Clas Ohlson har kommet med sin egen Pelican Case.
Vann/Støv og Støtbeskyttende.innvendig har den
forskåret rute mønster.Pris Fra:299,- til 499,-
Koffert - CLAS OHLSON | Clas Ohlson
Veldig fornøyd. Skrev akuratt litt om mine inntrykk av den så langt i PSii tråden..Ler så jeg griner her av de siste siders morro ....
@ Pengelek, fornøyd med PSii`en ?
Det er da intet galt med begrepet "rock solid".Clas Ohlson har kommet med sin egen Pelican Case.
Det var da voldsomt til kofferttenkning på deg i dag da Rocksolid (og i helvete hva slags nick er DET!) Noen ganger tar det seg ikke ut å ta den ut.
Tror den største kofferten her sitter melllom ørene på Ardilla?Det er da intet galt med begrepet "rock solid".Clas Ohlson har kommet med sin egen Pelican Case.
Det var da voldsomt til kofferttenkning på deg i dag da Rocksolid (og i helvete hva slags nick er DET!) Noen ganger tar det seg ikke ut å ta den ut.
Ordnett.no: Engelsk-norsk:
rock solidfjellstø, bunnsolid
I gamle dager forskrev man vel salpeter i slike tilfeller(?)Tror den største kofferten her sitter melllom ørene på Ardilla?Det er da intet galt med begrepet "rock solid".Clas Ohlson har kommet med sin egen Pelican Case.
Ordnett.no: Engelsk-norsk:
rock solidfjellstø, bunnsolid
Ser ikke problemet jeg heller...
Er det noen årsak til at det er så mange Burson 160 tilsalgs på torget fortiden? Er det kommet en ny modell som tar over for denne? Har jo inntrykk at den gir masse for penga, hvorfor er det da så mange tilsalgs.. Rimer ikke helt
Nevaton: Du må sjekke PM boksen dinEr det noen årsak til at det er så mange Burson 160 tilsalgs på torget fortiden? Er det kommet en ny modell som tar over for denne? Har jo inntrykk at den gir masse for penga, hvorfor er det da så mange tilsalgs.. Rimer ikke helt
har hatt kunder som har oppgradert sine amper og DACer
Leser Squeezebox FLAC filer rett fra tilkoblet USB disk? Må disken ha strømforsyning eller går det fint med en liten en? Eneste som er litt synd var at jeg tenkte det kunne vært ok å ha den på nettverket i forhold til å lagre ny musikk på disken. Laptopen kjøres på en 64 GB ssd disk så er ikke plass til alverdens etter win er inst.Du kan jo alternativt koble en USB-disk rett i SB, så slipper du å overføre trådløst fra "PC" til SB-en.
Eneste som er synd er at jeg kun har 12,3 GB ledig plass på SSD disken i laptopen når windows er installert. Er ikke særlig mange album i FLAC det blir plass til da. Å ha en ekstern HDD tilkoblet laptoppen og laptoppen igjen koblet til en DAC blir for mye ledningssurr...Anbefaler ikke usb disk til squeezebox touch. Grunnen er enkel, du vil oppleve den som rimelig treg dersom du har en god del skiver lagret. Jeg anbefaler laptop, dac, headamp og LCD-2. )
Laptopen kan jo brukes til å surfe på iblant også!
Hva legger du forsten i "rimelig treg" alt er jo veldig relativt..Anbefaler ikke usb disk til squeezebox touch. Grunnen er enkel, du vil oppleve den som rimelig treg dersom du har en god del skiver lagret. Jeg anbefaler laptop, dac, headamp og LCD-2. )
Okei. Et sirup tregt opplegg er jo uakutellt. Er ikke nettverks ekspert, så er ikke helt inne i hva NAS er, hvor mye det koster og hvordan det fungerer. Går det ann å si det med 3 enkle setninger? Selv om 180 GB SSD er rimelig er det fremdeles for liten plass for å lagre musikken min.Min opplevelse det. Opplevde at sb slet med en harddisk med rundt tusen skiver. I motsetning til pc'en min, opplevdes sb som sirup. Dette var gjennom usb hd. (Usb powered) Tror folk har bedre hell med NAS-løsning mot SB.
Ja, ser at det kan bli mye ledninger. Har du 2 usb-porter ledig, kan jo to store usb-minnepenner kunne være løsningen. (Så setter du Foobar til å hente musikken fra de begge. Eller... Kjøp større SSD. 180 gb er ganske så rimelig nå.
Det er kun Logitech Squeezebox Touch som kan tilkobles SD-kort, USB-minne eller USB-disk og benyttes uten datamaskin eller NAS som kjører Logitech Media Server. Logitech Squeezebox Touch kan selv kjøre en miniutgave av Logitech Media Server i motsetning til de øvrige Squeezebox-produktene.Leser Squeezebox FLAC filer rett fra tilkoblet USB disk? Må disken ha strømforsyning eller går det fint med en liten en? Eneste som er litt synd var at jeg tenkte det kunne vært ok å ha den på nettverket i forhold til å lagre ny musikk på disken. Laptopen kjøres på en 64 GB ssd disk så er ikke plass til alverdens etter win er inst.Du kan jo alternativt koble en USB-disk rett i SB, så slipper du å overføre trådløst fra "PC" til SB-en.
Dette er den eldre Logitech Squeezebox Duet som består av Logitech Squeezebox Receiver og Logitech Squeezebox Controller. Dette er en eldre maskinvareplattform som begynte med Slim Devices Sqeezebox 2 og sluttet med Logitech Sqeezebox Boom. Se SqueezeboxWikis "Hardware Comparison". Den bør du neppe kjøpe uten å vite hva du gjør.Inneholder den eksterne enheten samme innmat og sw som den "vanlige" squeezeboxen?
Komplett.no - Logitech Squeezebox Duet-Sort
Logitech Squeezebox Touch som frittstående løsning kan ofte oppleves som noe tregere og mindre stabil enn en løsning med en datamaskin eller NAS som kjører Logitech Media Server.Eneste som er synd er at jeg kun har 12,3 GB ledig plass på SSD disken i laptopen når windows er installert. Er ikke særlig mange album i FLAC det blir plass til da. Å ha en ekstern HDD tilkoblet laptoppen og laptoppen igjen koblet til en DAC blir for mye ledningssurr...Anbefaler ikke usb disk til squeezebox touch. Grunnen er enkel, du vil oppleve den som rimelig treg dersom du har en god del skiver lagret. Jeg anbefaler laptop, dac, headamp og LCD-2. )
Se rådene i ovennevnte SqueezeboxWikis "Squeezebox Touch as a Home Music Server".Min opplevelse det. Opplevde at sb slet med en harddisk med rundt tusen skiver. I motsetning til pc'en min, opplevdes sb som sirup. Dette var gjennom usb hd. (Usb powered) Tror folk har bedre hell med NAS-løsning mot SB.
Ja, ser at det kan bli mye ledninger. Har du 2 usb-porter ledig, kan jo to store usb-minnepenner kunne være løsningen. (Så setter du Foobar til å hente musikken fra de begge. Eller... Kjøp større SSD. 180 gb er ganske så rimelig nå.
Og når vi begynner å snakke forbi hverandre, vel da kommer "professor" CDWM til unsetning! Hvor heldige er ikke vi!Det er kun Logitech Squeezebox Touch som kan tilkobles SD-kort, USB-minne eller USB-disk og benyttes uten datamaskin eller NAS som kjører Logitech Media Server. Logitech Squeezebox Touch kan selv kjøre en miniutgave av Logitech Media Server i motsetning til de øvrige Squeezebox-produktene.Leser Squeezebox FLAC filer rett fra tilkoblet USB disk? Må disken ha strømforsyning eller går det fint med en liten en? Eneste som er litt synd var at jeg tenkte det kunne vært ok å ha den på nettverket i forhold til å lagre ny musikk på disken. Laptopen kjøres på en 64 GB ssd disk så er ikke plass til alverdens etter win er inst.Du kan jo alternativt koble en USB-disk rett i SB, så slipper du å overføre trådløst fra "PC" til SB-en.
Se SqueezeboxWikis "Squeezebox Touch as a Home Music Server" inkl. harddiskråd, strømforsyning for USB-disk og biblioteksstørrelse. Det er en del begrensninger med en slik løsning.
Dette er den eldre Logitech Squeezebox Duet som består av Logitech Squeezebox Receiver og Logitech Squeezebox Controller. Dette er en eldre maskinvareplattform som begynte med Slim Devices Sqeezebox 2 og sluttet med Logitech Sqeezebox Boom. Se SqueezeboxWikis "Hardware Comparison". Den bør du neppe kjøpe uten å vite hva du gjør.Inneholder den eksterne enheten samme innmat og sw som den "vanlige" squeezeboxen?
Komplett.no - Logitech Squeezebox Duet-Sort
Logitech Squeezebox Touch som frittstående løsning kan ofte oppleves som noe tregere og mindre stabil enn en løsning med en datamaskin eller NAS som kjører Logitech Media Server.Eneste som er synd er at jeg kun har 12,3 GB ledig plass på SSD disken i laptopen når windows er installert. Er ikke særlig mange album i FLAC det blir plass til da. Å ha en ekstern HDD tilkoblet laptoppen og laptoppen igjen koblet til en DAC blir for mye ledningssurr...Anbefaler ikke usb disk til squeezebox touch. Grunnen er enkel, du vil oppleve den som rimelig treg dersom du har en god del skiver lagret. Jeg anbefaler laptop, dac, headamp og LCD-2. )
Du trenger jo ikke å lagre musikken din på den bærbare datamaskinen selv om du bruker den til musikkavspilling. Musikken kan lagres på en harddisk et annet sted i hjemmenettverket ditt.
Se rådenee i ovennevnte SqueezeboxWikis "Squeezebox Touch as a Home Music Server".Min opplevelse det. Opplevde at sb slet med en harddisk med rundt tusen skiver. I motsetning til pc'en min, opplevdes sb som sirup. Dette var gjennom usb hd. (Usb powered) Tror folk har bedre hell med NAS-løsning mot SB.
Ja, har en NAS med mye musikk som er koplet mot Touch via ethernet og det går som varm kniv i smør.Min opplevelse det. Opplevde at sb slet med en harddisk med rundt tusen skiver. I motsetning til pc'en min, opplevdes sb som sirup. Dette var gjennom usb hd. (Usb powered) Tror folk har bedre hell med NAS-løsning mot SB.
Når jeg endelig trykket på knappen hadde Nevaton akkurat solgt den.så det ble en PSii istendforHar sorgenfri kjøpt seg Burson i dag?
Fader, du kjøpte ikke den? Bruker ikke du Mac? Utgangsimpedansen på Mac er faset feil i forhold til inngangstrinnet og SPL på PSii. Det kommer til å skape faseforskyvning og harmonisk interferens og du kommer til å ha null bass.Når jeg endelig trykket på knappen hadde Nevaton akkurat solgt den.så det ble en PSii istendforHar sorgenfri kjøpt seg Burson i dag?
Utgangsimpedanse??? inngangnstrinn??? Hæ???Fader, du kjøpte ikke den? Bruker ikke du Mac? Utgangsimpedansen på Mac er faset feil i forhold til inngangstrinnet og SPL på PSii. Det kommer til å skape faseforskyvning og harmonisk interferens og du kommer til å ha null bass.Når jeg endelig trykket på knappen hadde Nevaton akkurat solgt den.så det ble en PSii istendforHar sorgenfri kjøpt seg Burson i dag?
Neida - gratulerer så mye!
Angående Burson på brukten. Brosjan og jeg har, i all hemmelighet over telefon, sittet og knivet om hvem som så den først og dermed hadde retten til å kjøpe den. Men da han ikke var interessert lenger, så mistet jeg også interessen, hahaha. Sånn er det med brødre.
Det høres jo ut som om PSii er et smart valg jf. pengelek og mange andre her, så du får det nok moro nå Lenge til du har den i hende eller?