Den som er med på leken.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    En viss forskjell på å dyrke livet til tross for risiko, og å dyrke risiko med fare for å miste livet?

Innimellom er du en Juklerød av en annen verden, Deph. ;D
    Det er svært mye sport som innebærer reell risiko for utøverne. Sykling, kappløp med bil og kampsport er noen åpenbare eksempler. Man gjør det man kan for å minske risikoen til et akseptabelt nivå, men hvis disse grenene skulle blitt gjort så trygge at det ikke var muligheter for uhell som skyldes eksterne faktorer eller menneskelig klumsethet så ville det vært like spennende å følge som NM i tomflaskesamling på 18.mai.

Ekstremsportveko på Voss?

Skal vi forby slikt?

det er jo 'fali'

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sorry, Deph. Her er jeg så til de grader uenig med deg. Eksempelet sykling (og bilsport) handler først og fremst om hvem som sykler (kjører) fortest. Folk flest ser heller ikke vektløfting i håp om at noen skal løfte på seg brokk, men for å se hvor mye de løfter. Det er en forskjell. Men, kampsporteksempelet har større gyldighet. Jeg kaster ikke bort tid på å se denslags, og selv slåss jeg ikke i utrengsmål, for å si det sånn. Jeg sørger i tillegg for å vinne.

;D

Tyrefekting er ikke noe mer 'poetisk og vakkert' enn en avansert og 'voksen' utgave av guttungen som spiser mark for å imponere små-'damene'.

8)

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Att vi ikke har fått utryddet flåtten er for meg en gåte - virker som om vi bare lar humla suse - offameg!!!
    Noen gærninger som har spist hoggorm her? Har hørt att den skal være en delikatesse honningglasert.
    Det bilde av matadoren som må til kjevespesialist er sjukt da.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    decibelius skrev:
    Noen gærninger som har spist hoggorm her? Har hørt att den skal være en delikatesse honningglasert.
    Fanga en en gang. Det var planen at vi skulle spise den, men vi var muligens ikke sultne nok. Honningglasert, sier du? Har du oppskrift? ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Sorry, Deph. Her er jeg så til de grader uenig med deg. Eksempelet sykling (og bilsport) handler først og fremst om hvem som sykler (kjører) fortest. Folk flest ser heller ikke vektløfting i håp om at noen skal løfte på seg brokk, men for å se hvor mye de løfter. Det er en forskjell. Men, kampsporteksempelet har større gyldighet. Jeg kaster ikke bort tid på å se denslags, og selv slåss jeg ikke i utrengsmål, for å si det sånn. Jeg sørger i tillegg for å vinne.
    Tyrefekting handler jo heller ikke om å håpe at noen skal skade seg. Men det hadde blitt rimelig tannløst om man skulle sage hornene av oksene eller erstatte dem med dorske muldyr.

Tyrefekting er ikke noe mer 'poetisk og vakkert' enn en avansert og 'voksen' utgave av guttungen som spiser mark for å imponere små-'damene'.
    :D

[video]HgG_Gwy7Ysg[/video]

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Tyrefekting handler jo heller ikke om å håpe at noen skal skade seg. Men det hadde blitt rimelig tannløst om man skulle sage hornene av oksene eller erstatte dem med dorske muldyr.
    Og så står vi altså igjen med koreografert dyreplageri. Takke meg til Dagros og slaktemaske da. Dyrene lider vesentlig mindre, ingen skruller med lilla bukser, og det hele er over på et øyeblikk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    I Tyskland har de tyrefekting også, men der er hornene på oksen byttet ut med Avantgarde.. HELT sant!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Å løpe med okser er neppe farligere enn å sykle til jobben.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Han er jo født til å være tyrefekter i følge mora. Lurer på hvordan den fødselen var...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pablo Hermoso de Mendoza

Pablo Hermoso de Mendoza, Cagancho
    [video]8Lgn7QNZSTk[/video]

Olé!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.132
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nesten for jævlig å se så fantastisk ridekunst bli misbrukt, ja, sløst bort, på det barbariet. Omtrent som å bruke dyr parfyme som tennvæske for å brenne ihjel en katt.

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn