Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Neida, hun har en røyk i kjeften. Jeg finner ikke orginalbildet av hun på nettet lenger. Mulig jeg ikke vet hva jeg skal søke på men bildet er ikonisk. «Gal sexy dengt dame med stax klokker og cigg i kjeften» gav liksom ikke resultater. Det som gjør det enda bedre var at hun hadde sigma klokker på seg! Nerdgasme!

Gratulerer med flotte klokker!
    denne du mener? :)

708f7d886fe2b744570a2e68ce083b15d0bb5bfb.jpg

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp :) Hva som er dealen med blekkøyet vet jeg ikke, men det funker som et en slags rebelsk greie.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Nerdegasme for HD6xx nerder

https://en-us.sennheiser.com/headphones-audiophile-high-end-hd-660-s

product_detail_x2_tablet_HD_660_S_Isofront_RGB_red.jpg

499 USD

Sound for the passionate music enthusiast

Made for the demanding listener, the HD 660 S surpasses the exceptional performance of its predecessor, the legendary HD 650. With a crisp bass, excellent mid-frequency response, and a gentle, pleasantly natural treble, the HD 660 S has an expressiveness that immerses you in every emotion and nuance of music. Still, it always stays exceptionally accurate and transparent.

Cutting-edge Sennheiser technology

The HD 660 S features a new transducer design developed by Sennheiser. This results in improved control of the diaphragm movements thanks to a specially manufactured precision stainless steel fabric, which is adapted to the contour of the diaphragm. Extremely light aluminum voice coils ensure the highest impulse fidelity. The transducers are carefully selected and paired by hand to ensure consistently narrow (±1 dB) tolerances.

Supreme connectivity

The HD 660 S has been created to enjoy music in supreme quality and from many different audio sources. Thanks to its low impedance it also offers reference-class fidelity with hi-res mobile players. Naturally, the HD 660 S reveals its full potential when it is connected to the balanced outputs of a dedicated headphone amplifier such as the HDV 820 or to the balanced output of a mobile digital audio player. Accordingly, it comes with a choice of cables for just about any occasion. All cables are made of highly conductive OFC copper, featuring very low handling noise and sturdy para-aramid reinforcement.

Technical Data

Impedance 150 Ω
    Connector Stereo jack plug, gold-plated 6.35 mm, unbalanced, 3-pin 4.4 mm, balanced, 5-pin
    Frequency response 10 – 41,000 Hz (-10 dB)

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Håper at HD660S ikke ender opp som å være en HD600 og HD650 smekket sammen.
    At bassen faktisk er klarere, at de låter renere. Ikke bare dempet bassen til litt over HD600 nivå

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Håper at HD660S ikke ender opp som å være en HD600 og HD650 smekket sammen.
    At bassen faktisk er klarere, at de låter renere. Ikke bare dempet bassen til litt over HD600 nivå
    Enig. Håper de kommer helt bed i bunn. Orginale hd600 ruller av for tidlig. Satser også på at de ikke koster så mye mer heller. At de kommer til å ha det som mange kaller for sløret topp er helt greit. Det er slik hd600 skal låte og det har jeg innfunnet meg med.

Edit: ah, 499 dollar. 5000 til norge da ca. Tjaa.. Er ikke det mye for en pimpet 600? Den skal være en god oppgradering i så fall.

Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Edit - trodde at HD650 var borte fra Sennheiser-siden - men det viste seg at den bare ikke vistes når man hadde på "Open acoustic design"-filteret.

phewww-what.jpg

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    HD 660S, interessant. Den har jeg ikke fått med meg, virker som en ganske stille lansering. Dog er det ikke helt den lanseringen jeg hadde håpet på eller venter på. Jeg venter på HD 820 ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Litt harry med den logoen på grillen og usentrert skrift på bøylen. Synes at 650 er en designperle, og denne nye ser ikke like bra ut utifra bildet. Ellers vanskelig å si mye om prisen, 650 kostet jo over 3000 for 10-15 år siden, og denne nye har jo endel andre komponenter såvidt jeg kan skjønne.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Litt harry med den logoen på grillen og usentrert skrift på bøylen. Synes at 650 er en designperle, og denne nye ser ikke like bra ut utifra bildet. Ellers vanskelig å si mye om prisen, 650 kostet jo over 3000 for 10-15 år siden, og denne nye har jo endel andre komponenter såvidt jeg kan skjønne.
    Om alt er like utskiftbart og av like god kvalitet kan den overleve oss alle. Synes også HD650 ser ut som en hodetelefon ¨skal¨gjøre.

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Med 150Ω/104dB er den nok primært rettet mot smartphone/nettbrett/DAP-segmentet, kanskje spesielt de mange nye mid-price DAP’er med balansert utgang (KANN, AK70ii, ZX300 mfl).

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2
    aahhh...! godt å komme til en del av Hifisentralen som ennå ikke har blitt gjennomsyret med diskusjoner om kabler..! ;)
    Hva med siste test i Fidelity av Kimber Axios hodetelefonkabel? :p
    Jøsses, Hallelujah, himmelsk, jævla mye bedre”. Vi har mange utrykk fra vår religionshistorie som kunne uttrykke det som skjedde da vi skiftet kabel.
    – Fidleity
    :rolleyes:
    La meg balansere dette litt, da, i rettferdighetens navn. Dette er fra min test av Focal Utopia:

Ellers har vi forsøkt å bytte til ShawCan kabler på Utopia, ettersom noen har meninger om denslags. Undertegnede er sunt skeptisk til kabler, men muligens kan noen lure meg til å tro det er noen forskjeller her, i så tilfelle er det en anelse mer «ro», og dermed ørlite klarere detaljer. Men jeg opplever vel at dette er innenfor det psykoakustiske området, så jeg betviler sterkt at jeg kunne tatt det med bind for øynene.
    Dette går nok bra, skal dere se.

Mvh
    Håkon Rognlien

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2
    Men jeg opplever vel at dette er innenfor det psykoakustiske området, så jeg betviler sterkt at jeg kunne tatt det med bind for øynene.
    Digresjon;
    Skal dette være psykiske området?
    ‘Psykoakustikk’ er jo reelt og ikke en innbilt effekt?
    Psykoakustisk, innebærer fenomener som hvordan øret og hørsel fungerer, og hvordan hjernen tolker det øret plukker opp. Så er da spørsmålet: Om noen sier til meg at nå blir lyden bedre, er det ikke da sannsynlig at hjernen tolker det øret plukker opp noe annerledes? Det er etter min oppfatning av begrepet, helt klart et psykoakustisk fenomen, dersom vi opplever noe helt annerledes, selv om det rent faktisk er helt likt.

Mvh
    Håkon Rognlien

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men jeg opplever vel at dette er innenfor det psykoakustiske området, så jeg betviler sterkt at jeg kunne tatt det med bind for øynene.
    Digresjon;
    Psykoakustisk, innebærer fenomener som hvordan øret og hørsel fungerer, og hvordan hjernen tolker det øret plukker opp. Så er da spørsmålet: Om noen sier til meg at nå blir lyden bedre, er det ikke da sannsynlig at hjernen tolker det øret plukker opp noe annerledes? Det er etter min oppfatning av begrepet, helt klart et psykoakustisk fenomen, dersom vi opplever noe helt annerledes, selv om det rent faktisk er helt likt.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Psykoakustikk er læren om hvordan øret og mekanismene i hjernen tolker lyd.

Bias etc. er psykologi.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke dette ene stedet være fritt for kabelprat. Hele den forbanna kabelsuppa ødelegger hele forum. Moderator på av-forum gir seg etter en haug med år pga kabeltull. Det skaper rett og slett bare dårlig stemning!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.567
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    En ting vi ikke skal unnlate å diskutere mht kabel her er at alt for mange htlf-kabler er svært "mikrofoniske". Dvs mekanisk bevegelse mot kabel som forplanter seg til klokkene og kan være særdeles generende for lytteopplevelsen.

Der hvor det evt finnes aftermarket kabler som reduserer/eliminerer dette, så tror jeg det vil være av stor interesse at slik info deles

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2
    Digresjon;

Mvh
    Håkon Rognlien
    Psykoakustikk er læren om hvordan øret og mekanismene i hjernen tolker lyd.

Bias etc. er psykologi.
    Tror vi er enige, da? Øret tolker intet, det er et instrument som plukker opp lyd, og videreformidler det til tolkningsapparatet. M.a.o. bias vil kunne endre oppfatningen av det øret plukker opp, uansett om det er 100% likt.

Er det din tolkning også?

Dette er ikke en kabeldebatt, kun en vennskapelig klargjøring av begrepet "psykoakustikk". :)

Mvh
    Håkon Rognlien

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    En ting vi ikke skal unnlate å diskutere mht kabel her er at alt for mange htlf-kabler er svært "mikrofoniske". Dvs mekanisk bevegelse mot kabel som forplanter seg til klokkene og kan være særdeles generende for lytteopplevelsen.

Der hvor det evt finnes aftermarket kabler som reduserer/eliminerer dette, så tror jeg det vil være av stor interesse at slik info deles
    Joda, helt klart! Men det er litt annerledes. For eks de gamle flate Audeze kablene er forferdelige. Jeg bare så hvordan det gikk på av-forum der jeg rett og slett meldte meg ut etter gnåling om kabler noen ukers tid. Håper vi slipper det her. Det var spesielt ille på facebook gruppen der de samme folka nektet å gi opp de samme debattene.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Unisas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2016
    Antall liker
    37
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner bankkortet brenner litt i lommen nå som Focal Elear er annonsert til "messepris" 7990,- hos Oslo Hi-Fi Center.
    Noe som har noen mening om de vil fungere ok med innbygget hodetelefonutgangen i Marantz PM7004 forsterkeren min?

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Kjenner bankkortet brenner litt i lommen nå som Focal Elear er annonsert til "messepris" 7990,- hos Oslo Hi-Fi Center.
    Noe som har noen mening om de vil fungere ok med innbygget hodetelefonutgangen i Marantz PM7004 forsterkeren min?
    Ja, ser det var også flere gode tilbud på div headfi..! :p ser også at det kommer flere spennende nyheter fremover..! ;)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jepp - det kommer stadige nyheter! Jeg har akkurat fullført en omtale av Mytek Brooklyn - og oppdaget mens jeg satt og skreiv at Mytek jommen meg lanserer en ny versjon! Men nå har jeg jo skrevet det, og den originale Brooklyn DAC kommer til å være til salgs en god stund, til lavere pris enn den nye - så heelt bortkasta er det jo ikke.

Her er uansett min test av Mytek Brooklyn - og et lite bilde for å sprite opp tråden. Er veldig stolt over speileffekten, altså :)

Mytek Brooklyn DAC | The Headphoneer

Mytek Brooklyn.jpg

Michail

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    11
    Noen her inne som har prøvd nye Focal Clear?

Har lest noen meget lovende tester 98% Utopia til 16 lapper med tre separate kabelsett og etui.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Skulle gjerne visst om Clear var et svar på å ordne en svakhet i designet av membranopphenget på Elear (som forårsaker forvrengning) og at Elear nå blir faset ut av markedet.
    Tror neppe noen bekrefter dette så det blir bare min hypotese.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp - det kommer stadige nyheter! Jeg har akkurat fullført en omtale av Mytek Brooklyn - og oppdaget mens jeg satt og skreiv at Mytek jommen meg lanserer en ny versjon! Men nå har jeg jo skrevet det, og den originale Brooklyn DAC kommer til å være til salgs en god stund, til lavere pris enn den nye - så heelt bortkasta er det jo ikke.

Her er uansett min test av Mytek Brooklyn - og et lite bilde for å sprite opp tråden. Er veldig stolt over speileffekten, altså :)

Mytek Brooklyn DAC | The Headphoneer

Vis vedlegget 463440
    Det der er så sinnsykt grundig! Du skriver jo en halv bok på hver test.

Michail

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    11
    Skulle gjerne visst om Clear var et svar på å ordne en svakhet i designet av membranopphenget på Elear (som forårsaker forvrengning) og at Elear nå blir faset ut av markedet.
    Jeg ser at Elear er på salg både hos Duet og Oslo Hi-Fi Center til 7.990,-

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det virker ikke sannsynlig. Elear og Clear er jo i forskjellige prissegmenter, det naturlige er jo å lansere en Elear mkII eller å bare forandre designet i det stille. Og så spørs det hva Focal skal gjøre med at Clear har en mye mer attraktiv tilbehørspakke enn Utopia.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn