- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.866
Og lyden på 250en mann, lyden

Eller 125 ccm 5 sylindere ?
Herlig !!!!!
Eller 125 ccm 5 sylindere ?
Herlig !!!!!
Javel, lyden.... - litt off topic i forhold til MC - unnskyld - men om ikke dette kan betraktes som musikk så vet ikke jeg. Denne lyden er ren lykke!Pink_Panther skrev:Og lyden på 250en mann, lyden![]()
![]()
Herlig !!!!!
Vel, jeg har vel brukt ca 1500 timer på å restaurere motorsykler de siste 3 årene samt kjørt til sammen 70.000Km. Så tror nok det er litt mer en penisforlenger for min del i hvert fall. Ikke trenger jeg penisforlenger hellerBBking skrev:Er ikke motorsykler bråkete leketøy og penisforlenger for 40-åringer?
I samme åndedrag bør disse nevnes:Gunzi skrev:Javel, lyden.... - litt off topic i forhold til MC - unnskyld - men om ikke dette kan betraktes som musikk så vet ikke jeg. Denne lyden er ren lykke!
1.5L V16 motor fra BRM 1952 mod. Skru opp volumet, og vent til maskinen drar avsted ned langsiden etter å ha passert mikken første gang....
Skal visst ha vært noe nervøs og vanskelig å kjøre den bilen.
Vakrere lyder i luften blir det knapt, selv ikke med Duccen min...
http://www.billzilla.org/BRM-loudpass.mp3
Såååhh!! Se til å få denne tråden tilbake på plass med noen fete mc bilder, anyone!
Nortons and Indians and Greeves won't do.otare skrev:Vincent Black Lightning, 1952
Bare for de som ikke kjører mc sjøl...BBking skrev:Er ikke motorsykler bråkete leketøy og penisforlenger for 40-åringer?
Gunzi: Jeg er enig med deg hva angår italenske mc'er. Nå kan man jo en anelse småironisk hevde at "sjela" til engelske, amerikanske og italienske mc'er, besto mye i plutselige og heilt uforklarlige stopp, eller at de rett og slett nekta å starte, elsystem som plutselig kutta, vibrasjoner som medførte at mye & mangt skrangla laust osv. osv.Gunzi skrev:Hey hey
Ikke glem de italienske når du først skal summere opp motorsykkelhistorien....
MV Agusta hadde DOHC 4 cyl i rekke allerede fra midten av 60 tallet. Japsene var vel mest kjent som kopister også av 4takts sykler.
I motsatt rekkefølge kopierte italienske Benelli i sin tid Honda sin 4cyl CB motor, og satte på den 2 cylindre i tillegg - og vips hadde de 6cyl på rekke, både 750 og 900ccm som lignet veldig på opphavet som altså var den tidlige enkelt-kam Honda CB motoren.
Men enda tidligere i 1961/1962 hadde jo Honda en 250ccm 6cyl rekke DOHC, som de kjørte racing med,
og den sykkelen ble 17 år senere opphavet til Honda CBX.
Hvem som kom først av høna og egget, og i hvilket land det først ble verpet - se det får vi diskutere videre.
Vedlagt bilde av Honda 250 sekser'n, altså konstruert i 1961.
Mange av løsningene motormessig er umiddelbart lett å finne igjen på storebror CBX fra 1978/79.
NÅ er det sannelig på tide å blåse liv i denne tråden igjen!!! Hvordan går det med restaurering av kriger'n, Gunzi?? Mulig å få se noen bilder????Gunzi skrev:VilhelmW - flott at du tar ansvaret for å holde status for CB 750 i hevd, den har merkelig nok aldri fascinert meg, selv om jeg har respekt for rollen den hadde i sin tid, og fortsatt har. Som sagt, hva som kom først av høna eller egget blir vi aldri enige om, men rekkefirer på motorsykler finner vi langt tilbake i tid.
Nede i garasjen står et av mine siste prosjekt - det kan bli en lang og tøff vinter for denne i restaurering, men så har den vært ute en vinterdag før.
Mye mekanikk og lite elektronikk er vel det som kjennetegner denne doningen.
Bildet er tatt der den ble hentet - nå er den langsomt i ferd med å bli plukket ned.
VilhelmW skrev:NÅ er det sannelig på tide å blåse liv i denne tråden igjen!!! Hvordan går det med restaurering av kriger'n, Gunzi?? Mulig å få se noen bilder????Gunzi skrev:VilhelmW - flott at du tar ansvaret for å holde status for CB 750 i hevd, den har merkelig nok aldri fascinert meg, selv om jeg har respekt for rollen den hadde i sin tid, og fortsatt har. Som sagt, hva som kom først av høna eller egget blir vi aldri enige om, men rekkefirer på motorsykler finner vi langt tilbake i tid.
Nede i garasjen står et av mine siste prosjekt - det kan bli en lang og tøff vinter for denne i restaurering, men så har den vært ute en vinterdag før.
Mye mekanikk og lite elektronikk er vel det som kjennetegner denne doningen.
Bildet er tatt der den ble hentet - nå er den langsomt i ferd med å bli plukket ned.
Jeg har nylig solgt Kawa'n og kjøpt....K100Rs. Det ble en sånn, eller rettere sagt, det måtte bli en sånn - for meg er dette en av de optimale. Jeg kikka og vurderte en noen år nyere R1100Rs, men....nei. Det får våge seg med telelever og paralever, boxer med gromt drag osv. K100Rs er tidløs, vakker, ser ut som en motorsykkel, går glatt 300.000 km uten særlige videreverdigheter, og ....jeg gleder meg som et barn på lille julaften til å få den på veien!!! Kjøpekontrakt er signert, handpenningar er betalt - så nå er det bare å vente på at vinter'n slipper taket, sånn at "The White Knight" kan hentes sørpå og kooosekjøres nordover!
HÆÆ??!! Er dette en Norton som er produsert? Jeg trodde Norton var brakklagt for lenge siden, omtrent etter Wankel-floppen. Denne ser jo rålekker ut!! Synd det ikke er en skikkelig tresylindring. Noen som veit noe meir om denne?thomand skrev:Blir uten sykkel i år også![]()
Og da er det jo ekstra gøy å finne denne:
http://www.nortonmotorcycles.com/bikes/Norton Commando 961SE/
MÅ HA NÅ!!
Den er i produksjon ja, men koster nok blod og litt til. Så vidt jeg vet er det ingen importør eller forhandler i Norge, så må importere selv.VilhelmW skrev:HÆÆ??!! Er dette en Norton som er produsert? Jeg trodde Norton var brakklagt for lenge siden, omtrent etter Wankel-floppen. Denne ser jo rålekker ut!! Synd det ikke er en skikkelig tresylindring. Noen som veit noe meir om denne?thomand skrev:Blir uten sykkel i år også![]()
Og da er det jo ekstra gøy å finne denne:
http://www.nortonmotorcycles.com/bikes/Norton Commando 961SE/
MÅ HA NÅ!!
Mvh. VilhelmW