[OT]KindOfBlue skrev:Sist jeg så den vinflasken hadde jeg nettopp kjøpt en bil.
Jeg så du hadde god smak for biler et sted midt inne i drivverk-tråden. Alfa er mitt bilmerke og har vært det siden de het Alfetta og Sud. Skjønnhet fenger.
[/OT]
[OT]KindOfBlue skrev:Sist jeg så den vinflasken hadde jeg nettopp kjøpt en bil.
Uff, mer OT ...Har du ALFA eller en av de nyere plastikk boksene som riktignok er alfa , men ikke ALFA ? ;DTrondmeg skrev:[OT]KindOfBlue skrev:Sist jeg så den vinflasken hadde jeg nettopp kjøpt en bil.
Jeg så du hadde god smak for biler et sted midt inne i drivverk-tråden. Alfa er mitt bilmerke og har vært det siden de het Alfetta og Sud. Skjønnhet fenger.
[/OT]
Slik skulle det være:HCS skrev:Trondmeg skrev:[OT]KindOfBlue skrev:Sist jeg så den vinflasken hadde jeg nettopp kjøpt en bil.
Jeg så du hadde god smak for biler et sted midt inne i drivverk-tråden. Alfa er mitt bilmerke og har vært det siden de het Alfetta og Sud. Skjønnhet fenger.
[/OT]
Uff, mer OT ...Har du ALFA eller en av de nyere plastikk boksene som riktignok er alfa , men ikke ALFA ? ;D
Ok. Ikke klin lik, men svært næreTrondmeg skrev:[OT] [STOLT] 156 SW 2,0 JTS [/STOLT] [OT]
Gutten sin det!!!!impulse skrev:Ettersom denne testen er foreslått gjennomført hos meg OG jeg har nevnt/foreslått utsyr som vil bli benyttet,nevner jeg nok engang at jeg er eier av en tungt modifisert og oppgradert AN 1.1x dac. Den er ikke, på tross av hva Rhesus har hevdet, særlig kilen mht impedanse. Derimot er den totalt uten filtre, upsampling og annet tjafs. Ingen reclocking heller. Den reflekterer kvaliteten på det den fores med, og burde således være glimrende til formålet.
Ellers må jeg jo si det er mange med helt usedvanlig vakker bilsmak her i kveld!
Hilsen tidligere eier av en Alfa Bertone 1600GTJ, en Alfa Bertone 1750 GTV og en 1750 Spider...... ;D
Verten bestemmer som vanlig menyenimpulse skrev:Ettersom denne testen er foreslått gjennomført hos meg OG jeg har nevnt/foreslått utsyr som vil bli benyttet,nevner jeg nok engang at jeg er eier av en tungt modifisert og oppgradert AN 1.1x dac.
"Pods" og spesial utstyr er jo tweaks og man teste på et normalt hifi-rack slik at eventuelle svakheter innebygd blir avslørt.omholt skrev:Ingen som tenker på at underlaget/demping til drivverkene har en liten innvirkning? Såvidt jeg vet, er det gjort målinger som bekrefter det. Hva med å bruke Vibrapods på alle testobjektene?
Og aller helst bør jo også rommet være optimalisert i forhold til akustikk. Da begynner man vel å trekke det litt langt. Men noenlunde grei akustikk uten store artifakter mener jeg er en rimelig forutsetning.Valentino skrev:Lurt å tilstrebe en så normal lytteopplevelse som mulig. Poenget med testen må jo være å avsløre forskjeller slik anlegget brukes til vanlig.
Jeg mener at en slik test veldig fort vil bli komplisert/langtekkelig/vanskelig. Derfor tror jeg det vil være en fordel med et enkelt testdesign og mitt forslag om kun to drivverk. Dette vil nok alene kreve rundt en time og det tror jeg er lenge nok. I tillegg er det viktig å bli enige om hva man skal finne ut av. Jeg stemmer for å se om et slik panel klarer å høre forskjell overhodet og til det er det tilstrekkelig med to forskjellige drivverk.Gjestemedlem skrev:Jeg kan ikke se at det skulle være noen ulemper å ha med flere drivverk, gjerne i forskjellige prisklasser og design. En billig rema spiller, en bra DVD spiller, og 2-3 hifi spillere.Greven skrev:Jeg tror ikke det er lurt å ha med mange drivverk. Personlig synes jeg det ideelle ville være et "superdrivverk" i 100 000-kronersklassen mot en kjip Rema-sak. Det er selvfølgelig fordi en slik test bør designes for størst mulig sannsynlighet for å faktisk avdekke forskjellen om den er der (Selv om mange ikke mener at det er prisen som avgjør kvaliteten, tror jeg allikevel en slik test ville være det mest spennende). Ideelt mener jeg da kun 2 drivverk.
Men det viktigste er vel at det blir mange nok bytter til at resultatet blir statistisk signifikant.
Jeg har ingen erfaring med nevnte DAC. Jeg vil allikevel intuitivt tro at evt impedanseproblemer eller lignende vil slå likt ut for begge drivverk og derfor ikke være noe problem. Forskjeller på inngangene bør elimineres ved at testen deles i to der deltakerne kan få en kjærkommen pause og inngangene byttes om. Slik vil evt forskjeller på inngangene jevnes ut.impulse skrev:Ettersom denne testen er foreslått gjennomført hos meg OG jeg har nevnt/foreslått utsyr som vil bli benyttet,nevner jeg nok engang at jeg er eier av en tungt modifisert og oppgradert AN 1.1x dac. Den er ikke, på tross av hva Rhesus har hevdet, særlig kilen mht impedanse. Derimot er den totalt uten filtre, upsampling og annet tjafs. Ingen reclocking heller. Den reflekterer kvaliteten på det den fores med, og burde således være glimrende til formålet.
Du må nok være litt mer spesifikk Det er jo mange forskjeller.... Vekt, pris, utseende, osv. Jeg er også overbevist om at man kan måle forskjeller på digitalstrømmen og jitterverdier om man bare måler med høy nok presisjon. Det som er interessant må jo være om dette gir forskjeller i opplevd lydkvalitet? Blir jo det samme som med kabler: Man kan jo måle forskjeller på dette, men det er jo lite interessant om man ikke hører forskjell på de?impulse skrev:Hypotesen som testes er OM det er forskjell på drivverk, Greven.
Det viktige her er at drivverkene er koblet opp mot samme DAC, og impulses AudioNote er jo av anerkjent god kvalitet.bjornh skrev:Poenget er vel å gjøre testen så enkel som mulig og derfor bør KindofBlue sin tese: Det er ikke forskjell på digital UT på drivverk. være holdbar.
Dersom man introduserer "god DAC" vil det plutselig oppstå en kompleksitet rundt dette, og debatten vil gå i retning av" hva som er en "god DAC", og mindre om det som er selve hovedfokuset her: drivverket, og eventuelle forskjeller mellom disse.
Mvh. Bjørn