Men Kortvarig, bør ikke også muslimer klare å besinne seg selv om de diskrimineres og hetses, slik folk flest gjør? Nesten hele verden blir, eller i det minste påstår seg, hetset og diskrimenert: Homser, tjukkaser, parkeringsvakter, telefonselgere, svarte, kvinner, kortvokste, hørselshemmede, thaier, filipinere, osv, osv, og det er mange av dem rundt omkring i verden, uten at de er blitt tikkende og sprengende bomber av hundsingen. En ting er at det ikke er legitimt å reagere med selvmordsbombing o.l. på denslags, men for de fleste diskriminerte og hetsede grupper er det heller ikke påregnelig. Hvordan du uttrykker det, "Gør vi ikke det er det som at stå på hænder og skide", er klart og fint: Like påregnelig som at dritten treffer deg om du skider i håndstående er det at diskriminering av muslimer vil føre til utstrakt terrorisme. Om muslimer er så utagerende og uhåndterbare som du hevder kan vi rett og slett ikke ha slike her. Du fremstiller dem jo som labile og gale hunder, og med tanke på at du ikke er rasist, og dermed sikkert pynter litt på virkeligheten, så kan vi vel slutte at de er enda verre på ordentlig! Hu' jeda mej.
Absolut! de bør kunne klarer den diskriminering/forskelsbehandling som der naturligt er i et kapitalistisk samfund , et system hvor arbejdsmarkedet i stor grad sorterer mennesker som når du vælger tomater i supermarkedet , du tager de gode og lade de dårlige ligge og rådne.
Dette princip er udvidet med en modvilje mod overhovedet at ansætte Muslimer kun af den ene grund at de er Muslimer, man finde så på alle mulige undskyldninger for ikke at ville have dem , såsom klædedragt og at de skal bede 5 gange om dagen , deres kultur passer ikke med vores osv.
Må jeg minde om at i halvfjerdserne importerede man masser af Muslimer fordi der manglede arbejdskraft ,og der var absolut ingen problemer.
Det viste sig at Muslimerne var endog en særdeles god arbejdskraft.
Men dengang fik de som sagt også job og bolig og blev behandlet med respekt. Og der var ingen offentlig Muslim/Islam hade-kampagne i gang.
Resultatet var at de uden problemer integrerede sig i det Danske samfund.
Du sammenligner så med handikappede, igen er du dybt useriøs.
Man gør alt hvad der er muligt for at handikappede kan udnytte den resterende arbejdsevne som de eventuelt har, men giver dem en ydelse de kan leve af, og man udsætter dem ikke for en massiv hadefuld propaganda i stort set alle medier, og det enkelte menneske respekterer folk med handikap på en måde som absolut ikke altid er tilfældet med Muslimer.
I Danmark gør man alt for at holde flygtninge væk , man annoncerer endda i arabiske aviser om hvor dårlige forholdene er i Danmark.
Man giver flygtninge den såkaldte integrationsydelse som er det halve af den ydelse som de fattigste Danskere oppebære (det kan man ikke leve af).
Man udsætter dem for en massiv offentlig hadefuld populistisk kampagne , man holder dem væk fra arbejdsmarkedet, man begrænser deres ytringsfrihed, de skal finde sig i at vente i årevis på at de eventuelt kan blive forenet med deres familie.
Men jeg kan sige at de politiske halv-racistiske tiltag som balancerer på kanten eller måske overskrider menneskerettighederne faktisk virker , flygtninge strømmen er stilnet af i Danmark , og ansvaret for flygtningene er overladt til andre.
Ofrene for denne politik er de flygtninge som endnu ikke er kommet , plus de Muslimer/flygtninge som allerede er i Danmark, vinderen er muligvis på kort sigt statskassen, plus man på en populistisk måde tilfredsstiller den hadefulde/Islamofobiske del af den Danske befolkning, og dermed rager flere stemmer til sig, for det er den vej vinden blæser i øjeblikket.
Der var tidligere et link til en artikel som beskrev situationen som at Hitler var vendt tilbage, Jøder skulle bare udskiftes med Muslimer, den artikel var absolut ikke helt ude i hegnet efter min mening.
Her taler jeg om situationen i Danmark , det er den jeg kender til, men Norge ligner sikkert, det kunne debatten her tyde på.