Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Henriksen til AZ RBK selger Henriksen til Alkmaar - sport - Dagbladet.no

Kjenner ikke overgangssum, men trolig et greit salg. Synes Henriksen i stor grad har stagnert etter han kom som et skudd for noen år siden. Han har ikke helt maktet å ta steget fra talent til toppspiller.
    For hans del kan fort AZ være en fin klubb å utvikle seg videre i, Nederland er flinke på å forvalte talenter. Selv om det selvfølgelig ikke er noen garanti.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Får håpe de har behageligere benker å slite på i Alkmaar enn i Hamburg, Rennes og Club Brugge.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    I følge Tarik er benkene i Nedeland ekstraordinært gode.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Endelig en positiv dag for norsk fotball igjen! Får håpe TIL også klarer det nå.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jepp,dette var bra resultat.Solid av Molde,rotete av RBK som vanlig.RBK ser ut som de famler i blinde hver gang de kommer ca 30 meter fra motstandernes mål.Virker helt planløst.Lurer på hva de trener på til daglig igrunnen? Bra de har signert 2 nye spillere som enda ikke er kommet inn i dagens RBK stil,ellers hadde de sikkert ikke scoret.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    :D
    Da ser det ivertfall ut som trening hjelper.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Mye surmaget kritikk av RBK, både her og hos "ekspertene" til TV2 (Brannkanalen). MEN de har tapt bare en kamp i år, og slipper inn minst mål, og scorer like mye som Molde, som får uendelig mye skryt.

Spennende trekning. Tar gjerne et engelsk lag.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Da ble det Leverkusen, Metalist og Rapid for RBK.
    Molde fikk Stuttgart, København og Steua.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gleder meg spessielt til et nytt slag om norden,Molde-FCK.Generelt gleder jeg meg til å se Molde videre,virker som et lag som har vert i klar utvikling siden Sunny & Co kom dit.

Håper også å se utvikling i RBK.Som du sier BT,så har de vert flinke å ikke tape kamper.Veldig sterkt å komme tilbake igår etter å ha ligget under 0-1 mot et bra lag.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Molde-FCK kan neppe kalles et slag om Norden, siden Nordsjælland skal spille i Chamipons League?

Kjedelig at RBK møter Leverkusen igjen fra seedet pulje, når de også møtte dem sist de var i gruppespill. Får håpe det går bedre nå.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Pirkete du er da? :) Det var jeg ikke klar over.Følger nok ikke så godt med på dansk fotball.Men FCK leder da serien.Det blir ivertfall et slags slag om Norden;-) Og jeg håper Molde gruser de!

Sliter med å opparbeide den samme entusiasme for RBK sin del,desverre.Ikke meningen å vere surmaget,men jeg føler desverre at jeg ikke har sett noen utvikling i RBK siden Janne tok over.Eller de har kanskje utviklet seg defensivt,men synes igrunnen ikke det alene er spessielt interesant å se på.De offensive spillerne ser jo ut til å ha mistet all selvtillit.De eneste som klarer å sette ballen i mål er Dockal,og backrekka.Håper de får vekk Prica og inn med noen med litt bedre humør.Men jeg regner ikke med de kan få penger for han slik han har spillt i det siste.
    Hovedgrunnen til at jeg har mistet endel interesse for RBK er nok at de klarte å prestere og gi Nils Arne Eggen fyken.Det må nok vere et av de dummeste trekkene gjort i norsk fotballs historie.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg tror ikke det er spissene til RBK det er noe galt med, men spillestilen. Det er vanskelig å score for et lag som spiller så omstendig, og hvor innelggene aldri kommer før lenge etter at alle løp har stoppet opp. Jeg er helt enig angående Eggen. Men det kunne vært værre. Vi kunne hatt Rekdal eller Berg eller Nordlie, eller aller verst Andresen. Jönsson er i det minste en sympatisk fyr. Så får man heller holde ut med sirupsfotballen en stund.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Falcao er i storform, Chelsea slaktes.
    85 min Chelsea 1 - 4 Atletico Madrid

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror ikke det er spissene til RBK det er noe galt med, men spillestilen. Det er vanskelig å score for et lag som spiller så omstendig, og hvor innelggene aldri kommer før lenge etter at alle løp har stoppet opp. Jeg er helt enig angående Eggen. Men det kunne vært værre. Vi kunne hatt Rekdal eller Berg eller Nordlie, eller aller verst Andresen. Jönsson er i det minste en sympatisk fyr. Så får man heller holde ut med sirupsfotballen en stund.
    Eggen fikk jo aldri fyken, men sa seg opp selv. Så kom han in ni et kortvarig vikariat som han heller ikke fikk fyken fra, det bare løp ut. Jeg er usikker på om Eggen hadde vært rette mann, there's a time for everything.

Men Solskjær - eller skal vi kanskje si teamet hans - er en bedre trener enn Jønsson. Og jeg har en sterk tro på at når man rekrutterer en trener må han få plukke ut hele teamet rundt seg, og ikke møte hjelpetrenere og andre med kanskje en helt annen filosofi og erfaring. I det hele tatt har det vært en god del forvirring om hvordan RBK skal/bør spille; det hjelper ikke akkurat...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Eggen sa vel noe sånt som at han kunne tenke seg en 2 års-kontrakt i utgangspunktet.Så viss de ville så kunne de hatt han som trener ivertfall 2 år.Men det er sikkert mye jeg ikke vet om prosessen rundt trenerskiftet.
    Jeg regner med skipet er seilt for fremtiden uansett angående Eggen og RBK.Han sier selv han trives like godt med å trene Orkla som RBK.Så sånn sett synest jeg RBK gjorde et fornuftig valg av ny trener.Enig med deg BT,har vanskelig for å se noen realistiske kandidater som er noe bedre enn Jønsson.Liker igrunnen typen,og hadde sikkert personlig likt bedre å spille under Jønsson enn Eggen.Trives bedre med å bli oppmuntret enn å bli truet med å bli kappet føttene av viss jeg ikke gjorde de rette løpene:D

Enig med deg erato,Solskjær & Co mener jeg er det klart beste trenerteamet i Norge.Til RBKs fordel så holder de såpass høyt internasjonalt nivå at jeg regner med Solskjær forsvinner til en større liga og klubb i løpet av neste år.

Mulig Jønsson ikke har fått ha stor nok innflytelse på spillerkjøpene til nå,for han har hele tiden sagt han liker spillere med fart,teknikk og god spilleforståelse.De 3 siste signeringene er mer i hans gate.Reginiusen,Tarik og Mix er meget gode signeringer spør du meg,og jeg tror de kommer til å løfte RBK fremover.Liker veldig godt entusiasmen til Mix,håper den kan spre seg litt i RBKs spillergruppe.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Eggen fikk jo aldri fyken, men sa seg opp selv. Så kom han in ni et kortvarig vikariat som han heller ikke fikk fyken fra, det bare løp ut. Jeg er usikker på om Eggen hadde vært rette mann, there's a time for everything.

Men Solskjær - eller skal vi kanskje si teamet hans - er en bedre trener enn Jønsson. Og jeg har en sterk tro på at når man rekrutterer en trener må han få plukke ut hele teamet rundt seg, og ikke møte hjelpetrenere og andre med kanskje en helt annen filosofi og erfaring. I det hele tatt har det vært en god del forvirring om hvordan RBK skal/bør spille; det hjelper ikke akkurat...
    Veldig enig erato

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    God kamp av Brann! Molde virket litt slitne og uinspirerte,litt rare bytter av Solskjær,men mulig Gatt hadde føling med en skade...
    Håper RBK vinner imorgen.Da kan det bli en spennende kamp om seriegullet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

Fikk fyken/fikk ikke fortsette, det er mye av det samme. Eggen ønsker å trene RBK, da burde han gjort det. Det er neppe tilfeldig at den beste fotballen RBK spilte etter at Eggen ga seg forrige gang var den alt for korte perioden Eggen var inne igjen.

Det postivite med Jönsson er den defensive delen. De er solide bakover, og kan fort vinne serien på det. Men det omstendige angrepsspillet er en pine, hvor de hele tiden famler og leter etter medspillere. De enkle kontringsmålene som Molde og Godsel nyter godt av får aldri RBK. Når de en sjelden gang prøver seg på en kontring aner de jo ikke hva de skal gjøre. I beste fall får de frispark, for på dødball scorer de en del.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Da ble det ganske tett i toppen igjen...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Kan bli spennende dette ja.
    Artig å se "gamlefar" Ivers tilbake i ganske kjent stil

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Stabæk skulle kontre hver gang RBK kjørte fram stopperne på dødball. I stedet snappet Steffen utkastet og lobbet den over alle og i mål. Genialt, og godt gjort å ta ned ballen og få full kontroll i ett firsprang.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hulk til Zenit St.Petersburg. Så ikke den komme, vil tro det er en de rubler inne i bildet for å lokke en brasilianer til iskalde Russland.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Stabæk skulle kontre hver gang RBK kjørte fram stopperne på dødball. I stedet snappet Steffen utkastet og lobbet den over alle og i mål. Genialt, og godt gjort å ta ned ballen og få full kontroll i ett firsprang.
    Han er en genial luring :D på sitt beste.Enorm ro,oversikt og spilleforståelse,mens andre slår ballen vekk i panikk ved første bevegelse,så holder Ivers ofte på den og slår i nøyaktig rette øyeblikk.Ikke sikkert slikt kan læres heller,mulig det er medfødt...Artig å se noen som også har litt humor og smilet på lur,fotball har en tendens til å bli vel alvorlig.....Det er noe jeg savner med å ikke ha Eggen i sirkuset,han var jo til tider streng og bestemt og alt det der,men han hadde også en unik evne til å ufarligjøre viktige kamper med både en offensiv holdning og en holdning som at "det finnes tross alt viktigere ting i livet enn fotball" ,og slikt kan frigjøre energi,skape spilleglede,lave skuldrer,og da har vi mennesker en tendens til å prestere bedre. Unike intervjuer med diktsitering og "maybe I should start with some warming up here" på internasjonale pressekonferanser.Ja jeg savner Eggen litt:) Håper på Orkla i cupfinale om et par år! :D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sier det rett ut, noe jeg har sagt mange ganger før; det er tidenes skandale i norsk klubbfotballs hitorie at NAE ikke ble tilbudt en lengre kontrakt i 2010. Jønsson? Hvem er egentlig det, sammenlignet med norsk klubbfotballs gud? Eggen alene er årsaken til at Norge fikk et lag som hevdet seg i Europa- år etter år. Jønsson vil aldri oppnå noe slikt. Problemet på Brakka var at Eggen tar for mye plass. Intet annet.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hulk til Zenit St.Petersburg. Så ikke den komme, vil tro det er en de rubler inne i bildet for å lokke en brasilianer til iskalde Russland.
    Ja,den var overaskende.Hadde forventet noe mer ala Barca,Real,United,City,Paris,etc. Men det spørs om ikke det er masse rubler som har lokket.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg sier det rett ut, noe jeg har sagt mange ganger før; det er tidenes skandale i norsk klubbfotballs hitorie at NAE ikke ble tilbudt en lengre kontrakt i 2010. Jønsson? Hvem er egentlig det, sammenlignet med norsk klubbfotballs gud? Eggen alene er årsaken til at Norge fikk et lag som hevdet seg i Europa- år etter år. Jønsson vil aldri oppnå noe slikt. Problemet på Brakka var at Eggen tar for mye plass. Intet annet.
    Jepp,jeg tror også han tok for mye plass.Synd at man ikke kunne se at RBK aldri hadde hatt så mange sjefer med dress og slips uten Eggen.Han klarte å skape et fantastisk maskineri med sine godfot-teorier,der både vaskehjelpen og topp-scoreren hadde omtrent samme verdi.Pga at de presterte fantastiske resultater på fotball banen,ofte med veldig underholdende fotball, så skapte dette enormt med penger inn i klubbkassa.
    Men greit nok,gjort er gjort.Det må delvis vere en drittjobb å ta over etter Eggen,forventningene er skyhøye,og det er vel neppe noen overdrivelse å si at Eggen skjemte ut RBK tilhengere med underholdende fotball som man tvilsomt får se igjen i samme grad. Eggen er i mine øyne unik som fotballtrener,det er få jeg klarer å se selv internasjonalt som har en slik offensiv holdning til det å spille fotball.Tenk å fått sett Eggen trene et lag som for eksempel Barcelona ? ! :D
    Men men,folk i trøndelag og omegn kan jo alltids stikke å se Orkla spille :)

Man bør dessuten prøve å se videre.Jønsson er en sympatisk trener,og viss alle har vilje å utvikle seg så kan RBK som lag utvikle seg.De spiller tross alt ikke så elendig viss man prøver å se vilke resultater de oppnår,og sammenligner med andre norske lag.Det er ingen lag som hele tiden spiller blendende vakker fotball uansett.Selv om Molde har et fascinerende topp-nivå med lynhurtige og presise kontringer,så spiller de periodevis det som for meg oppleves som kjedelig fotball.RBK den siste perioden Eggen trente de var heller ikke blendende fotball hele tiden.Det var til tider mye rot fremover da også.Det tar tid å få et lag til å jobbe sammen,og Jønsson har en utakknemlig jobb på mange måter,ikke minst at han har mistet veldig mange sentrale spillere,og dermed ikke fått mulighet til å drille et lag over tid.
    En annen ting som jeg tror har skapt litt høye skuldre for spillerene spessielt på Lerkendal er folkets skyhøye forventninger,og ikke minst det å høre "NEEIIIIII!!!!" av 5000 mennesker hver gang man slår en feilpasning eller bommer på mål.Slikt skaper ikke trygghet hos en fotballspiller!

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Orkla blir redningen, ja. Uten tvil. RBK gidder færre og færre å se på. Omstendelig, omstendelig, omstendelig! Eggen må jo rive av seg håret i frustrasjon. Han fikk spørsmålet for en tid siden, om hva som var galt med Rosenborg? " Det e ailt, det!", var svaret. Håper gamlefar holder ut så lenge at Orkla kommer til eliten og slår RBK. På Lerkendal. Da hadde virkelig hovmod stått for fall. Eventuelt cupfinalen.

Mon tro om ikke det er drømmen og planen til gamlefar?

Sist redigert:

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Snart på tide å innse at verden går videre.
    Jeg tror fortsatt Jönsson kan være bra for RBK, men det må nok bygges litt nytt over tid. RBK har jo blitt rene Chelsea (ingen sammenligning forøvrig) når det gjelder å bytte trenere. Det skiftes altfor ofte.

Tidene har endret seg, det er langt verre for små og mindre ressurssterke lag å hevde seg nå. Jeg betviler at ansettelse av Eggen automatisk hadde gitt seriemesterskap hvert år, diverse cupgull og CL-spill i bøtter og spann.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Ingen automatikk, det er bare overhengende sannsynlig. Dagens RBK-mannskap kunne nådd veldig langt dersom de hadde skrudd av håndbrekket.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror fortsatt Jönsson kan være bra for RBK, men det må nok bygges litt nytt over tid. RBK har jo blitt rene Chelsea (ingen sammenligning forøvrig) når det gjelder å bytte trenere. Det skiftes altfor ofte.

Tidene har endret seg, det er langt verre for små og mindre ressurssterke lag å hevde seg nå. Jeg betviler at ansettelse av Eggen automatisk hadde gitt seriemesterskap hvert år, diverse cupgull og CL-spill i bøtter og spann.
    Jeg betviler det ikke. Og jeg har vel fasiten på min side, skulle jeg mene.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5

Jeg betviler det ikke. Og jeg har vel fasiten på min side, skulle jeg mene.
    Fasit? Som i at det har skjedd før?
    Kan vel i så fall neppe kalles en fasit, i så fall er straks Norge nr 2 på FIFA-rankingen også vil jeg tro.

Jeg sier ikke at RBK ikke ville fått et løft, men jeg er ikke like sikker som noen av dere på at det er en garanti for suksess.
    Uansett er det i hvert fall gledelig at 2 norske lag er i Europa-leauge, holder alltid med de norske i Europa-spill. Uavhengig av hvilket lag det er.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Veien til Brasil ser plutselig veldig lang og kronglete ut. 1. steg må være å vinne noen dueller...

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vi (= fotballandslaget) har da ikke noe i Brasil å gjøre.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fortjent tap for BRK mot Bayer Leverkusen.
    Men irriterende at dommerne ikke kan offsideregelen.
    Det målet skulle aldri vært godkjent.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg trodde det var: Røkkefotball

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn