Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har bare headfi, ikke noe stereo. Får vel ordne en kabel med bananplugger så jeg kan ta dem med i en butikk å høre.

    Ragnarok & Master 9 leverer vel så å si like mye power så det bør jo være bra
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Tips til stereoforsterker til HE-6? :D
    Det er så mye å velge i... Så det frister nesten å bare kjøpe Ragnarok, selvom mange mener stereoforsterker is the shit.
    Ikke hørt dine klokker. Men 6moon liker min amp.
    Screenshot_2015-08-20-11-41-28.jpg
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Med 1.1W @ 50ohm skjønner jeg ikke hvordan den skal kunne spille HE-6 med akseptabelt volum? :D
    Men så kan jeg lite teori
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Trodde ikke Taurus heller skulle få ett pip ut av dem, det gjør den altså. Og med bravur leser jeg. Er for dårlig på teori jeg også.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    1.5w i 30ohm. Stello Hp100mk2 spiller plenty høyt. (ja, jeg veit det er dårlig Norsk) Volum på 11 med Denon Ah D 7100 er for høyt til å spille en hel plate.
    Dog andre spec på de hodetelefonene en dine hifiman klokker.
    Har også en Vincent headamp. 5w. Der er -10db dempeplugger obligatorisk med Denon klokkene. Forresten beste kjøpet jeg har gjort. 200kr for forsterker. Og 600kr for nos rør. :)
    Ved lav spilling foretrekker jeg Bryston ampen(bha-1). Litt bedre pondus ved lavt volum. Lyden henger bedre sammen.
    Ser for meg at den kan drive det meste med sine 2.9w. Lyric er ikke direkte fremmed for litt avslag på sine Produkter. Men vet ikke hva han har til demo.

    Skulle gjerne tilbudt deg å prøve mine amper. Men timeplanen er kaotisk frem til høstferien her.. :/
    AD
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Med 1.1W @ 50ohm skjønner jeg ikke hvordan den skal kunne spille HE-6 med akseptabelt volum? :D
    Men så kan jeg lite teori
    Det er ikke ikke noe problem i det hele tatt å spille høyt nok. De man er på jakt etter med de store stereoforsterkerene er kraftreservene som skal til for å skape nok dynamikk. Det er dynamikken man mister hvis man har svak forsterker. Jeg har prøvd flere stereoforsterkere i klassen 12-40000, men både Taurus og spesielt Master 9 spiller bedre.

    Man bør altaså ha en forsterker som ikke trenger å ha høy kontinuerlig watt, men evne til å levere godt med strøm superraskt. Jeg har alltid lurt på hvordan HE-6 låter med Naim....
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hvilken spesifikasjoner bør jeg se etter da? Får å hvertfalt få ett lite bilde hva den kan lavere
    Mjolnir har jo 5W @ 50ohm, men den spiller akkurat høyt nok til å tilfredstille de fleste, selv med volumet på 100%
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken spesifikasjoner bør jeg se etter da? Får å hvertfalt få ett lite bilde hva den kan lavere
    Mjolnir har jo 5W @ 50ohm, men den spiller akkurat høyt nok til å tilfredstille de fleste, selv med volumet på 100%
    Mjolnir spiller høyt nok for meg med volumknotten på 12-13 om jeg ikke husker feil. Selv Violectric V200 gjor en rimelig grei jobb med HE6

    "Kontinuerlig watt" er ikke noen god pekepinn. Det er kvaliteten og størrelse på strømforsyning og kondensatorer etc som vil gjøre forskjellen.

    Her er en tråd der folk kommer til å fortelle deg at HE-6 MÅ ha en stor stereoamp (jeg er uenig) - men hvis du absolutt vil ha en, så er det en god tråd å lese:
    Amps that can drive the HiFiMan HE-6 planar headphones
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ja jeg blir bare anbefalt sånn svindyre Krell & Passlabs forsterkere :p
    Noe som er veldig positivt med Ragnarok & M9 er jo at det er mer allsidig.
    Men er ikke output impedance viktig også? M9 har 1ohm, Ragnarok har 0.03ohm.
    Hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha Audio GD m9 er at den er så vanvittig stor & dyp
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja jeg blir bare anbefalt sånn svindyre Krell & Passlabs forsterkere :p
    Noe som er veldig positivt med Ragnarok & M9 er jo at det er mer allsidig.
    Men er ikke output impedance viktig også? M9 har 1ohm, Ragnarok har 0.03ohm.
    Hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha Audio GD m9 er at den er så vanvittig stor & dyp
    Du svarer jo selv på ditt eget spørsmål. Mjonir driver HE-6 helt greit - Ragnarok er sikkert mye bedre.

