D
Danke
Gjest
Snakket med sjefen for Bakke Vin & Gourmet. Prunier Cognacene er på lager igjen og havner om kort på polets sider.
den så go ut må prøves
God planden så go ut må prøves
Mvh Imagine.
Ja elsker cognac har gjort det siden jeg var bare ung gutten , og da mener jeg i 20 åra er fortsatt bare ung gutten 32 år og sprek som bare detGod planden så go ut må prøves
Mvh Imagine.
En av de aller beste cognac'er jeg har smakt.
Jeg har planer om å gå ned i size til 0,5 og kjøpe Bache tres vielle brut...Noen tips til konjakk til rundt 500kr for 70cl?
Må være å få kjøpt på polet da jeg ikke skal utenlands før til høsten
Om det er VSOP eller XO er ikke så viktig for min del da jeg har smakt mange VSOP som jeg har likt bedre enn XO.
Jøss, artig at du sa det - skal faktisk til Lisboa i oktoberKjempetips for dei som reiser til Portugal: Macieira. Ikkje fransk, nei, men betre enn mang ein frå Konjakk. Og så billeg at det er gøy. Kjem av og til på tilbod.
Jeg er glad i Otard, Thor Heyerdahl (også kjent som hellauuu) og De Luze.Noen tips til konjakk til rundt 500kr for 70cl?
Må være å få kjøpt på polet da jeg ikke skal utenlands før til høsten
Om det er VSOP eller XO er ikke så viktig for min del da jeg har smakt mange VSOP som jeg har likt bedre enn XO.
Larsen XO ja, den har jeg ikke smakt før. Noterer oppLarsen XO... Larsen La Reserve er min Svalbardfavoritt, men den selges ikke på polet...
Stemmer. Ja fikk et slikt Vikingskip av pappa for flere år siden, men han sa selve konjakken var dårlige greier, så kun stått til «pynt» i barskapet. Men da er sikkert XO eller den andre du nevner bedre.Er ikke helt sikker, men den cognacen som brukes i vikingskipene tror jeg der "standard" Larsen, og den er både rå og skarp. Har egentlig aldri hatt noen interesse av å samle på de glasskipene heller, så da så.... Jeg har reist på Ny Ålesund iover 20 år, og der var det en XO variant med dypblå etikett som var "Ny Ålesund Cognac"... tror det er den som nå er på polet som XO, uten at jeg er helt sikker. XO'en er nå erstattet med "La Reserve" der oppe, så den drar jeg gjerne med meg...
Ja siden jeg hadde håpet på å holde meg på 500-600kr blir de litt for dyre ja.Både Martell og Remy Martin sine XO utgaver er meget gode. ganske like og fullt drikkbare. Kun en liten advarsel, du kan fort begynne å like dem slik at det på sikt blir dyrt!
Har en slik Braastad XO liggende, men den har påskrevet personlig hilsen fra Antoine Braatsad så den blir nok uåpnet i lang framtid!Ja siden jeg hadde håpet på å holde meg på 500-600kr blir de litt for dyre ja.Både Martell og Remy Martin sine XO utgaver er meget gode. ganske like og fullt drikkbare. Kun en liten advarsel, du kan fort begynne å like dem slik at det på sikt blir dyrt!
Noen som har smakt Braastad Dedicated XO?
Ser ut som den skal være en blend av konjakk fra 1957 og 2003 iflg Arcus
????????C er heimis med karamellsaus- .. i varierende grad. Godisen starter på A.
Armagnac på Folle Blanche. I min enkle verden er det her du finner gull. Beste jeg har drukket, ever, av brunt brennevin er herfra.????????C er heimis med karamellsaus- .. i varierende grad. Godisen starter på A.
Kan du være så snill og utdype?
Jeg kan gjerne være med deg på at varemerket "Cognac" fører til en tidvis vill overprising. Men det finnes da perler her også.
Men grovt regnet er det som du sier karamellsaus med sprit. Det er også grunnen til at jeg gikk over til whisky. Der har de fleste merkene sitt særpreg mens cognac, igjen grov regnet, er "samme sølet" alt sammen!
En typisk "norsk" måte å drikke cognac. Kaffe, avec og kake eller søtsaker.