Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    sorgenfri

    Gjest
    Leste om et rack på CNET som ga voldsomt med mer luft til opplevelsen...ROCKSOLID vil gå for: tonalitet/dybde. Og lyden vil bli:ROCKSOLID
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tro på Rocksolid.

    En av disse i stua, så skal du se at det er null vibrasjoner i utstyret du plasserer på toppen.

    835354.jpeg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Onkyo 807 receiver. Kan jeg på noen måte koble til en hodetelefonforsterker til den? Har en DacMagic tilgjengelig om det skulle hjelpe. Er eneste måte å koble det ut gjennom hodetelefonutgangen på receiveren?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
    Har kun hørt Grado og HD800 av de han nevner. Personlig er jeg veldig uenig, men det er ikke så rart heller tatt i betraktning at vi alle har ulike preferanser og behov. :)

    Ved nærmere ettertanke er HD800 noe av det verste jeg har hørt - prisen tatt i betraktning.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
    Har kun hørt Grado og HD800 av de han nevner. Personlig er jeg veldig uenig, men det er ikke så rart heller tatt i betraktning at vi alle har ulike preferanser og behov. :)

    Ved nærmere ettertanke er HD800 noe av det verste jeg har hørt - prisen tatt i betraktning.
    Lyttet til etpar Grado, på Hifiklubben..det var skuffende greier. Fortalte duden som ville selge de til meg om He-400 settet jeg hadde hjemme. Ha trodde jeg snakket om Stax, og ble sur da jeg måtte fortelle at han nok tok litt feil..

    Slik jeg oppfatter det ( med ALLE mine begrensninger i å ha hørt få merker ) er det lite som kan hamle opp med orthoer..
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De har hver sine sine styrker og svakheter som det meste annet, hvor de deler noen. Ingen tvil om at det låter fantastisk når det er gjort riktig. :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en Onkyo 807 receiver. Kan jeg på noen måte koble til en hodetelefonforsterker til den? Har en DacMagic tilgjengelig om det skulle hjelpe. Er eneste måte å koble det ut gjennom hodetelefonutgangen på receiveren?
    Out Onkyo.jpg



    Alternativt kan du, som meg bruke slike rett fra kilde:


    x703M22FRHD-F.jpeg


    Audioquest Hard RCA Splitter - Only £10.95 - HiFiCables.co.uk


    Ellers kan du bruke DacMagicen alene (hvis jeg forsto deg rett) - aner ikke hva slags kilde du har på Onkyoen din.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.656
    Antall liker
    17.708
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
    Samsvarer ikke helt med hva jeg ville forventet heller, men - ja, ulike preferanser. Hadde vel kanskje forventet at SR-009 og en av Audeze´ne var der.

    De som har tenkt å besøke Horten-messa får anledning til å høre på Ultrasone Edition 10 og Edition 8 der.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
    Samsvarer ikke helt med hva jeg ville forventet heller, men - ja, ulike preferanser. Hadde vel kanskje forventet at SR-009 og en av Audeze´ne var der.

    De som har tenkt å besøke Horten-messa får anledning til å høre på Ultrasone Edition 10 og Edition 8 der.
    Som sjømann- er det mest benyttede argument for å være borte halve året: Jeg er jo halve året hjemme! Kan være med på mye mer enn andre..
    Vel, i år var jeg ute under Munchen messa, og tror du ikke jeg skal ut samme dag som Horten starter??

    Nav, er jo ikke noe alternativ, da jeg har lest at det er ganske dårlig betalt..
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
    Samsvarer ikke helt med hva jeg ville forventet heller, men - ja, ulike preferanser. Hadde vel kanskje forventet at SR-009 og en av Audeze´ne var der.

    De som har tenkt å besøke Horten-messa får anledning til å høre på Ultrasone Edition 10 og Edition 8 der.
    Er vel like riktig å ha Grado som kandidat som Audez'e... Mitt inntrykk av de to merkene er at begge to er ganske sære (og gode).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.656
    Antall liker
    17.708
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er vel like riktig å ha Grado som kandidat som Audez'e... Mitt inntrykk av de to merkene er at begge to er ganske sære (og gode).
    Ja, ikke umulig det. Legg merke til at jeg nevnte 2 som, etter min mening kanskje burde vært med - og ikke hvilke 2 de skulle erstatte. ;)
    Eller om alle 3 burde vært erstattet.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har de Grado på hifiklubben??

    [video]http://www.bloomberg.com/video/here-are-the-three-top-headphones-money-can-buy-64sIX2jkQ9ShtCE2H_57Uw.html[/video]


    Ikke akkurat de jeg forventet skulle være de tre beste i verden, men så har jeg ikke hørt annet enn Hd heller..
    Har kun hørt Grado og HD800 av de han nevner. Personlig er jeg veldig uenig, men det er ikke så rart heller tatt i betraktning at vi alle har ulike preferanser og behov. :)

    Ved nærmere ettertanke er HD800 noe av det verste jeg har hørt - prisen tatt i betraktning.
    Lyttet til etpar Grado, på Hifiklubben..det var skuffende greier. Fortalte duden som ville selge de til meg om He-400 settet jeg hadde hjemme. Ha trodde jeg snakket om Stax, og ble sur da jeg måtte fortelle at han nok tok litt feil..

    Slik jeg oppfatter det ( med ALLE mine begrensninger i å ha hørt få merker ) er det lite som kan hamle opp med orthoer..
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Å ja!Det ser ut som den den nye ALO Pan-Am....Den skal vist være god på LCD2/3 har jeg lest et sted eller så var det
    på head-fi TV under Tokyo headphone festival...Er det Jude han heter?Uansett en liten lekker rør Amp made in us.

    Er den ute der nå?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Ok dette innlegget passer nok ikke inn her men jeg tror det er lettest å få ett vettug svar og mest komptanse å spore i denne tråden. Pink Floyd posteret på veggen der hvor kan jeg kjøpe det ? :) Og joda jeg har guglet den.

    Skjermbilde 2012-08-19 kl. 13.11.10.jpg


    Finnerlønn i form av digitalis er tilgjengelig ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    du er sikker på at det er en poster, og en sådan som er laget for salg, og ikke "one off"?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Nei jeg vet desverre ikke men jeg vil ha om mulig, derfor spør jeg her.
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    Noen som vet hva man kan gjøre om ørene er borti driverene? some home made mod?

    Alt er kjempefint bortsett fra at det er ubehagelig å ha på ørene i mer enn 10 min :p cuppen er ikke dyp nåkk :/
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Takk for innsats Loeven men det rekker ikke :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ johnnygrandis: Ok, skal bruke det dobbelte av tid i morgen og gjøre en seriøs innsats.

    @ Nipton: Hvilke hodetelefoner tenker du på? Uansett modell; vurder å legge et tau bak...rope mod.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    C

    Cyber

    Gjest
    Ta det med ro, grandis, skulle man foretatt psykoanalyser av det gjengse HFS-medlem hadde man hatt full stilling bare der. :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    hero2.jpg


    Krystovaginal romakustikksinntretning i midten. Sorry - får ikke sove.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vigi-hva? Hva er de pusslespillbitene på gulvet egentlig? Er det en form for akustisk behandling? De er ganske sexy!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Krystovaginal romakustikksinntretning i midten. Sorry - får ikke sove.
    Det der er en energikanaliseringsvaginalkrystall. De geometriske karakteristika, adoptert på grunnlag av en kvinnes vulva, samt raffinerte, hemmelige og eldgamle asiatiske reikiteknikker som er over 5000 år gamle, gjør den kapabel til å ta positive energibølger fra etheren i universet og kanalise disse i et brennpunkt i pannechakra på ansiktet til personen som sitter og titter inn i den. Det skal gi et bedre sexliv, harmonisk energi i kroppeloppen, solid økonomi og åpne opp lydbildet ved lytting til hodetelefoner.

    For å verifisere om den vil fungere på deg, kan du ta hendene opp mot ansiktet og gjemme ansiktet bak dem mens du lytter til hodetelefonene dine. Hvis dette endrer lydbildet, så er sjansene store for at den vil være effektiv på ditt dødelige legeme.
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg bestilt meg UE Triplefi Fi 10 på komplett.no, halv pris denne helga!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ametyst?

    Luktet 6moons av det bildet der?

    Huff, hva er det for en gjeng disse head-fi-folkene er, vanlige hififolk fantaserer i det minste om håndfaste kabler og ikke krystallers innvirkning på godlyden.
     

    FreddyT

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2012
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Hvor mye cash må man ut med får ett godt LCD3 oppsett med amp/dac? 30.000?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Krystovaginal romakustikksinntretning i midten. Sorry - får ikke sove.
    Det der er en energikanaliseringsvaginalkrystall. De geometriske karakteristika, adoptert på grunnlag av en kvinnes vulva, samt raffinerte, hemmelige og eldgamle asiatiske reikiteknikker som er over 5000 år gamle, gjør den kapabel til å ta positive energibølger fra etheren i universet og kanalise disse i et brennpunkt i pannechakra på ansiktet til personen som sitter og titter inn i den. Det skal gi et bedre sexliv, harmonisk energi i kroppeloppen, solid økonomi og åpne opp lydbildet ved lytting til hodetelefoner.

    For å verifisere om den vil fungere på deg, kan du ta hendene opp mot ansiktet og gjemme ansiktet bak dem mens du lytter til hodetelefonene dine. Hvis dette endrer lydbildet, så er sjansene store for at den vil være effektiv på ditt dødelige legeme.
    Årets beste. Hva sa du at du drakk i natt? :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn