MC brødre, -fæl helg for motorsyklister med alvorlige ulykker, bla.dødsulykken ved Sandvika i går.
Salet opp gangeren tidligere i dag, for en godværstur til Horten. Hadde en dårlig følelse tross været, og sa til meg selv "i dag tar du det rolig".
Ok, sjekker dødvinkelen ekstra godt ved påkjøringen i første tunnelen, og der ligger det jammen en MC godt gjemt. Javel, hilser, legger meg inn, og den andre føreren legger seg på hjul ut mot Fornebu. Deretter utover E18 mot Sandvika hvor han kjører forbi. Rett etterpå er det bråbrems og bilene rundt meg setter på nødblinkers. Jeg ser en kar hinke mot buss-skuret ved Høvik og en MC som ligger og blør bensin. Dette er jo samme mann som nettop var i MIN dødvinkel! Kjører av og tilbake til skadestedet umiddelbart. Biler har nå stoppet, og en kar sier han så føreren fly. Nødetater er ringt og på vei. Jeg spør MC føreren om han er OK, han er i sjokk virker det som. Snakker heller ikke norsk, uklart hvor godt engelsk. Ser svetten i pannen hans, hjelmen fortsatt på. Olabuksene er blodige. En rolig dame passer på han, hun virker trent. Vi får stablet opp BMW MCen som har fått hull i tanken og ellers har avsluttet sesongen 2023, så den ikke lekker utover E18. Hjelp ankommer. Jeg snur og kjører hjem, mens jeg ser Ledfoot i dødvinkelen og tenker «Nei kompis, ikke denne gangen heller».
Kjør forsiktig karer.