C
cruiser
Gjest
Hehe, du er sikker på at det bare var moderate som stillte opp på den islamnet konferansen?
Etter Politiets mening så er jo alle der moderate.Hehe, du er sikker på at det bare var moderate som stillte opp på den islamnet konferansen?
Når politiet bruker radikale muslimer for å forebygge radikalisering av unge muslimer | Rights.no – Human Rights ServiceMan skulle ikke tro det var mulig i et opplyst land – som attpåtil er i verdenseliten i terrorforskning – men for å forebygge radikalisering av unge muslimer, finner Romerike Politidistrikt det fornuftig å invitere en av landets mest radikale muslimer til å holde foredrag.
I rollen som moderat, naturligvis.
Følgelig introduserte man lederen av salafistorganisasjonen Islam Net, Fahad Qureshi, som den gjengse muslim og slapp ham løs på publikum.
Avtalen med Tyrkia er en ting, vi må også huske på at det er noen millioner afrikanere i Nord-Afrika som bare sitter og venter på å komme seg over middelhavet til Europa. Og de kommer, det kan vi banne på.Når det "tetner til" er ikke lenger stemmeseddelsen et virkemiddel. Stemmeseddelen er "de moderates" ( de fornuftige aka "de som tenker rasjonellt med empati" ) virkemiddel. De moderate vil ikke ha noe å si når "the shit hits the fan", da er det ytterfløyene som legger rammene. Se på Libanon, Syria, Libya etc etc etc, hvilken nytte gjør stemmesedler der når det er våpnene som bestemmer?Virkemiddelet jeg foreslår er jo stemmeseddelen. Den islamistiske fremmarsjen i Europa vil gjenspeile seg i det politiske landskapet fremover. Så får vi se da om demokratiene greier å forsvare seg mot dette. Greier vi ikke dette så vil demokratiene ryke, og hva som da dukker opp blir jo spennende å se.Hvilke midler??
Dette vil dessverre koke ned til en borgerkrig og med EUs hjelp vil Europas opprinnelige befolkning være helt avvæpnet og uten muligheter til å forsvare "sitt" Europa. Vi spiller hele Europa i Putins hender etter som han vil være den eneste med baller og midler til å "gjøre noe". Når også venstresiden våkner og ser at dette multikulturelle eksperimentet var ren toskeskap fra ende til annen vil situasjonen ha kommet så langt ute av kontroll at det må sterke og brutale virkemidler til for å redde stumpene i forhold til å måtte delta på en tidsreise 600 år tilbake i tid. Og da vil nok "Moder Russland" komme ilende til "unnsetning". Og gjett hva, de vil bli sett på som redningsmenn og ønsket hjertelig velkommne! Demokratiet vil i praksis være tapt for mange mange år, om det noensinne vil komme tilbake.
Dystert? Ja det er ikke veldig optimistisk, men jeg er ganske sikker på at de fleste etniske europeere faktisk foretrekker et Putinstyre framfor et samfunn styrt av prester som vil styre etter eldgamle såkallte "hellige skrifter"!
Med dagens tafatte politikere som svikter gang på gang, sist nå Høyres feige holdning til hijab i skolen, vil det ikke behøves 50% muslimsk befolkning før de med hell kan kreve sharialover og full pakke. Som i 1940 vil flertallet av politikere løpe rundt i ring og ikke vite hvor de skal gjøre av seg!
Det er framskriving av demografiske forhold og erfaringer fra de "muslimsk styrte" landene i Midt Østen og Nord Afrika som gjør meg så pessimistisk. Avtalen med Tyrkia ser ikke ut til å være verd papiret den er skrevet på. Vanskelig å få returnert mange "nok" fra Hellas og Italia sliter igjen med tilstrømming. At Islam er i direkte motstrid til demokrati er det vel snart kun Kortsluttning , Cruiser og Larson som har problemer med å innrømme her på HFS, men det betyr ingen ting når vi fortsatt har Merkel & Co. Lamslåtte politikere som ikke vet og ikke tør legger landene åpne for en "brunsvart høyrereaksjon" som vil være den ene siden i konflikten med muslimer og ytteriggående sosialsitiske "selvhatere" på den andre. Da er scenen lagt til rette for en Putin som kommer rullende inn fra øst og som nok vil bli sett på som en "befrier". EXIT demokrati!
