Stereophile melder at Samsung har kjøpt Harman Int., angivelig for å slå kloa i bilnavigasjons-og bilstereokompetansen deres. Da gjenstår det å se hvilke planer de har for Mark Levinson, Revel og resten av butikken...
Eksempelvis at Revel-høyttalere begynner å eksplodere uten forvarsel?Her kan man kanskje frykte det verste!
Ikke det at det har betydning for oppkjøpet av Harman, men Samsung har hatt mye større feilrate på TVene sine enn japanske merker som Sony og Panasonic. Din erfaring endrer ikke de store tallene.Problemer m Samsung her?
Købte top modelen av deres plasma skærm for en del år tilbage, Super Skærm, ingen indbrændig, super billed kvalitet selv idag.
Hva er problemet, det opkøb vil bare bevirke et generel kvalitets spring op på lyd siden av produkterne deres.
Det kjøper nok varemerket og skal du se.Jeg lurer på hvor mye siklefaktoren hadde falt på produkter som Revel, JBL høyttalere og kompresjonsdrivere med beryllium og Mark&Levinson dersom de byttet navn til Samsung. ;D
Har en Led Multiskærm, super skærm den også. And no problems. De Store tallene!Ikke det at det har betydning for oppkjøpet av Harman, men Samsung har hatt mye større feilrate på TVene sine enn japanske merker som Sony og Panasonic. Din erfaring endrer ikke de store tallene.Problemer m Samsung her?
Købte top modelen av deres plasma skærm for en del år tilbage, Super Skærm, ingen indbrændig, super billed kvalitet selv idag.
Hva er problemet, det opkøb vil bare bevirke et generel kvalitets spring op på lyd siden av produkterne deres.
Jeg lurer på hvor mye siklefaktoren hadde falt på produkter som Revel, JBL høyttalere og kompresjonsdrivere med beryllium og Mark&Levinson dersom de byttet navn til Samsung. ;D
Du mener de aktionærer, som har invisteret deres opsparte midler i virksomheter, der forsyner dig og dine nærmeste med arbejdspladser så du og dine efter på har råd til at gå ut at købe vare så i kan fylde køleskabet. " Går jeg ut fra"Det er ikke nok å gå med overskudd heller, aksjonærer har liten eller ingen moral. Ingen eierskap til produkter og ansatte. Skal bare ha maksimal profitt hele tiden. Ingen tenker langsiktig, det går fra kvartal til kvartal. Det som går dårligst i konsernet blir sannsynligvis nedlagt av en eller annen pitbull som får jobben med å rydde opp.
Kan hende, men de største aksjonærene er gjerne pensjons- og aksjefond som har til oppgave å sikre at du og jeg får avkastning på sparepengene og pensjonsforsikringen. Samsung er en av de største plasseringene for norske Skagen-fondene. Vi blir ikke spesielt lykkelige når fondet taper penger og sparepengene våre krymper. Da blir det et nokså upersonlig eierskap. En familieeid bedrift som skal gå i arv til neste generasjon er noe annet.Det er ikke nok å gå med overskudd heller, aksjonærer har liten eller ingen moral. Ingen eierskap til produkter og ansatte. Skal bare ha maksimal profitt hele tiden. Ingen tenker langsiktig, det går fra kvartal til kvartal. Det som går dårligst i konsernet blir sannsynligvis nedlagt av en eller annen pitbull som får jobben med å rydde opp.
Ja desvære.Det er ikke lenger hyggelige privatpersoner som tenker langsiktig, men gigantiske fond uten skrupler.
Da takker jeg for den karakteristikken.Det er ikke nok å gå med overskudd heller, aksjonærer har liten eller ingen moral......
Jeg synes at både du og jeg forklarer virkeligheten slik den er.Kan hende, men de største aksjonærene er gjerne pensjons- og aksjefond som har til oppgave å sikre at du og jeg får avkastning på sparepengene og pensjonsforsikringen. Samsung er en av de største plasseringene for norske Skagen-fondene. Vi blir ikke spesielt lykkelige når fondet taper penger og sparepengene våre krymper. Da blir det et nokså upersonlig eierskap. En familieeid bedrift som skal gå i arv til neste generasjon er noe annet.Det er ikke nok å gå med overskudd heller, aksjonærer har liten eller ingen moral. Ingen eierskap til produkter og ansatte. Skal bare ha maksimal profitt hele tiden. Ingen tenker langsiktig, det går fra kvartal til kvartal. Det som går dårligst i konsernet blir sannsynligvis nedlagt av en eller annen pitbull som får jobben med å rydde opp.
Skagen Fondene investerer tungt i Samsung: Børstap i mangemillionersklassen - Samsung - Børs og Finans - E24
Ville ikke påstå at B&O gjør ting så meget enkelt bestandig, og de satser vell mer på design, enn lydkvalitet. Ikke at produktene er dårlige, men her er det nok markedsføring som gir avkastning. Svært få high end produsenter har så stor fokus på det som B&O, ikke engang BW. Der mye av det liggerHar ikke inntrykk av at B&O har slitt noe særlig med å selge en så dyr høyttaler som Beolab 5, feks. Hvis man gjør ting enkelt nok, og godt nok, så tror jeg - håper jeg! - at det fortsatt vil være penger i å utvikle gode lydprodukter. Eller så er det bare jeg som nekter å innse realitetene...
Du kan vel regne det som sannsynlig at mange av dem etter noen års frustrasjon vil stemme på demagoger med bisarr hårfasong.Denne utfordringen ligger på et annet nivå. I en ikke fjern fremtid vil vi sannsynligvis også få debatten om hva vi skal gjøre med alle de som ikke lenger kommer i jobb. Og det vil ikke bare være de ufaglærte, det vil være alle mulige stillinger som et dataprogram kan gjøre bedre. Og det er ikke få.
Du dro sitatet mitt ut av sammenhengen så jeg får si; ingen ting å takke for.Da takker jeg for den karakteristikken.Det er ikke nok å gå med overskudd heller, aksjonærer har liten eller ingen moral......