Tja, hvorfor skal "alle" ha mc'er i størrelse 750++?? Jeg har gått begge veier. Goldwinge'n var kjempefin til lengere turer, men ble for stor i byen. Derfor ble den stående ubrukt i lange perioder. Så kom jeg over et virkelig fint eks. av en Kawa Z650F3, alderen tatt i betraktning. Det er en '82modell, har gått sine 82000 km og vel så det, men er som sagt meget godt ivaretatt av forrige eier. Jeg prøver å følge opp, men hittil har det bare vært småjusteringer, en vask i ny og ne, gnikke litt og kjøre. Den har krefter som en 750, er lettkjørt i byen, og kan fint klare en langtur. Drawbacket er at det ikke er kåpe på den. Det fulgte med både ( en latterlig ) styremontert vindskjerm og Krauserkofferter, men personlig synes jeg den kommer meir til sin rett uten denne staffasjen!
Hovedsaken er at man koser seg med den / de mc'ene man har. Noen liker de små svippturene, noen kjører til / fra jobb, noen kjører bare langturer, og andre igjen liker å skru sjøl. Personlig blir jeg ikke fortrolig med nåtidas design. Disse "Star Wars"-lignende innretningene er ikke noe for meg, men de er sikkert kjempegode å kjøre!
Nå går jeg med planer om å få fatt på en meir touringretta mc...igjen. Jeg slites litt mellom Honda CBR 1100 XX, VFR 800, Triumph Sprint ST eller BMW K100Rs. Sistnevnte er jo allerede en klassiker, og sjøl om jeg har kjørt en del BMW, har jeg aldri eidd en. Kanskje på tide??