Det var Hackman, men jeg lurer på om Høyang har kjøpt det opp.65finger skrev:Hvilket merke er det?
Det var Hackman, men jeg lurer på om Høyang har kjøpt det opp.65finger skrev:Hvilket merke er det?
takk for infototte skrev:Det var Hackman, men jeg lurer på om Høyang har kjøpt det opp.65finger skrev:Hvilket merke er det?
http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/en/products_cooking_tools65finger skrev:Hvilket merke er det?wotg skrev:For dere stil og kvalitetsbeviste her inne så tenkte jeg at jeg kunne anbefale de kjelene og pannene jeg bruker.
Meget høy kvalitet, stilrent design, fungerer med alle slags typer oppvarming og kan puttes i oppvaskmaskinen ( ikke stekepannene da...) og koster alikevel mindre enn f.eks kobberkjeler fra f.eks Bourgeat, Mauviel eller stålkjeler fra f.eks Demeyere.
Hva er "meget høy kvalitet"? Blir den varm på en spesielt spennende måte Min mest brukte stekepanne er fra IKEA, kostet meg rundt 150 kroner, går på tredje året og har vært vasket i maskin nesten hver gang jeg har brukt den.wotg skrev:Meget høy kvalitet, stilrent design, fungerer med alle slags typer oppvarming og kan puttes i oppvaskmaskinen ( ikke stekepannene da...) og koster alikevel mindre enn f.eks kobberkjeler fra f.eks Bourgeat, Mauviel eller stålkjeler fra f.eks Demeyere.
Eg brukar i 3 av 4 tilfelle jerngryte til alle steikeprosessar, og til dels også til koking av lapskaus, gryterettar og anna småtteri. Steikepanna brukast til speilegg og pannekaker. Koking, damping og baking er det mykje av.nb skrev:Hva er "meget høy kvalitet"? Blir den varm på en spesielt spennende måte Min mest brukte stekepanne er fra IKEA, kostet meg rundt 150 kroner, går på tredje året og har vært vasket i maskin nesten hver gang jeg har brukt den.wotg skrev:Meget høy kvalitet, stilrent design, fungerer med alle slags typer oppvarming og kan puttes i oppvaskmaskinen ( ikke stekepannene da...) og koster alikevel mindre enn f.eks kobberkjeler fra f.eks Bourgeat, Mauviel eller stålkjeler fra f.eks Demeyere.
Jeg synest også de stekepannene der er litt lite hensiktsmessige, de lange faste håndtakene gjør det noget upraktisk å sette pannene rett i stekeovn, om de i det hele tatt tåler å stå i stekeovnen. Jeg foretrekker generelt stekepanner med avtagbart håndtak og som tåler høy varme i stekeovn. Ditto med gryter, i alle fall bør sortimentet inneholde en eller to gryter som tåler å stå i ovn.
Dyre gryter er stort sett bare design, men dine var stilige, det må jeg si meg enig i.
Jerngryter er fine slik. Jeg synest det er kjekt å kunne steke/brune på plate for så å ettersteke i ovn uten å måtte laste om. Ildfaste former er fint for ting som skal stå i ovnen hele tiden, men store kjøttstykker o.l. skal gjerne brunes først, så stekes i ovn etterpå. Da er det kjekt at panna går rett inn synest jeg.Audiophile-Arve skrev:Eg brukar i 3 av 4 tilfelle jerngryte til alle steikeprosessar, og til dels også til koking av lapskaus, gryterettar og anna småtteri. Steikepanna brukast til speilegg og pannekaker. Koking, damping og baking er det mykje av.
Brukar eldfaste former i steikeomnen, i tillegg til den minste jerngryta.
Wüsthof tiltredes! Det finnes sikkert mye der ute jeg ikke vet om, men jeg har i hvert fall ikke funnet noe med bedre stål og ergonomi til en ok pris, og fremfor alt klassisk knivdesign.Bx skrev:
Dette er min soleklare favoritt. Den går forholdsvis greit gjennom både marg og bein, bacon og grønnsaker. Og uovertruffen på Pizza (det er bare å trykke ned. Den har en ganske rund egg, noe som var uvant i starten. Men det gjør den bare enda mer fleksibel, IMO.
Sammen med et slipehjern så har man en sylskarp kniv for hånden. Ingen av de andre knivene jeg har blir i nærheten av like skarpe. Når denne tar kvelden blir det en ny av samme type.
Hadde jeg hatt plass hadde jeg hatt både vanlig ovn og dampovn samt to oppvaskmaskiner. Desverre så har jeg ikke nok plassnb skrev:@wotg
Jeg ville vurdert å ha to ovner, alternativt en kombinert micro/varmluft om du har plass til det. Den andre ovnen/kombiovnen eliminerer i praksis behovet for varmeskuff, samt at den er noe mer anvendelig. Det er til tider kjekt å kunne steke på to ulike temperaturer f.eks. Jeg har ovn + micro/varmluft og kan ikke si jeg angrer på det valget. Har aldri hatt behov for varmeskuff, bruker ovn nr. 2 til varming av tallerkener, hvile kjøtt i osv osv + vanlig stek/micro-bruk når det er behov for det.
Dampovn skal visstnok også være stas, men jeg har ingen erfaring med det selv. Får bli neste gang. Den grillen din var stilig, men den må være et helvete å holde ren
Oki, menwotg skrev:Hadde jeg hatt plass hadde jeg hatt både vanlig ovn og dampovn samt to oppvaskmaskiner. Desverre så har jeg ikke nok plass
Det har du nok rett i, men de ovnene som er kombinert micro og ovn har fryktelig lite ovnsvolum og de fleste dampovner har også veldig lite ovnsvolum pga. vanntanken.nb skrev:Oki, menwotg skrev:Hadde jeg hatt plass hadde jeg hatt både vanlig ovn og dampovn samt to oppvaskmaskiner. Desverre så har jeg ikke nok plass
1) ovn + mikro + varmeskuff tar vel like mye plass som
2) ovn + kombinert ovn/mikro,
pointet mitt var at 2) er litt mer anvendelig enn 1), så kanskje det er noe å vurdere?
Har kun hatt gass de fem siste årene, men ingen problemer her. Hvilken evatrio-serie var det?wotg skrev:Evatrio og gass har jeg erfart at ikke var en ideell kombinasjon.
Hadde en stor stekepanne fra de som rett og slett ble skjev.
Shhhh...ikke ødelegg for barna nå. ;D ;D ;Dmaskinisten skrev:nytter ikke med en god kniv hvis man ikke vet hvor man skal skjære...
??? Fortell fortellwotg skrev:Flott løsning Tore. Har samme espressomaskin som deg. Men jeg har oppgradert til bunnløse bayonetter.
Et bilde sier mer enn tusen ord:.tore. skrev:??? Fortell fortellwotg skrev:Flott løsning Tore. Har samme espressomaskin som deg. Men jeg har oppgradert til bunnløse bayonetter.
VERDENS BESTE KAFFE!wotg skrev:Jeg kjøpte de på www.espressoparts.com fordelen med bunnløse bayonetter er at espressoen er i kontakt med mindre metall og får en renere smak samt at man har bedre kontroll over ekstraheringen.
Jeg kjøper kaffen min hos gutta på supremeroastworks på Thorshow. www.supremeroastworks.no De har webshop og sender over hele landet.
jeg har Grand Cru salt og pepperkvern fra Rosendahl; kverner kjempebra og ser slett ikke så verst ut.OMF skrev:Hei!
Bringer denne frem fra glemselen.....
Er på jakt etter salt og pepperkvern....har fått et sett med Peugot til bursdagen min, men lurte på om jeg skulle bytte de inn i noen andre....
I butikken sa de at ChrusGrind sine kverner var bedre enn Peugot sine.....
Hva anbefales....skal helst se veldig bra ut også.....
Mvh
OMF
Bruker en rustfri traktørpanne til alt som lages med sauser, som bolognese og indisk/curryretter som skal koke inn en stund. Har en fra Mareld som jeg kjøpte mest som en impuls bare for å prøve, men den har blitt en av de jeg bruker mest på kjøkkenet.Noen erfaringer med stekepanne i rustfritt stål (uten belegg) her?
Tenkte å kjøpe en Demeyere. Ute etter en "do it all" panne med mindre vedlikehold enn karbonstål, hvilket jeg har nå.
Bruker non-stick til mer delikate ting
Har hatt denne i vel et år og er godt fornøyd. Viktig at pannen er skikkelig varm før man har noe oppi.