.
    Skulle det være slike ravner ute, så må det være fra ulike grupperinger, slik at ikke noen får makt over andre eller misbruker sine "stillinger" og det må være veldig strenge regler for hvordan de skal opptre. La oss håpe det ikke kommer til det!

S

Slubbert

Gjest
    Jeg har hørt et par af Odins Soldater i radioen, og det er sgu uhyggeligt, selv om de helt sikkert prøvede at moderer sig.
    Der er ingen tvivl om de kun bruger dette at beskytte pigerne som slags undskyldning for at flashe og udbrede og være sammen om deres indædte had til Muslimer og Islam.
    Samtidig forsøger de at give befolkningen indtryk af at de gør noget godt, dette er en helt almindelig strategi for disse yderliggående grupperinger/fascister.
    Det har da ikke noe å si så lenge de overholder loven.

Såfremt de overholder loven er det vel ikke noe problem? De må jo bare overholde loven, alt er fint og flott så lenge de overholder loven. Det finnes ikke noen problemer med holdninger og tankegods så lenge de overholder loven.

De udtalte dog i radioen at de ikke ville gribe ind med vold , de gjorde meget ud at fortælle at de var en ikke voldelig gruppe, de ville kun tilkalde politiet.
    Overholder loven...

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Det har da ikke noe å si så lenge de overholder loven.

Såfremt de overholder loven er det vel ikke noe problem? De må jo bare overholde loven, alt er fint og flott så lenge de overholder loven. Det finnes ikke noen problemer med holdninger og tankegods så lenge de overholder loven.

Overholder loven...
    Du behøver ikke prøve/anstrenge dig for at vende mine egne augmenter mod mig selv, jeg bryder mig heller ikke om fundamentalistiske Islamister, og jeg bryder mig ikke om Odins Soldier. eller Nazister osv
    Men erkender at sålænge de overholder loven så har de ret til at være her, og gøre opmærksom på deres holdninger. Vi lever i et demokrati med ytringsfrihed.

Det som måske er pointen her , er at jeg betegner fundamentalistiske Islamister og Odin Soldiers som det samme bare med modsat fortegn, og jeg bryder mig ikke om at Odin Soldiers skal står for min mening overfor Muslimerne.
    Lige som hovedparten af Muslimerne heller ikke ønsker at fundamentalistiske Islamister skal definerer deres holdninger.

Derudover mener jeg at disse grupper skaber splittelse i stedet for løsninger på de problemer der åbenlyst er.
    Lidt lige som Dansk Folkeparti , de har heller ingen løsninger , andet end at vi skal holde op med hjælpe folk som flygter fra krig og ufred.

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Skillet mellom asylanter og ikke-asylanter synes i praksis å være problematisk mht. om folk blir sendt ut eller ikke. Dess mindre en greier å få til utsendelse, dess større er sjansene for at det kommer andre enn asyltrengende.

Außerhalb des Asylpakets II beschloss die Regierung, Marokko, Algerien und Tunesien als sichere Herkunftsländer einzustufen, um Asylanträge von dort schneller ablehnen zu können. Nur einer von 100 Antragstellern aus diesen Staaten wird als Flüchtling anerkannt. Trotzdem bleiben die meisten in Deutschland, weil die drei nordafrikanischen Staaten bis auf Ausnahmen die Rücknahme ihrer Staatsbürger verweigern – obwohl es mit Marokko und Algerien bereits Rückführungsabkommen gibt.

Asylsuchende: Welche Bundesländer am meisten abschieben - DIE WELT

Googletrans…

Outside the asylum package II, the government decided to classify, Morocco, Algeria and Tunisia as safe countries of origin in order to reject asylum applications from there quickly. Only one of 100 applicants from these countries will be recognized as a refugee. Nevertheless, most remain in Germany, because the three North African countries refuse to exceptions redemption of their citizens - even though there is already with Morocco and Algeria readmission agreement.

S

Slubbert

Gjest
    Du behøver ikke prøve/anstrenge dig for at vende mine egne augmenter mod mig selv
    Vel, tatt i betraktning din totale motvilje mot å problematisere holdninger som er utbredt i den islamske verden, så synes jeg bare du har påfallende lett for å problematisere holdninger blant "høyreekstreme" (som i praksis betyr alle du er uenig med). Men argumentasjonen din er så monoman at jeg egentlig ikke har noe behov for å diskutere videre med deg.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Du behøver ikke prøve/anstrenge dig for at vende mine egne augmenter mod mig selv
    Vel, tatt i betraktning din totale motvilje mot å problematisere holdninger som er utbredt i den islamske verden, så synes jeg bare du har påfallende lett for å problematisere holdninger blant "høyreekstreme" (som i praksis betyr alle du er uenig med). Men argumentasjonen din er så monoman at jeg egentlig ikke har noe behov for å diskutere videre med deg.
    Hvis der er noget som monomant her så er det vist hovedparten af indlæggende i denne tråd og den foregående og de er ikke leveret af mig eller andre med et positivt syn på Muslimer generelt.
    Prøv at se på tråden og den foregående som en helhed, træk de tre fire fem debatørers indlæg fra som har en positiv holdning overfor at hjælpe flygtninge uanset om de er Muslimer eller hvad de nu er.
    Så er der faktisk kun særdeles uhyggelige og halvracistiske/islamofobiske holdninger/og indlæg tilbage.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Å være så blåøyd og naiv at man ikke ser skogen for bare trær har da aldri vært hverken positivt eller produktivt! Det er rett og slett bare dumt... Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være bedre å ikke tenke konsekvenser og ikke se at enkelte ting og enkelte personer ikke er til det bedre for et samfunn! Det er selvsagt heller ikke noe bedre å bare se det negative, det må være en middelvei her...

Den middelveien synes jeg de fleste er på her inne, men for personer som bare klarer å tenke i svart-hvitt, så vi det jo alltid fortone seg som om man enten er for eller mot! Min verden er i farger, ikke svart-hvitt!

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    - Du blir aldri norsk ! - Ytring

"Denne dagen i 1997 tar jeg kontakt med Mira-senteret. Jeg har lest at de motarbeider undertrykkelse og jobber for integrering. Jeg forteller dem at jeg ikke orker mer av denne tvangskulturen. Damen jeg snakker med forteller meg at jeg må forstå at det ikke vil hjelpe meg: – Du kommer aldri til å bli norsk. De kommer aldri til å akseptere deg som en av sine egne. Da mister familien din ære og det vil bli vanskelig for deg selv å være uten aksept fra nordmenn og uten tilhørighet fra foreldrene. Det er jo ikke sikkert familien tar deg tilbake når du skjemmer ut ryktet deres."

Et senter med norsk statsstøtte...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.556
    Torget vurderinger
    23
    Å være så blåøyd og naiv at man ikke ser skogen for bare trær har da aldri vært hverken positivt eller produktivt! Det er rett og slett bare dumt... Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være bedre å ikke tenke konsekvenser og ikke se at enkelte ting og enkelte personer ikke er til det bedre for et samfunn! Det er selvsagt heller ikke noe bedre å bare se det negative, det må være en middelvei her...

Den middelveien synes jeg de fleste er på her inne, men for personer som bare klarer å tenke i svart-hvitt, så vi det jo alltid fortone seg som om man enten er for eller mot! Min verden er i farger, ikke svart-hvitt!
    De store bøkeskoger er ikke lenger så store. I Danmark.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skillet mellom asylanter og ikke-asylanter synes i praksis å være problematisk mht. om folk blir sendt ut eller ikke. Dess mindre en greier å få til utsendelse, dess større er sjansene for at det kommer andre enn asyltrengende.

Außerhalb des Asylpakets II beschloss die Regierung, Marokko, Algerien und Tunesien als sichere Herkunftsländer einzustufen, um Asylanträge von dort schneller ablehnen zu können. Nur einer von 100 Antragstellern aus diesen Staaten wird als Flüchtling anerkannt. Trotzdem bleiben die meisten in Deutschland, weil die drei nordafrikanischen Staaten bis auf Ausnahmen die Rücknahme ihrer Staatsbürger verweigern – obwohl es mit Marokko und Algerien bereits Rückführungsabkommen gibt.

Asylsuchende: Welche Bundesländer am meisten abschieben - DIE WELT

Googletrans…

Outside the asylum package II, the government decided to classify, Morocco, Algeria and Tunisia as safe countries of origin in order to reject asylum applications from there quickly. Only one of 100 applicants from these countries will be recognized as a refugee. Nevertheless, most remain in Germany, because the three North African countries refuse to exceptions redemption of their citizens - even though there is already with Morocco and Algeria readmission agreement.
    Et godt tilsvar på dette vil være å nekte noen fra Marokko, Algerie og Tunisia visum til et europeisk land så lenge de nekter å slippe egne borgere inn igjen ilandet. Da tenker jeg fort pipen ville fått en annen lyd.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Utlendingsnemnda: - Må forlate Norge - VG

konsekvensene av innstramming på instramming på instrammingen. Gjør livet surt for elever og familier i Norge.

Men pytt pytt. Så lenge vi holder noen mørkhudete utenfor landens grenser så gjør det ikke noe om andre rammes også.

PS!
    Ingen innstramming vil være den siste for FrP. Det kan aldri strammes hardt nok.

D

Desillusjonert

Gjest
    Ingen overdrivelse er for stor for Larson heller...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn