After learning about a remark by Chuck Yeager that he would like to have some jet-powered lifting bodies for training purposes, Martin designed and built, on their own initiative, two examples of the SV-5J.[1]
The SV-5J was a jet-powered version of the rocket-powered X-24A. The SV-5J had identical dimensions to the X-24A, but was powered by a single Pratt & Whitney J60-PW-1 jet engine of 1360 kgf, in place of the X-24A's Reaction Motors XLR-11-RM-13 rocket engine. Martin also manufactured a full-scale, unflyable, mock-up of the SV-5J. (Confusion over number built may be due to the mock-up being included in the production list.)
Martin were unable to convince Milt Thompson to fly the SV-5J, even after offering a $20,000 bonus. Both examples remained unflown.
As the original X-24A was converted to X-24B, one of the SV-5Js eventually was converted to represent the X-24A, for display at the National Museum of the United States Air Force, Wright-Patterson AFB, Ohio, beside the original X-24B.
The unflyable mock-up ended up in Hollywood and was used for several movies as a space-ship prop.
Deretter satte man rakettmotor på den og slepte den opp med en C-47. Chuck Yeager fløy selvsagt det kryssfinér-rukkelet også. Gale mannen.It was found that the car used to tow the aircraft was not powerful enough to lift the M2-F1 entirely off the ground, so the FRC arranged to have the tow car hot-rodded by Bill Straub: the modifications tuned the engine for increased power, added a rollbar, and turned the front passenger seat to face aft so the passenger could observe the aircraft. This proved successful, and tow tests continued.[2]
Speeds on tow inched up to 110 miles per hour (180 km/h), which allowed Thompson to climb to about 20 feet (6.1 m), then glide for about 20 seconds after releasing the line. That was the most that could be expected during an auto tow.
På 70 tallet kunne du få en flytime for ca 150,- litt avhengig av hvilken klubb du var medlem i. I dag koster det vel 15-20 ganger mer!Som nordboer har jeg hatt noen utrolige turer med Twin Otter, Dash, Dornier 228, både fastlandet rundt og Svalbard, samt div Cessna, Pipers etc.. tildels mer sidelengs enn i vater......Det heter at man aldri skal angre på ting som er ugjort, men jeg skulle vel egentlig vært dengt med en "frosen auår" som ikke tok A-setifikat på 70-tallet..
Jeg ville trodd det var lysforholdene, om solen skinte på kondensstripen vs bakgrunnen. Noen ganger kan man også se skyggen av en kondensstripe på et nærliggende skylag tydeligere enn stripen selv.Såg noe nytt tidligere i uka.
Ut av vinduet på vei forbi Danmark på vei nordover såg jeg to sorte striper på himmelen. Den ene var helt klart eksosen til ett fly som fløy mot sverige.
Første gangen jeg ser helt sorte "chemtrails".
Gjetter på dårlig forbrenning i motorene i de andre flyene, men kan det også være ytre årsaker?
Jeg ville trodd det var lysforholdene, om solen skinte på kondensstripen vs bakgrunnen. Noen ganger kan man også se skyggen av en kondensstripe på et nærliggende skylag tydeligere enn stripen selv.
Ja, helt klart skugging av k-stripene som ger den effekten. Ser det hela tiden.Jeg ville trodd det var lysforholdene, om solen skinte på kondensstripen vs bakgrunnen. Noen ganger kan man også se skyggen av en kondensstripe på et nærliggende skylag tydeligere enn stripen selv.
Helt säkert ett missförstånd, men bara det att chemtrails har blivit såpass vedertaget att en tyr till konspirationsuttryck, heller än sitta rätta namn, gör mig en smula nedstämd..En misforståelse håper jeg. Eller pleier du ikke kaste kjemisk avfall ut cockpitvinduet, crosswind?
Contrail - Wikipedia
en.wikipedia.org
Vanskelig å fly store fly fra T/O til landing uten store mengder kjemikalierFrakter tonnevis av kejmikalier som slippes ut på folk på bakken under dem.
Ja intet mystisk med det. Asbjørn sin forklaring er nok korrekt.Jeg ville trodd det var lysforholdene, om solen skinte på kondensstripen vs bakgrunnen. Noen ganger kan man også se skyggen av en kondensstripe på et nærliggende skylag tydeligere enn stripen selv.
Jeg foreslår Lynx og gaffatape som interimløsning.evt framtidig kapasitet på langskipene.
Spinnvill flyvemaskin. To rekkeåttere midtskips.Av de som aldri fløy, Bugatti model 100...