Den gilde RIAA-tråden - hvor alle deler sine erfaringer og favoritter!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for utfyllende svar Vidar P.
    Skjønner at Naim har forstått dette med kundelojalitet! :)
    Men for all del, et fantastisk system med mange muligheter - det ser jeg. Og ingen vei ut. ;)

O.
    Vidar P skrev:
    Dog skrev:
    Nei, det gjør man ikke. Jeg lurte på om Naim var konsistente i modulæritet - og ga brukeren valget til de ulike nivåer.
    Altså at psuene hadde samme plugg :)
    Det er nokså sammensatt svar på dette. Enkelte psu'er er spesifikke for sin spesifikke headunit, f.eks 552PS som kun brukes på NAC552. I en bisetning kan det igjen skytes inn dette med NAC552's (og andre NAC'ers) strømførende inngang; slik at f.eks 552PS faktisk kan brukes til å strømforsyne noen produkter via sin headunit NAC552... egne rails har 552PS faktisk for det; så helt spesifikk blir den ikke forsåvidt.

Andre psu'er er nokså universelt anvendbare; f.eks HiCap som kan brukes på f.eks CD5x, NAC122x, NAC202, NAC282, SuperNait, Snaxo, StageLine, Headline og kanskje også SuperLine. For ikke å snakke om at den kan brukes på plenty av de tidligere Naim-produktene.

Og cd-spiller psu'er som f.eks 555PS, som kan brukes på alle cdp'er med Burndy, f.eks CDX2, CDS3 og CD555.

Det er et veldig konsistent og sinnrikt system egentlig, men virker nok litt uoversiktlig og omfattende initialt. Bare tenk på hvor nærmest uendelig mange alternative preamp-løsninger man har å velge i; ikke minst når man tar med digital-psu'en Napsc i regnskapet. Jeg tipper det er et 20-talls forskjellige nivåer pre'er man kan sette sammen. Det er ikke mange hifiprodusenter som har et så stort utvalg :)

/ Beklager OT, det er lett å la seg rive med. Skulle egentlig bare vise frem videoen av min nye kommende riaa.

Mvh Vidar P

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Graham Slee Era Gold V + Graham Slee Elevator EXP.

Dette er riaa komboen som jeg spiller på. Jeg er utrolig fornøyd med denne komboen!!
    Utrolig kontroll, bass som går kontrollert i kjelleren, silkebløt mellomtone og en fantastisk detaljert topp. Jeg kan virkelig anbefale denne komboen!!

"But you wont buy this for its looks. Given its price and its miraculous - and this agnostic means miraculous - performance, I recommend the Graham Slee Era Gold Mk.V as enthusiastically, if not more so, as I've recommended any product I've reviewed and recommended in all the years I've been doing this."
    Michael Framer, Stereophile? January 2004

Specification: Era Gold V

Nominal Input sensitivity: 4mV rms
    Maximum input: 45mV rms
    Nominal output: 472mV rms
    Maximum output: 5.3V rms
    Gain: 41.5dB (120)
    Input resistance: 47kOhms
    Input capacitance: 100pF
    Output will drive: >600Ohms
    Noise: -68dB CCIR
    Distortion: 0.02%
    RIAA accuracy: <0.5dB
    Frequency response: 5Hz - 2.7MHz (-3dB)
    Channel balance: 0.2dB
    Channel separation: 64dB
    Specifications: Elevator EXP

Input sensitivity range: 125-600µV
    Gain: 24dB
    Input resistance: 10/32/100W
    Input capacitance: 100/320/1100pf
    Signal to noise ratio: 62dB (A)
    Distortion: 0.0002
    Frequency response: DC - 25MHz (EXP), (-3dB)
    Channel balance: 0.2dB
    Phono connectors : Heavy Gold Plated/teflon insulated
    Mains Voltage UK: 200-250V ac 50/60Hz
    Size (approx.) : 116 (W) 175 (D) x 49 (H) inc feet

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er ikke den, Dog. Men Diablo er forrykende den også. Jeg kjøpte en Delphini MKII med NCPSU selv, og fikk hakeslepp av resultatet med Dyna XX2 II. Et av mine beste hifikjøp ever.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Så den har gått ut...det var verre! Hvordan ser den ut?(link?)

O.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.186
    Torget vurderinger
    10
    Dog; går ut fra at du er kjent med at ASR Mini er kommet med en ny 2008-modell som skal være forbedret fra tidligere utgave. Har anskaffet denne selv nylig, men har ikke hatt anledning til å lytte så mye på den enda. Ellers er jeg enig i at Delphini MkII er svært bra. Har den også, riktignok uten NCPSU, som jeg heller ikke vet noe om potensialet i.

Mvh.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Har sett at den er "oppgradert" ja, men vet ikke hva det handler om. Uansett, jeg vil gjør et bytte som virkelig merkes.
    Denne tråden handler imidlertid om RIAAer generelt, ikke mitt behov(hvis noen lurte på det), tenkte det var kult å samle så mye erfaring
    og informasjon som mulig på ett sted...vi er i gang!

O.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Var innom Stereofil og fikk tittet oppi den nye ASR minien. La bla. merke til at strømforsyningen var opphengt i en type «gummistrikk» oppheng nå. Ellers så den faktisk totalt anderledes oppbygd ut en den forrige, hadde vært artig og gjort en A - B sammenlingning.

mvh
    digiman

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Interessant...men....ok da :) Er den nye testet noe sted?

O.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.186
    Torget vurderinger
    10
    Siden Trichord Delphini/Diablo allerede er omtalt, er det kanskje også på sin plass å nevne lillebror Dino. Synes den også er svært bra, især til prisen. Har også gode og enkle innstillingsmuligheter til hva det måtte være av pickups, med sine utvendige dip-switch.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Finner overaskende lite info om den. Stereofil hadde akkurrat fått den inn når jeg var der. Dettevar for ca 1mnd siden. Har tidligere spurt om hjemmelån hos de, men de var så skråsikker på at jeg ville bli fornøyd at de heller vil gi meg penger tilbake om jeg ikke var fornøyd.

Har nå solgt min ASR mini og skal prøve meg på en batteri drevet sak fra amerikanske Sutherland. Får kjempe skryt av fagpressen der borte. Rapport kommer!

mvh
    digiman

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.411
    Erland skrev:
    Kompromisset ble ASR Basis Exlusive.
    Jeg er kjempefornøyd.
    Er også meget fornøyd med ASR Basis Exclusive.
    Føler ikke at den er et kompromiss på noen måte. Har lite sammenligningsgrunnlag selv - ikke lett å få testet Hi End utstyr her i utkanten av verden (Norge), men skal en dømme etter omtaler - og der har vært flere - får en ikke nødvendigvis noe særlig bedre selv til vesentlig høyere pris, det blir mer et spørsmål om personlige preferanser.

mvh

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    PhD? Den må du fortelle om ja!

O.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Stemmer det Dog. Kommer i hus mnd skiftet april/ mai. Gleder meg!

Spiller forresten på en billig Cambridge mens jeg venter. Overaskende god lyd til latterlig lite penger.

mvh
    digiman

halux

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Antall liker
    4
    K.H. skrev:
    Dog; går ut fra at du er kjent med at ASR Mini er kommet med en ny 2008-modell som skal være forbedret fra tidligere utgave.........
    Spurte her for en stund siden på den nye ASR mini basis hos stereofil, og fikk da til svar at det var kommet en ny modell. Dette var hva jeg fikk til svar om hva som var gjort med hensyn til oppgraderinger:

"Den nye har blitt oppgradert med større strømforsyning og flere lyttere. Den har også fått nye dip-switcher
    som gjør at du kan justere ohm-belastning og gain mer nøyaktig enn tidligere."

A

aair

Gjest
    Saksa fra ASRs hjemmeside:

The Mini Basis Version 2008 has been completely renewed.
    On the new gold-plated board now the AC Voltage Filter, the capacitors and amplifier part are together.
    The buffering capacity has been increased to 200.000 uF, the voltage regulators have higher quality and adjustable.
    In the buffering additional filters are installed. The Mini Basis 2008 model has got much more adjustment
    possibilities using a 10 fold for resistances between 12 and 47.000 Ohms and a 6 fold Dip switch for gain.
    From the new construction the case is 2 cm longer now.
    The sound of new Mini Basis 2008 is more detailed and has much more dynamic impact.
    The new Mini Basis is also available now in the Exclusive version.
    The Mini Basis Exclusive is equipped with the AD 843 SQ and the ASR Magic Cord power Cord.

2008-versjonen:
    · the case is made from high-quality, lightly transparent acrylic glass
    · highly efficient, shielded 72 VA PM (Philbert Mantelschnitt) transformer
    · high-quality magnetic sheet metal with a low magnetic field gives good dynamic
    · ultra fast Schottky-Rectifier, buffer 200,000 uF with Philips switchmode Elkos
    · very fast and extremely low-noise IC`s made by Analog Devices
    · Input resistance switchable 22, 47, 100, 221, 475 Ohms, 1, 2.2, 9, 15, 47 k Ohms
    · Gain adjustable with 6 fold Dip switch between +30 dB to +70 dB

2007-versjonen:
    • the case is made from high-quality, lightly transparent acrylic glass
    • highly efficient, shielded 72 VA PM (Philbert Mantelschnitt) transformer
    • high-quality magnetic sheet metal with a low magnetic field gives good dynamic
    • ultra fast Schottky-Rectifier, buffer 130,000 uF with Philips switchmode Elkos
    • very fast and extremely low-noise IC`s made by Analog Devices
    • Adjustable with 6 Dip- switches for MM and MC cartridges
    • Input resistance switch able in 100, 470, 47000 Ohm
    • Gain adjustable in 5 steps between +30 dB to +60 dB

Vedlegg

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ser jo ut som den er interessant nok den. Skal bli spennende å få noen inntrykk fra folk som har kjøpt den.
    I mellomtiden er det kult om noen med CJ, Boulder, Ayre etc kunne skrive litt her :)

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Denne får jo også mye skryt:

Noen som kan fortelle litt mer om styrker og svakheter?

O.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.186
    Torget vurderinger
    10
    Dog; siden du tydeligvis er ute etter erfaringer på riaa'er i høyere prisklasser, kunne dette kanskje vært nevnt da du startet tråden også? Når folk forteller om sine erfaringer og kommer med innspill i forhold til rimeligere greier og du hele tiden prøver å pense tråden inn på dyrere greier, blir det litt rart synes jeg.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    På ingen måte! Jeg vil gjerne ha alt mulig i denne tråden, bare det handler om riaa-trinn man har hatt gode eller mindre gode erfaringer med, og helst med bilder :)
    Men det er klart, jeg syntes det er mer spennende å høre om de komponentene som er GODE enn de som er middels :) Men fyr løs på alle nivåer. Til orientering er ikke cary-trinnet noe dyrere enn f.eks det trichord-trinnet litt lenger opp i tråden, og ca halv pris av ASR Basis Exclusive.

O.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.332
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Dog skrev:

O.
    Har ein test som ikkje er reinskriven av denne. Veldig god riaa. Sterkaste side er at han er utruleg allsidig, og fiksa alt eg hadde tilgjengeleg av pickupar svært godt. Fin tredimensjonalitet og ei tiltalande klangbalanse. Dynamisk som berre gode rørdingsar (og ein og annan trafo) kan vere.

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sakset fra min egen tråd:

Conrad-Johnson Motif MP-11 phono equalization preamplifier. Konstruert av selveste MA Cotter. ;D ;D ;D

Bra med lastimpedans-valg her, og mulighet for tre platespillere. (ingen tvil om at jeg kommer til å få bruk for det en gang)

Og en absolutt nydelig mahogany-kasse. Bilde yter det ikke rettferdighet.

Trist at jeg ikke har en pre akkurat nå, så jeg har ikke fått testa den. ::)

Edit:
    Baksidebilder:

Er/var Motif et slags undermerke, slik som McCormack? ???

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Den CJen er jo et smykke! Også får du ikke hørt på den? ;D
    Impulse - denne kan du vel fortelle litt om...og den nye selvsagt ;)

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kommer testen på audiophile.no Arve? Hva med støygulv - det var en her (med horn vel og merke) som nevnte at den hadde et relativt høyt støygulv...?

O.
    Audiophile-Arve skrev:
    Dog skrev:

O.
    Har ein test som ikkje er reinskriven av denne. Veldig god riaa. Sterkaste side er at han er utruleg allsidig, og fiksa alt eg hadde tilgjengeleg av pickupar svært godt. Fin tredimensjonalitet og ei tiltalande klangbalanse. Dynamisk som berre gode rørdingsar (og ein og annan trafo) kan vere.

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da var også innsidebilder knipset inni C-J'en. Jeg klarte visst ikke å holde meg.

Avtagelse av mahognykabinett viste meg et ganske kjipt grått metallkabinett. Må nok gå videre..

Undersiden av kretskortet.

Oversiden.

Gain-justering.

Det er brukt kondiser med så mye som 10% toleranse, men det kommer jo an på hva de er brukt til om det har noe å si. De er vel ikke i signalbanen uansett. :)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Den var helt klart finere utenpå enn inni ;)
    Når det er sagt, jeg har ingen forutsetninger for å si noe om hvor godt denne konstruert...men regner med at CJ har kontroll på sakene sine.

Er det noen på forumet som har/har brukt tid sammen med denne? :

O.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.778
    Torget vurderinger
    24
    Steelheaden låter utrolig godt i rett oppsett. Har hørt den i kombinasjon med Helikon, Urushi og Titan "i". Den største fordelen med Steelheaden er vel at den har en drøss med justeringsmuligheter, volumkontroll og én linjeinngang så man slipper separat forforsterker.

P

Parelius

Gjest
    Den Caryen er god, Dog. I et vanlig oppsett som mitt, så er det ikke noe problem med støygulvet i det hele tatt. Den har en kjempefin bass, tight og med masse detaljer - ikke noe ompa ompa. Kanskje noe mer (rent relativt sett) aggresiv/rocket i spillestilen enn Herron, men absolutt ikke slik at du blir trett av å høre på den. Ulempen, rent teknisk, er at den er låst på 100 ohms last. Vet du hvilken PU du skal bruke, så er det jo ikke noe problem. (Den er slik sett den rake motsetningen til Steelheaden. Boe kan kanskje ringe inn her?) Cary må bare testes, om du da har muligheten.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.332
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg var ikkje det minste sjenert av bakgrunnstøyen, men om du har horn i 100 dB/w-klassen, er det vel ikkje mykje som slepp unna.....totalkvaliteten er iallfall såpass god at du må sjekke ut. Veldig god musikalsk, faktisk slik at min gamle SP10 har fått nokre stygge vurderingar etter kvart.....
    Steelhead har eg ikkje høyrt så langt.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Caryen har jeg definitivt lyst til å teste...og Tor er en grei mann å ha med å gjøre, så det ordner seg nok.
    Men...jeg har fått det for meg at jeg må ha minimum 60-70dB i gain for min pu(som er av low output-slaget), Cary har 54...det disker også AR ph5 og ph7, men ikke denne:

eller storebroren...

Jeg har god tid nå...og skal virkelig plukke denne boksen med omhu(var det sjelskomponent du kalte det Parelius?) og med tanke på et langt og lykkelig liv i mitt oppsett. Derfor har jeg stor glede av alle dere med lang erfaring på vinylfronten. Takk!

O.

P

Parelius

Gjest
    Ad gain; jeg brukte den med en ZYX UNIverse, som har en output på (tror jeg) rundt 0.24mV. Helt uproblematisk hjemme hos meg (og kompisen som nå har den Caryen og ZYXen).

tRMD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    0
    Jeg spiller på disse to jeg da.
    Oldschool, men bra..?! (eller hva mener guruene? ;) )

Adyton Temper
    (pre med riaa)

M Plexiglass topp. Dette ex. er vistnok brukt av Hr. Eicher i utviklingen av Audio Physic høytalere.

Luxman C- 02
    (pre med riaa det også)

Har alltid drømt om Luxman. Så jeg måtte ha en boks.

Men - med tre spillere og 4 armer (snart) kan det bli litt mye bokser. Derfor var jeg iferd m å ringe Impulse, Men.... for sent :mad:

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sånn går det, tRMD. :)

Da har du jo en god grunn til å skaffe deg to RIAAer til! Det er mange spennende trinn jeg kunne tenkt meg å prøve ihvertfall.. ;D

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Nettopp, det er godt å vite, slike ting kan skremme en stakkar. Da får vi se...jeg har et slags brutt kjærlighetsforhold til Cary. Den preampen jeg hadde for en stund siden(SLP-98) var en nydelig sak jeg egentlig aldri har kommet over...så dette er muligens en måte å gjenopprette tilliten på ;)

O.
    Parelius skrev:
    Ad gain; jeg brukte den med en ZYX UNIverse, som har en output på (tror jeg) rundt 0.24mV. Helt uproblematisk hjemme hos meg (og kompisen som nå har den Caryen og ZYXen).

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Kom over et godt kjøp på Linn Linto, og den føltes riktig til min spiller. Ikke minst pga. uttalelser fra folk som kjente den godt. Meget fornøyd, den gjør i grunnen ikke så mye ut av seg, kan det virke som. Spiller veldig godt på lag med øvrige egenskaper fra spiller.
    Ikke siste skrik i fancy design, men forsvinner pent inn i hylla med de andre boksene :)

http://www.linn.co.uk/music_systems_turntables_linto

rwiker

Medlem
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    Jeg hentet i dag en NLE-17 på posten, kjøpt her på bruktbørsen. Jeg hadde i grunnen ikke ventet meg mer enn kortet + et par enkle strømforsyninger, men jeg fikk altså kortet ferdig montert i boks, sammen med to strømforsyninger som ser ut til at de kan gjøre en god jobb :)

Så langt happy, happy - et godt løft fra min Primare R20 som jeg aldri ble helt fortrolig med. Regner med at det blir endel vinyl-spilling framover :)

PS: Om noen i Stavanger-området skulle være interessert in Primare R20, så har jeg et eksemplar til overs... den ser helt strøken ut, men jeg ville foretrekke å selge til noen som kan prøve den ut i sitt eget oppsett før de evt kjøper den.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    NLE har jeg hørt mye fint om, men aldri lyttet til(eller sett faktisk :)).

Det samme gjelder denne:

Skal visst være godsaker!

O.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Er det bare meg, Dog...eller er du inne i en "the sky is the limit"-tankegang med hensyn til riaa? Steelhead, Lamm,BAT...det er ikke akkurat småpotatis du trekker frem her! Men om du vurderer dem, er jo en annen sak, selvfølgelig. Du spurte litt lenger oppe i tråden om cj MP 11 kontra Trichord Delphini II. Vel, here goes. MP 11 er for det første det komponentet jeg har hatt i hus som har profitert mest på bruk av god nettkabel. (Synergistic Master). Den har et stort, dypt og ganske varmt lydbilde, med en gloriøs mellomtone og en ro og et overblikk som er utrolig vanedannende å lytte til. Dens store styrke ligger i gjengivelsen av akustiske instrumenter. De får kropp og tyngde som er både kledelig og høyst naturlig. Her er det ikke mye som er tynt og fargeløst, for å si det sånn.

Trichord Delphini har en høyere grad av oppløsning, den er åpnere og raskere. Dens ufattelig lave støygulv gjør at detaljer, spesielt rominformasjon og nyanser i bassen, kommer bedre fram. Dybdeperspektivet er enormt, og det samme kan sies om dynamikken. Her er Delphini helt i klasse med noen av de aller beste rørbaserte riaatrinn jeg har hørt. Det sier pokker ikke lite! Dyna XXIIs kvaliteter mht gjengivelse av stemmer og piano (hvor den imho er helt i referanseklasse!) vår nesten skummelt tydelige og ikke minst fascinerende gjennom Delphini. Samtidig gjengis klangfarger, atmosføre, arrangementer, rytme og samspill, det britene gjerne kaller "the fabric of music", så frydefullt levende at jeg ikke kan begripe poenget med å lete etter noe annet. Nå i disse dager har akkurat XX2 rundet 150 spilletimer, og er innkjørt. Det er et eventyr av en pickup, rett og slett. Samtidig er kombinasjonen med Delphini magisk. Magi er som kjent ikke helt vanlig, hverken i hverdagslivet eller ellers. I vår nevrosegjemsøkte, men akk så fantastiske hobby er det enda skjeldnere. Dermed er det vel ikke rart jeg hever stemmen litt når jeg er "in the presence of magic" daglig, er det vel?

Lykke til med riaa-jakten! Og stikk for all del innom neste gang du er i nærheten av hovedstaden!

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dog viser i det minste fram mange sikle-verdige RIAA'er da.. Innsiden av den Lamm-forsterkeren fikk det til å klø i elektro-nervene her.. ;D ;D ;D

Edit:
    Nå fikk jeg jammen lyst på en RIAA til. Kanskje jeg får prøve å lage en selv så det ikke blir så jævlig dyrt..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn