Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har hodetelefoner et såkalt "sweetspot" jeg tenker yter de forskjellige hodetelefonene forskjellig utifra forskjellig lydnivå etc? finnes det et referanse lydnivå for hver enkel hodetelefon, hvor alt liksom "stemmer"? eller er dette helt induviduelt utifra hvem som lytter? :)
    eller vil en god hodetelefon lyde godt uansett volum?
    Absolutt! Det er som med høyttaleri :). Forsterkeren har også mye å si. For eksempel opplever jeg at Audeze trenger litt volum for å åpne seg. De har imidlertid med seg bassen på lavere volum, noe andre kan slite med. Dette kan også forklare at folk kann oppleve hodetelefoner svært forskjellig - kanskje de bare har ulikt lyttevolum :)
    Ja, dette kan jo også gå igjen i enkelte tester, der hvor enkelte muligens lytter på et lavere nivå og kanskje hodetelefonen skulle ha hatt bare litt mere volum, men dette blir selvsagt også litt synsing, men som du ardilla skriver forsterkeren har endel å si..! :)
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg så at Hifiklubben hadde fått disse nå, AudioQuest NightHawk Hodetelefon. Disse så spennende ut, men jeg regner med at disse er så nye at ingen av dere har prøvd de ennå.
    Får veldig bra omtale i H-Fi News, får 86% på skalaen deres:

    AudioQuest’s NightHawk is
    a serious contender in the
    headphone wars that blends
    a sane-ish price, wonderful
    construction, truly lush comfort
    and – above all – delightful sound
    with no fatigue-inducing quirks.
    Openness, bass extension, detail
    and a sense of space are all part
    of the package, and it even
    looks ‘cool’. The NightHawk isn’t
    merely a superb ‘fi rst effort’, it is a
    superlative headphone, period.
    De så utrolig flotte ut da, uten at trenger å bety noe for lyden de gjengir, men veldig interessant..! ;)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det var jo veldig mye skriverier om den der liquid wood greia de brukte til koppene.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Dukker vel snart noen opp på brukten :rolleyes:
    Hehe, er vel endel att og frem i Headfi verdenen å..! :cool:

    Men regner med de sitter kun og nyter og ikke har tid til å skrive hva de synes..! :)
    Jeg er veldig veldig veldig fornøyd. 👍 Har skrevet ganske utfyldene om hva jeg synes. Både positivt og negativt. Lyden er heeelt magisk
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Hva er inntrykket ? Kan sende deg test fra svenske HifiogMusik. Kan ikke legge ut bilder her da de heelt sikkert ikke hadde satt pris på det.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Ja. Hva er inntrykket ? Kan sende deg test fra svenske HifiogMusik. Kan ikke legge ut bilder her da de heelt sikkert ikke hadde satt pris på det.
    takker for det hvis den var til meg Erlendb :) de kommer vel litt utenfor min "lommebok" akkurat nå, men ok å lese tester da, tvinner tommler og venter på Stax her..! 8)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Tror jeg var først ute med å handle de, men har ingen erfaring med de enda ....
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Vell....det er de beste hodefonene jeg har by miles. Det kan nesten ikke sammenlignes. Hvor gode master 1 er kan jeg sammenligne...Når jeg hørte noen galskap nautilus til 1mill kroner for 15 år siden. De spilte alt! Rått var det..sånn er det med Master-1. De trøkker så utrolig mens de har aaalt det andre på plass.

    Om det kun lages 1000 så synes jeg synd på dem som ikke klarer å skaffe seg en.
    Etter jeg hørte dem MÅTTE jeg ha dem uansett pris.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Eaglehawk til 5k på hifiklubben. '''''jeg kommer sikkert å kjøpe den, om den er god nok, Hva er high end,, Det må jo være noe av det beste av ett gittprodukt.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    20k for Pioneer SE Master 1 er jo egentlig "billig", mtp at de fleste ser ut til å gange prisen med 10, ergo så burde Master 1 kosta 26k? :D
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ingenting er bedre enn Stax for meg. Master 1 har bedre bass. Elektrostater har en måte å presentere musikken på som om den kom fra ingenting, og er plassert inni hodet ditt. Det får ikke master til! Ingen dynamiske får til det
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Nei, ingenting er bedre enn Stax for meg. Master 1 har bedre bass. Elektrostater har en måte å presentere musikken på som om den kom fra ingenting, og er plassert inni hodet ditt. Det får ikke master til! Ingen dynamiske får til det
    Vel beskrevet. Akkurat sånn er det. Musikken bare er det i løse luften.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    246
    Antall liker
    35
    Noe som omtrent er det samme, utlignet for kronekurs?
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Nei, ingenting er bedre enn Stax for meg. Master 1 har bedre bass. Elektrostater har en måte å presentere musikken på som om den kom fra ingenting, og er plassert inni hodet ditt. Det får ikke master til! Ingen dynamiske får til det
    Vel beskrevet. Akkurat sånn er det. Musikken bare er det i løse luften.
    Derfor Stax lyden trollbinder en, man dras tilbake, mange som henger seg opp i bass gjenngivelsen, men når man lytter på favoritt musikken sin og etter hvor enn så mange ganger man har lyttet før hører ting man ikke har lagt merke til før, så gjør det noe med en, ihvertfall meg..! Kjempebra beskrevet Erlendb..! :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men 25000 er fortsatt 25000 for en Svenske. Da begynner det å bli dyrt..Stax lyden trollbinder ja! Jeg må skaffe meg en driver så jeg får fyrt opp sr-507 igjenn. Hvilken driver har du bestilt ?
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er jo dette med penger. Men den driver sikkert 507 finfint. Tror jeg går for SRM-727II da jeg vil prøve meg på sr-007. Men jeg skal ikke handle noe mer før etter jul.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er jo dette med penger. Men den driver sikkert 507 finfint. Tror jeg går for SRM-727II da jeg vil prøve meg på sr-007. Men jeg skal ikke handle noe mer før etter jul.
    Angrer mye på at jeg solgte mine sr-007, men nok engang penger..! :)
    Synes 507 er en sykt god hodetelefon da. Diskanten er så organisk om du fatter hva jeg mener. Og den er superoppløst uten å bli for lys.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.018
    Antall liker
    9.858
    Sted
    Trondheim
    Nei, ingenting er bedre enn Stax for meg. Master 1 har bedre bass. Elektrostater har en måte å presentere musikken på som om den kom fra ingenting, og er plassert inni hodet ditt. Det får ikke master til! Ingen dynamiske får til det
    Sennheiser HD800 er ikke langt unna. Jeg har både 009 og HD800 og hører omtrent like mye på begge. Fantastiske hodetelefoner begge to.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det er fint, at du synes det. Bruker også HD800 mye.
     
    Sist redigert:

    Noose

    Medlem
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    12
    Antall liker
    12
    Da har jeg hoppet ut med begge beina i headfi verden med ett par Audeze LCD2.2
    Er relativt fersk i gamet og er litt overveldet. Trenger ny forsterker da min Argon HA1 ikke holder mål :) Hører på Pink Floyd, Elektronica , Soundtracks fra film/spill for å nevne noe. Ønsker helst å ikke betale mer enn 8k for en amp, er det noen Audeze eiere her som kan peke meg i riktig retning?

    Har sett litt på Schiit audio Valhalla II, men har blitt fortalt at rør + LCD2.2 ikke er en god kombo da det blir altfor mørkt.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye hodetelefoner! Ser det ligger en Burson Conductor på brukten. Men Ardilla er vell rette mann da jeg ikke har for mye erfaring med Audeze.
     
    Sist redigert:

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    @ Noose
    Audeze LCD-2.2 er knallbra til rytmisk musikk (har ingen erfaring med film/spill på LCD-2), men har som du nevner en litt mørk tonal balanse. Fordelen er at lyttetretthet nesten ikke oppstår (for meg da).

    Mht. Conductor, så kunne den være en mulighet siden den DAC delen har litt ekstra fokus på diskanten/øvre mellomtone - men vær klar over at Conductor (DAC delen) kan ha problemer med støy på strømnettet. Jeg hadde en slik på prøve og relæene klikket som en gal når det var andre (elektrisk støyende) apparater som kjørte på samme sikringsgruppe. Dessuten klikker relæene når man slår av eller på lyset. Med andre ord trenger Conductor så absolutt et nettstøyfilter.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ikke balanserte innganger/utganger heller. Men har lest mye godt om Conductor.
     

    Noose

    Medlem
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    12
    Antall liker
    12
    Takk for svar!
    Ja Burson kan jo være ett alternativ :) Ser også det ligger en Soloist på brukten til en litt snillere pris. Har ikke strømfilter så da kan det være litt risky hvis relèr klikker ved bruk. Forsterkeren skal kobles til en ujordet stikkontakt.

    Skal høre på Audeze Deckard hos OHC i morgen hvis de har fått den inn igjen, men ønsker helst å kjøpe brukt da jeg føler jeg får mest for pengene da.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt mye brukt og solgt en del også. Har aldri hatt problemer av noe slag her på bruket.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ikke kjøp Conductor. Makan til nitrist forsterker med Audeze. Ja jeg har faktisk eid Conductor med LCD-2, men solgte den får å kjøpe Schiit Mjolnir, som fikk LCD-2 til å virkelig våkne til live. Men det er nå min mening.

    For min del virker Burson oppskrytt, hvertfalt med Audeze.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ikke kjøp Conductor. Makan til nitrist forsterker med Audeze. Ja jeg har faktisk eid Conductor med LCD-2, men solgte den får å kjøpe Schiit Mjolnir, som fikk LCD-2 til å virkelig våkne til live. Men det er nå min mening.

    For min del virker Burson oppskrytt, hvertfalt med Audeze.
    Takk for info. Har av og til lurt på å kjøpe meg en brukt conductor. Legges ut støtt og stadig på brukten her. Kanskje det er en grunn til det.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg hoppet ut med begge beina i headfi verden med ett par Audeze LCD2.2
    Er relativt fersk i gamet og er litt overveldet. Trenger ny forsterker da min Argon HA1 ikke holder mål :) Hører på Pink Floyd, Elektronica , Soundtracks fra film/spill for å nevne noe. Ønsker helst å ikke betale mer enn 8k for en amp, er det noen Audeze eiere her som kan peke meg i riktig retning?

    Har sett litt på Schiit audio Valhalla II, men har blitt fortalt at rør + LCD2.2 ikke er en god kombo da det blir altfor mørkt.
    LCD-2 er en kanonbra hodetelefon med kanskje den beste bassen som finnes, og en noe mørkt tunet diskant.

    Violectric V200 er en garantert god match, og jeg er ikke alene om å mene det. Ellers finner jeg LCD-2 ganske grei å matche, men de krever litt strømstyrke,da. Mjolnir er nevnt - det er en god kandidat - jeg vil også tro at Asgard (som er kanon med LCD-X) også er bra med LCD-2. Asgard imponerer meg virkelig stort - jeg kan teste den med LCD-2 og synse litt mer om det er av interesse.

    Rør er ikke mørkt. Det er bare tull. Det er massevis av rørforsterkere som er perfekte for LCD-2. Woo WA22, Leben CS300, Cary SLI80 og Audio Valve RKVmkII er blant mine favoritter til LCD-2 og alle er rene rørforsterkere. De er litt over ditt budsjett, da. Woo WA6 eller Schiit Lyr kan jo være noe - men jeg har ikke hørt dem.

    Conductor er en skikkelig bra forsterker med en skikkelig bra DAC. Den er ingen rumlebass - men til en god pris er den et potensielt varp hvis man setter pris på å ha alt i en pakke. Den er helt ok på LCD-2, men ikke den beste jeg har hørt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn