Den største filmen du IKKE har sett?

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
12.926
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
2001: A Space Odyssey
Persona
*Citizen Kane
*Seven Samurai
8 1/2
*Metropolis
*Night of the hunter
Og mange flere.

Jeg har prøvd å se 2001: A Space Odyssey sikkert 4-5 ganger, men jeg fikser det bare ikke.
De med * skal jeg se ved en passende anledning.
Night of The Hunter er kanskje det nærmeste jeg kommer en favorittfilm. Gled deg!

Charles Laughton brukte å la kamera gå mens han stoppet, og instruerte. Det skal finnes en versjon av den filmen som har med store mengder av dette materialet som bonus.

fatalataf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.05.2021
Antall liker
773
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har har hatt planer om å se Interstellar siden den kom ut for ti år siden. Tror jeg har den umiddelbart tilgjengelig på minst to strømmetjenester. Den ligger som nr. 19 på topplisten til IMDB.

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
1.198
Sted
Bærum
Titanic.

Var rimelig lei av blockbusters som "alle" skulle se ganske tidlig i voksenlivet. Har vel holdt litt på den særheten. Ser for tiden mest filmer på Mubi, men planen er å komme seg oftere på kino og gjenoppta medlemskap på Cinemateket i Oslo.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.411
Sted
Oslo
Titanic.

Var rimelig lei av blockbusters som "alle" skulle se ganske tidlig i voksenlivet. Har vel holdt litt på den særheten. Ser for tiden mest filmer på Mubi, men planen er å komme seg oftere på kino og gjenoppta medlemskap på Cinemateket i Oslo.
Samme her. jeg ser gjerne på litt sære og ukjente filmer, men unngår som regel de som alle MÅ se, som Titanic, Love actually, Lost in translation, osv. Ofte er de allerede forutsigbare når du ser plakaten og blir enda mer forutsigbare når alle snakker om den, hele tiden, i årevis.

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.191
Sted
'
Jeg har sett en halv Lord of the Rings så jeg har antagelig gått glipp av noen..

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.154
Torget vurderinger
96
Shawshank Redemption
12 Monkeys

En morsommere liste, med mer fare for diskusjon, ville vært hvilke kjente filmer man angrer på ha sett.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.123
Torget vurderinger
1
Jeg har heller aldri sett en eneste Star Wars-film. Har liksom aldri fått skikkelig taket på de greiene der, kanskje fordi det er så rufsete rekkefølge på filmene, ujevn kvalitet og generelt litt glætte saker.

Har aldri sett Titanic.

De ulike Batman-seriene derimot, der er jeg troende til å kjøpe det meste, gjerne i fine bluraybokser.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
43.050
Sted
og til
Torget vurderinger
6
En morsommere liste, med mer fare for diskusjon, ville vært hvilke kjente filmer man angrer på ha sett.
Om ikke angret, vet jeg om en film jeg ikke ser en gang til. Den var kjempebra, men jeg var helt tom innvendig etterpå og mistet all livsgnist. 😁 Requiem For A Dream.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.154
Torget vurderinger
96
Om ikke angret, vet jeg om en film jeg ikke ser en gang til. Den var kjempebra, men jeg var helt tom innvendig etterpå og mistet all livsgnist. 😁 Requiem For A Dream.
Bare jeg skriver og tenker på Fear and loathing in Las Vegas, blir jeg i dårlig humør. Fy fader for et meningsløst rølpegilde av en film.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
12.926
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
18.034
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Den kjøpte jeg på DVD på slutten av nittitalle, men har enda ikke mannet meg opp til å se den 🙈

Edit. Tidlig 2000 tall var det visst.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
43.050
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Den kjøpte jeg på DVD på slutten av nittitalle, men har enda ikke mannet meg opp til å se den 🙈
Som sagt, den er en virkelig bra film, men det skjer overhodet ikke noe positivt i den og du blir sittende igjen å stirre tomt i luften etter at den er ferdig. Som en fylleangst. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor, kanskje den bare treffer en nerve, men er ikke alene om å oppleve den slik.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.393
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
Bare jeg skriver og tenker på Fear and loathing in Las Vegas, blir jeg i dårlig humør. Fy fader for et meningsløst rølpegilde av en film.
[/QUOTE
Etter din anmeldelse her så så jeg den filmen en gang til i kveld uten at det endret mitt opprinnelige syn på denne filmen.
Terry Gilliam, praktfulle ballespark til US establishment, ,god musikk (kredittlisten var på 27 låter), og Gonzo-journolasikk.
Hva er å mislike i disse Trump tider?
I tillegg skader det ikke hvis du leser boken, den er like morsom som filmen.

Sist redigert:
Topp Bunn