"bare" var moderate? du mener det var et fåtall moderate der? de fleste i publikum er som du ser normale gjennomsnittlige unge muslimer fra forskjellige land.Hehe, du er sikker på at det bare var moderate som stillte opp på den islamnet konferansen?
Jeg kan desverre ikke så på folka hva de tenker, men det er et faktum at islamnet er en radikal organisasjon og representerer de mer bokstaver muslimene."bare" var moderate? du mener det var et fåtall moderate der? de fleste i publikum er som du ser normale gjennomsnittlige unge muslimer fra forskjellige land.Hehe, du er sikker på at det bare var moderate som stillte opp på den islamnet konferansen?
jeg vil helt klart påstå at de fleste i publikum er moderate muslimer. islam net er ikke en radikal organissasjon, de er svært vennlige og står blant annet på karl johan og misjonerer for islam blant nordmenn på fredelig vis. de forsøker å spre islam på fredelig måte.
hvis det er slik at de fleste i publikum er radikale, så har vi fortsatt et gigantisk problem, det var ikke få der inne og dette er fra 2013. økt innvandring vil medføre dårligere integrasjon og flere radikale.
hvis deler var radikale, mens de andre var moderate, så ser man at de moderate følger de radikale på bakgrunn av sosialt press. slik er det uavhengig av om man er muslim eller ikke. bare se hitler og det tyske folk. det tyske folk var for det meste moderate. videre er den sosiale kontrollen og det sosiale presset innen islam svært kraftig.
man må på et tidspunkt erkjenne det åpenbare, cruiser. sverige, england, frankrike, belgia, m.v. når skal man innse alvoret?
å se hva de tenker skal godt gjøres, men man ser i alle fall hva de uttrykket ved håndsopprekning, det er soleklart.Jeg kan desverre ikke så på folka hva de tenker, men det er et faktum at islamnet er en radikal organisasjon og representerer de mer bokstaver muslimene.
Hvis du gå ind i en gruppe af Joshvas Vidner , Indre Mission eller Katolikker kan du få samme resultat, men det betyder ikke at Joshvas Vidner , katolikkerne eller Indre Mission ikke kan indrette sig i vores samfund og være gode samfundsborgere, og det samme kan langt langt de fleste Muslimer.som en forlengelse av hva fjernis påpeker, ønsker jeg å introdusere et klipp fra norske islam net. klippet er uredigert og ligger på islam nets offisielle youtubekanal, så her er det ikke mulig å påstå at det er tatt ut av kontekst for å sverte muslimer.
hopp til 2:15 for å se at presantøren spør en sal fullsat av norske moderate muslimer om de mener at det er radikalt å mene at sharialover er den riktige straffen i alle tilfeller. alle rekker opp hånden, de ønsker allahs straffer innført. det er de riktige straffene.
han viser hvordan det ikke er radikalt å ønske dødsstraff for homofili, steining av kvinner for utroskap, at menn og kvinner skal segregeres m.v.
kortvarig, du tar feil. enkelt og greit. våkn opp. dette er ikke radikalt, dette er noe moderate muslimer slutter seg til, og de vil forsøke å innføre det når de blir mange nok.
En gjeng muslimer som sysler med litt gladsteining. Det her må da være en utmerket muslimsk tradisjon - ikke sant 'Kortslutning'...
Vis vedlegget 375514
man vil ikke finne det samme i de gruppene. de har ikke det samme ideologiske fundamentet.Hvis du gå ind i en gruppe af Joshvas Vidner , Indre Mission eller Katolikker kan du få samme resultat, men det betyder ikke at Joshvas Vidner , katolikkerne eller Indre Mission ikke kan indrette sig i vores samfund og være gode samfundsborgere, og det samme kan langt langt de fleste Muslimer.
