baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Hvordan har du klart å ødelegge store deler av samlingen din? Vært dj i altfor mange altfor lystige lag?
Wholy moly det var bass slam det i begynnelsen av sangen ! dam.. der skinte plutselig LCD4 og V281 AMP'en. herregud for ett trøkk. Sangen går rett inn i spillisten elektronisk pump musikk.. hehe.. er en del dager jeg trenger slikt for motivasjonen sin del. takk for tipsetEdit igjen: tror du hadde likt tranzania acid queen
Det forklarer jo den saken. Har svært få kopierte CD-er, kun en liten håndfull kopiert hovedsaklig på Sony CD-R. Originalvarer fra helt tilbake til 1982 fungerer fint som snus den dag i dag. Men det finnes to CD-er som min Rega ikke vil spille første sporet av. Begge er rippet med godt resultat.For mye piratkopiering på dårlige cd-r
Har vel 10 som ikke fungerer. + de som jeg ikke vet om. Ingen krise. Har jo streaming + musikksmaken har endret seg litt med åreneDet forklarer jo den saken. Har svært få kopierte CD-er, kun en liten håndfull kopiert hovedsaklig på Sony CD-R. Originalvarer fra helt tilbake til 1982 fungerer fint som snus den dag i dag. Men det finnes to CD-er som min Rega ikke vil spille første sporet av. Begge er rippet med godt resultat.For mye piratkopiering på dårlige cd-r
Kan være du liker altiplano også? Album: dialogo con atlantes muligens litt sært for mannen igata? Greit med litt variert musikkWholy moly det var bass slam det i begynnelsen av sangen ! dam.. der skinte plutselig LCD4 og V281 AMP'en. herregud for ett trøkk. Sangen går rett inn i spillisten elektronisk pump musikk.. hehe.. er en del dager jeg trenger slikt for motivasjonen sin del. takk for tipsetEdit igjen: tror du hadde likt tranzania acid queen
Sitter her og lytter til oppsettet da jeg får en Gustard U12 digital inngang til DACen min i dag. Tenkte å modde denne u12 med supercapacitor PSU fra uptone og få til usb galvanisering på kortet, såvidt jeg kan se kan jeg lodde på DIYINK XMOS galvanisert kort rett på U12 kortet og få til dette inni kabinettet. Koster litt. men bare 1/3 av hva Berkeley USB-SPDIF konverter koster (som har mega bra PSU og galvanisert etter USB).
Strømming er like verdifullt som kopierte CD-er, med unntak av skiver som ikke er å finne på strømmetjenester. Ser selv verdien i at jeg siden starten har insistert på å eie mest mulig av min egen musikk i fysisk format som er kjøpt i en form for butikk. Men så har jeg ikke forandret smaken min, bare utviklet den mer.Har vel 10 som ikke fungerer. + de som jeg ikke vet om. Ingen krise. Har jo streaming + musikksmaken har endret seg litt med åreneDet forklarer jo den saken. Har svært få kopierte CD-er, kun en liten håndfull kopiert hovedsaklig på Sony CD-R. Originalvarer fra helt tilbake til 1982 fungerer fint som snus den dag i dag. Men det finnes to CD-er som min Rega ikke vil spille første sporet av. Begge er rippet med godt resultat.For mye piratkopiering på dårlige cd-r
Høres bra utHar kun kommet over et album som ikke er Redbook siden jeg begynte å bruke Tidal, og det er The Fantastic Fours Alvin Stone/Night People.
Ved bt overføring, er det da analogt eller digitalt signal som blir sendt til øreklokkene?Nei. ikke så lenge overføringsmetoden er bluetooth.
Sony har en hodetelefon med innebygd dac og Audeze har sin cipher kabel med innebygd dac, til bruk med Sine og EL-8.
Sikkert flere som har sånne løsninger også.
Så da sitter det DAC/forsterker og batteri i klokkene. Så i teorien så kan dette egentlig gi gid lyd?Et digitalt signal blir sendt til mottaker ved radiobølger(analogt), men signalet er digitalt og blir dekodet i mottaker sånn jeg har skjønt det.
Nei. ikke så lenge overføringsmetoden er bluetooth.
Sony har en hodetelefon med innebygd dac og Audeze har sin cipher kabel med innebygd dac, til bruk med Sine og EL-8.
Kan de støtte hirez om bt ikke støtter Cd-kvalitet?må kabelen stå i ved hirez?Nei. ikke så lenge overføringsmetoden er bluetooth.
Alle bluetooth-hodetelefoner har innebygget DAC.
Det er kanskje verdt å lytte til Sony MDR-1000X? De støtter hi-rez, sier Sony.
Så da er dette klokker for sonyfansen. Jeg har ingenting med ldac støtte. Da blir det jo 3 ganger mindre data .Ldac støtter 24/96 sier Sony. Da kun med Sony kilder, antar jeg. "Walkman" eller Sony mobiltelefon.
"Nesten CD-kvalitet" er nok bare noe Hifi-klubben skriver om AptX og AAC.
Flac må vel være godt over 1000....Men det virker litt rart, siden 16/44 flac vel er mer enn 990 kbps?
Nuvél. De er nok top notch av trådløse hodetelefoner akkurat nå, og har god støykansellering. Sannsynligvis låter de ikke like bra som gode kablede til lavere pris, de heller.
Men de kan absolutt låte godt nok. Jeg har ikke hørt dem.
Tenker automatisk at disse ikke er noe for meg med tanke på 330kbps og pris på flere tusen.Selvsagt ikke. Både Bluetooth og mp3 kan låte svært så bra og engasjerende.
...Men jeg hadde vel ikke kjøpt slike som mine eneste hodetelefoner, jeg heller.
For reising og på kontoret er de sikkert supre.
Har bestillt jobbklokker med bt til under 350kr ink frakt.
For meg blir det nok en prinsippsak, blir kabel enn så lenge. Hverfall hjemme.CD-lyd blir vel til 352 kbps i AptX i stereo eller deromkring, men det kan nok ikke sammenliknes med tilsvarende bitrate for f.eks. mp3.
Ang. 990 Kbps, er vel ukomprimert cd-lyd 16 bits ganger 44.100 bits/sekund i sekundet, pr. kanal. Altså 1378 kbps, så at CD-lyd får plass i ldac er nok sannsynlig, men siden sony mener 24/96 også får plass der, snakker vi nok om en lossy kompresjonsrutine her også. Ikke nødvendigvis noe problem i seg selv, men for "audiofile" blir det nok en prinsippsak.
Les artikken:Har bestillt jobbklokker med bt til under 350kr ink frakt.
Har du en link? Slike kunne jeg ha bruk for et par av.
Sikkert greie som jobbklokker. Om lyden er dårlig så får jeg heller kjøpe noe annetBiltema-ene var også interessante, men jeg bestilte et par fra Kina, jeg også. Kjekt å ha.
Føler jeg mister kontakten, om jeg har på klokker når jeg lufter bikkjene.Jeg kjøpte jo akkurat Beyer DT770 til jobben. Disse blir "tur med hundene-klokker".
Redbook audio CD: 16x44100x2 = 1411200 bps eller 176400 Bps. Godt over 1000 kbpsFlac må vel være godt over 1000.
Er vel ikke alltid spesifikasjoner, teknologier og tall som avgjør om lyden er bra eller ei...