Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    SR-009 har jeg ikke hørt. Skulle jeg ha den, så koster det meg snaue 100K. Dvs. 009 uten BHSE er uaktuelt. Mao. så er 009 uaktuelt for meg.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, den trenger da ikke bli så dyr. Den fungerer aldeles ypperlig med deres egen 727ii ;-)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Den gjør den sikkert. :) Men, du vet hvordan det er: BHSE er state-of-the-art og hvem vil ikke fore sine dyrekjøpte hodetelefoner med det "beste". Det koster å være entusiast. Kanskje en vakker dag, KML - kanskje en dag...
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ditto Loev, men tror jeg hadde gått for woo sin grommeste ^^

    Som du sier, kanskje en dag :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vi får fylle opp sparekontoen - og drømme litt til. Du er jo for svarte halvveis dit med en SR-009 allerede. :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe jo, men man slutter aldri å drømme ved denne hobbyen :)
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    Jeg vurderer å oppgradere mine D5000 og ser at Fostex TH900 får mye skryt. Er det noen med D7000 som har erfaringen med disse?
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    Ja, hun ene berta på Head-fi.org har vissnok erfaring med D7000 og TH900. Les postene hennes (MuppetFace), for hun har skikkelig peiling.
    Takk for linken, leser hele tråden nå:). Jeg var på vei å kjøpe et par brukte D7000 på ebay, men noen hann føre. Nå etterpå så har jeg blitt skikkelig nyfiken på TH900 og må få lytte til disse (ser at Audio Norge har de) innen jeg prøver meg igjen på en brukt D7000.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, hun ene berta på Head-fi.org har vissnok erfaring med D7000 og TH900. Les postene hennes (MuppetFace), for hun har skikkelig peiling.
    Takk for linken, leser hele tråden nå:). Jeg var på vei å kjøpe et par brukte D7000 på ebay, men noen hann føre. Nå etterpå så har jeg blitt skikkelig nyfiken på TH900 og må få lytte til disse (ser at Audio Norge har de) innen jeg prøver meg igjen på en brukt D7000.
    Bare hyggelig. Hvis du skulle gå for D7000, så er min observasjon at D7000 på eBay pleier å være dyrere enn D7000 på bruktmarkedet hos head-fi. Ta imidlertid naturlige forhåndsregler før du handler der, som alle andre plasser.
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    Hei, slutt med de derre lukka treklokkene. Jeg begynner å få alvorlig lyst på noen.
    For meg er det et annet bruksområde, jeg har de på jobb. De lekker lyd, men min nabo liker Dxxx serien så jeg må følge samme spår :). Dessuten fungerer mine fint med iPad og en FiiO E7 (i henhold til min hørsel er det kanskje best å legge til). Det blir spennende å se om den konfigurasjonen også fungerer til D7000/TH900?

    Men det er riktig, det er lov å ha en åpen i reserve til hjemmet ;).
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jada @tittentei. ikke kveruler, da skjærer det ut igjen ;p
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Å nei, nå holder LCD-3 meg våken igjen. Olga spiller pioanoet sitt i trommisen krafser og dinger og banker i vei. Og basdadaisten får virkelig spilt seg nedover i registeret.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.457
    Torget vurderinger
    13
    Fyttikatta, hørte på LCD-3 og Fostex i Horten idag det låt kanon. Dette var ett av de beste rommene på hele Horten messa...:)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    LCD-3 med Fostex amp - eller LCD-3 og Fostex hp?

    Ikke rart en hedfier digger hedafirommet - det var vel ikke så mange av dem ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.457
    Torget vurderinger
    13
    Fyttikatta, hørte på LCD-3 og Fostex i Horten idag det låt kanon. Dette var ett av de beste rommene på hele Horten messa...:)
    Oi Oi Oi, advarte deg :)
    Ja det lille jeg hørte var meget bra, søren å - Jeg kommer til å drømme søte drømmer om disse inatt. Mer naturlig toner fra ett piano tror jeg aldri jeg har hørt tidligere noenplass til tross for mye støy ellers rundt meg. Hørte også på Taket men fikk ikke samme WOW følelse som med LCD-3.

