Pffft. Du kan heller zoome inn på konstruksjonsdetaljene til imperial boksenæsj, nå ødela du en ting her
Chr.Jørgensen
får vel bare finne frem et bilde av meg selv i avataren også...
Nå som jeg har kjøpt meg litt head-fi så husker jeg for 10-15 år siden så hadde en studiekompis med seg hjem et par hodetelefoner med egen forsterker på lån. Husker dessverre ikke merke, men det jeg husker veldig godt var at det fulgte med en test/demo-CD som var helt rå. Bla var det en fyr som ruslet rundt og snakket og visket deg i øret så det føltes som at han virkelig stod rett ved øret ditt. Man kunne nesten få frysninger på ryggen. Noen som vet hva dette var og om det er mulig å få tak i den CD'en?
Seee så slem han var! Fysj a meg! Dette har ligget å verket i underbevisstheten i lang tid.For de overskytende 7K kunne du fått et myyyye bedre hodeanlegg. Nei bare tuller (egentlig ikke, men av ren høfflighet så). Gratulerer.Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, så kjenner jeg at et skikkelig skrytebilde er på sin plass.
Her ser du følgende (vel bekomme):
- Forsterker: Grace Design M903
- Hodetelefoner: Grado PS 1000
- Fiatvaluta: Totalt 7 stk 1000 kr sedler, utstedt av Norges Bank
Jobber i skrivende stund med hvordan jeg skal bruke utstyret. Har ikke peiling.
Nå som jeg har kjøpt meg litt head-fi så husker jeg for 10-15 år siden så hadde en studiekompis med seg hjem et par hodetelefoner med egen forsterker på lån. Husker dessverre ikke merke, men det jeg husker veldig godt var at det fulgte med en test/demo-CD som var helt rå. Bla var det en fyr som ruslet rundt og snakket og visket deg i øret så det føltes som at han virkelig stod rett ved øret ditt. Man kunne nesten få frysninger på ryggen. Noen som vet hva dette var og om det er mulig å få tak i den CD'en?
Denne?
Her er du nok inne på noe.Nå som jeg har kjøpt meg litt head-fi så husker jeg for 10-15 år siden så hadde en studiekompis med seg hjem et par hodetelefoner med egen forsterker på lån. Husker dessverre ikke merke, men det jeg husker veldig godt var at det fulgte med en test/demo-CD som var helt rå. Bla var det en fyr som ruslet rundt og snakket og visket deg i øret så det føltes som at han virkelig stod rett ved øret ditt. Man kunne nesten få frysninger på ryggen. Noen som vet hva dette var og om det er mulig å få tak i den CD'en?
Denne?
Aha! Da er jeg med. Den har jeg i min samling.Nei, men virket artig den også. Det er liksom en fyr som snakker til deg som hører på. Han forteller hva man skal lytte etter både stemmen hans rundt i rommet, men også lyder, instrumenter musikk osv. Var flere tracks på den test-CD'en. Tror kanskje det var Sennheiser-telefoner, men svært usikker. Tenkte kanskje det var noen som hadde vært borti den CD'en. Var en egen test-CD som fulgte med hodetelefonene....
Godt å få det ut. Som du nå har hørt selv - så hadde jeg rett den gangen.mteinum er ikke alene om å hygge seg over å drepe andres gleder, haha. Husker Loevhagen kom og pisset utover gleden jeg hadde av mitt første seriøse hodeanlegg. Seee så slem han var! Fysj a meg! Dette har ligget å verket i underbevisstheten i lang tid.
Se gjerne innlegget "Kunsthodeopptak". "Dr Chesky's Sensational, Fantastic, and Simply Amazing Binaural Sound Show!" er sannsynligvis et fonogram som ligner på det du beskriver.Nå som jeg har kjøpt meg litt head-fi så husker jeg for 10-15 år siden så hadde en studiekompis med seg hjem et par hodetelefoner med egen forsterker på lån. Husker dessverre ikke merke, men det jeg husker veldig godt var at det fulgte med en test/demo-CD som var helt rå. Bla var det en fyr som ruslet rundt og snakket og visket deg i øret så det føltes som at han virkelig stod rett ved øret ditt. Man kunne nesten få frysninger på ryggen. Noen som vet hva dette var og om det er mulig å få tak i den CD'en?
Tror du gjetter riktig.Jeg skammer meg.. Akkurat bestilt supra lorad strømkabel for å teste om jeg kan merke noen som helst forskjell mellom det og standard kabel som følger med til alt mulig. Jeg gjetter: null forskjell & bortkasta penger.
Hehehe, det kan bli dyrt å være en nysgjerrigper med kroner til overs, ja. Det skal liksom bare et lite fnugg av tvil på egne kritiske vurderinger til, før man klikker på den knappen. Spesielt når man er fornøyd med de viktige tingene i systemet. Har vært og kikka på fine strømkabler selv. Kjøpte ikke da, tittet bare litt på ebay, men ble umåtelig nysgjerrig, hehehe.Jeg skammer meg.. Akkurat bestilt supra lorad strømkabel for å teste om jeg kan merke noen som helst forskjell mellom det og standard kabel som følger med til alt mulig. Jeg gjetter: null forskjell & bortkasta penger.
Gratulerer så mye med de nye hodetelefoner, og litt av et splash du ankom med, Mr romertallmannen. Gøy at folk kommer inn med såpass lange og interessante innlegg. Har du lurket mye rundt i forumet, før du trykket på avtrekkeren, eller?...
Det var det jeg hadde i første omgang. Lang post, men måtte få det ned på papiret før euforien ga seg God natt kjære audiofile og menigmenn!
Vis vedlegget 157541
Hehehe, mm.Ditto. Hadde en Furutechkabel. Stiv som fy og den spilte veldig rent og pent. Så var det det da, at jeg med hånden på hjertet synes mine standardkabler spiller like bra - og så har jeg montert ferittkjerne på dem for sinnsroens del. Og i tillegg så setter jeg i støpselet samme vei hver gang (har markert med et kryss på kontkaten hva som er rett vei).
Satt og tenkte på det jeg også, men er litt småtrett, så klarte det ikke. Orket ikke gå på wikipedia for å sjekke heller, så kalte ham bare romertallmannenMDCCLXXVI = 1776.
Det var det jeg hadde i første omgang. Lang post, men måtte få det ned på papiret før euforien ga seg God natt kjære audiofile og menigmenn!
Godt du skrev "hadde" - Hadde selv væskefylte HT kabler tii 24 000,- men byttet de med kabler til 350 kroner. Er ikke mann om å høre noe forskjell uten å si at jeg har gjort veldige anstrengelser for å nettopp gjøre det..Kjører tilogmed uterminert ut fra Ayon ampen men planlegger banaplugger snart - fy fy grandis.Ditto. Hadde en Furutechkabel. Stiv som fy og den spilte veldig rent og pent. Så var det det da, at jeg med hånden på hjertet synes mine standardkabler spiller like bra - og så har jeg montert ferittkjerne på dem for sinnsroens del. Og i tillegg så setter jeg i støpselet samme vei hver gang (har markert med et kryss på kontkaten hva som er rett vei).
HD650 bør jo være på shortlist i den prisklassen - om du har/skal ha amp som yter de rettferdighet.så det blir et rent hodetelefonen kjøp, men hva? Maks pris 3k...
For de av dere som orker å lese mine nevrotiske skriblerier, har dere sikkert fått med dere dette, men til alle dere andre. Når det kommer til HifiMan VS Audeze..
Hvis vi ser bort fra pris. Er Audeze soleklar vinner. Den er bedre på alt den gjør, men den gjør alt korrekt. Så er du en rocker, som bare vil ha ting enkelt, og på kanten er Hifiman ditt valg. Og det er ikke et dårlig valg. Sennheiser er pent, og korrekt, men jeg finner de for lyse, og kjedelige.
Audeze er kraftige, korrekte, og svulstige. Hifiman er kule!
Tror det koker ned til hva du lytter til. Er det kun elektronica, og rock? Gå for He-500.
Lytter du til det over, OG akustisk musikk er Audeze tingen..
Nå er jeg på signal siden i mitt budsjett. Men, jeg kommer til å kjøpe etpar 500. Jeg kommer aldri til å selge mine lcd-2.
Hvis jeg vurderte orthoer, og leste dette ville jeg blitt sur, men sånn er det..SOLLY
Denne?
Bøtteffekten, .....Lol. Det er en klassiker Loeven har beskrevet der, en sabla god beskrivelse skal det sies Har lyst på HE-500 selv jeg ..HE-500 og LCD-2 er etter min mening en fabelaktig duo å eie! De utfyller hverandre og deler samtidig nok til at man ikke før bøtteeffekten (Ref.Loevhagen) av å bytte mellom dem.
Du gjør noe veldig riktig nå, sorgenfri!
For de av dere som orker å lese mine nevrotiske skriblerier, har dere sikkert fått med dere dette, men til alle dere andre. Når det kommer til HifiMan VS Audeze..
Hvis vi ser bort fra pris. Er Audeze soleklar vinner. Den er bedre på alt den gjør, men den gjør alt korrekt. Så er du en rocker, som bare vil ha ting enkelt, og på kanten er Hifiman ditt valg. Og det er ikke et dårlig valg. Sennheiser er pent, og korrekt, men jeg finner de for lyse, og kjedelige.
Audeze er kraftige, korrekte, og svulstige. Hifiman er kule!
Tror det koker ned til hva du lytter til. Er det kun elektronica, og rock? Gå for He-500.
Lytter du til det over, OG akustisk musikk er Audeze tingen..
Nå er jeg på signal siden i mitt budsjett. Men, jeg kommer til å kjøpe etpar 500. Jeg kommer aldri til å selge mine lcd-2.
Hvis jeg vurderte orthoer, og leste dette ville jeg blitt sur, men sånn er det..SOLLY
Hvis du liker lyden i Beats, så har du mye å se frem til – snakker av erfaring, hihi.tror jeg begynner å bli litt hektet her, så klart er mine Beats ikke av den beste sorten, men fikk de til en god pris, og de fungerer godt med min HTC mobil.
Men nå ser jeg ennå lenger frem, og vil nok snart kjøpe meg noen i kategorien hifi. Liker godt lyden ut fra RME dac'n, så det blir et rent hodetelefonen kjøp, men hva? Maks pris 3k...
Helt enig, det er en veldig god (og billig) start. Du får HD 650 for rundt 2500 kroner rundt forbi, men da bør du ha en forsterker. Alternativt kan HD 598 passe godt med portabelt utstyr, men den er veldig annerledes fra HD 650 såvidt jeg kan huske. Dog synest eg at HD 598 mykkje finare.HD650 bør jo være på shortlist i den prisklassen - om du har/skal ha amp som yter de rettferdighet.så det blir et rent hodetelefonen kjøp, men hva? Maks pris 3k...
Bump..Noen som har testet German Maestro GMP 450 pro?