Fikk LCD4 i dag, og, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden.. vel først og fremst sammenlignet med LCD3 okt 2015 versjon (før revoicing) så er definitivt kvinnelig vokal skarpheten jeg hørte med LCD3 definitivt borte. Her er det mye mye mer balanse i hele spekteret. Bass og nedre register, hva skal jeg si.. boom ! er vel ordet.. musikk som eksploderer midt i sangen virkelig eksploderer i klarhet og korrekthet og nøyaktighet slik at musikken trer frem slik den var tiltenkt å lages.
Gitar plukking er utrolig detaljert, hører rett og slett fingrene flytte seg fra streng til streng. Dette gjorde jeg og med LCD3, men det er en annen klarhet og mer riktig gjengivelse av gitar strengene.
Nå hører jeg bare litt på de med min Oppo HA-1 som dac, og Lake People sin 281 forsterker, og setter de på innspilling siden min HD25 er hos Hegel enda.. Får pushe på butikken så de får den tilbake.. innen da skal de få kjørt litt innspilling.
H281 fra Lake People er en veldig kraftig forsterker, og med XLR4 kabler til LCD4, så trekker LCD4 utrolig mye, må rett og slett skru opp.. Der hvor LCD3 var høy lyd på kl 11, så må jeg til kl 3 og da er det ikke engang høy lyd. Får leke litt med gain funksjonen tenker jeg.