Beklager, min feil, erato ! :-[erato skrev:Hehe; rett oppfattet. Den ideelle bil (rent generelt) skal være sånn.....finner jeg en sånn, kjøper jeg den tvert!Vidar P skrev:Jøgga; nå kan vel erato selv svare deg bedre, men jeg tror muligens du misforsto innlegget. Jeg leste det iallefall ikke som deg; oppfattet det heller som en humoristisk vinkling til at vi aldri får i pose og sekk, og at vi bør bestemme oss for noen grunnkriterier; og vi må definere noen egenskaper vi er villige til å ofre for å oppnå andre egenskaper vi ønsker. Eller noe slik.Jøgga skrev:Lurer på om du er i feil tråd, erato. ???
Er det Volvo V70 eller Skoda Superb du karakteriserer der? I så fall bør du lese deg litt opp på bil.
Og 500k er ikke billig.
Må le litt av meg selv, for forklaringen er såre enkel og litt morsom:
Min bil-nerve er ganske sår for tiden, for jeg har bil på verksted på 4. dagen, inn og ut flere ganger og fordømt mye rot, etter EU-kontroll i sommer. Dette i en uke da jeg har ferie og hadde tenkt å kjøre til Oslo for å få oppgradert Linn LP12 hos Kontrapunkt. Le eller gråte?
Og så er det erato som får svi, stakkar
Forresten tok jeg meg tid til å mase om sittekomfort hos flere bilforhandlere her idag, de ligger greit konsentrert på Forus: BMW, Volvo, Mercedes, Audi, VW, Peugot mfl.. Og surprise surprise, jeg finner ingen som matcher sittekomforten i BMW 5-serie. Volvo har beinplassen, og rom over hodet, men ikke de supre setene med lengderegulering på setet som gir støtte helt ut i knehasene på oss 2-metere. Litt forstemmende, men greit å vite.