    ÅhhHH nissemann jeg liter på deg....
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Fyttikatta, hørte på LCD-3 og Fostex i Horten idag det låt kanon. Dette var ett av de beste rommene på hele Horten messa...:)
    Oi Oi Oi, advarte deg :)
    Ja det lille jeg hørte var meget bra, søren å - Jeg kommer til å drømme søte drømmer om disse inatt. Mer naturlig toner fra ett piano tror jeg aldri jeg har hørt tidligere noenplass til tross for mye støy ellers rundt meg. Hørte også på Taket men fikk ikke samme WOW følelse som med LCD-3.

    ÅhhHH nissemann jeg liter på deg....
    Jeg var i to rom med head-fi. Jeg prøvde bare Take T, og de var veldig annerledes enn jeg hadde ventet. I positiv forstand, men LCD-2 er bedre synes jeg. Prøvde dem dog under veldig støyende omgivelser og suboptimale forhold, så dette er kun et inntrykk basert på, tja, 2 minutter, kanskje? LCD-2 eier jeg, så det er ikke fair at jeg sier noe mer. Take T var lette og komfortable.

    For øvrig var det godt head-fiutvalg, men dessverre var det mange om beinet, og da får ikke jeg roen til å høre ordentlig. Synes det var kjipern at jeg ikke fikk lyttet til Fostex TH900 og LCD-3, men sjansen byr seg nok igjen. Jeg bor jo i Oslo også, så ...

    Det er én ting jeg angrer på, og det er at ikke jeg kjøpte Mullard GZ37-røret som var der til WA6-SE'en min, men de hadde glemt å sette opp pris på akkurat det røret, og han som driver med rør var ikke der/var gjemt bak en bunt med andre entusiaster som ville ha oppmerksomheten hans.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Hørte LCD 2 og LCD 3 på Fostex amp/dac'en til Audionorge. Det var mye folk og mye støy, samt musikken var i gang på demo anlegget inne i samme rom, så var vanskelig å lage seg noe inntrykk av de.
    Jeg synes ikke forskjellene mellom LCD 2 og 3 var enormt store. Det var forskjeller der, men ble relativt forstyrret av alt som skjedde rundt meg. Hadde vært morro å hørt dem etterhverandre i et stille rom for å høre bedre etter forskjellene. Uansett så er poenget mitt at jeg ikke synes LCD 3 er verdt 8000 kr mer en LCD 2.
    LCD 2 på Fostex amp/dac'en spillte veldig annerledes enn LCD 2 på PSii. Dette gikk både mot det positive og negative, men alt i alt hadde jeg nok ikke tenkt meg om så lenge om jeg kunne byttet inn PSii i Fostex'en. Den låt bedre! Men koster jo også 5 ganger så mye! Synes ikke det var like mye trøkk i bassområdet i Fostex, med den var mer luftig og detaljert i øvre mellomtone og diskant. Men igjen, vanskelig å lage seg noe inntrykk av dette når jeg satt i et rom med mye støy og en intens svettelukt.
    Hørte også noe av HiFiMan samt TakeT hos MOIZ. Likte det jeg hørte av HiFiMan, men fikk ikke et "WOW" nå må jeg bytte ut Audeze. TakeT fikk jeg ikke dannet noe inntrykk av da det var mye folk som ventet og en veldig merkelig CD. Synes bare de satt VELDIG løst og "jalla" på hodet, samt at ørene bunnet inni. Jeg sier bare; Lenge leve Audeze!! ;-)

    Kameraten min (som ikke er på dette forumet) fikk et merkelig uttrykk i ansiktet da en forhandler spurte meg helt plutselig om jeg var Tittentei ;-) Ha ha!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hørte LCD 2 og LCD 3 på Fostex amp/dac'en til Audionorge. Det var mye folk og mye støy, samt musikken var i gang på demo anlegget inne i samme rom, så var vanskelig å lage seg noe inntrykk av de.
    Jeg synes ikke forskjellene mellom LCD 2 og 3 var enormt store. Det var forskjeller der, men ble relativt forstyrret av alt som skjedde rundt meg. Hadde vært morro å hørt dem etterhverandre i et stille rom for å høre bedre etter forskjellene. Uansett så er poenget mitt at jeg ikke synes LCD 3 er verdt 8000 kr mer en LCD 2.
    I fare for å virke som en skikkelig særing (er litt sær), så er det sånt som blir håpløst for meg også. Det blir for mye tjas og mas rundt, og da er det vanskelig å vurdere åpne hodetelefoner. Hvis jeg jobbet hos AudioNorge, så ville jeg sørget for et bedre rom og satt opp lyttestasjoner rundt i rommet og stilleskilt i hodetelefonavdelingen neste gang; "Hysj! Ikke forstyrr særingene med hodetelefoner". Det er jo synd at mye flott utstyr ikke kommer til sin rett, når meningen er å la folk få prøve (og vekke kjøpelysten i dem). Hvis det hadde vært gode lytteforhold, så er jeg ganske sikker på at de kunne vekket stor interesse i tilfeldige personer som var på messen for å høre fullskalaoppsett. Det klarte de kanskje likevel, ikke vet jeg, men når stereoanleggfolka lytter til stereoanlegg, så er jo folk i rommet mer eller mindre stille. Slik var det ikke i head-fi-rommene.

    LCD 2 på Fostex amp/dac'en spillte veldig annerledes enn LCD 2 på PSii. Dette gikk både mot det positive og negative, men alt i alt hadde jeg nok ikke tenkt meg om så lenge om jeg kunne byttet inn PSii i Fostex'en. Den låt bedre! Men koster jo også 5 ganger så mye! Synes ikke det var like mye trøkk i bassområdet i Fostex, med den var mer luftig og detaljert i øvre mellomtone og diskant. Men igjen, vanskelig å lage seg noe inntrykk av dette når jeg satt i et rom med mye støy og en intens svettelukt.
    Takk for lytteinntrykkene. Ja, det var ikke bare befaringer på det audiofile plan i Horten, man fikk også utforske sterk kroppslig odør i noen av rommene, hahaha.

    Hørte også noe av HiFiMan samt TakeT hos MOIZ. Likte det jeg hørte av HiFiMan, men fikk ikke et "WOW" nå må jeg bytte ut Audeze. TakeT fikk jeg ikke dannet noe inntrykk av da det var mye folk som ventet og en veldig merkelig CD. Synes bare de satt VELDIG løst og "jalla" på hodet, samt at ørene bunnet inni. Jeg sier bare; Lenge leve Audeze!! ;-)
    Ja, jeg er i ferd med å bli en skikkelig Audeze-fanboy selv. Kan først og fremst takke Loevhagen og ardilla for det.

    Kameraten min (som ikke er på dette forumet) fikk et merkelig uttrykk i ansiktet da en forhandler spurte meg helt plutselig om jeg var Tittentei ;-) Ha ha!
    Lol, seriøst? Hvilken forhandler, og hva sa du for noe, siden han plutselig spurte om det da? :D
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Etter jeg hadde hørt på LCD 2 og 3 så spurte han hva jeg synes, fortalte da hva jeg synes om dem og at jeg hadde LCD 2 fra før av. Da spurte han umiddelbart om jeg var Tittentei. Da sa jeg nei, men vi skriver nok i de samme head fi trådene på sentralen ;-) Det var Sture hos Audio Norge foresten...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Etter jeg hadde hørt på LCD 2 og 3 så spurte han hva jeg synes, fortalte da hva jeg synes om dem og at jeg hadde LCD 2 fra før av. Da spurte han umiddelbart om jeg var Tittentei. Da sa jeg nei, men vi skriver nok i de samme head fi trådene på sentralen ;-) Det var Sture hos Audio Norge foresten...
    Ah, hahaha. Godt det ikke var verre. :)

    Jeg snakket ikke med noen hos AudioNorge, alle var så travelt opptatte der, men jeg snakket med en fyr hos Moiz en stakket stund. Koselig kar. Trodde først det var AudioNorge, siden de hadde både Sieveking og Audeze der.

    Så noen hadde stillt ut Ultrasone Edition 10 nede også. Det er vel de high end hodetelefonene som har fått hardest medfart så langt jeg har sett. De gikk ikke ann å prøve da. Kunne vært gøy.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Etter jeg hadde hørt på LCD 2 og 3 så spurte han hva jeg synes, fortalte da hva jeg synes om dem og at jeg hadde LCD 2 fra før av. Da spurte han umiddelbart om jeg var Tittentei. Da sa jeg nei, men vi skriver nok i de samme head fi trådene på sentralen ;-) Det var Sture hos Audio Norge foresten...
    Ah, hahaha. Godt det ikke var verre. :)

    Jeg snakket ikke med noen hos AudioNorge, alle var så travelt opptatte der, men jeg snakket med en fyr hos Moiz en stakket stund. Koselig kar. Trodde først det var AudioNorge, siden de hadde både Sieveking og Audeze der.

    Så noen hadde stillt ut Ultrasone Edition 10 nede også. Det er vel de high end hodetelefonene som har fått hardest medfart så langt jeg har sett. De gikk ikke ann å prøve da. Kunne vært gøy.
    Ang Ultrasone edition 10 så tok jeg et bilde av de for å huske navnet så jeg kunne google når jeg kom hjem siden det ikke var mulighet å høre de.. Kjjipt!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Så noen hadde stillt ut Ultrasone Edition 10 nede også. Det er vel de high end hodetelefonene som har fått hardest medfart så langt jeg har sett. De gikk ikke ann å prøve da. Kunne vært gøy.
    Ang Ultrasone edition 10 så tok jeg et bilde av de for å huske navnet så jeg kunne google når jeg kom hjem siden det ikke var mulighet å høre de.. Kjjipt!
    De har blitt slaktet, blant annet av Tyll, men det er delte meninger.


    Blir alltid i godt humør av å se det klippet der. :D
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    @Pengelek: Synes kansje at sammenligningene dine blir litt urettferdige da du langt ifra har en DAC enda som yter rettferdighet ovenfor din nåværende forsterker. Godt mulig du fortsatt vil foretrekke Fostex-comboen, men du burde prøve hva ampen din er god for med en skikkelig DAC ... Drit inn=Drit ut... IMHO.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Så noen hadde stillt ut Ultrasone Edition 10 nede også. Det er vel de high end hodetelefonene som har fått hardest medfart så langt jeg har sett. De gikk ikke ann å prøve da. Kunne vært gøy.
    Ang Ultrasone edition 10 så tok jeg et bilde av de for å huske navnet så jeg kunne google når jeg kom hjem siden det ikke var mulighet å høre de.. Kjjipt!
    De har blitt slaktet, blant annet av Tyll, men det er delte meninger.


    Blir alltid i godt humør av å se det klippet der. :D
    Ha ha, der kom dagens latter :)
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    @Pengelek: Synes kansje at sammenligningene dine blir litt urettferdige da du langt ifra har en DAC enda som yter rettferdighet ovenfor din nåværende forsterker. Godt mulig du fortsatt vil foretrekke Fostex-comboen, men du burde prøve hva ampen din er god for med en skikkelig DAC ... Drit inn=Drit ut... IMHO.
    Helt riktig, og ja det blir urettferdig sammenlikning. Men har ikke mulighet for å sammenlikne på noen annen måte, enda, desverre. Jeg må si at på LCD 2 vil jeg foretrekke Fostex'en mot PSii, men etter jeg har hørt PSii på en skikkelig dac kan det jo være saken er annerledes. Vi får se. Kommer tilbake på dette når en skikkelig dac er i hus:) Uansett låt Fostexen veldig bra på LCD 2 :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kameraten min (som ikke er på dette forumet) fikk et merkelig uttrykk i ansiktet da en forhandler spurte meg helt plutselig om jeg var Tittentei ;-) Ha ha!
    La du merke til om det var noen transkjønnede på messa som ble spurt om de var ardilla?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    @Pengelek: Synes kansje at sammenligningene dine blir litt urettferdige da du langt ifra har en DAC enda som yter rettferdighet ovenfor din nåværende forsterker. Godt mulig du fortsatt vil foretrekke Fostex-comboen, men du burde prøve hva ampen din er god for med en skikkelig DAC ... Drit inn=Drit ut... IMHO.
    Helt riktig, og ja det blir urettferdig sammenlikning. Men har ikke mulighet for å sammenlikne på noen annen måte, enda, desverre. Jeg må si at på LCD 2 vil jeg foretrekke Fostex'en mot PSii, men etter jeg har hørt PSii på en skikkelig dac kan det jo være saken er annerledes. Vi får se. Kommer tilbake på dette når en skikkelig dac er i hus:) Uansett låt Fostexen veldig bra på LCD 2 :)
    Etter å ha kommet hjem og hørt He-500 med PSii igjen er jeg pinadø ikke sikker på om den står så mye tilbake for Fostex. Pr idag bruker jeg Dacmagic Plus som dac. Kanskje ampen er vel så viktig som en dyrere dac?
    Er veldig interessert i kombinasjonen LCD 3 og PSii, det må Loevhagen skrive mere om!
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    @Pengelek: Synes kansje at sammenligningene dine blir litt urettferdige da du langt ifra har en DAC enda som yter rettferdighet ovenfor din nåværende forsterker. Godt mulig du fortsatt vil foretrekke Fostex-comboen, men du burde prøve hva ampen din er god for med en skikkelig DAC ... Drit inn=Drit ut... IMHO.
    Helt riktig, og ja det blir urettferdig sammenlikning. Men har ikke mulighet for å sammenlikne på noen annen måte, enda, desverre. Jeg må si at på LCD 2 vil jeg foretrekke Fostex'en mot PSii, men etter jeg har hørt PSii på en skikkelig dac kan det jo være saken er annerledes. Vi får se. Kommer tilbake på dette når en skikkelig dac er i hus:) Uansett låt Fostexen veldig bra på LCD 2 :)
    Etter å ha kommet hjem og hørt He-500 med PSii igjen er jeg pinadø ikke sikker på om den står så mye tilbake for Fostex. Pr idag bruker jeg Dacmagic Plus som dac. Kanskje ampen er vel så viktig som en dyrere dac?
    Er veldig interessert i kombinasjonen LCD 3 og PSii, det må Loevhagen skrive mere om!
    He, he, du skulle ha spurt om du fikk pete DACen til Fostex inn i din PSii og jevnført. Jeg tror Morpheus har rett i at mye av pengene i Fostex amp ligger der. Jeg er selv interessert i HP-P1 til min iPad av den grunn.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Noen som lyttet til hodetelefon forsterkeren som var inni samme rom som de solgt plater i 2 etg. Den var koblet opp mot noen AKG. Kosta vel rundt 16k... Hadde vært morro å hørt den med LCD 2
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Sitter å tenker på å bygge egene hodetelefokabler til Audeze LCD 2. Noen som vet om det er noen her på forumet som har bygd hodetelefonkabler før? Noen tråd på det? Ja, vet det er ganske enkelt i forhold til hvor ledninger skal loddes mm, men en tråd med noen tips, eller feller man kan unngå, samt anbefalt dimensjon, material, osv osv.. Har prøvd å søke, men tror ikke mine google kunnskaper er optimale. Helst en tråd her på "huset" :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    En WA2 i sølv med masse rør, blackgate oppgraderinger, men uten preamp output og ei heftig ripe til salgs på head-fi. Selger vil ikke sende utenfor US... Hvorfor kunne den ikke vært sort, uten ripe, med preamp output og sendes globalt, Gud? Får sikkert ny topp til den for noen ekstra kroner av Woo på forespørsel også.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen av dere som var i Horten som vil oppsummere utbudet av head-fi litt utdypende og dele med oss idioter som tok feil av veien og endte på båtmesse isteden? Kanskje Tittentei tok flere fine bilder, for eksempel?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn