'Fosse skrev:Skal innrømme at dette kom en anelse tett på CCP-1 hos meg.
Man skal ikke være skråsikker når det gjelder vinyl, for hvordan vet man at man har truffet like godt på VTA, VTF, Azimuth, Offset før og etter?
Det har man garantert ikke. Dessuten kan det hende at optimalt VTF var annen før enn nå, tross alt ulik effektiv masse.
Derfor tar slike tester en stund, og inntrykket man blir sittende med forandrer seg etter hvert som man jobber seg gjennom de ulike innstillingene.
Burde ha testet mer frem og tilbake, men så sitter det så godt nå at jeg har ikke lyst til å rote det til igjen med det første.
Uansett: Opplever nok treskjellet som mer glatt og muligens mer rent i toppen. Mer fyldig oppover?
Videre virker bassen noe slankere, dette gir muligens noe mindre fundament nedover.
Så justerer man litt frem og tilbake og ender opp med å bli ganske så usikker på hvordan det låt før og etter.
Anbefaler andre å sjekke ut dette headshellet, selv har jeg lyst til å teste et i ibenholt.
Skal være veldig forsiktig med å si om det er vekten eller treet som har gitt de lydmessige forandringene jeg antyder.
Noen som har erfaringer?
Interessante observasjoner Fosse. Vurderte selv et slikt headshell på min gamle FR64 arm. Endte da opp med Dynavector shell