    Men det er en kandidat vi glemmer - Woo WA5....

    HifiMAN HE-6 Planar Magnetic Headphone - Page 1070
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    WA5 har jeg ikke råd til :D
    Har budsjett på rundt 20k
    Da vil jeg gjerne ta meg friheten til å anbefale Bryston. Utseende alene er nok til at den burde figurere på alles bucket list. :)

    Holder du til i nærheten av Oslo, så burde den definitivt prøves. Evt åpent kjøp. (jeg har gjort det flere ganger, betalt. Og fått løfte om retur ok innen xx dager)
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Sjekk HE-6-tråden(e) på Head-Fi. Jeg husker at det var en som solgte sin V281 fordi den ikke var like bra med HE-6 som noe annet (og mye billigere) ...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er mye å velge i, men mye er ikke like lett tilgjengelig i Norge.
    Audio GD er jo forsåvidt det da
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Da jeg skulle ha head amp, håpte jeg på at audio Norge hadde Topp modeller fra Violectric på lager. Men de lagerførte da ikke de uber Snasne balanserte topp modellene. Men, med Tor 100m unna og BHA 1 på lager var ikke jeg tung å overtale. .
    Jeg bør holde lav profil, det er et par tunge headfiere her. Men jeg har i alle fall resonert meg til at Bryston vokser nok lengre enn Schiit amper ettersom man oppgraderer kilde og klokkene

    Arild
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Woo WA 5 kommer på rundt 50k ferdig tolla. Noe som plager meg litt er jo alle upgrades. Det er vel ikke en kjeft som ikke sitter med en litt dårlig smak i munnen hvis man ikke har kjøpt for eks parts upgrade til småpene 1200dollar.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Woo WA 5 kommer på rundt 50k ferdig tolla. Noe som plager meg litt er jo alle upgrades. Det er vel ikke en kjeft som ikke sitter med en litt dårlig smak i munnen hvis man ikke har kjøpt for eks parts upgrade til småpene 1200dollar.
    Den dollrkursen, ass :mad:.....

    Ang. upgrade-pakke - det er vel ikke annerledes enn med all annen hifi - man må alltid velge å ikke kjøpe noenda dyrere....

    WA5 er verdt prisen bare pga utseende! Jeg elsker den originale Woo-designen...
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fryktelig synd ! Men jeg har det egentlig veldig veldig bra. Skal ikke klage! WA22 er vel den mer økonomiske, men komplette ampen som jeg skulle gå for. Som jeg har mulighet til å kjøpe uten å måtte spise nudler ett halvt år. Flott å se til den også!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Woo WA 5 kommer på rundt 50k ferdig tolla. Noe som plager meg litt er jo alle upgrades. Det er vel ikke en kjeft som ikke sitter med en litt dårlig smak i munnen hvis man ikke har kjøpt for eks parts upgrade til småpene 1200dollar.
    Huff må ikke nevne ordet "upgrades" i disse turbulente hifi tider..! ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Woo WA 5 kommer på rundt 50k ferdig tolla. Noe som plager meg litt er jo alle upgrades. Det er vel ikke en kjeft som ikke sitter med en litt dårlig smak i munnen hvis man ikke har kjøpt for eks parts upgrade til småpene 1200dollar.
    Huff må ikke nevne ordet "upgrades" i disse turbulente hifi tider..! ;)
    Jeg skjønner ikke helt den oppgitte prisen her, men det er selvfølgelig avhenging av utstyrslista. En naken WA5 kommer på ca 38k alt inklusiv. Og ca 70k med alle tilgjengelige oppgraderinger.... WA5LE-versjonen er 8k billigere så den spenner fra 30k - 62k. Da er det brukt dagens dollarkurs og ca 2000 i frakt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Er du gal, mann. Jeg er da ikke akkurat laget av penger. Neste blir vel SR009 og Blue Hawaii. Kødda, men det frister...
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Er du gal, mann. Jeg er da ikke akkurat laget av penger. Neste blir vel SR009 og Blue Hawaii. Kødda, men det frister...
    Jau, jeg er nok gal. Jeg tenkte jeg skulle manipulere deg til litt spontan shopping.. Jeg HAR ikke råd. Så tenkte jeg skulle leve ut mine drømmer via deg vettu ;)
    Fikk litt nytt krydder med Stello hp100 mk2. Helt sykt mye trykk på elektronisk musikk. Særlig med filter (bass) inne.
    Men har kun 1 headsett det lukter fugl av. Håper på oppgradering med et par virkelig gode åpne klokker før jul.

    Kjører du hi rez fra media senter til din BHA 1 via en egen god dac? Ser for meg at vinyl riggen din må være helt urealistisk deilig å høre på via headfien din :)
    A
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Vet ikke om jeg tør si det, men i påvente av en Weiss DAC hører jeg på Philips CD304, både mk I og II :). Litt å gå på tipper jeg :). Vinylen er pr i dag ikke tilknyttet headfien, men det blir endret etterhvert
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Sidespor. Men jeg pakket unna Bryston headamp i går. Med den kvaliteten fra Stello ampen ble det overkill med to amper fremme. Særskilt siden Accuphasen også har en mer enn god nok headamp innebygd.. Kommer ikke til å grave frem Bryston før jeg har balanserte hodetelefoner.
    Smør på flesk sa noen til meg..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Bryston er bedre balansert mener jeg. Og det er bare en kabelstump som trengs dersom avtagbar kabel. Mine hd650 våkna av det.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vet ikke om jeg tør si det, men i påvente av en Weiss DAC hører jeg på Philips CD304, både mk I og II :). Litt å gå på tipper jeg :). Vinylen er pr i dag ikke tilknyttet headfien, men det blir endret etterhvert
    Da er du virkelig inne for en hyggelig opplevelse. En fet dac og etterhvert litt digitale filer så kommer du til å virkelig få problemer.
    Type, Hmm orker jeg jobbe i dag.. Hehe eller skal jeg sitte hjemme med headfi type utfordringer ;)
    Jeg har fått med meg hvor rå bryston er balansert. Ellers hadde jeg solgt den. Du får sjekke litt hi res filer via pc når dac kommer :)
    Keep us posted :)
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Har disse på prøve for tiden til mine AKG K551. Høres bra ut til prisen. Homogen lyd, bra med detaljer. Skal etterhvert prøve de på AKG K240 på 600 Ohm. Må la de få noen timer først og bli vant med lyden.
    image.jpg

    Dac og hodetelefonforsterker fra Micromega!
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Woo WA 5 kommer på rundt 50k ferdig tolla. Noe som plager meg litt er jo alle upgrades. Det er vel ikke en kjeft som ikke sitter med en litt dårlig smak i munnen hvis man ikke har kjøpt for eks parts upgrade til småpene 1200dollar.
    Huff må ikke nevne ordet "upgrades" i disse turbulente hifi tider..! ;)
    Lurer på om Maxwell kan oppgradere HD800 til MX versjon. Tror jeg skal ta meg en tur over helga ;) Så får DE DEN SAFTIG UTAV SKOESKA!!! VANNKLAR OG VARMTFØLENDE UBEGRENSEDE REFERENSEN!! BEDRE ENN ALLE ANDRE REFERENSER!!! Akkurat sånn vil jeg ha.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tilbyr ferdig innsvettet momentum wireless tm med lukten av plen på nivå 42 på en skala fra 0-10. Mom wl kan ikke brukes til plenklipp heller så jeg nøt resten av jobben med def tech symphony 1 som er vesentlig bedre.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    246
    Antall liker
    35
    Noe har skjedd med HD 700 i løpet av de siste 5-6 ukene. Jeg mener bestemt at det er mer bass i dem enn det var da jeg kjøpte dem (brukt). Ikke at de noen gang blir noe for bassfanatikeren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn