Den store direktedrift-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    Har ikke ledning med riktige kontakter så har ikke fått testet den enda.
    Må uansett ha MC step-up i mellom siden jeg bruker MC pickup, men kommer nok til å lage meg en kabel og sammenligne med reflex M en eller annen dag ;)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke ledning med riktige kontakter så har ikke fått testet den enda.
    Må uansett ha MC step-up i mellom siden jeg bruker MC pickup, men kommer nok til å lage meg en kabel og sammenligne med reflex M en eller annen dag ;)
    Jeg kjører Reflex M med stepup trafo på min 1210 (støyproblemer med Elevator) og det låtet fint. Hele anlegget mitt er balansert og jeg har fått testet maken combo som ditt med den interne riaa og er overrasket at den spiller så bra. Technics og 30 år gammel teknologi i alle ledd gjør seg ikke bort synes jeg. Jeg har en merkelig svak 50hz brum når jeg setter nåla på stillestående plate som jeg ikke har funnet ut av enda, men den spiller mer analogt enn GS i mine ører. Noe mer peiskos da den ikke demper rusk og rask på skiva i samme grad. En ting er sikkert: SP-10 har et driv av en annen verden. Spiller kun vinyl om dagen! 8)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    Støyproblemer og vinyl går hånd i hånd, har til og med opplevd å få støy av at strømkontakten til platespilleren kom borti en veggvorte!

    en bra metode for feilsøking er å skru volumet opp på på fullt og flytte rundt på ledninger, strømforsyninger og RIIA for å se om støygulvet endrer seg.
    om du får brum når nåla er på platen kan du jo sjekke om det er mekanisk vibrasjon ved å forsiktig løfte topp-platen opp fra basen og se om det endrer seg.
    jeg ville også festet en ledning til jord og stukket den rundt om kring på metalldeler for å sjekke om det er et jordproblem.
    kan være jordledningen i armen som har dårlig kontakt?
    har du prøvd om du får samme problemet med en annen riia?

    Ellers er jeg helt enig i at sp10'en spiler veldig bra!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    ellers så er jo også alle komponentene koblet til strømforsyning/forsterker/etc med separate ledninger, så du kan jo nappe ut en og en ting og sjekke om det har noe å si.
    om støyen f.eks forsvinner med selve drivverket koblet av strømforsyningen, så vet du jo hvor du skal begynne å lete.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    ellers så er jo også alle komponentene koblet til strømforsyning/forsterker/etc med separate ledninger, så du kan jo nappe ut en og en ting og sjekke om det har noe å si.
    om støyen f.eks forsvinner med selve drivverket koblet av strømforsyningen, så vet du jo hvor du skal begynne å lete.
    Godt tips. Takk! :) SR's plate-walkman er jo skrudd så bra og oversiktlig sammen at dette er en enkel fremgangsmåte. Koplet apropos ut skjerm og PC og trafo støy fra forforsterker forsvant for et par dager siden. Elevator låt helt py da jeg testet den løsningen på utkikk etter riaa etter å ha kjøpt 1210 og var ubrukelig. Jeg har noe skit på nettet I heimen. Ikke lett å finne ut av. :mad:
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg har ganske nylig kjøpt meg en Kenwood KD770D, som jeg skal finne den riktige PU'en til. I den forbindelse: er det noen som vet hva effektiv masse er på armen som sitter på KD770D? Klarte ikke å google frem et svar.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.819
    Sted
    Hus
    Japanske DD spiller pleide å ha ganske så tunge armer originalt montert. Passet godt til MC pickuper :)
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    ellers så er jo også alle komponentene koblet til strømforsyning/forsterker/etc med separate ledninger, så du kan jo nappe ut en og en ting og sjekke om det har noe å si.
    om støyen f.eks forsvinner med selve drivverket koblet av strømforsyningen, så vet du jo hvor du skal begynne å lete.
    Godt tips. Takk! :) SR's plate-walkman er jo skrudd så bra og oversiktlig sammen at dette er en enkel fremgangsmåte. Koplet apropos ut skjerm og PC og trafo støy fra forforsterker forsvant for et par dager siden. Elevator låt helt py da jeg testet den løsningen på utkikk etter riaa etter å ha kjøpt 1210 og var ubrukelig. Jeg har noe skit på nettet I heimen. Ikke lett å finne ut av. :mad:
    Kikket litt nærmere på spilleren I sta og fikk plutselig se en jordingsskrue på baksiden. Kanskje en idé å jorde kassemarkkelset til en av de andre komponentene? Liker ikke jordingssløyfer så i min uvitenhet lurer jeg på hvilken komponent det er mest naturlig å bruke? Pre, dac, sluttrinn???
     

    Bram

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Ble inspirert til å prøve en gammel japansk DD etter å ha lest tråden til Håkon Rognlien, og fikk etterhvert tak i en slektning til den spilleren Rognlien valgte i tråden sin, en Fisher MT-6330.

    IMG_1852.jpg


    Samme drivverktype som MT-6250, samme arm så vidt jeg kan se av bilder, men nok ikke så solid ellers. Etter en god rengjøring, ny pick-up og sånn noenlunde grei innstilling låter det rimelig bra til å være en spiller til 300 kroner. Planen er å legge på en bedre platematte, en Ortofon 2M type pick-up og litt mer nøyaktig vekt og protraktorinnstilling og se hva endelig resultat blir!

    Og da har jeg et nybegynnerspørsmål: armen har en effektivt lengde på 222 mm. Hvilken protraktor ville dere brukt? Har en god protractor for Regaarmer, men siden den har en effektiv armlengde på 237 mm og Fisherarmen har 222 mm blir vel det feil. Kanskje greiere å bruke Linear offset technique fra HiFi News sin testplate?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    ^^ Ser de er kompiser, ja! :)

    Jeg benyttet den gode, gamle "Cart-a-lign" protraktoren. Høres så absolutt ut til å ha fungert helt fint.

    Tro om det er C.E.C. som har produsert spilleren din også? 300,- NOK er i så fall et absurd kupp!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Bram

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    ^Både selger og jeg gjorde handelen usett og uhørt, bare flaks at den gikk rundt uten ulyder og at headshell/arm faktisk fungerte. OK å ha litt flaks av og til :)

    Har googla litt mht C.E.C., har ikke fått det bekreftet at de også produserte denne, men siden det er samme type motor er det jo strengt tatt mulig. Litt plastikkfølelse, mulig jeg kan fylle den med litt plastelina e.l. for å få den dempet. Vi får se.

    Den Cart-a-lign'n så jo smart ut. Regner med at den ikke er i sirkulasjon mer. Får kikke meg om etter en tilsvarende. Har dessverre ikke fått til å printe ut en fra vinylengine - får aldri milimeterne til å stemme ut fra printeren min :(

    Igjen - tusen takk for skikkelig gode tips!
     

    CopaCabana

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Innlegg
    91
    Antall liker
    52
    Sted
    Bergen
    Hei - DD-venner.
    I tillegg til en Technics SL-1410 MKII har jeg denne spilleren som er kanskje litt mer uvanlig. Det er en NEC AUP 8300E. Ganske tung spiller med full automatikk. Armlift spaken er litt kranglete, men den fungerer perfekt på full auto. Liker godt utseende på den. Har satt en billig AT pickup på den, så jeg har vel ikke fått utnyttet dens fulle potensiale.

    20170329_222355x.jpg

    20170329_222255c.jpg

    20170329_222308f.jpg
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    1.406
    Torget vurderinger
    2
    Ble inspirert til å prøve en gammel japansk DD etter å ha lest tråden til Håkon Rognlien, og fikk etterhvert tak i en slektning til den spilleren Rognlien valgte i tråden sin, en Fisher MT-6330.

    Vis vedlegget 433925

    Samme drivverktype som MT-6250, samme arm så vidt jeg kan se av bilder, men nok ikke så solid ellers. Etter en god rengjøring, ny pick-up og sånn noenlunde grei innstilling låter det rimelig bra til å være en spiller til 300 kroner. Planen er å legge på en bedre platematte, en Ortofon 2M type pick-up og litt mer nøyaktig vekt og protraktorinnstilling og se hva endelig resultat blir!

    Og da har jeg et nybegynnerspørsmål: armen har en effektivt lengde på 222 mm. Hvilken protraktor ville dere brukt? Har en god protractor for Regaarmer, men siden den har en effektiv armlengde på 237 mm og Fisherarmen har 222 mm blir vel det feil. Kanskje greiere å bruke Linear offset technique fra HiFi News sin testplate?
    Jeg har akkurat samme Fisher spiller i "parken", 300 kr for den er et kupp...jeg planlegger å bygge et bedre plinth til den for å prøve å trekke ut enda bedre lyd. Ny og bedre tonearm er også i planen, det fortjener drivsystemet. Den er en ordentlig undervurdert perle, som mange ville gått forbi. Om motor er ok har den potensiale, og den låter slett ikke ueffent i original stand heller.

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
     

    Bram

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    ^Gøy å høre at flere også har denne modellen, da kan man snappe opp tips underveis. Å bygge nytt plinth er nok utenfor min komfortsone, men når jeg får en ledig stund kan det hende jeg legger inn noe plastelina eller asfaltplater i bunnen om det lar seg gjøre, det skulle vel være vanlig måte å få plintet mer dødt.

    I tillegg har jeg faktisk fått fatt i en (så og si u-)brukt Shure M97xE - når jeg får litt tid over påske skal jeg montere den på; og da skal vel kopieringa av Håkon være komplett, tenker jeg ;)
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    1.406
    Torget vurderinger
    2
    Spillerens svakeste punkt er kanskje plastikkplintet, så det å dempe det tror jeg er fornuftig. Ihvertfall om man ikke ønsker å gå lenger ut på DIY-planken. Ellers er vel ikke armen den mest fantastiske kreasjonen heller, så det å plukke bort arm og plint for så å erstatte dette med noe av høyere kvalitet (les; hjemmesnekra plinth og kanskje Rega arm) jo gjøre dette til en "bra" spiller. Forutsatt at elektronikk og lager er OK.

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.371
    Torget vurderinger
    23
    Ganske smart å skjule HELE spilleren :cool:
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Min restaurerte JVC QL-F6.
    Hvit-Lakkert. Fylt innvending med plastelina. Veier nå ca 20kg.
    Oppgradert wiring.
    Platform: Sandwich av 2x22mm MDF med Spikes.

    Fra Vinyl Engine:
    Although far less remembered than the QL-10 or QL-7, the QL-F6 has about the same motor structure as the former, the same specs as the latter - and, in spots, even surpasses both !

    Bi-directional servo as in the QL-10 (and the TT-101 and TT-801), Coreless DC servomotor (as in the QL-10), continuously variable Q oil-damping for both horizontal and vertical planes, diecast aluminium cabinet, non-resonant "High-Density Pararesonance" compound frame and non-resonant "NR" one-piece headshell.
    And cute pitch control with backlit needle meter à la Pioneer PLC-590.

    Bi-directional servo works with a push-pull amplifier in the drive circuit : two currents are generated in each motor drive coil, one pushing and one pulling the rotor.
    The result is less overshoot in speed correction, 50% increase in efficiency, 40% increase in torque and the remedy to coreless' motors lower efficiency and lower torque capability... See the JVC TT-101 page for more details.

    Vertical damping is set with the perpendicular dial, horizontal damping with the top dial.
    The oil is sealed inside the support column to avoid oil splashes or the need for oil replenishing.
    Both dials can be set to 0 for no damping at all.
    Juhu, etter 17 år får jeg endelig hentet hjem min gamle gode JVC QL-F6 hos ex-kona.
    Stått i ett skap ubrukt siden sist med original Ortofon Concord 30 påmontert.
    Den dengang nyinnkjøpte om40 stiften jeg aldri fikk testet hadde hun også liggende gitt.

    God dag dette.
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Det er mulig at protractor til Fisherspilleren er på baksiden av platematten. Tror det var slik på en jeg hadde.
    Veldig grei spiller!

    Senter i forhøyningen som er til høyre for tallerkenen gir overhang og pickup skal være parallell med headshell.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.283
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bytt til batteridrift og opplev en kraftig forbedring......
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    bytt til batteridrift og opplev en kraftig forbedring......
    Takk for tips! Har merket meg at flere har gjort det med stort hell. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gå dit, men en veldig stille regulert PSU er planlagt. Det fulgte med en "oppgradert" strømforsyning fra Goldmund, men har skjønt at den er bare skrot.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    Plukker fram denne gamle tråden.

    Jeg gikk på en smell og spontankjøpte en Jelco TK-850L MkII her i mai og trenger ei ny snurre å sette den på. Tankene snurrer rundt å kjøpe et klassisk DD-drivverk og bygge plinth. Jeg har sett for meg en HMV Victor (JVC) TT-71, men dersom jeg strekker «budsjettet» litt kan valget så langt stå mellom Denon DP-80, Technins SP-15, eller HMV Victor (JVC) TT-101. På ebukta kan det se ut som de er i samme prisleie rundt 7-9k kr for drivverket. Utvalget av DP-80 ser veldig bra ut med flere kandidater i god stand, mens utvalget av SP-15 noe mer snevert, og utvalget av TT-101 p.t. er som hønsetenner (det er samme situasjon for alle TT-drivverkene). Visuelt sett liker jeg TT-101 best, med SP-80 på andreplass og SP-15 som en god nummer tre.

    Dette er vel ganske sjelden vare her på berget, men har dere noen formening om rangeringen mellom disse drivverkene ?

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Plukker fram denne gamle tråden.

    Jeg gikk på en smell og spontankjøpte en Jelco TK-850L MkII her i mai og trenger ei ny snurre å sette den på. Tankene snurrer rundt å kjøpe et klassisk DD-drivverk og bygge plinth. Jeg har sett for meg en HMV Victor (JVC) TT-71, men dersom jeg strekker «budsjettet» litt kan valget så langt stå mellom Denon DP-80, Technins SP-15, eller HMV Victor (JVC) TT-101. På ebukta kan det se ut som de er i samme prisleie rundt 7-9k kr for drivverket. Utvalget av DP-80 ser veldig bra ut med flere kandidater i god stand, mens utvalget av SP-15 noe mer snevert, og utvalget av TT-101 p.t. er som hønsetenner (det er samme situasjon for alle TT-drivverkene). Visuelt sett liker jeg TT-101 best, med SP-80 på andreplass og SP-15 som en god nummer tre.

    Dette er vel ganske sjelden vare her på berget, men har dere noen formening om rangeringen mellom disse drivverkene ?

    mvh
    KJ
    Hva med SP-10 mk2? Vil nok dukke opp noe på brukten om ikke så alt for lenge. Sikre kilder, kona, sier at det kommer til å selges et overskuddsprosjekt eller to i løpet av sommeren.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    Hva med SP-10 mk2? Vil nok dukke opp noe på brukten om ikke så alt for lenge. Sikre kilder, kona, sier at det kommer til å selges et overskuddsprosjekt eller to i løpet av sommeren.
    Du har jo allerede liggende en til salg :cool:

    Først og fremst så er jeg litt ambivalent når det kommer til det visuelle og det firkantede utseendet på SP-10.

    Jeg så en fult utrustet NRK/Tore Seem SP10 MKII her forleden på FINN, annonsert til 5k kr. Det så ut å være i fin stand, men ble solgt før jeg fikk områdd meg. Jeg tipper noen gjorde et meget godt kjøp. Det ville også være litt synd å slakte en fin NRK-klassiker.

    Jeg holdt også på å havne i en budkrig om en ganske sliten BBC utgave dvs SP10 MKII P/L. (omtrent som svenskesnurra di) Men den hadde behov for full overflatebehandling, og det var bare drivverk uten strømforsyning eller kontrollelektronikk. Den gikk for rundt 5k5 kr

    Bortsett fra tilfeldige røverkjøp så ser det ut som SP10 MKII legges ut for rundt 15k kr og det er litt mer enn det jeg er beredt til just nå.

    mvh
    KJ
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Du har jo allerede liggende en til salg :cool:

    Først og fremst så er jeg litt ambivalent når det kommer til det visuelle og det firkantede utseendet på SP-10.

    Jeg så en fult utrustet NRK/Tore Seem SP10 MKII her forleden på FINN, annonsert til 5k kr. Det så ut å være i fin stand, men ble solgt før jeg fikk områdd meg. Jeg tipper noen gjorde et meget godt kjøp. Det ville også være litt synd å slakte en fin NRK-klassiker.

    Jeg holdt også på å havne i en budkrig om en ganske sliten BBC utgave dvs SP10 MKII P/L. (omtrent som svenskesnurra di) Men den hadde behov for full overflatebehandling, og det var bare drivverk uten strømforsyning eller kontrollelektronikk. Den gikk for rundt 5k5 kr

    Bortsett fra tilfeldige røverkjøp så ser det ut som SP10 MKII legges ut for rundt 15k kr og det er litt mer enn det jeg er beredt til just nå.

    mvh
    KJ
    Har mer på lager enn SR-spilleren. Tore Seem-spilleren gikk forresten svært billig. Jeg hadde til og med skaffet transport men en annen kjøper kom meg i forkjøpet. Første som kunne hente fikk den. Så spilleren i England, men den ble litt for dyr etter kosmetisk tilstand for meg. Kan ta resten på PM hvis du er interessert, skal ikke bryte HFS' regler og promotere salg.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.105
    Antall liker
    1.334
    Har hatt, og har stadig mange gode spillere som snurrer i forskjellige oppsett, men skal ikke legge skjul på at den som i det siste har gitt meg størst glede, er en billig lillebror til den den som nevnes litt lenger opp i tråden, nemlig en JVC (Victor) QL-F6 fra ca 1979. Den besitter mange av de kvaliteter som den dyrere 101 har, men kan innimellom plukkes opp for en latterlig pæng. Dette hjelper jo ikke KJ som i utgangspunktet er interessert i et drivverk til sin arm, men JVC bør ikke overses i denne sammenstillingen. Just my tuppence.
    Steen
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    JVC Victor QL F6 er for tiden min foretrukne spiller også. Både for lydkvalitet og brukervennlighet. Har litt ulike spillere å velge i her, vender oftest tilbake til denne. Ok, den er jo ikke ny, men (bank i bordet!) den spiller som om den er det. :)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke fremmed for å slakte en brukandes platespiller for å gjøre noe nytt ut av det, og kanskje er QL F6 en god kandidat til det ? Her er en DUAL 721 ...
    P1040437.JPG

    Men akkurat nå har jeg mest lyst på et klassisk drivverk. Jeg tenker å bygge en plinth omtrent tilsvarende underdelen på bildet over, og med av fjæringen i føttene på snurra.

    Er det virkelig ingen som har «sterke» meninger om rangeringen av ytelsen mellom DP-80, SP-15 og TT-101 ?

    mvh
    KJ
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Ql f6 er i min mening ikke egnet for slakting, den har så mye innebyggete funksjoner at menigmann bør holde fingrene unna. Jeg har også to "rene" JVC drivverk i samlingen her, ville valgt f.eks. ett JVC tt 71 foran de andre du nevner hver dag i uken utfra positive erfaringer. JVC ql 7 hadde en dårlig arm, så det finnes en del tt 71 drivverk å oppdrive fra dem.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.075
    Over til noe helt annet. Good old days (?) Noen som ser hvilken spiller dette er? - Jeg vet ikke.
    FB_IMG_1593720161866.jpg
     

    oggioffshore

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2015
    Innlegg
    21
    Antall liker
    8
    Mest på Impuls , ble en kenwood KD 500 handlet inn, siden eg ville ha en DD spiller som veide litt. 15kg er innafor I min verden. Har ikke noe vannvittig dyrt anlegg. Bruker en NAD 3400 amp, som eg har hatt siden 90 tallet. Med et nad ekstern riia trinn.
    Planen er å kjøpe en tidsriktig forsterker og eventuelt høytalere. Lukter på en Luxman 1050, som er på finn i området mitt. Så får man se. Hadde ikke bedre bilder av spilleren her.
    Men den virker som en solid spiller, potent nok til mitt beskjedne bruk.
     

    Vedlegg

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    Ql f6 er i min mening ikke egnet for slakting, den har så mye innebyggete funksjoner at menigmann bør holde fingrene unna. Jeg har også to "rene" JVC drivverk i samlingen her, ville valgt f.eks. ett JVC tt 71 foran de andre du nevner hver dag i uken utfra positive erfaringer. JVC ql 7 hadde en dårlig arm, så det finnes en del tt 71 drivverk å oppdrive fra dem.
    Det ser i utgangspunktet ikke ut som det er vanskelig å slakte en QL-F6 (ut fra servicemanualen), for å bruke tallerken, motor og elektronikk i en DIY-plinth, men ...

    Jeg fant, jeg fant, og kjøpte en JVC QL-7 på finn.no i forrige uke. Selve drivverket (TT-71) er i veldig fin og nesten plettfri stand. Så da er det bare å planlegge bygging av ny plinth som passer til en 12-tommer jelcoarm. Et "aber" er at drivverket hverken har HMV- eller Victor-logo, men for å få det må jeg vel kjøpe ei snurre for 100VAC som ble solgt i Japan.

    EDIT nå med bilde :


    Jeg har fortsatt litt lyst på ei TT-101 snurre, men de vokser ikke på trær, og de er vel 100VAC alle sammen, også de som ble solgt i Europa (Tyskland).

    Mvh
    KJ
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn