Ønsker anbefaling Den evige oppgraderingen?

Sharkoon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
54
Antall liker
46
Sted
Sande
Hei og hopp!

Jeg sitter (som vanlig) og dagdrømmer, tenker, funderer og lytter når jeg spiller musikk.
Er i utgangspunktet fornøyd, men samtidig, noen ganger (tidvis ofte) får jeg følelsen av at "dette kan forbedres"..
Vi bruker mye spotify til vanlig, for å spille musikk. LP når jeg skal sette meg ned å lytte..
Akustikken er dessverre ikke optimal grunnet leilighetens romløsning og inventar, men fungerer ganske greit. (dette er utvilsomt vanskeligste punktet å gjøre noe med, konemor er superkul på alt når det gjelder lyd, men akustikk plater o.l er relativt ganske veldig uaktuelt)

Så til sakens kjerne:
Hvor skal jeg begynne, evt hvilke alternativer har jeg?
Syns kanskje lyden til tider kan bli litt "tynn" i toppen, mangle litt av viben jeg skulle hatt..
Kan også være fordi jeg gikk fra EC Eci-3 til Hegel H200, overgangen ble litt brå?
Samtidig har jeg fått mye mer kontroll på høyttalerne, skikkelig punch og mye powwa..

Høyttalerne er Sonus Faber 2.5... Elsker lyden disse leverer, det har jeg gjort uansett forsterker.
Mitt svakeste punkt er nok Argon Stream 2m Mk3. Men syntes jo den er helt ok?
Veldig lyst til å skifte ut med en Marantz NA 600X/700X, om dette er matnyttig.

Har også en Hegel HD10, kan denne også være noe av årsaken til den litt "tynne" lyden jeg opplever i ny og ne?
Kunne en parasound/abrahamsen DAC levert bedre?

Kjøpte en XTZ w10.16 til å få med tyngden i bunn, og den hjalp godt til der.
Kjører også Argon TT til LP. - Long term, bli nok også denne oppgradert..

Så, finnes det noen tips der ute? :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Jeg kan iallefall si at H200 sammenligna med nyere Hegel låter litt stramt. Nyere er litt fyldigere. HD10 er vel ikke akkurat tynn i lyden, men heller ikke super oppløst ifht nyere ting.
Jeg liker Hegel veldig godt, men ville valgt en annen enn H200. Abrahamsen forsterker er jo et litt fyldigere alternativ om man takler det lille displayet.
Om du vil endre lyden fra tynn til fyldig så holder det ikke å bytte dac.
 
Topp Bunn