Demokratiet og ytringsfriheden giver ret til at have meninger , også meninger som vi/flertallet ikke bryder os om, sådan er det, men lovgivningen skal overholdes af alle. Man kan ikke have flere koner, man må ikke slå sine børn eller sin kone, man må heller ikke udfører stening eller håndafhugning osv.
Ændringer i samfundet skal foregår via demokratiets vej, og som jeg nævnte i mit forrige indlæg har ingen af vores efterhånden mange Muslimske politikere arbejdet for Sharia lov ,eller andre radikale Muslimske mærkesager.
De arbejde bl.a. for at det mindretal de tilhører skal behandles retfærdigt og ordenligt, og for god integration, og det er vil kun rimeligt, Og så er der dem som er frafaldene Muslimer, de er nærmest havnet ude ved Dansk folkeparti.
Så virkeligheden ser helt anderledes ud end Islamophobernes propaganda, Hvor der konstant råbes ulven kommer ulven kommer.
Der komme ingen ulv, men det er klart at pisser man tilstrækkeligt meget på Muslimerne så kan det ikke undgår at få konsekvenser. Så på den måde kan "ulven" komme.
Hmmmmm, ifølge deg, så har vi da over 2000 potentielle ekstremister som tror på bokstavtro Islam, på lik linje med IS og al qaida, og det er ikke et problem fordi...? Alle andre er så "normale"?Jeg kan desverre ikke så på folka hva de tenker, men det er et faktum at islamnet er en radikal organisasjon og representerer de mer bokstaver muslimene."bare" var moderate? du mener det var et fåtall moderate der? de fleste i publikum er som du ser normale gjennomsnittlige unge muslimer fra forskjellige land.Hehe, du er sikker på at det bare var moderate som stillte opp på den islamnet konferansen?
jeg vil helt klart påstå at de fleste i publikum er moderate muslimer. islam net er ikke en radikal organissasjon, de er svært vennlige og står blant annet på karl johan og misjonerer for islam blant nordmenn på fredelig vis. de forsøker å spre islam på fredelig måte.
hvis det er slik at de fleste i publikum er radikale, så har vi fortsatt et gigantisk problem, det var ikke få der inne og dette er fra 2013. økt innvandring vil medføre dårligere integrasjon og flere radikale.
hvis deler var radikale, mens de andre var moderate, så ser man at de moderate følger de radikale på bakgrunn av sosialt press. slik er det uavhengig av om man er muslim eller ikke. bare se hitler og det tyske folk. det tyske folk var for det meste moderate. videre er den sosiale kontrollen og det sosiale presset innen islam svært kraftig.
man må på et tidspunkt erkjenne det åpenbare, cruiser. sverige, england, frankrike, belgia, m.v. når skal man innse alvoret?
Det skurrer i begynnelsen, men det går over. Virkeligheten kommer sigende inn....Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Som Crusty så fint påpekte så har det vært fasinerende å følge Gjestemedlems radikaliseringsprosess realtime.. men jeg frykter ikke at vi får terrorangrep fra radikale hfs're i Hordaland anytime soon
Det morsomme er jo at dere argumenterer som dere var en majoritet.. Man skal ha hodet ganske dypt inn i tarmen på Hege Storhaug før man tror det bare er ett tidsspørsmål før Europa er underlagt Sharia og vi må reddes av Putin. Majoriteten ser utfordringer med migrasjonen helt klart, men det er heldigvis langt mellom det og paranoide vrangforestillinger..Det skurrer i begynnelsen, men det går over. Virkeligheten kommer sigende inn....Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Som Crusty så fint påpekte så har det vært fasinerende å følge Gjestemedlems radikaliseringsprosess realtime.. men jeg frykter ikke at vi får terrorangrep fra radikale hfs're i Hordaland anytime soon
Har aldri lest noe av Hege Storhaug, føler ikke at jeg har hodet i nærheten av utløpet på den kroppen. Og scenarioet med at Putin skal frelse Europa har jeg liten tro på. At Putin derimot kan finne på noe i nord er en annen sak og hører ikke hjemme i denne tråden. Men at flere millioner unge muslimer kommer til Europa er et veldig stort problem. De har liten eller ingen utdannelse, har med seg en kultur som er vanskelig for oss å forstå, og kan sannsynligvis lett radikaliseres av de mørke kreftene som ønsker det. Og norske politikere skaper jo bare forakt da de prater om at de skal settes i arbeid ? Hvilke jobber skal det være ? "Alle" stillinger krever i dag fagbrev og/eller gode norskkunnskaper. Vi har ikke jobb til våre egne innbyggere en gang og nå skal vi sette 100.000-200.000 flyktninger i arbeid også ? Glem det. De flyktningene som kommer vil i hovedsak motta sosialstøtte til evig tid. Og det er også allment kjent ar sosialstøtte går i arv. Enten de er etnisk norske eller ikke.Det morsomme er jo at dere argumenterer som dere var en majoritet.. Man skal ha hodet ganske dypt inn i tarmen på Hege Storhaug før man tror det bare er ett tidsspørsmål før Europa er underlagt Sharia og vi må reddes av Putin. Majoriteten ser utfordringer med migrasjonen helt klart, men det er heldigvis langt mellom det og paranoide vrangforestillinger..Det skurrer i begynnelsen, men det går over. Virkeligheten kommer sigende inn....Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Utfordringer, migranter, minoriteter...greit nok, men ser du at det er særskilte ufordringer med muslimske migranter og minoriteter som man ikke ser med noen andre minoritetsgrupper? Ser du den enorme kulturelle kløften mellom den vestlige verden og den islamske verden? Og i så fall, gjør du deg noen tanker rundt hvordan man skal ta tak i akkurat denne utfordringen? Eller ser du bare helt generelle utfordringer knyttet til migrasjon som sådan?Majoriteten ser utfordringer med migrasjonen helt klart, men det er heldigvis langt mellom det og paranoide vrangforestillinger..
Hvem har snakket om å ty til vold? Hvorfor drar du opp slike idiot bortforklaringer? De eneste som tyr til vold er ekstremistene, på begge sider og her inne finnes svært få av de.Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Nok en gavepakke til tysk høyreside, valget i Tyskland i 2017 vil gi et valgskred til innvandrermotstanderne.Nok en høydare i øvelsen «europeisk selvpisking»; denne gang fra den tyske justisminister Heiko Maas:
Overgrepene på nyttårsaften i Køln har sitt opphav i seksualisert reklame; kapitalisme og forbruk. (Da slipper en i det minste å stigmatisere, som det så fint heter på nytale.) Det er ikke mangel på rettigheter for kvinner i arabiske land, men de nyankomne muslimske menn som er så utilregnelige at de må beskyttes mot seksualiserte bilder (reklame). (Der kom jaggu stigmatiseringen umerkelig inn bakveien igjen.)
Heiko Maas will erotische Werbung verbieten: Nach der Satire kommt der Sex - DIE WELT
Hvor korka er det mulig å bli??Nok en høydare i øvelsen «europeisk selvpisking»; denne gang fra den tyske justisminister Heiko Maas:
Overgrepene på nyttårsaften i Køln har sitt opphav i seksualisert reklame; kapitalisme og forbruk. (Da slipper en i det minste å stigmatisere, som det så fint heter på nytale.) Det er ikke mangel på rettigheter for kvinner i arabiske land, men de nyankomne muslimske menn som er så utilregnelige at de må beskyttes mot seksualiserte bilder (reklame). (Der kom jaggu stigmatiseringen umerkelig inn bakveien igjen.)
Heiko Maas will erotische Werbung verbieten: Nach der Satire kommt der Sex - DIE WELT
Det var du som mente det var 2000 potensielle ekstremister, mitt poeng var bare at man fint kan være radikal uten å bli ekstremister som tyr til vold.Hvem har snakket om å ty til vold? Hvorfor drar du opp slike idiot bortforklaringer? De eneste som tyr til vold er ekstremistene, på begge sider og her inne finnes svært få av de.Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Hvilke verdier bryter vi ved å lage det strengere å komme inn og sette større krav til de som kommer?
Så Deph tar feil i alt han sier? Istedet for å gå i svart/forsvar hver eneste gang noen har et annet argument enn det du selv ville brukt, hva med å faktisk lese og kommentere på det som faktisk sies, ikke det du tror sies?
Det er så facinerende når snillismen tar så kraftig balletak at det går utover gangsynet og tenkeevnen at man ikke ser skogen for bare trær. Jeg frykter faktisk at de naive blåøyde allerede har for mye makt og at de kommer til å bli våres bane. Ikke i morgen, ikke neste uke, men det kommer...
Nei, det var det ikke! Det var du som mente at islam.net er en radikal organisasjon og det ikke kunne være såkalte moderate muslimer der! Nå får du jaggu stå for det du sier!Det var du som mente det var 2000 potensielle ekstremister, mitt poeng var bare at man fint kan være radikal uten å bli ekstremister som tyr til vold.Hvem har snakket om å ty til vold? Hvorfor drar du opp slike idiot bortforklaringer? De eneste som tyr til vold er ekstremistene, på begge sider og her inne finnes svært få av de.Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Hvilke verdier bryter vi ved å lage det strengere å komme inn og sette større krav til de som kommer?
Så Deph tar feil i alt han sier? Istedet for å gå i svart/forsvar hver eneste gang noen har et annet argument enn det du selv ville brukt, hva med å faktisk lese og kommentere på det som faktisk sies, ikke det du tror sies?
Det er så facinerende når snillismen tar så kraftig balletak at det går utover gangsynet og tenkeevnen at man ikke ser skogen for bare trær. Jeg frykter faktisk at de naive blåøyde allerede har for mye makt og at de kommer til å bli våres bane. Ikke i morgen, ikke neste uke, men det kommer...
Har du noen kommentar til det jeg spurte om i #2302?Det var du som mente det var 2000 potensielle ekstremister, mitt poeng var bare at man fint kan være radikal uten å bli ekstremister som tyr til vold.
Enten så er man moderat eller så er man ekstremist ja.. sånn går nu dagan..Nei, det var det ikke! Det var du som mente at islam.net er en radikal organisasjon og det ikke kunne være såkalte moderate muslimer der! Nå får du jaggu stå for det du sier!Det var du som mente det var 2000 potensielle ekstremister, mitt poeng var bare at man fint kan være radikal uten å bli ekstremister som tyr til vold.Hvem har snakket om å ty til vold? Hvorfor drar du opp slike idiot bortforklaringer? De eneste som tyr til vold er ekstremistene, på begge sider og her inne finnes svært få av de.Jeg har ikke sagt at det ikke er et problem, det er heller ikke slik at man må ty til vold fordi man ønsker seg verden annerledes. Problemet mitt er at man skal forsvare verdier og universelle rettigheter med å bryte disse, der er det noe som skurrer for meg.
Enten har islam.net endel moderate følgere (også på møter) eller så har vi altså over 2000 ekstremister her i landet. Hva er verst? Så mange ekstremister eller at en del moderate faktisk står for mye av det samme som du mener er en ekstremistisk organisasjon?
Kan du vise til radikale ekstremister som IKKE tyr til vold? ABB? IS?
Og, hvilke verdier bryter vi ved å lage det strengere å komme inn og sette større krav til de som kommer?
Ja jeg har det, skal komme med det etterpå når jeg har litt bedre tid.Har du noen kommentar til det jeg spurte om i #2302?Det var du som mente det var 2000 potensielle ekstremister, mitt poeng var bare at man fint kan være radikal uten å bli ekstremister som tyr til vold.
Så å svare på noen spørsmål, som går på hva du selv mener og sier er for mye forlangt for den O'store Cruiser?Enten så er man moderat eller så er man ekstremist ja.. sånn går nu dagan..Nei, det var det ikke! Det var du som mente at islam.net er en radikal organisasjon og det ikke kunne være såkalte moderate muslimer der! Nå får du jaggu stå for det du sier!Det var du som mente det var 2000 potensielle ekstremister, mitt poeng var bare at man fint kan være radikal uten å bli ekstremister som tyr til vold.
Enten har islam.net endel moderate følgere (også på møter) eller så har vi altså over 2000 ekstremister her i landet. Hva er verst? Så mange ekstremister eller at en del moderate faktisk står for mye av det samme som du mener er en ekstremistisk organisasjon?
Kan du vise til radikale ekstremister som IKKE tyr til vold? ABB? IS?
Og, hvilke verdier bryter vi ved å lage det strengere å komme inn og sette større krav til de som kommer?
Du sier jo aldri noe rett ut, for det ville vært for enkelt. Man kunne jo finne på å finne noe å kritisere deg for, men når du betviler at det var moderate på møtet og senere sier at islamnet er en ekstremistisk organisasajon, så må konklusjonen være at denne organisasjonen som har over 2000 medlemmer også har over 2000 potentielle ekstremister.Hvor har jeg sagt at det er ekstremister, siter innlegget hvor jeg har hevdet det?
Så hva er best/verst, over 2000 potentielle ekstremister (bare i Norge) eller at det også var en del mere moderate muslimer med nokså ekstremistiske meninger der? Og at vi har et ørlite problem her i Norge?Jeg kan desverre ikke så på folka hva de tenker, men det er et faktum at islamnet er en radikal organisasjon og representerer de mer bokstaver muslimene."bare" var moderate? du mener det var et fåtall moderate der? de fleste i publikum er som du ser normale gjennomsnittlige unge muslimer fra forskjellige land.Hehe, du er sikker på at det bare var moderate som stillte opp på den islamnet konferansen?
Igjen, radikal og ekstremist er ikke det samme..Du sier jo aldri noe rett ut, for det ville vært for enkelt. Man kunne jo finne på å finne noe å kritisere deg for, men når du betviler at det var moderate på møtet og senere sier at islamnet er en ekstremistisk organisasajon, så må konklusjonen være at denne organisasjonen som har over 2000 medlemmer også har over 2000 potentielle ekstremister.
Så hva er best/verst, over 2000 potentielle ekstremister (bare i Norge) eller at det også var en del mere moderate muslimer med nokså ekstremistiske meninger der? Og at vi har et ørlite problem her i Norge?Jeg kan desverre ikke så på folka hva de tenker, men det er et faktum at islamnet er en radikal organisasjon og representerer de mer bokstaver muslimene."bare" var moderate? du mener det var et fåtall moderate der? de fleste i publikum er som du ser normale gjennomsnittlige unge muslimer fra forskjellige land.
Eller var kanskje ikke videoen i innlegg #2280 så ekstrem allikevel?
OK, så videoen er "bare" litt radikal, islamnet er "bare" litt radikale og ingen er en fare for det norske samfunn. Greit, jeg lærte noe i dag også. Ikke noe er bedre!Igjen, radikal og ekstremist er ikke det samme..Du sier jo aldri noe rett ut, for det ville vært for enkelt. Man kunne jo finne på å finne noe å kritisere deg for, men når du betviler at det var moderate på møtet og senere sier at islamnet er en ekstremistisk organisasajon, så må konklusjonen være at denne organisasjonen som har over 2000 medlemmer også har over 2000 potentielle ekstremister.
Så hva er best/verst, over 2000 potentielle ekstremister (bare i Norge) eller at det også var en del mere moderate muslimer med nokså ekstremistiske meninger der? Og at vi har et ørlite problem her i Norge?Jeg kan desverre ikke så på folka hva de tenker, men det er et faktum at islamnet er en radikal organisasjon og representerer de mer bokstaver muslimene."bare" var moderate? du mener det var et fåtall moderate der? de fleste i publikum er som du ser normale gjennomsnittlige unge muslimer fra forskjellige land.
Eller var kanskje ikke videoen i innlegg #2280 så ekstrem allikevel?
Ok, venter i spenning.Ja jeg har det, skal komme med det etterpå når jeg har litt bedre tid.Har du noen kommentar til det jeg spurte om i #2302?